sesongen 2017 har såvidtt starta
Re: CBR929 nye dekk ankommet
Angående å få dekk varme skal ikke det være noe problem med dekk som er beregnet for vei. RS10 dekket blir fort varmt, men det du ofrer fra S20 er å kunne kjøre like langt på samme dekkene, men du får bedre grep og bedre opplevelse på bane. Man ofrer også regngrep på RS10.
Bridgestone har også R10 ,, dette dekket er ment å bruke dekkvarmer på. Mulig jeg har misforstått hypersport dekkene, men jeg mente det var S20, PP3, M7RR osv?
Bridgestone har også R10 ,, dette dekket er ment å bruke dekkvarmer på. Mulig jeg har misforstått hypersport dekkene, men jeg mente det var S20, PP3, M7RR osv?
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Jeg må beklage hvis jeg framstår som hyppig bruker av herseteknikk i innleggene mine. Det er litt vanskelig å framlegge dokumentasjon fra mobilen på et hotellrom i Kiel. Men dine uttalelser for din egen del, og han racing fyren er feil og direkte farlig.
Et gjennomsnittlig sport Touring dekk oppnår optimal driftstemperatur mellom minus 5 grader og opp til 45 grader. Dette må til for å få optimalt grep og at dekket skal gripe optimalt. Et sport dekk, fortsatt ikke hypersport dekk. Har optimal driftstemperatur på mellom 40 og 60 grader. På norske veier. Med 20 grader i luften. Hvor langt må du kjøre for å oppnå denne temperaturen tror du?
Ta pilot power 3. Det er et sport dekk. Det tok ca 2 min å oppnå optimal driftstemperatur på bane uten dekkvarmere.
Supercorsa dekkene er nok super på bane. Men de gir lite fornuft å ha på veien.
Regel nr 1. Vær kildekritisk når det kommer til eksperter som uttaler seg om dekk. Å da spesielt når de lever av å kjøre, skru og selge dekk
Note4
Et gjennomsnittlig sport Touring dekk oppnår optimal driftstemperatur mellom minus 5 grader og opp til 45 grader. Dette må til for å få optimalt grep og at dekket skal gripe optimalt. Et sport dekk, fortsatt ikke hypersport dekk. Har optimal driftstemperatur på mellom 40 og 60 grader. På norske veier. Med 20 grader i luften. Hvor langt må du kjøre for å oppnå denne temperaturen tror du?
Ta pilot power 3. Det er et sport dekk. Det tok ca 2 min å oppnå optimal driftstemperatur på bane uten dekkvarmere.
Supercorsa dekkene er nok super på bane. Men de gir lite fornuft å ha på veien.
Regel nr 1. Vær kildekritisk når det kommer til eksperter som uttaler seg om dekk. Å da spesielt når de lever av å kjøre, skru og selge dekk

Note4
- 929rr
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
LItt artig egenlig hvor lite konsensus det er når det gjelder dekk til r sykkler.
Rett og slett så lite att en må prøve litt forskjellig selv:lol:
Har somsagt fram til nå kjørt på conti sportatac. Har ikke vært noe problem og få god varme og grep i det, med unntak av de kaldeste dagene med våt vei.
M7rr er vel et dekk i ca samme segment, og bør duge godt til vei og sikkert mer en nokk til den kjøringa jeg er i stand til og prestere på bane.
Forlløbig har jeg bare vært på rudskogen 1 gang, og til alt overmål måtte jeg da gi meg etter noen få runder pga et bakjulslager som slo seg vrang.
Så sånn sett kunne jeg nok greid meg uten supercorsa dekka, men er jo gøy og prøve hva de hotteste gate/bane dekka har av grep og kjøreføelse i forhold til vanlige sportsdekk.
Hadde varmen som var holdt seg, hadde jeg ikke vært skeptisk til og bruke supercorsaene litt på vei heller.
Men med kjølig vær og reinskurer har det jo ingenting for seg.
Er nokk ingen umulihet at jeg satser på å få tak i noen pent brukte felger og sette supercorsaene på.
Sent fra min GT-P5100 via Tapatalk
Rett og slett så lite att en må prøve litt forskjellig selv:lol:
Har somsagt fram til nå kjørt på conti sportatac. Har ikke vært noe problem og få god varme og grep i det, med unntak av de kaldeste dagene med våt vei.
M7rr er vel et dekk i ca samme segment, og bør duge godt til vei og sikkert mer en nokk til den kjøringa jeg er i stand til og prestere på bane.
Forlløbig har jeg bare vært på rudskogen 1 gang, og til alt overmål måtte jeg da gi meg etter noen få runder pga et bakjulslager som slo seg vrang.
Så sånn sett kunne jeg nok greid meg uten supercorsa dekka, men er jo gøy og prøve hva de hotteste gate/bane dekka har av grep og kjøreføelse i forhold til vanlige sportsdekk.
Hadde varmen som var holdt seg, hadde jeg ikke vært skeptisk til og bruke supercorsaene litt på vei heller.
Men med kjølig vær og reinskurer har det jo ingenting for seg.
Er nokk ingen umulihet at jeg satser på å få tak i noen pent brukte felger og sette supercorsaene på.
Sent fra min GT-P5100 via Tapatalk
- thewiz
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Denne dekkdiskusjonen begynner å bli rimelig latterlig. Hva er det med folk som sverger til ST dekk, som alltid skal prøve å overbevise folk som kjører sportsdekk om at dette "holder"? Hva vet dere om den individuelle bruken føreren har? Ikke kom å si at "nei, du trenger ikke det dekket fordi du kjører vel bare på søndagsturer"
Ikke kom med råd når du ikke vet hva føreren gjør med sykkelen. Ta meg for eksempel, jeg har kjørt endel på bane den siste tiden, og kjører pent lite i dårlig vær. Hvorfor skal jeg ha et ST dekk? Jeg vil gjerne ha det beste jeg kan få på tørt føre / trackdays, da velger jeg naturligvis banedekk som kan brukes på vei.
Nei, det er jammen mye tullete meninger ute å går.
Ikke kom med råd når du ikke vet hva føreren gjør med sykkelen. Ta meg for eksempel, jeg har kjørt endel på bane den siste tiden, og kjører pent lite i dårlig vær. Hvorfor skal jeg ha et ST dekk? Jeg vil gjerne ha det beste jeg kan få på tørt føre / trackdays, da velger jeg naturligvis banedekk som kan brukes på vei.
Nei, det er jammen mye tullete meninger ute å går.

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Øøøhh? Hva er det du sier nå?
Her er det ikke snakk om å sverge til noe sport Touring dekk, men å sverge til best mulig grep til det du skal bruke sykkelen til.
Å som du sier, det er veldig enkelt å komme med noen riktige valg utifra hva de fleste bruker sykkelen sin. Når det kommer til ren banekjøring er saken noe annerledes ja. Det har aldri vært sagt noe annet. Men at du stiller spm til våres råd pga din egen uvitenhet vil jeg ikke ha noe av.
Jeg prøver å presisere det en gang til... trackdays dekk kan ha 200 i grep. Men på vei får du ikke dekkene opp i temperatur så du får utnyttet dette grepet. Så du har dårligere grep med slike dekk uansett hvor tørt det er.
Bruker sykkelen konsekvent bare til bane er det masse gode dekk jeg ville anbefalt, men da mer bassert på kjørestil.
På vei, da blir det bare helt tåpelig å gå for noe sportslig en et sport dekk... men hør for guds skyld, ikke hør på folk med mange års erfaring.
Det som imponerer meg i stadig større grad er hvor bastant noen blir på sine valg etter å fått seg en tur eller to på bane
blir en så jævlig god å kjøre, dyktig og erfaren av slikt altså? Hmm
Note4
Her er det ikke snakk om å sverge til noe sport Touring dekk, men å sverge til best mulig grep til det du skal bruke sykkelen til.
Å som du sier, det er veldig enkelt å komme med noen riktige valg utifra hva de fleste bruker sykkelen sin. Når det kommer til ren banekjøring er saken noe annerledes ja. Det har aldri vært sagt noe annet. Men at du stiller spm til våres råd pga din egen uvitenhet vil jeg ikke ha noe av.
Jeg prøver å presisere det en gang til... trackdays dekk kan ha 200 i grep. Men på vei får du ikke dekkene opp i temperatur så du får utnyttet dette grepet. Så du har dårligere grep med slike dekk uansett hvor tørt det er.
Bruker sykkelen konsekvent bare til bane er det masse gode dekk jeg ville anbefalt, men da mer bassert på kjørestil.
På vei, da blir det bare helt tåpelig å gå for noe sportslig en et sport dekk... men hør for guds skyld, ikke hør på folk med mange års erfaring.
Det som imponerer meg i stadig større grad er hvor bastant noen blir på sine valg etter å fått seg en tur eller to på bane

Note4
De som kjører på bane får vel fort mer erfaring med denslags oppsett enn de som ikke gjør det? Uansett, det mange meninger om så mangt. Selv de lærde strides i ny og ne..
Selv kjører jeg, som voodoo, busa med touringdekk (PR4). Det funker utmerket på vei for min del. Kniper seg overraskende godt fast og holder mange km. Hadde jeg kjørt mye på bane hadde nok valget fort vært annerledes. Men da hadde også bruksområdet vært det. Kjøp og kjør etter behov, det er ikke nødvendigvis noe enten eller ..
Selv kjører jeg, som voodoo, busa med touringdekk (PR4). Det funker utmerket på vei for min del. Kniper seg overraskende godt fast og holder mange km. Hadde jeg kjørt mye på bane hadde nok valget fort vært annerledes. Men da hadde også bruksområdet vært det. Kjøp og kjør etter behov, det er ikke nødvendigvis noe enten eller ..
- thewiz
Har du drukket eller? Ser du ikke hva jeg skrev over? Du kan ikke komme med råd når du ikke vet hvordan føreren bruker sykkelen sin. Dette bør du vite hvis du har et snev av kunnskap om dekk. Man kan ikke bare anbefale dekk uten å vite hva føreren faktisk gjør med sykkelen.LordShaft skrev:Øøøhh? Hva er det du sier nå?
Det som imponerer meg i stadig større grad er hvor bastant noen blir på sine valg etter å fått seg en tur eller to på baneblir en så jævlig god å kjøre, dyktig og erfaren av slikt altså? Hmm
Note4
Man har ikke dårlig grep med et sportsdekk selv om man kjører på vei. Jeg har kjørt med sportsdekk på alle mine sykler og aldri opplevd dekkslipp, så det er jo feil? Ja, du har nok helt rett Lordshaft, det er helt TÅPELIG å kjøre med sportsdekk på veien.

Sist redigert av Bjerknez den 09 jul 2015, 14:34, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Fjernet upassende innhold.
Begrunnelse: Fjernet upassende innhold.
- 929rr
Har nå fått noen mils erfaring med M7rr dekket.
Prøver og sammenligne med sport atac dekket. Det blir jo svært subjektift, lenge siden jeg kjørte på nye contidekk, nå, på slutten var de svært slitt og ikke gode og kjøre på. Prøver alikevell.
M7rr er merkbart mer svingvillig, trenger mindre styreinputt for og legge ned syklen, føles like stabilt. En så lenge har jeg føelsen av at jeg har litt mindre føelse av hva de holder på med en jeg hadde på conti.
Contidekka ble varmere, selv på våt vei, m7rr dekket har fler ganger vært lunka i mitten og forholdsvis kjølig på sidene når jeg kommer hjemm og det har vært våt vei.
Nå her jeg ikke pressa grepet på m7rr dekka forløbig, så kan ikke si noe om det.
Største merkbare forskjellen er svingvilliheten, med M7rr har jeg fler ganger blitt overasket av hvor lett de svinger, og fler ganger måtte gi endel mer gass i sving en oprinnlig planlagt for og ikke ende opp med og komme forlangt inn i svingen. Er vel en vanesak, det da.
Prøver og sammenligne med sport atac dekket. Det blir jo svært subjektift, lenge siden jeg kjørte på nye contidekk, nå, på slutten var de svært slitt og ikke gode og kjøre på. Prøver alikevell.
M7rr er merkbart mer svingvillig, trenger mindre styreinputt for og legge ned syklen, føles like stabilt. En så lenge har jeg føelsen av at jeg har litt mindre føelse av hva de holder på med en jeg hadde på conti.
Contidekka ble varmere, selv på våt vei, m7rr dekket har fler ganger vært lunka i mitten og forholdsvis kjølig på sidene når jeg kommer hjemm og det har vært våt vei.
Nå her jeg ikke pressa grepet på m7rr dekka forløbig, så kan ikke si noe om det.
