"Late-som-vi-er-i-Toscana" forum-treffet 17.9.2011!
- Knut Morten
- Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Re: "Vi-later-som-vi-er-i-Toscana"-treff den 17.9.2011!!
Ut på tur - aldri sur
NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09
Kjørt i 2014 ca 17000
NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09
Kjørt i 2014 ca 17000
Se her ja, ting flasker seg... og nærmer seg...
Satser på å bli med på denne fellesturen og hvis jeg har fortstått det rett så passerer dere Lier/Tranby ca kl 9:10 - passer fint det

Satser på å bli med på denne fellesturen og hvis jeg har fortstått det rett så passerer dere Lier/Tranby ca kl 9:10 - passer fint det

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
DET du spør om er for meg som å bestige Mount Everest,kan snaut nok å bruke ei KOPImaskin..
Så innom nettopp,0 svar og 87 visninger...

Storms værmelding neste lørdag pr. nu : Opphold,men skyet...
:[-o< :[-o<

Så innom nettopp,0 svar og 87 visninger...

Storms værmelding neste lørdag pr. nu : Opphold,men skyet...

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: x
@RuneMC: Supert Rune
Ja "teoretisk" er vi der 9.10, men du vet..... Tida går altid litt fortere enn man tror, særlig når det er flere ting som skal klaffe etter hverandre
Men reiseruta vår ser slik ut:
Avreise STATOIL ANDEBU SENTRUM kl 08.00, vi kjører vei 312 nordover, videre
kort stopp og avreise fra STATOIL HOF kl 08.30 Vi kjører Hanekleivene og E18 til
LIER/TRANBY kl 09.15 videre vei 285
Hvor skal vi møtes i Lier Mekkern?

Men reiseruta vår ser slik ut:
Avreise STATOIL ANDEBU SENTRUM kl 08.00, vi kjører vei 312 nordover, videre
kort stopp og avreise fra STATOIL HOF kl 08.30 Vi kjører Hanekleivene og E18 til
LIER/TRANBY kl 09.15 videre vei 285
Hvor skal vi møtes i Lier Mekkern?
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Hadde det vært en idé om en av dere som starter fra Andebu la ut et telefonnummer, slik av vi som skal møte opp underveis, kan gi beskjed hvis noe uforutsett skulle oppstå? :-)
I dag har vi kommet til episode 4 i serien "Været på Hadeland, lørdag 17/9 2011"

Som vi ser har tempen nå gått litt ned, og det har sneket seg inn et nedbørssytem i dagene etter den 17.
Så får vi bare håpe det holder seg ETTER! :[-o<
I dag har vi kommet til episode 4 i serien "Været på Hadeland, lørdag 17/9 2011"
Som vi ser har tempen nå gått litt ned, og det har sneket seg inn et nedbørssytem i dagene etter den 17.
Så får vi bare håpe det holder seg ETTER! :[-o<
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Hjelper til: KM kjører med mottak av telefonsamtaler i hjelmen: 47 65 26 92.
Har i grunnen kommet frem til at jeg nå sier meg nokså fornøyd med årets sesong, som UTEN ferieturer (kun 3 treff - omtrent like langt: Kongsvinger/Bæreia, Hurdalssjøen, Karlstad) har gitt meg nå såvidt over 12.000 km i år. Ønsker derfor alle andre riktig god tur, men blir selv hjemme og fyller på næring til en av mine andre hobbyer: Nemlig lappeteknikk
Har i grunnen kommet frem til at jeg nå sier meg nokså fornøyd med årets sesong, som UTEN ferieturer (kun 3 treff - omtrent like langt: Kongsvinger/Bæreia, Hurdalssjøen, Karlstad) har gitt meg nå såvidt over 12.000 km i år. Ønsker derfor alle andre riktig god tur, men blir selv hjemme og fyller på næring til en av mine andre hobbyer: Nemlig lappeteknikk

Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kjørte "løypa" idag og den ser helt greit ut. Men siden kjøringen foregår mens det er skuronna her på Hadeland skal man være varsom i svinger med utkjøringer fra gardsbruk. Jord og grus etter traktorhjul flere steder da jeg kjørte i dag...
Den ene grusveien i løypa er mer en godt tilkjørt og hardpakket jordvei, som jeg er sikker på at alle helt fint greier å kjøre. Dessuten har denne grusveistrekningen ingen svinger å snakke om.
Litt løv i veibanen er det også kommet. Kan hende det blir enda mer til helga. Det blir nok derfor rimelig rolig kjøring i svinger hvor løvtrærne står tett inntil...
Grusveien på skauen er en smule mer utfordrende, men vi kommer til å ta en kort stopp før vi starter på denne for å få avklart hvem som blir med på skauturen.
De som ikke blir med kan returnere for å ta en lengre pause enn oss andre på stedet hvor vi spiser middag.Om dette blir på Torini-restauranten i Lunner sentrum(i den grad det er snakk om 'sentrum'...) eller hos kineserne på Harestua.
Så håper vi alle på godt vær
Her en bitteliten bilde-kollasj av deler av strekningen vi skal kjøre...

