
VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bedre
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Gratulerer med nysykkelen 

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Gratulere med ny dame
Note 3
Note 3
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300,så ble det en ZZR

..her er nyvinninga

Så får vi se...hva jeg får gjort utover...men det er bestillt inn to ting , styrehever på ca 15 mm
Og kræsjeknotter eller crashpads med flere innfestninger...liker ikke dette med å feste i motor...er du uheldig knekker du motorfeste....
Så MÅ jeg ha nye dekk....fikser ikke Bridgestone, enda bakdekket er nytt. Det selges rimelig
og hvis noen vil ha noen brukte Angel GT som de sikkert får ut 3-4 tusen til av så skal de FÅ disse i dimmen 120 og 180 , hvis ikke går de på dynga. Bytter på XX nå også
Så blir det potter og PC5 etter juniferien
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300,så ble det en ZZR
Hva liker du ikke med Angel GT. Jeg hadde tenkt å bytte til disse men ble usikker da jeg leste dette.Barbarozza skrev: og hvis noen vil ha noen brukte Angel GT som de sikkert får ut 3-4 tusen til av så skal de FÅ disse i dimmen 120 og 180 , hvis ikke går de på dynga.
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Smak og behag tenker jeg. De har jo kommet bra ut i ørten tester, så jeg hadde ikke vært så bekymret for det.LoneRider skrev:Hva liker du ikke med Angel GT. Jeg hadde tenkt å bytte til disse men ble usikker da jeg leste dette.Barbarozza skrev: og hvis noen vil ha noen brukte Angel GT som de sikkert får ut 3-4 tusen til av så skal de FÅ disse i dimmen 120 og 180 , hvis ikke går de på dynga.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
jeg ordla meg klønete, det er bridgestonedekkene jeg ikke er glad i.
XX selges jo og på den står det Angel GT, skal du selge en brukt sykkel idag bør den være ship shape
Den får nye Mich PR3
Så vrenger av de som står på nå, og ja...de er knallbra. Bedre en Z8 som jeg hadde før de.
På ZZR står det Bridgestone..og føler meg usikker spes på vått...selvom de sitter bare det er varmt. Så den skal FÅ NYE Angel GT
bare det at nå må jeg knipe det fra matbudsjettet
XX selges jo og på den står det Angel GT, skal du selge en brukt sykkel idag bør den være ship shape

Så vrenger av de som står på nå, og ja...de er knallbra. Bedre en Z8 som jeg hadde før de.
På ZZR står det Bridgestone..og føler meg usikker spes på vått...selvom de sitter bare det er varmt. Så den skal FÅ NYE Angel GT

Memento mori
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
En perle av en sykkel, om du vil bevare den strøken så pass på nedlegga.
Her er bilde av min etter en litt hårete runde på Ringen...

Dro nedi med oljenivåglasset...
Nye Angel GT på ZZR blir ikke feil, jævli bra feste i de.
Du kan nok med fordel gå opp på profilen til 190/55-17, blir litt kvikkere i vendinga da.
Her er bilde av min etter en litt hårete runde på Ringen...

Dro nedi med oljenivåglasset...

Nye Angel GT på ZZR blir ikke feil, jævli bra feste i de.
Du kan nok med fordel gå opp på profilen til 190/55-17, blir litt kvikkere i vendinga da.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Gratulerer med fin doning
Nye potter så er mye gjort. :-) :)

Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300,så ble det en ZZR
Flott sykkel. Er disse dekken brukene på min GTR? Her går det jo bare i rolig tirkjøring så kunne vært gøy å prøvd Bridgestone.Barbarozza skrev:Lovte å knipse.
..her er nyvinninga![]()
Så får vi se...hva jeg får gjort utover...men det er bestillt inn to ting , styrehever på ca 15 mm
Og kræsjeknotter eller crashpads med flere innfestninger...liker ikke dette med å feste i motor...er du uheldig knekker du motorfeste....
Så MÅ jeg ha nye dekk....fikser ikke Bridgestone, enda bakdekket er nytt. Det selges rimelig
og hvis noen vil ha noen brukte Angel GT som de sikkert får ut 3-4 tusen til av så skal de FÅ disse i dimmen 120 og 180 , hvis ikke går de på dynga. Bytter på XX nå også
Så blir det potter og PC5 etter juniferien
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Ja Voodoodoo, den er lav...men kjenner jo samme greia fra XX
Jeg er bare 177, så å heve den like mye som XX vil jeg nok ikke gjøre....:) Sjekker omkretsen så ser jeg om det er greia :) Må kjenne litt på hvordan dette svinger men så langt synes jeg den er mer kvikkstyrt en XX og VFR800 som jeg akk kjøpte til en venn av meg
Dog så er du mye verre en meg mht Ringen osv.
Johnny
Dekket er ditt det hvis du gir meg 500 kr , du skal få med fordekket men det får du gratis da ikke det er noe særlig. og jeg har aldri kjørt på dette før.. Fordekket er rundt og fint da og godt med mønster der også...dim er 190\50-17 Men ikke skyld på meg hvis du ikke liker de
Jeg har søkt litt på nettet, det trenger tid til å bli varmt så sitter det. Men det vil nok slites sykt fort på din . Får nye dekk innen 10 dager tenker jeg, så kan jeg sende det når jeg har lagt om. Eller bor du nærme meg ? Akerhus syd
Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??
Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi
Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Jeg er bare 177, så å heve den like mye som XX vil jeg nok ikke gjøre....:) Sjekker omkretsen så ser jeg om det er greia :) Må kjenne litt på hvordan dette svinger men så langt synes jeg den er mer kvikkstyrt en XX og VFR800 som jeg akk kjøpte til en venn av meg
Dog så er du mye verre en meg mht Ringen osv.