Største merkbare forskjellen er svingvilliheten, med M7rr har jeg fler ganger blitt overasket av hvor lett de svinger, og fler ganger måtte gi endel mer gass i sving en oprinnlig planlagt for og ikke ende opp med og komme forlangt inn i svingen. Er vel en vanesak, det da.
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
929rr skrev:Har nå fått noen mils erfaring med M7rr dekket.
Har lest meg til att M7RR skal være gode i regn så lit forundret hvis de ikke blir varme.
- 929rr
Ja jeg ble også litt overasket av det, har ikke noen holdepungter for og si at de ikke gir godt grep på våt vei, men contidekka var betydlig varmere når det var vått.hakhap skrev:
Har lest meg til att M7RR skal være gode i regn så lit forundret hvis de ikke blir varme.
Samenligningsgrunlaget bør være ok, da det er sammenlignet på samme vei til og fra jobb.
- Voodoodoo
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
M7rr skal visstnok være brukbare på våt veg ja.. Jeg har lest meg litt opp på se siste utgavene av trackday dekk nå etter at jeg kom meg ut av (edge land/hytta). Det har nok skjedd endel siden jeg fresa rundt på BT002rs...
Så lenge det ikke ligger for mye vannfall så funker det..
Så lenge det ikke ligger for mye vannfall så funker det..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- 929rr
Var på tur i dag, kjørte hjemenifra via hurdal- lynga, dokka, fagernes, litt over mot årdal. Tilbake over beitostølen,, valdresflya
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... 5ymi6v.jpg[/img]
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... i9aamb.jpg[/img]
Ned til otta og gudbrandsdalen nedover, via gjøvik og hjem igjen, snek meg til noen avstikkere innimellom, ble litt over 750km gitt :-)
Litt regn her og der, men ikke så ille at det gjorde noe.
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... 5ymi6v.jpg[/img]
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... i9aamb.jpg[/img]
Ned til otta og gudbrandsdalen nedover, via gjøvik og hjem igjen, snek meg til noen avstikkere innimellom, ble litt over 750km gitt :-)
Litt regn her og der, men ikke så ille at det gjorde noe.
- 929rr
Re: CBR929 på tur
Ble noen mil i dag og gitt. våknet opp til fint vær, logget meg inn på mcsiden, og der var det strømstad tur på gang. Snuslageret begynte og minke , det er jo altid en fin unskyldning for og ta en sving på syklen.
Møtte gjengen på biltema i sarsborg. Litt skravling og kikking npå sykler, og derefter puttra vi agåre.
Rett og slett en jævelsk fin vei denne blågrønne veien.
Var litt campingbiler tidvis, og ved ett tilfelle ble jeg og en til liggende litt etter før vi kom oss forbi. Ble ganske inspirert kjøring i noen svinger for og ta igjen resten av gruppa.
Her er sykkelparken under en liten stopp midt i smørøyet
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... rsbpuy.jpg[/img]
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... w4cu7q.jpg[/img]
Vel gjemme igjen, var det bare og hive snusnen i frysern, hade avtalt og møte noen på tyrigrava.
Kjørte tilbake over grønnmo- ytre enebakk og opp langs vestsia av øyern. Slettes ikke noen dum vei det heller.
Møtte gjengen på biltema i sarsborg. Litt skravling og kikking npå sykler, og derefter puttra vi agåre.
Rett og slett en jævelsk fin vei denne blågrønne veien.
Var litt campingbiler tidvis, og ved ett tilfelle ble jeg og en til liggende litt etter før vi kom oss forbi. Ble ganske inspirert kjøring i noen svinger for og ta igjen resten av gruppa.
Her er sykkelparken under en liten stopp midt i smørøyet
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... rsbpuy.jpg[/img]
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... w4cu7q.jpg[/img]
Vel gjemme igjen, var det bare og hive snusnen i frysern, hade avtalt og møte noen på tyrigrava.
Kjørte tilbake over grønnmo- ytre enebakk og opp langs vestsia av øyern. Slettes ikke noen dum vei det heller.
- thewiz
aww, at jeg ikke fikk med meg dette 

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Takk for turen 929rr
Alltid hyggelig å bli kjent med nye fjes

Alltid hyggelig å bli kjent med nye fjes