Duville skrev:hm forunderlig så uferdig den der Tigermcen er, da
Åh-nei du, ta ikke den! Til "vanlig" bruk (og parkering) er Tigern purrfect konstruert og produsert. Sterk, Smidig og Lett
Grunnen til at AJ må ha denne plata på støtta, er at den Høye Bagasjen hans flytter tyngdepunktet så mye opp at belastningen på sidestøtta øker utover støttas normale bære-evne.
Han syns også at vekta på Tigern er i snaueste laget, og har hengt på en masse stasj for å få den litt tyngre. Så det er klart han trenger litt ekstra støtte-areal
Duville skrev:hm forunderlig så uferdig den der Tigermcen er, da
Åh-nei du, ta ikke den! Til "vanlig" bruk (og parkering) er Tigern purrfect konstruert og produsert. Sterk, Smidig og Lett
Grunnen til at AJ må ha denne plata på støtta, er at den Høye Bagasjen hans flytter tyngdepunktet så mye opp at belastningen på sidestøtta øker utover støttas normale bære-evne.
Han syns også at vekta på Tigern er i snaueste laget, og har hengt på en masse stasj for å få den litt tyngre. Så det er klart han trenger litt ekstra støtte-areal
Sprint skrev:Better safe than sorry ser ut som noe kjekt å ha.
Godt sagt!
Er derfor jeg har montert en radiator og oljekjølergrill som denne også:
Radiatorgrill.jpeg
Nettopp for å være etterpåklok på forhånd. Jeg kjører nemlig en del på grusveier og steinsprut er et ikke helt ukjent fenomen...
Hull i oljekjøler eller radiator kan fort bli en kostbar affære.
Støttevelt fordi standardfoten på sidestøttene med latterlig lite avtrykk (på flere sykler enn Tiger'n, for øvrig...) gir etter på enten myk asfalt eller annet sviktende underlag, er heller ikke spesielt morsomt...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Høhø, joa, klart det er lurt å være litt på-forhånd-klok og AJ
Jeg har sidestøtte fotplate på gammel-Tigern min, den får prøve grusen litt, så da er det greit med fotplate på støtta. Jeg kjøpte ei slik ei http://tigertriple.com/forum/viewtopic.php?t=7471" onclick="window.open(this.href);return false; Synd de ikke passer til 1050
ArcticTiger skrev:Høhø, joa, klart det er lurt å være litt på-forhånd-klok og AJ
Jeg har sidestøtte fotplate på gammel-Tigern min, den får prøve grusen litt, så da er det greit med fotplate på støtta. Jeg kjøpte ei slik ei http://tigertriple.com/forum/viewtopic.php?t=7471" onclick="window.open(this.href);return false; Synd de ikke passer til 1050
Så jo morsom ut den, da!
Tiger claw.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jompa skrev:Man finner da vel en flat stein de aller fleste plasser i Norge, gjør man ikke ?
Joda...
Men hva om man en tilfeldig gang glemmer akkurat det og kommer tilbake og finner sykker'n liggende på bakken...?
Skjer antakelig ikke, men hva om det skjer?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ellers er det vel HD og KTM som er "verst" på "ekstrautstyr" med logo...
Noen eksempel:
Vist noen er i tvil, isbitform:
Var ikke for å disse KTM spesielt at æ tok bare KTM "utstyr", ikke så veldig ivertfall
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
Jompa skrev:Man finner da vel en flat stein de aller fleste plasser i Norge, gjør man ikke ?
Joda...
Men hva om man en tilfeldig gang glemmer akkurat det og kommer tilbake og finner sykker'n liggende på bakken...?
Skjer antakelig ikke, men hva om det skjer?
Ok, Æ e enig med deg, det e krise, ødelagt selvfølelse, og alle du kjenne kommer til å minne deg på fadesen så lenge du leve !
Den plata kan nok være ei god investering.
Brødristern fra KTM e jo heller ikke dum, bare steik skiva ekstra lenge, så kan du legge den under støtta.
Er nettopp dette som er poenget; disse platene har en lei tendens til å forsvinne... I hvert har jeg rotet bort mange slike, selv de jeg har laget selv av plastlokk fra emballasjen til opptenningsbriketter vi har kjøpt på bl.a. Europris.
Plutselig har jeg ikke en sånn en og må fly og leite etter en stein eller en ølboks å bruke i stedet.
Derfor er det egentlig ganske genialt med en fastmontert støtteplate.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Vist man bestandig har en sånn plastlapp i brystlomma på kjørejakken, så er jo dette ett IKKEPROBLEM.
Vist man derimot er ute etter å prøve å tilfredsstille en stadig økende utstyrs-trang er jo det selvfølgelig IKKE godt nok
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
MaxTron skrev:Vist man bestandig har en sånn plastlapp i brystlomma på kjørejakken, så er jo dette ett IKKEPROBLEM.
Vist man derimot er ute etter å prøve å tilfredsstille en stadig økende utstyrs-trang er jo det selvfølgelig IKKE godt nok
Vel, vel...
Problemet oppstår gjerne når man skal plukke med seg plastbiten som ikke er i lomma, men befinner seg under sidestøtta...
Mulig jeg er et unntak siden jeg flere ganger har greid å glemme å ta med meg støtteplata. Har også hendt at jeg ikke har funnet den igjen de gangene jeg har parkert ute i vegetasjonen, som på f.eks. Trollrally...
Men bevares! Bruk nå gjerne disse plastgreiene, dere som bruker de. Jeg kommer antakelig til å bruke den som monteres på støtta som jeg har kjøpt og som er laga spesielt til Tiger'n og kan dermed slippe å tenke på at Oopps! der glemte jeg den plata også, gitt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering