Kjære Globe, jeg tror du bør lese denne tråden fra starten av på nytt, og da gir det deg et nyansert bilde av forskjellige synspunkter omkring kolonnekjøring. Debatten kom som følge av turen rundt Randsfjorden. Jeg tror ikke du bør overdrive negativiteten i dette, alle var og er enig om at hovedopplevelsen av turen og treffet ved Randsfjorden var
helt topp. Som
AJ sier det i starten på denne tråden:
vi har nok alle noe å lære av å kjøre samlet på denne måten. Og det er veldig bra å komme med synspunkter og meninger i en tråde som dette
.
Dog betyr ikke det at ting ikke kan gjøres bedre, og så langt syntes det for meg at ingen endringer ønskes gjort ved neste tur. Spørsmålet blir da om vi har lært noen noe som helst av fellesturen, som kan bedres? Er det slik at alle mener det bare er undertegnede som må lære seg å kjøre fortere og jevnere i svingene, og da løser det alle feil og alle vil holde sin plass i kolonnen?
NB! VIKTIG! Jeg har overhode ikke sagt noe negativt om kjørestilen til andre. Forbikjøring i kolonne kan vel neppe kalles noen kjørestil? Motsetningene går vel på deltakernes forskjellige erfaringsnivå. Det er ikke noe poeng at de mest uerfarne skal fra start kjøre bak ledersykkel, for så bli forbikjørt av de erfarne som ikke kjører fra kolonnen, men legger seg inn bak ledersykkel. Med andre ord - de tar plassen fra de/den som kjører på en "
lærlingplass". Forhåpentligvis har jeg selv tatt ekstra kjøretimer og fått noe mer erfaring og mot inn i svingene til neste tur, men det kan faktisk komme andre etter meg, som bør slippe å bli tatt fra "
lærlingeplassen". Det handler ikke bare om meg, men hvordan en integrerer ferske MC-førere ved fellesturer i regi av mcsiden.no for fremtiden. Spesielt viktig er det når turen skal strekke seg over mange dager - ikke bare en dagstur.
Så til slutt, så har vel jeg nå sagt nok i denne saken og avsluttet med å gjenta for siste gang mitt ønske:
Ledelsen av
mcsiden.no definerer og utarbeider regler for kolonnekjøring i regi av
mcsiden.no. Det betyr selvsagt ikke at en bestandig kjører i kolonne, det og hvor langt en skal kjøre i kolonne må selvsagt kunne avtales i forhold til tid og sted mv.