Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Prøvde den her på onsdag jeg.... Fikk god pris hos Hof-mc.. Så nå må jeg enten; be om forskudd på feriepenga, jobbe noe sykt overtid, vente til juni :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Er vel få utfordringer med å få jobbe overtid i din bransje?
Er vel heller motsatt vil jeg tro?

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Skal på overtid i morgen kveld faktisk :) Er ikke mangel på vakter, heller mangel på folk :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Det er ikke alle som takler å jobbe med det du gjør,Cheron. ;)
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Nei det er sant :) Bør være en viss interesse for det også kanskje ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Ikke alle får betalt for overtid heller. Så det er mange skjær i sjøen. Derfor bør man kjøre mc og holde seg unna sjøen. Ikke at det i seg selv gir betalt overtid til de som har jobber der overtiden ikke er betalt, men jeg tror de som har jobber der overtiden ikke er betalt også er de som har de største båtene. Båtens størrelse behøver jo ikke ha noe å si hvis man først kommer ut for et skjær i sjøen. Men jeg vil tro at en liten båt er lettere å manøvrere utenom skjæret enn en stor.

Så moralen må være at man jobber mindre og kjører mer mc. Da unngår man overtid, og kan bruke de pengene på god mat. Men ikke så mye at man må ha båt med større bæreevne. Da er man tilbake til der man var før man fikk betalt for overtiden.

Er det noe rart at man kan bli forvirret av slik samfunnet er lagt opp i disse dager??? :O

:vin
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Hvem skal lage maten til disse stakkars menneskene med ulike grader av handicap da om folk er syke og våre vanlige vikarer ikke kan stille? Hvem skal da aktivisere dem? Hvem skal gi de medisin? Hvem skal passe å at de får oppfylt ønskene sine innen en viss grad?

Da tyr man til fast personal som får overtid. At man får betalt for det skulle bare mangle. :) Helse Norge er så skakkkjørt at det er flaut.

Er glad jeg er ansatt i en privat stiftelse!
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Helseministeren er vel for opptatt til å lage mat til de kanskje??? :-k Dessuten ville de kanskje ikke hatt godt av den maten heller. :roll

Nei, dette er ikke lett. Men EN ting skal i hvert fall de norske politikerne ha; de vet åssen de skal bruke mest mulig penger uten at noen får glede av det. :thumleft

Nei, fram med gapestokken. En hver politiker som påtar seg en ministerpost bør legge fram skriftlige mål og tidsrammer for disse, og så kunne vi evaluere dette etter hvert som tidsfristene gikk ut. Dårlig jobb = på hue og ræva ut. Sånn er det for lederne i andre bransjer, så hvorfor ikke for politikerne? :-'
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Nå er vi inne på samme spor og tanke igjen ;)

Helseministeren kan godt få komme på besøk til oss og lage vafler til oss ;) Vaffelspising under en faglig/økonomisk/behovs-diskusjon med beboernene våre. Vi arrangerer også diskotek annenhver fredag, kanskje ministerhuene burde tatt seg en tur ut til Andebu for å føle på kroppen hvor forferdelig dårlig veiene er og mangel på veivedlikehold er her i fylke samtidig så de ser at de må bevigle mer penger til nødvendige fora som kan disponere pengesekken fornuftig :thumleft
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

cheron skrev:... kanskje ministerhuene burde tatt seg en tur ut til Andebu for å føle på kroppen hvor forferdelig dårlig veiene er og mangel på veivedlikehold er her i fylke samtidig så de ser at de må bevigle mer penger til nødvendige fora som kan disponere pengesekken fornuftig :thumleft
Finns det noen som kan bruke offentlige penger fornuftig :-k

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Vi to skal vel klare å gjøre et forsøk, så får det evalueres etterpå ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Ragnhild skrev:
cheron skrev:... kanskje ministerhuene burde tatt seg en tur ut til Andebu for å føle på kroppen hvor forferdelig dårlig veiene er og mangel på veivedlikehold er her i fylke samtidig så de ser at de må bevigle mer penger til nødvendige fora som kan disponere pengesekken fornuftig :thumleft
Finns det noen som kan bruke offentlige penger fornuftig :-k

Nei, ikke hvis de politkere. Kjør Oklungen High Way. Der har de ikke sett en kilo asfalt siden jeg var guttunge for sånn ca 40 år siden. Jeg skal dra med med Jalmar dit til våren men jeg håper han har en billig tannlege. Alt av plomber kommer til å dette ut. Andebu er ikke bedre. Kjør fra Andewbu mot Sandefjord... Nappagrøss ! Det er overhengende fare for at endetarmen må brukes som brems. Enda værre, Hof til Andebu. Skremmende dårlig vei. Men siden vi ikke er utkants Norge så blir det sånn...
Sist redigert av Pollti den 13 des 2008, 18:06, redigert 1 gang totalt.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg skal da for pokker dra Jalmar fra Hof til Andebu så han får ånkli testet luftfjæring sin :knegg :roll Voye blir aldri seg selv etter den turen. :roll

Pollti

Legg inn av Pollti »

Pollti skrev:Jeg skal da for pokker dra Jalmar fra Hof til Andebu så han får ånkli testet luftfjæringen sin :knegg :roll Voye blir aldri seg selv etter den turen. :roll

Pollti

Legg inn av Pollti »

Redigering er vanskelig. :#-O

Svar