Johnny


Jeg har søkt litt på nettet, det trenger tid til å bli varmt så sitter det. Men det vil nok slites sykt fort på din . Får nye dekk innen 10 dager tenker jeg, så kan jeg sende det når jeg har lagt om. Eller bor du nærme meg ? Akerhus syd
Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??
Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi
Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Dætta blir gær-bra, som vi fra Solør sier.Barbarozza skrev:
Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??
Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi
Hva synes folket ? Blir disse bra ?

Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Det var det jeg tenkte ogsåbiker7 skrev:Dætta blir gær-bra, som vi fra Solør sier.Barbarozza skrev:
Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??
Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi
Hva synes folket ? Blir disse bra ?(altså meget bra ! )

Memento mori
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Er litt knot med slipon før og etter 08. På din sitter kat-en i torpedoene så med slipon blir du kvitt de. De E-merka pottene er som regel fra 08 og opp men da har mellomrøret litt annen dim så en må lage en overgang elns. Alternativt handle grenrør fra 08... Kat-en kan en jo alltids banke ut...Barbarozza skrev:Det var det jeg tenkte ogsåbiker7 skrev:Dætta blir gær-bra, som vi fra Solør sier.Barbarozza skrev:
Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??
Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi
Hva synes folket ? Blir disse bra ?(altså meget bra ! )
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
-
- Innlegg: 31
- Registrert: 20 feb 2012, 16:53
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA
- Bosted: Svelvik
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Gratulerer med ny sykkel,
har en 2006 ZZR (+ 4 andre) Har montert fullt Acro. (ble som de lovte, 10 kg mindre og 10 hester mere) monterte Bazzaz (7 hester ekstra), men har ikke fått finjustert den enda. Går litt dårlig opp til 4 tusen, si fra hvis du får noe gode løsninger til ZZR.

- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed
Takk for tipset Voodoodoo. Jeg skal være ops
Overganger greier jeg som regel å fikse hos en rørbøyer. Jeg er klar over katta i potta for å si det sånn.
Per Hjalmar : Takk
Hos meg blir løsninga å beholde original eksos minus pottene, jeg har hatt helannlegg på CBR i alle år men som du selv sier så får man alltid sekundærproblemer når man roter med det. Jeg løste det med forhøya bensintrykk og PC på den. Men problemet som jeg alltid sleit med var at den ble varm, og i europa med 40-45 varmegrader begynte det ofte å koke med engang det ble litt stillstand :-)å . Det fikk jeg aldri bort. Med originalanlegg så er dette ikke tilstede.Ei heller her hjemme da det skjeldent er så varmt
Jeg vet ikke hva du har gjort i tillegg men har du fjerna secondary butterflies så går nok sykkelen din magert. Ergo ujevnt under 4 tusen så lenge du ikke har benket den.
Du kan sikkert øke fuelcellene under 4000 med Bazazzen også ??? prøv med 5 %
Jeg holder en knapp på brukervennligheten til Powercommander + autotune, jeg kjenner produktet og kan bruke den, Bazzaz er desverre ukjent for meg. Så PC blir løsninga for meg og jeg slipper å benke.
Denne gangen blir det kun relativt enkle forbedringer, med 190 gamp behøver jeg ikke så mye mer...
Høres ut som du har laga deg en versting i alle fall :) Kult

Overganger greier jeg som regel å fikse hos en rørbøyer. Jeg er klar over katta i potta for å si det sånn.
Per Hjalmar : Takk

Hos meg blir løsninga å beholde original eksos minus pottene, jeg har hatt helannlegg på CBR i alle år men som du selv sier så får man alltid sekundærproblemer når man roter med det. Jeg løste det med forhøya bensintrykk og PC på den. Men problemet som jeg alltid sleit med var at den ble varm, og i europa med 40-45 varmegrader begynte det ofte å koke med engang det ble litt stillstand :-)å . Det fikk jeg aldri bort. Med originalanlegg så er dette ikke tilstede.Ei heller her hjemme da det skjeldent er så varmt
Jeg vet ikke hva du har gjort i tillegg men har du fjerna secondary butterflies så går nok sykkelen din magert. Ergo ujevnt under 4 tusen så lenge du ikke har benket den.
Du kan sikkert øke fuelcellene under 4000 med Bazazzen også ??? prøv med 5 %
Jeg holder en knapp på brukervennligheten til Powercommander + autotune, jeg kjenner produktet og kan bruke den, Bazzaz er desverre ukjent for meg. Så PC blir løsninga for meg og jeg slipper å benke.
Denne gangen blir det kun relativt enkle forbedringer, med 190 gamp behøver jeg ikke så mye mer...
Høres ut som du har laga deg en versting i alle fall :) Kult

Memento mori