BMW R1200GS
Re: BMW R1200GS
Noen som vet om det er lett å demontere vindskjermen på Bmw gs1200 2008 modell. Skal av på grunn av frakting inni bil.. Høyden inni transporteren er ca 1,25 i døråpningen, sykkelen er ca 1,45 ...
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: BMW R1200GS
Skal være enkelt det... Har du Adventure eller skjermen fra den er det litt flere skruer som må av, men uansett ingen kompleks jobb. 2 skruer på siden og 2 foran på vanlig GS, hvis jeg ikke husker feil? Har Adventure skjerm på min....
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Re: BMW R1200GS
Ikke glem speilene 

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: BMW R1200GS
Ja det er enkelt
Jeg har demontert på min forrige 2006 modell 1200GS og har demontert på minnåværende 2014 modell 1200GS. Enkelt om du ikke har 10 tommeltotter


Jeg har demontert på min forrige 2006 modell 1200GS og har demontert på minnåværende 2014 modell 1200GS. Enkelt om du ikke har 10 tommeltotter


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: BMW R1200GS
Flott, da skal jeg klare det greit. Satser på den går inni transporteren nå da. Skal hentes i helgen på langtur.
Takker for innspill.
Takker for innspill.
Re: BMW R1200GS
Denne hadde visst en Givi skjerm ettermontert på originale fester, noen som husker/vet hvilke verktøy jeg trenger, sånn jeg kan pakke det med meg
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: BMW R1200GS
Husker ikke i farta, og sykkelen er på vinterlagring. Men det meste på GSen er torx, så du kommer sannsynligvis langt med et sett bits av dette slaget og en noe å putte dem i :-)
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: BMW R1200GS
Torx er svaret her.... Alt av mindre komponenter er festet med Torx skruer.
Note 4
Note 4
-
- Innlegg: 85
- Registrert: 08 jan 2014, 18:56
- Motorsykkelen din: Tysk, japse etc
Re: BMW R1200GS
20 eller 25 torx på de to skruene foran. Pass på så du ikke mister de to plastdertene som sitter bak, de er løse.
Så sannsynligvis en 10mm for å skru av koppmutterne som sitter på endene på skruene på de store festene nede, de med store knotter på. Kan være trangt med store næver å komme til på innsiden og holde... Disse koppmutterne er der for å sikre at du ikke mister hele festeskruen nede hvis den løsner.
Så sannsynligvis en 10mm for å skru av koppmutterne som sitter på endene på skruene på de store festene nede, de med store knotter på. Kan være trangt med store næver å komme til på innsiden og holde... Disse koppmutterne er der for å sikre at du ikke mister hele festeskruen nede hvis den løsner.
Re: BMW R1200GS
Flott, da er vi klar til tur. Takker for alle innspill.
-
- Innlegg: 58
- Registrert: 04 mai 2013, 15:58
- Motorsykkelen din: Honda Goldwing 2008
- Bosted: Lillestrøm
Re: BMW R1200GS
Gammel tråd, men fortsatt aktuell for meg i hvert fall
Jeg har nevnt tidligere i tråden at jeg følte på en gryende GS feber, den har tydeligvis ikke gitt seg. Har idag spurt på budsjett pris på en 2016 BMW R1200GS Triple Black med "alt" utstyr
Fikk svar på mail at prisen på denne ikke var helt klar ennå, forhåpentligvis viste forhandleren mere om to uker. Levering ifra september. Vet ikke helt om dette kan tas som sikker info, men jeg får kjenne på feberen litt til





- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: BMW R1200GS
Bare til å kjøre påSuper Glide Custom skrev:Gammel tråd, men fortsatt aktuell for meg i hvert fallJeg har nevnt tidligere i tråden at jeg følte på en gryende GS feber, den har tydeligvis ikke gitt seg. Har idag spurt på budsjett pris på en 2016 BMW R1200GS Triple Black med "alt" utstyr
Fikk svar på mail at prisen på denne ikke var helt klar ennå, forhåpentligvis viste forhandleren mere om to uker. Levering ifra september. Vet ikke helt om dette kan tas som sikker info, men jeg får kjenne på feberen litt til
![]()


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW R1200GS
Jeg var på Hamar (Nydal MC) og studerte 2016 modellen av Adventure; sammenligningsgrunnlaget er min egen 2011-modell.
Det er ingen tvil om at 2016-modellen, som i realiteten er helt ny, har en mye bedre finish og design av elementene enn det min 2011 har.
Se bare på en estetisk støtende eksosventilen som min 2011 har; den er elegant designet inn i røret på 2016.
Generelt synes jeg detaljer og finish, sammenføyning av deler og plassering av skruer og slikt ser mye bedre ut på 2016.
Som om en ny mann har fått jobben med "finish and design".
Fordi jeg ikke har råd til en 2016-modell avslo jeg tilbudet om å prøve den.
[TaSK]
Det er ingen tvil om at 2016-modellen, som i realiteten er helt ny, har en mye bedre finish og design av elementene enn det min 2011 har.
Se bare på en estetisk støtende eksosventilen som min 2011 har; den er elegant designet inn i røret på 2016.
Generelt synes jeg detaljer og finish, sammenføyning av deler og plassering av skruer og slikt ser mye bedre ut på 2016.
Som om en ny mann har fått jobben med "finish and design".
Fordi jeg ikke har råd til en 2016-modell avslo jeg tilbudet om å prøve den.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)