Tror du har misforstått litt her ... det jeg snakket om, og tror Jarle snakket om, er ryggmerker som kan forveksles med noen av disse 1%-merkene.Geir skrev:jhn skrev:Hvis man vil vise at man tar avstand fra 1%-klubbene, så synes jeg det er litt lite gjennomtenkt og merkelig å bruke ryggmerker ... og kanskje "uniformering", som på avstand er til forveksling lik 1%-klubbenes.Jarle skrev:Litt rart at dette forumet eller i alle fall denne tråden ikke handler mer om hvordan 1% klubbene påvirker synet av mc miljøet. Jeg valge selv en gang i tiden å melde meg inn i en mc klubb, kjørte med ryggmerke og valgte nettopp denne klubben og klubbens ryggmerke for å vise mc miljøet at jeg tok avstand fra den kriminelle delen av miljøet. Problemet er bare at vanlige mc folk ikke kan tolke emblemer og langt mindre vanlige folk på gaten. Dermed blir man oppfattet som en av det kriminelle miljøet hvis ryggmerket ser litt skummelt ut. Hvis det i tillegg nesten ser ut som ett 3 delt ryggmerke er i alle fall løpet kjørt. Har selv opplevd å bli stoppe av politiet når de så ett ryggmerke de ikke kjente igjen. Så til de som ønsker å melde seg inn i en klubb for å være "en av gutta" uten å ha en mening med det de holder på med bør tenke som ett par ganger.jhn skrev:Navnet Ryk & Reis er kanskje en beskjed ... men egentlig litt tafatt siden navnet tross alt ble endret.Intruder skrev:Jeg er medlem i landsomfattende Ryk & Reis,opprinnelig Hells Hematt...
Men dette ble ikke godt mottatt av enkelte andre klubber,og etter at initiativtaker Frank Banggren ble bedt til Trondheim på møte,ble navnet endret med en klar beskjed innebygd..![]()
Som Frank sa : Jeg er ikke interessert i å reise så langt for kanskje å få juling...![]()
Og siden har Ryk og Reis levd lykkelig...iallfall hittil !!![]()
"Ryk & Reis og Hells Hemmatt" hadde vært en tydeligere beskjed ... men jeg ser poenget med å unngå juling.
Lurer på om det ikke vat en klubb som "Heilt Ainsless" elns i Lofoten?
Mon tro hva den heter i dag?
Vet ikke om mcsiden har noe standpunkt til den delen av mc miljøet, men i så fall burde det muligens være noe som kommer tydelig frem? F.eks. på mc mesen om 1 uke?
Det er vel bare de spesielt interesserte som vet hvilke klubber som støtter/ikke støtter 1%-klubbene.
Et selvpåført problem ... i stor grad.Merkelig fremstilling. Ved å kjøre uten ryggmerke viser man altså avstand til 1% klubbene og ved å kjøre med ryggmerke gjør man det ikke? Altså; hvis jeg kjører svart Audi A6 tar jeg altså ikke avstand fra ransmiljøet ettersom denne biltypen med den fargen ofte benyttes av personer i dette miljøet?
Dette med å bli oppfattet som en del av et kriminelt miljø fordi man bruker ryggmerke er ikke et selvpåført problem - dette er resultatet av at media gang på gang har demonstrert sin kunnskapsløshet og manglende evne til å presentere en sak objektivt og saklig. Det er tabloidoverskriftene som selger, og kan man krydre innholdet med konstruerte begreper som "det kriminelt mc-miljøet" gjør de det uten å nøle. Samtidig unnlater de begreper som "det kriminelle Audi A6 miljøet" selv om forholdet er det samme; kjeltringene har en forkjærlighet for hhv. mc eller bil. Dette er altså et medieskapt problem, og jeg ser ingen grunn til å bidra til mistenkeliggjøringen av motorsyklister ved å ikke bruke ryggmerke.
Noen klubber har merker og en fremtoning som kan forveksles ... andre har merker og fremtoning som ikke forveksles