Det bler 3. turen til sommern igjennom Slovenia og Croatia,Barbarozza skrev:Ojda, det har vært noen turer gjennom årenes løp, man bør dele gode opplevelse :-)
Viktigste er å ikke sette noen begrensninger, har du en motorsykkel så kan du stort sett kjøre overalt. Det ble noen mil på løsgrus med ZZRn i sommer...gikk jo ikke så fort men det går helt fint. Martigny er en hyggelig liten sveitsisk by i den franske delen. I år er Sveits relativt dyrt men neppe over norske priser så man greier et par dager. Etter flere turer gjennom østalpene så er det greit å flytte fokus for meg men akkurat den delen rundt Martigny og over Petit St Berhard og til Val D`isere er veldig fin. Dessuten er overgangene høye 2770 meter ved Iseran. Hompete vei men det går
Det er svært mye som er uoppdaga for meg enda, blant annet Slovenia som har noen veldig fine pass om du er så langt øst, men altså i år La France..forøvrig finnes det et område ukjent for mange nordmenn som heter Massif Central. Det er et område med fjelltopper opp mot 3000 m som ikke har så mye med alpene å gjøre. Men vistnok ganske pitoresk og ikke ulikt Vercors.Mulig vi rekker dette også bare for å ta en snik titt...ligger litt vest sørvest for Vercors og ca 25 mil kanskje I år har jeg forøvrig ordna meg med action kamera forover og bakover så bør bli litt fine filmer inkl stillbilder underveis.
Bjerknez, Danmark er ganske flatt og veldig mye rett frem så hvis du tar deg jobben med å komme deg ned til Kiel så er det faktisk en del fine områder langs kysten og kjøre på. Det er selvsagt flatt, men slettes ikke dårlig mc vei mange steder.
så vi har fått med oss Vrsic og Predil-pass, som er de mest spektakulære Slovenia har å by på
Anbefales varmt. (men skulle ikke du ta de i fjor?).
Schweis blir bare en liten omvei på tur nedover, men vi har 25 dager å ta av så det går greit