:-)å
http://www.crs-motorcycles.com/
[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... gvI0lfn3c4[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 5CGrQmGNJ4[/video]

Åh! fyttikattaJanK skrev:Da man snakker om italienske skjønnheter er det vanskelig å komme utenom CR&S!
Beauty is in the eye of the beholder, så klart, men akkurat Nuovo Falcone 500'n til Guzzi er jo rett og slett funksjonalitet pakket inn i et tidløst, vakkert design :) På den annen side sier jeg jo det om alt som heter Guzzi...jhn skrev:
Det kan sikkert sies mye pent om disse to, men å kalle de for skjønnheter ....
En slik står inne hos Ebergmotor i Trondheim, den lokale Ducati-sjappen500DOHC skrev:Italienske skjønnheter kan vel oppsumeres med to ord Monica Belluci.
På en sterk andreplass kommer denne:
130 kg tørrvekt! Enkelt, veldig enkelt.
Less is more!
En slik 450 såg eg kjørte forbi i helgene der eg bodde på 70-tallet(vestlandet). Husker ennå lydenAndreas skrev:En slik står inne hos Ebergmotor i Trondheim, den lokale Ducati-sjappen500DOHC skrev:Italienske skjønnheter kan vel oppsumeres med to ord Monica Belluci.
På en sterk andreplass kommer denne:
130 kg tørrvekt! Enkelt, veldig enkelt.
Less is more!Det er en av de private sykklene til eieren av sjappen.
Ser den så vidt helt bakerst på bildet her![]()
Er dette italiensk da??AJ skrev:Åh! fyttikattaJanK skrev:Da man snakker om italienske skjønnheter er det vanskelig å komme utenom CR&S!
:-)å
Noe helt for seg sjøl, ja...
1916 kubikk... wow...!
Er vel ingen særlig tvil om at selve sykkelen er italiensk?MaxTron skrev: Er dette italiensk da??
Ser jo at ivertfall luftfilteret er ifra amerikanske S&S, og motor (med støtstenger), primæroverføring, og separat girkasse set jo veldig amerikansk ut...
Skulle furundre meg om ikke hele drivpakka er S&S eller en annen amrikansk sjappe som produserer "high performance motorcycle engines" i god gammeldags HD-stil.
Joda, helt greit det, Bimota er jo definitivt å regne som italienske motorsykkler, de har vel brukt drivverk fra blant annet Yamaha og Suzuki i tillegg til Ducati.AJ skrev:Er vel ingen særlig tvil om at selve sykkelen er italiensk?MaxTron skrev: Er dette italiensk da??
Ser jo at ivertfall luftfilteret er ifra amerikanske S&S, og motor (med støtstenger), primæroverføring, og separat girkasse set jo veldig amerikansk ut...
Skulle furundre meg om ikke hele drivpakka er S&S eller en annen amrikansk sjappe som produserer "high performance motorcycle engines" i god gammeldags HD-stil.
Motor og ganske sikkert en del andre ting også fra bl.a. USA, noe italienerne heller ikke legger skjul på. Men at det er slik er jo ikke helt uvanlig? Aprilia med Rotax-motor er fortsatt en italiensk motorsykkel selv om motoren er østerriks...
Kom til å tenke på danske Lauge Jensen... Har vel motor fra USA de syklene også, mener jeg å huske. Likefullt regnes den som en danskprodusert sykkel.
BIanchi, MOrri og TAmburini er vel strengt tatt en italiensk rammeprodusent. De har brukt motorer fra de fire store japanske motorsykkelprodusentene. De med Suzukimotor het Bimota SB2,3 osv. Og de med Kawasakimotor KB2,3 osv. I de senere årene er det bare brukt Ducatimotorer med endret innsprøytning i Bimotarammene.MaxTron skrev:Joda, helt greit det, Bimota er jo definitivt å regne som italienske motorsykkler, de har vel brukt drivverk fra blant annet Yamaha og Suzuki i tillegg til Ducati.
... og jeg har ei vælbrukt racingkåpe til HB1 liggende...Desmo skrev:BIanchi, MOrri og TAmburini er vel strengt tatt en italiensk rammeprodusent. De har brukt motorer fra de fire store japanske motorsykkelprodusentene. De med Suzukimotor het Bimota SB2,3 osv. Og de med Kawasakimotor KB2,3 osv. I de senere årene er det bare brukt Ducatimotorer med endret innsprøytning i Bimotarammene.MaxTron skrev:Joda, helt greit det, Bimota er jo definitivt å regne som italienske motorsykkler, de har vel brukt drivverk fra blant annet Yamaha og Suzuki i tillegg til Ducati.
http://www.motorcyclespecs.co.za/Galler ... 20%202.jpg
Står en godt nedpakket KB2 Laser i et uthus oppe i Lensbygda. Kjenner godt eieren!