Endringer i Bruksbetingelsene

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av ole m. »

TomB skrev:Her er det kun prinsiptrytteri fra forumledelsen......bøy av og gjør som han Kawasaki tullingen foreslo.

Kan da ikke være noe big deal?
Det skrives Kawasaki-tullingen.
:-)

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av jhn »

ole m. skrev:
TomB skrev:Her er det kun prinsiptrytteri fra forumledelsen......bøy av og gjør som han Kawasaki tullingen foreslo.

Kan da ikke være noe big deal?
Det skrives Kawasaki-tullingen.
:-)
Samma det ... han fikk da frem poenget

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Snikkeren »

jhn skrev:Et lite spørsmål: Hvorfor ikke spørre eierne av bildene dere måtte ønske å bruke?
Kan ikke se at det er kommet noen forklaring på det. Enkelt og greit, og dere/vi slipper mere av denne noget idiotiske situasjonen
Det har ikke kommet noe svar på dette av den enkle grunn at vi ikke hadde diskutert dette feridg internt. Vent og se, de nye reglene kommer snart. ;-)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av LordShaft »

RuneMC skrev:Tror joo og TomB kanskje mente å spørre om å slette selve innleggene også... isåfall tror jeg man må gå inn på hvert innlegg, redigere bort teksten og sette f.eks. bare et punktum på hvert enkelt innlegg. Men det får man bare gjort før profilen slettes/deaktiveres... og det er jo en jobb av det kjedelige slaget...

Uansett - jeg er helt cool og avventer nye regler. 8)

Har vel en viss mistanke om at hhv MC-Messen og standen som aktualiserte både litt ekstra donasjons-etterspørsel og ønsket om å bruke noen gruppebilder/bannerbilder som reklame for forumet, var de 3 fjærene som ble til 5 høns... pluss litt sent-på-kvelden-og-litt-sliten kommentarer fra begge parter.

Personlig setter jeg pris på moderatorenes jobb, som vel blir å se på som noe på grensen mellom idealisme og hobby. Ihvertfall hvis man tar i betraktning det å følge med på kvelder og helger etc, som ellers i jobbsammenheng betraktes som 100% overtid.
Som administrator på et annet mcforum, så kan de gå inn å slette bruker... du får også valg om du vil slette alle innlegg i samme tastetrykk :-) Så dette er ikke noe brukeren må gjøre selv om vedkommende ønsker dette.
Men dette er jo veldig synd om brukeren har vært veldig aktiv å kommet med mange gode råd, tips til diverse brukere i gode tråder :-)

Godtvoksen

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Godtvoksen »

LordShaft skrev: Som administrator på et annet mcforum, så kan de gå inn å slette bruker... du får også valg om du vil slette alle innlegg i samme tastetrykk :-) Så dette er ikke noe brukeren må gjøre selv om vedkommende ønsker dette.
Men dette er jo veldig synd om brukeren har vært veldig aktiv å kommet med mange gode råd, tips til diverse brukere i gode tråder :-)
Brukere som tidligere er blitt slettet og har ønsket at tekst/innlegg skal slettes, har ikke blitt hørt. Dersom en ønsker å slette det en har skrevet før en forlater forumet, så må det trolig gjøres manuelt av den enkelte bruker slik RuneMC skrev.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av LordShaft »

Godtvoksen skrev:
Brukere som tidligere er blitt slettet og har ønsket at tekst/innlegg skal slettes, har ikke blitt hørt. Dersom en ønsker å slette det en har skrevet før en forlater forumet, så må det trolig gjøres manuelt av den enkelte bruker slik RuneMC skrev.
Nå kjenner jeg ikke til tidligere situasjoner, men dette er en veldig enkel operasjon for administrator å utføre :-)
Men jeg kan også forstå at dette ikke er ønskelig, da det er mulig at veldig mye god informasjon forsvinner fra forumet. Men klart, en forumbrukers ønsker skal alltid komme først.

Godtvoksen

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Godtvoksen »

LordShaft skrev:

Men jeg kan også forstå at dette ikke er ønskelig, da det er mulig at veldig mye god informasjon forsvinner fra forumet. Men klart, en forumbrukers ønsker skal alltid komme først.
Har du virkelig inntrykk av at det er slik her på MCsiden... :knegg

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av jhn »

=; Synes ikke vi skal være for krasse her ... "sjefene" har vel ellers femstått som greie, rettskafne, trivelige og rettferdige folk ... det er nå i denne saken det har gått litt skeis
Til det motsatte er bevist, tror jeg at ting vil årne sæ.
Men litt merkelig at de må diskutere dette innbyrdes i flere dager ... som er helt selvfølgelig for de fleste andre :scratch

Godtvoksen

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Godtvoksen »

jhn skrev:=; Synes ikke vi skal være for krasse her ... "sjefene" har vel ellers femstått som greie, rettskafne, trivelige og rettferdige folk ...
Vi har vel litt forskjellig opplevelser der, uten at jeg skal gå noe nærmere inn på det...

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av jhn »

Det finnes kanskje noen som har noen opplevelser ... noen kanskje selvforskyldt ... andre ikke ... men det store bildet er vel at de er både forutsigbare og ryddige .... men vi har vel alle bæsja på leggen en eller annen gang.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av TomB »

Snikkeren skrev:
TomB skrev:
Profilene blir ikke slettet, hadde en profil her før, sletta den, skulle lage ny, men da var jammen den gamle ennå lagret!
Dette stemmer ikke helt. Brukerne har ikke mulighet til å slette profilen sin selv, men dersom admin blir bedt om å slette den, så gjør han det. Han vil før han sletter den spørre deg om du ikke heller vil ta en pause, men dersom det ikke er ønskelig, så sletter han kontoen.
Mulig jeg har mistforstått noe her ](*,) ikke 1st gang :redface
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av joo »

Ikke noe spørsmål om pause, derimot et tilbud om utførelse ASAP.
Jeg får ofre meg på prinsippenes alter, så får diktaturet ture fram så lenge det består. Kjempet i alle fall mot det jeg anser som ulovligheter :scratch

Var faktisk veldig trivelig her inne den tida det varte, nyt livet på to hjul alle motorsyklister. Husk at bilistene har problemer med å se oss. Men det skal ikke hindre oss i å nyte MC-livet :thumleft


Regrets ? I've had a few... Too few to mention. I did it my way...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Carpa »

Sier det igjen. Jeg synes det er trist at man velger å trekke seg ut av forumet pga en diskusjon om bruksbetingelser som ikke en gang er ferdig formulert.

Vi lever i et demokrati med ytringsfrihet og jeg er ganske sikker på at de kommer frem til betingelser som både moderatorene og vi medlemmene kan leve godt med.

Forumet er da så mye mer enn bare denne ene diskusjonen her. Kanskje på tide å ta noen dype pust, telle til ti og se hva man ender opp med.

Ha en fin dag :P

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av JohnnyTh »

Er da ikke noe vits i å melde seg ut før dette er avgjort. Jeg venter å ser hva de finner på, i mellomtiden lar jeg heller være å legge ut noe bilder. Så får jeg heller gå gjennom trådene mine etterpå å se om det er noen bilder jeg ikke vil ha spredd. Tror ikke jeg har noen her som jeg er redd for uansett.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av jodlevann »

Carpa skrev:Tatt fra en helt annen kontekst men dette gjelder hele det norske lovverket:


Avtaler i strid med lovverket

Det er ikke anledning til å avtale seg bort fra loven. Hvis en arbeidsavtale inneholder forhold som er i strid med bestemmelser i lov eller forskrift, vil avtalen ikke være gyldig på disse områdene, selv om den er underskrevet av både arbeidsgiver og arbeidstaker. Hvis det for eksempel er avtalt en kortere oppsigelsestid enn det er anledning til i henhold til arbeidsmiljøloven, er det loven som gjelder.

Hentet fra http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78173" onclick="window.open(this.href);return false;

Mener ganske bestemt at dette må gjelde vilkår ved medlemsskap også. Loven har høyeste rang

Sent from my Galaxy using Tapatalk

Nei ikke alltid. Fravikelighet er mulig for endel lover. Det vi si at man har lovens generelle bestemmelser, så kan man avtale spesielle vikår.

Hvis et forum krever disposisjonsrett til bilder som er lastet opp, som noen fora vitterligen gjør, må de ha et vilkår i sine forumregler at dette gjelder. Hvis du aksepterer forumreglene, har du samtidig gitt de rett til fritt å bruke bildene. Da er dette en avtale mellom deg og forumet.

Svar