Så det er ikke lov å være uenig for å skape debattjhn skrev:Det finnes jo et utall av grunner til at du kanskje må bevege deg i veibanen, eget eller andres havari/uhell/ulykke og sikkert mange andre grunner.LordShaft skrev:Du må bare irritere på deg alle regnbuens farger, det handler om å ha forståelse og respekt over at andre har et annet syn på denne saken enn du.
Skal jeg f.eks ha med en slik vest må det bli løst inne i dressen (mageregionen) eller i medbrakt rumpetaske eller ryggsekk. Jeg mener en slikt påbud er helt i grenseland for hva vi skal finne oss i. Jeg har nødblink på sykkelen min. Det burde holde i massevis. Får du motorhavari eller lignende er det strengt talt helt unødvendig å oppholde seg midt i veien.
Note 3
Og om jeg skulle kjøre deg ned pga at du sitter på kne å hjelper en annen kar midt i veibanen, så risikerer jeg å bli tiltalt for uaktsomt drap, i tillegg til at jeg personlig har veldig liten lyst til å ta livet av deg, eller den du hjelper ... det kunne jo du ha forståelse og respekt for at jeg ikke ønsker.
Om du ikke har plass til en liten pakke som er på størrelse med en pakke tobakk, en tlf. eller ei slunken pengebok, ja da har jo du et problem, men jeg er ikke sikker på at det er kun et plass-problem.
Jeg er enig med SuperMorten at det grenser til vrangvilje og kverulering når noen/du sier det ikke er plass til en slik.

jeg har full forståelse for at dere og mange andre har dette synet på refleksvest. De som velger å bruke denne i riktige sammenhenger syns jeg skal få lov til det.
Jeg har vært i mange situasjoner hver sivile har gjort en formidabel innsats og er godt synlige med slike vester.
Men jeg er ikke dermed enig at det skal være et påbud. De som er opptatt av sikkerhet og gjerne har opplevd ting på kroppen er hakket mer bevisst på hvordan de skal opptre i gitte situasjoner.
Jeg skal ærlig innrømme at hvis jeg er først på stedet eller i nærheten av en ulykke...så er ikke vesten det jeg tenker på før jeg er kommet hjem. Jeg har faktisk ikke plass til denne vesten på sykkelen min. Mulig der er plass under hovedsalen som jeg må skru løs med to skruer. Men ikke lett tilgjengelig. Jeg får den med meg, men jeg er av prinsipp helt imot et påbud.
Note 3