Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av ejs »

:thumleft

Hva er forskjellen på kontrastyring,og å lene seg over til den siden som man skal. :-J :-J :-J
If it ain't broke, I'll break it.

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

ZZR-Tom skrev:Her, sjå og lær ;e
1;15 ut i filmen svinger han til venstre

Pinnen viser retningen på hjulet

First to the right and then to the left sier han. This is the only way to steer a motorsycle......! Hør nøye etter hva han sier --- og se hva som skjer - han svinger til VENSTRE

Han legger sykkelen ut under seg til utsiden av svingen for så å legge seg til innsiden -- viseren viser ett lite utslag til "motsatt" side av der han skal svinge for deretter å gå over midtpunktet og svinge "rett vei". Styreutslaget forstår jeg er det kjappe lille utslaget som legger sykkelen til utsiden før svingen.

Duville

Legg inn av Duville »

Kawasaki skrev:
mekkern skrev:Men sånn personlig er jeg jævlig glad at jeg ikke har behøvd å tenke på hva jeg må gjøre på 2 hjul for å svinge siden jeg lærte å sykle som 5 åring..må være slitsomt.. :8-[
Helt enig, å tenke er slitsomt :knegg Å komme seg gjennom en sving går heldigvis uten tenking ;e

Deilig å være utlært dere - nå er det bare igjen å blir gammal :knegg

-- igjen ett billig poeng på en fredagskveld - det er jo bare for å ha noe å gjøre mens diskusjonspartnerene forsøker å finne argumentasjoner for sitt syn på kontrastyring :knegg

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Duville skrev:
-- - det er jo bare for å ha noe å gjøre mens diskusjonspartnerene forsøker å finne argumentasjoner for sitt syn på kontrastyring :knegg
Det va fort gjort. Æ kikka bare veldig kjapt på den filmen, men der kjøres det jo nærmest i gangfart, æ har en mistanke om at det e ganske annerledes i litt høyere tempo

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Duville skrev:
Kawasaki skrev:
mekkern skrev:Men sånn personlig er jeg jævlig glad at jeg ikke har behøvd å tenke på hva jeg må gjøre på 2 hjul for å svinge siden jeg lærte å sykle som 5 åring..må være slitsomt.. :8-[
Helt enig, å tenke er slitsomt :knegg Å komme seg gjennom en sving går heldigvis uten tenking ;e

Deilig å være utlært dere - nå er det bare igjen å blir gammal :knegg

-- igjen ett billig poeng på en fredagskveld - det er jo bare for å ha noe å gjøre mens diskusjonspartnerene forsøker å finne argumentasjoner for sitt syn på kontrastyring :knegg
ER gammal jeg-gammal politisk ukorrekt gris faktisk...sier neger gjør jeg også-uten å bry meg om mokkamenn eller lignende.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Duville skrev:
ZZR-Tom skrev:Her, sjå og lær ;e
1;15 ut i filmen svinger han til venstre

Pinnen viser retningen på hjulet

First to the right and then to the left sier han. This is the only way to steer a motorsycle......! Hør nøye etter hva han sier --- og se hva som skjer - han svinger til VENSTRE

Han legger sykkelen ut under seg til utsiden av svingen for så å legge seg til innsiden -- viseren viser ett lite utslag til "motsatt" side av der han skal svinge for deretter å gå over midtpunktet og svinge "rett vei". Styreutslaget forstår jeg er det kjappe lille utslaget som legger sykkelen til utsiden før svingen.
Øhhhh hæ?
Eg veit no ka han seier, eg såg no da på den før eg linka til den.
No skjøner eg ikkje kvifor du skal forklare det eg netopp har sett sjølv enda engang til meg :scratch

Duville

Legg inn av Duville »

jhn skrev:
Duville skrev:
-- - det er jo bare for å ha noe å gjøre mens diskusjonspartnerene forsøker å finne argumentasjoner for sitt syn på kontrastyring :knegg
Det va fort gjort. Æ kikka bare veldig kjapt på den filmen, men der kjøres det jo nærmest i gangfart, æ har en mistanke om at det e ganske annerledes i litt høyere tempo

ok - du får forsøke å få dette til å fungere i sakte fart tll sommeren :-). Ikke prøv i stor hastighet uten at du er på en flyplass da.... :D

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

He he, æ kikka bare et 3-4 sek. på filmen.
Det her e ikke første gang fakta har ødelagt en god diskusjon :orefk

Duville

Legg inn av Duville »

jhn skrev:He he, æ kikka bare et 3-4 sek. på filmen.
Det her e ikke første gang fakta har ødelagt en god diskusjon :orefk

:thumleft

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

Duville skrev:
jhn skrev:
Duville skrev:

ok - du får forsøke å få dette til å fungere i sakte fart tll sommeren :-). Ikke prøv i stor hastighet uten at du er på en flyplass da.... :D
Prøv å kontrastyre med trøsykkel :D
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Duville skrev:
jhn skrev:
Duville skrev:

I sakte fart fungerer alle metoder, det trur æ bestemt, men æ blir vel nedsabla av en nisse som absolutt skal bringe fakta til bords

Duville

Legg inn av Duville »

mekkern skrev:ER gammal jeg-gammal politisk ukorrekt gris faktisk...sier neger gjør jeg også-uten å bry meg om mokkamenn eller lignende.. :lol
Så kan du gjøre det uten at det kommer en keiser og misbruker øl UTENPÅ deg også da...... *mas

:lol

Brukeravatar
frodef
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av frodef »

En av unga gikk nylig over fra trehjuling til tohjuling, og han slet først veldig med å svinge tohjulingen fordi han prøvde å gjøre det samme som på trehjulingen, nemlig å styre uten kontrastyring. Og det gikk bare ikke.

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Duville skrev:Det er jo ikke noe problem å legge ned sykkelen og fortsette å kjøre rett frem!!!!! Det er bare å prøve neste gang du er ute og kjører. Hvis du legger deg ned i god tid før svingen (men fortsatt kjører rett frem) må du svinge i "riktig" retning når du svinger.
Det vil æ gjerne se...
Hvis du legger ned sykkelen må du lene deg i motsatt retning for å holde balansen.
Sykkelen må nødvendigvis være i balanse enten du kjører rett frem eller i sving.
Kontrastyring eller styrekommando bruker man for å Vippe sykkeln ut av balanse et øyeblikk i inngangen til en sving, eller for å endre
spor i svingen. Om en nisse på Youtube sier at man ikke kan kjøre en sykkel uten å kontrastyre, får han bare si det...
Hvis en sykkel skal svinge, MÅ nødvendigvis forhjulet svinge i samme retning som resten av sykkelen. Eneste unntak er hvis bakhjulet slurer,som f eks på en speedwaysykkel, og dermed har en større svingradie enn forhjulet.
Styreutslaget gjennom en sving bestemmes av nedleggsvinkelen ( som igjen er avhengig av farta) og etterslepet.
Etterslepet varierer imellom forskjellige sykler og er avstanden fra ei rett linje ned gjennom gaffelen mot bakken og det punktet der dekket
ligger mot bakken. Enkelt ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Men Jompa da :sk? når e ser den filmen fra Isle of Man, så ser æ jo at det styres motsatt av ønsket sving, ser ikke du det? Når æ kjøre litt aktivt i en sving så kjenne æ jo at æ drar i den ytterste holken, æ ser at æ styre utover, æ e ikke i tvil, trur æ ikke :-k Det e jo lenge siden det va sommer

Svar