Hva er forskjellen på kontrastyring,og å lene seg over til den siden som man skal.

1;15 ut i filmen svinger han til venstreZZR-Tom skrev:Her, sjå og lær![]()
Kawasaki skrev:Helt enig, å tenke er slitsomtmekkern skrev:Men sånn personlig er jeg jævlig glad at jeg ikke har behøvd å tenke på hva jeg må gjøre på 2 hjul for å svinge siden jeg lærte å sykle som 5 åring..må være slitsomt..Å komme seg gjennom en sving går heldigvis uten tenking
Det va fort gjort. Æ kikka bare veldig kjapt på den filmen, men der kjøres det jo nærmest i gangfart, æ har en mistanke om at det e ganske annerledes i litt høyere tempoDuville skrev:
-- - det er jo bare for å ha noe å gjøre mens diskusjonspartnerene forsøker å finne argumentasjoner for sitt syn på kontrastyring
ER gammal jeg-gammal politisk ukorrekt gris faktisk...sier neger gjør jeg også-uten å bry meg om mokkamenn eller lignende..Duville skrev:Kawasaki skrev:Helt enig, å tenke er slitsomtmekkern skrev:Men sånn personlig er jeg jævlig glad at jeg ikke har behøvd å tenke på hva jeg må gjøre på 2 hjul for å svinge siden jeg lærte å sykle som 5 åring..må være slitsomt..Å komme seg gjennom en sving går heldigvis uten tenking
Deilig å være utlært dere - nå er det bare igjen å blir gammal![]()
-- igjen ett billig poeng på en fredagskveld - det er jo bare for å ha noe å gjøre mens diskusjonspartnerene forsøker å finne argumentasjoner for sitt syn på kontrastyring
Øhhhh hæ?Duville skrev:1;15 ut i filmen svinger han til venstreZZR-Tom skrev:Her, sjå og lær![]()
Pinnen viser retningen på hjulet
First to the right and then to the left sier han. This is the only way to steer a motorsycle......! Hør nøye etter hva han sier --- og se hva som skjer - han svinger til VENSTRE
Han legger sykkelen ut under seg til utsiden av svingen for så å legge seg til innsiden -- viseren viser ett lite utslag til "motsatt" side av der han skal svinge for deretter å gå over midtpunktet og svinge "rett vei". Styreutslaget forstår jeg er det kjappe lille utslaget som legger sykkelen til utsiden før svingen.
jhn skrev:Det va fort gjort. Æ kikka bare veldig kjapt på den filmen, men der kjøres det jo nærmest i gangfart, æ har en mistanke om at det e ganske annerledes i litt høyere tempoDuville skrev:
-- - det er jo bare for å ha noe å gjøre mens diskusjonspartnerene forsøker å finne argumentasjoner for sitt syn på kontrastyring
jhn skrev:He he, æ kikka bare et 3-4 sek. på filmen.
Det her e ikke første gang fakta har ødelagt en god diskusjon
Prøv å kontrastyre med trøsykkelDuville skrev:jhn skrev:Det va fort gjort. Æ kikka bare veldig kjapt på den filmen, men der kjøres det jo nærmest i gangfart, æ har en mistanke om at det e ganske annerledes i litt høyere tempoDuville skrev:
ok - du får forsøke å få dette til å fungere i sakte fart tll sommeren :-). Ikke prøv i stor hastighet uten at du er på en flyplass da....
I sakte fart fungerer alle metoder, det trur æ bestemt, men æ blir vel nedsabla av en nisse som absolutt skal bringe fakta til bordsDuville skrev:jhn skrev:Det va fort gjort. Æ kikka bare veldig kjapt på den filmen, men der kjøres det jo nærmest i gangfart, æ har en mistanke om at det e ganske annerledes i litt høyere tempoDuville skrev:
ok - du får forsøke å få dette til å fungere i sakte fart tll sommeren :-). Ikke prøv i stor hastighet uten at du er på en flyplass da....
Så kan du gjøre det uten at det kommer en keiser og misbruker øl UTENPÅ deg også da......mekkern skrev:ER gammal jeg-gammal politisk ukorrekt gris faktisk...sier neger gjør jeg også-uten å bry meg om mokkamenn eller lignende..
Det vil æ gjerne se...Duville skrev:Det er jo ikke noe problem å legge ned sykkelen og fortsette å kjøre rett frem!!!!! Det er bare å prøve neste gang du er ute og kjører. Hvis du legger deg ned i god tid før svingen (men fortsatt kjører rett frem) må du svinge i "riktig" retning når du svinger.