Svolp sine eventyr!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Godtvoksen

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Godtvoksen »

Svolp skrev:Hehe...

Det blir kanon, ser ut til at jeg kan vente den i morgen eller Torsdag hvis været roer seg litt.. Båten befinner seg nå et par timer nord for Bergen..
Kjørt godt i natt, kanskje den har hatt medvind? :knegg
Og når ser jeg deg her i Kvinesdal, blir det på søndag?

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Godtvoksen skrev:
Svolp skrev:Hehe...

Det blir kanon, ser ut til at jeg kan vente den i morgen eller Torsdag hvis været roer seg litt.. Båten befinner seg nå et par timer nord for Bergen..
Kjørt godt i natt, kanskje den har hatt medvind? :knegg
Og når ser jeg deg her i Kvinesdal, blir det på søndag?
Heheh... Har ikke du snøføre ennå? :terge

Vi får se om det er en hel sykkel jeg får nedover..... ](*,) http://www.dagbladet.no/2011/03/08/nyhe ... /15728313/ Er jo passe typisk selv om jeg trur båten har seilt rett i forkant av stomen, ligger til Kai i Bergen nå og vil nok ligge der litt til ting roer seg håper jeg.. jeg håper håper håper at alt har gått bra :8-[
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av ArcticTiger »

Åssen gikk det a, har du fått sykkern fram i god behold Svolp? \:D/

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

ArcticTiger skrev:Åssen gikk det a, har du fått sykkern fram i god behold Svolp? \:D/
Hei der Artic :vs

Nå skal du høre, båten la jo til Kai i Bergen i går, tiden gikk og jeg hørte ingenting fra Nor-lines.. Sjekket så GPS til båten og den var på stødig kurs mot Danmark. Ringe og spurte og fikk beskjed om at siden båten var over 2 døgn forsinket hadde den lesset av det som skulle sørover for Bergen slik at den kunne sette kursen rett til Danmark.
Mao så kommer det en båt mandag ettermiddag og frakter den videre nedover til Stavanger så sist jeg sjekket stod den innendørs på terminalen i Bergen..

Har ventet et par uker nå, klarer noen dager til :prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Kawasaki »

Hadde mista nattesøvnen hvis det var min moppe som skulle hatt seg en sånn tur,uten at jeg hadde vært med og passet på den :8-[

Håper den står rett opp og ned på pallen slik som du sendte den,personlig ville jeg stroppet den enda bedre.Utifra bildet,så står den ihvertfall på begge hjul,og regner med dere dro den litt ned mot pallen.Da står den rimelig greit,men ville foretrukket en stropp på hvert hjul helt nede for å hindre den i å skli sidesveis på pallen.
Til syvende og sist er du prisgitt at karene ombord har gjort en proff jobb med surring av både den og annen last.Og det har dem nok,det er dette de lever av.
Rasmus (sjøen) kan være ubarmhjertig,og lage noen syke bevegelser på både store og små båter. Men Cometa er nok ikke den verste i så henseende.

Så den stoppet i Bergen? Hehe,da står mitt tidligere tilbud til deg og zzrtom ved lag ;e
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Kawasaki skrev:Hadde mista nattesøvnen hvis det var min moppe som skulle hatt seg en sånn tur,uten at jeg hadde vært med og passet på den :8-[

Håper den står rett opp og ned på pallen slik som du sendte den,personlig ville jeg stroppet den enda bedre.Utifra bildet,så står den ihvertfall på begge hjul,og regner med dere dro den litt ned mot pallen.Da står den rimelig greit,men ville foretrukket en stropp på hvert hjul helt nede for å hindre den i å skli sidesveis på pallen.
Til syvende og sist er du prisgitt at karene ombord har gjort en proff jobb med surring av både den og annen last.Og det har dem nok,det er dette de lever av.
Rasmus (sjøen) kan være ubarmhjertig,og lage noen syke bevegelser på både store og små båter. Men Cometa er nok ikke den verste i så henseende.

Så den stoppet i Bergen? Hehe,da står mitt tidligere tilbud til deg og zzrtom ved lag ;e
Hehehe...

Jeg håper også den står slik på pallen som når jeg leverte den :-k
Synts selv stroppingen var noe tynn men slik skulle det nå gjøres, den har 1stk stropp på venstre side av styret og 1stk på høyre side av styret. 1stk bak venstre og 1stk bak høyre rudnt "utstikkeren" til fotvileren til passasjer. MAO er den stroppet med fire forskjellige stropper på fire punkter. Skulle jeg hatt fler kunne jeg kanskje ha tatt en over salen? Når vi prøvde og bevege på den var den akkurat som ei fjær.. Stiv og fin! Det er dette gutta lever av som du sier.. Et evt erstatningskrav fra min side må vel komme hvis det viser seg at annen gods har havnet over min sykkel, ryker stroppene mine har jeg vel lite og si siden det var jeg som gjorde det..