Den ene grusveien i løypa er mer en godt tilkjørt og hardpakket jordvei, som jeg er sikker på at alle helt fint greier å kjøre. Dessuten har denne grusveistrekningen ingen svinger å snakke om.
Litt løv i veibanen er det også kommet. Kan hende det blir enda mer til helga. Det blir nok derfor rimelig rolig kjøring i svinger hvor løvtrærne står tett inntil...
Grusveien på skauen er en smule mer utfordrende, men vi kommer til å ta en kort stopp før vi starter på denne for å få avklart hvem som blir med på skauturen.
De som ikke blir med kan returnere for å ta en lengre pause enn oss andre på stedet hvor vi spiser middag.Om dette blir på Torini-restauranten i Lunner sentrum(i den grad det er snakk om 'sentrum'...) eller hos kineserne på Harestua.
Så håper vi alle på godt vær

Her en bitteliten bilde-kollasj av deler av strekningen vi skal kjøre...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Jammen da burde du jo være med, i tilfelle noen av oss punkterer!evike skrev:blir selv hjemme og fyller på næring til en av mine andre hobbyer: Nemlig lappeteknikk

- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Ja, super idé: Du tar med aggregat og jeg tar med symaskina! Tenker det skal bli mye moro av den langs veien, hvis noen spør hva vi driver med: Joda, vi syr nye slanger!Banditmannen skrev:Jammen da burde du jo være med, i tilfelle noen av oss punkterer!evike skrev:blir selv hjemme og fyller på næring til en av mine andre hobbyer: Nemlig lappeteknikk
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
-
Kjempeidé!evike skrev:Ja, super idé: Du tar med aggregat og jeg tar med symaskina! Tenker det skal bli mye moro av den langs veien, hvis noen spør hva vi driver med: Joda, vi syr nye slanger!Banditmannen skrev:Jammen da burde du jo være med, i tilfelle noen av oss punkterer!evike skrev:blir selv hjemme og fyller på næring til en av mine andre hobbyer: Nemlig lappeteknikk

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Er vi riktig heldige kan det hende vi får til en artig og spennende overraskelse på treffet vårt
Nei, det er ikke snakk om besøk av en MC-kjendis eller noe. Men likevel noe jeg tror mange vil like :-)
Jobber med saken. Så langt er ingenting helt klart, men jeg håper jeg får det til

Nei, det er ikke snakk om besøk av en MC-kjendis eller noe. Men likevel noe jeg tror mange vil like :-)
Jobber med saken. Så langt er ingenting helt klart, men jeg håper jeg får det til

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: x
AJ da
Du burde da vite at det kommer jo BARE mc-kjendiser på treffet
Rikskjendiser fra Mcsiden.no 
@Evike: Dummt du ikke blir med da
Men du har jo ennå noen dager på å ombestemme deg...... 

@Evike: Dummt du ikke blir med da

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Jo'a...ArcticTiger skrev:AJ daDu burde da vite at det kommer jo BARE mc-kjendiser på treffet
Rikskjendiser fra Mcsiden.no

Men når andre MC-klubber arrangerer noe så pleier de ofte å bruke MC-kjendiser som f.eks. Ullevålseter eller andre som trekkplastre for å trekke til seg folk.
Men det er ikke aktuelt for oss, for - som du helt riktig påpeker - så er vi jo rikskjendiser så det holder vi som er medlemmer her på MCsiden.no

-
Kan det være at vi kan få hilst en eller annen entusiast med en veteran-vidunder, eller no sånt???AJ skrev:Er vi riktig heldige kan det hende vi får til en artig og spennende overraskelse på treffet vårt![]()

Trenger ikke svare, jeg bare gjetter litt...
Blir uansett spennende! Gleder meg!

Her er episode 5 i serien "Været på Hadeland, lørdag 17/9 2011"
Ser nå ut til at det kan komme en halv millimeter med regn, men det er først ut på kvelden, så det går nok bra!

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Da ser det ut til at en forhåpentligvis hyggelig liten overraskelse til helgas MCsiden.no-treff er klar og som jeg håper deltakerne vil sette pris på :-)
Eneste bekymringen nå er været...
Håper veldig på at vi får en knalldag med sol og vindstille - og at den blir en minnerik avrunding på årets MC-sesong.
Nei!
jeg sier ikke at sesongen er slutt med helgas treff, men at det antakelig blir den siste samlingen med MCsiden entusiaster for i år.
Sporadiske turer hver for oss i lokalmiljøet blir det nok, men neppe de lange turene når nattefrosten begynner å bite seg fast og kveldene blir mørke og kalde og veiene sleipe og glatte med løvnedfall osv. osv.
Eneste bekymringen nå er været...

Håper veldig på at vi får en knalldag med sol og vindstille - og at den blir en minnerik avrunding på årets MC-sesong.
Nei!

Sporadiske turer hver for oss i lokalmiljøet blir det nok, men neppe de lange turene når nattefrosten begynner å bite seg fast og kveldene blir mørke og kalde og veiene sleipe og glatte med løvnedfall osv. osv.