Cometa veier 4450 tonn og er 103m langt og 16m bredt så jeg regner med at et skip av denne typen tåler litt sjøgang :knegg
Den står i Bergen ja, ble losset av der i går til min store fortvilelse men som tidligere nevnt skulle båten direkte til danmark så det kommer ny båt på mandag som briner den hit til Stavanger. Like så greit, da det har snødd i to dager her i Stavanger :roll Selv om du gjør deg bekjent på forumet med navnet Kawasaki er jeg usikker på om du har nok egendisiplin til og få den levert uten knall og fall :hallo Takker uansett for tilbudet :janikk

Gleder meg skikkelig nå til og få hentet den.... Nå er det uansett mc messe først.. Det er også stas! :prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Kawasaki »

Egendisiplin,du :orefk Akkurat som jeg har lyst på knall og fall :sk?

Hehe,det er nok tryggest å hente den selv,ja.

Forøvrig vil jeg korrigere deg på en liten ting,bare for å få siste ordet; Cometa veier ikke 4450 tonn,det er dens dødvekt. Det vil si lasteevne. :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Kawasaki skrev:Egendisiplin,du :orefk Akkurat som jeg har lyst på knall og fall :sk?

Hehe,det er nok tryggest å hente den selv,ja.

Forøvrig vil jeg korrigere deg på en liten ting,bare for å få siste ordet; Cometa veier ikke 4450 tonn,det er dens dødvekt. Det vil si lasteevne. :thumleft
Hehe, trur det ;e
Tanken var der hvertfall.. :prf

Litt kjapp med google der :orefk
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Godtvoksen

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Godtvoksen »

Svolp skrev: Jeg håper også den står slik på pallen som når jeg leverte den :-k
Noe annet vil overraske meg, dette har nok gått helt fint... :thumleft

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av ZZR-Tom »

Hands uff Kawa =;
Har tilgang til rimelig transport fra stavanger men med tanke på at selgeren er ofte vekke og liknades så blir det mykje styr, og dessuten så er første turen fra kjøps plassen og heimat ufatelig morsom og den vill eg ikkje gå glipp av :thumleft
Når eg kjøpte Triumphen i 09 så hadde eg steika fin og artig tur heimat på nesten 60mil og overalt eg for så vinka folk til meg og veiva med flaget (kansje det var på grunn av 17mai og ikkje feiring mitt nyinnkjøpte vidunder :-k )

Vist bike`n er lossa i Bergen så er den sikkert i slik stand som du leverte den, eller så trur eg du ville ha hørt noke(trur eg).
At stropene såg tynne ut skal du ikkje engste deg for, siden det var 4 styk du brukte så gjer dei nok 1500kg+ i ekstra friksjon tilsamens og sykkelen veger ca 255kg fulltanket?

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Kawasaki »

Stroppene ser ikke tynne ut,men hvis moppen får sjans å skli sidesveis nede der dekka står på platen,så hjelper det ikke uansett hvor mange stropper man har oppe. Det skal noe til,men jeg er såpass redd akkurat det at jeg ville hatt en stropp rundt begge hjula helt nede og sidesveis.På moppe-hengeren min står hjula oppi ei renne,så der er det ikke et tema.
Det er uansett for sent nå,men det var det første jeg tenkte på når jeg så bildet. Har jobbet på sjøen såpass lenge nå,at jeg vet at det er den første bevegelsen man må unngå.Begynner det først å leve,så er helvete løs :8-[

Men den står helt sikkert fint på pallen i Bergen :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Kan nevne at det er spor i midten hvor dekke står plassert, er ikke såpass at dem står i klem men det er ikke mye den skal kunne bevege seg før det butter i en av sidene.
Regner med at alt har gått bra så langt siden dem ikke har gikk meg beskjed om noe annet :thumleft

Sykkelen er her på mandag, da blir det nok litt lyd fra meg igjen.... Whooop whooop :\m/:
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Godtvoksen

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Godtvoksen »

I dag er det Tirsdag, hvor blir det av lyden fra deg.... :-k

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Globe »

Han venter den inn torsdag eller fredag, lest i annen tråd.
Vi gleder oss til å se denne vel i havn og kunne få bildet av sykkel og ny eier, klar for sesongen!! \:D/

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Hei guttaboys!

Som Globe nevnte var alt forsinket men jeg fikk en glad melding i dag om at biken står like hel og pen og venter på meg i Sandnes havn. :bananas
Jobber mye om dagen så jeg får ikke tid til og hente den før på fredag men jeg klarer en dag og to til :janikk

Været i Stavanger i dag er nyyyydelig, dette er den varmeste og fineste dagen så langt i år vil jeg påstå. På vei hjem fra jobb i stad la jeg merke til at tempraturen var krøpet opp til 14 grader :terge (bilen står altså ikke inne i en garasje :thumleft )
Bilde

Ser selvsagt for meg at dette været holder til Fredag, da blir det en liten rundtur på ny sykkel... Gleder meg noe sinnsykt nå :prop:
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Svar