Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Lasse`s logg
Det kan nok være som du sier, at ei tynn plate (dekse ?) på radiatoren kan lage ulyd.
Plast kan også lage utrulig irriterende støy, og din sykkel har ikke så rent få og store plaatdeksel.
Det er ikke en wire, kabel eller noe som ligger mot et deksel, da ?
Plast kan også lage utrulig irriterende støy, og din sykkel har ikke så rent få og store plaatdeksel.
Det er ikke en wire, kabel eller noe som ligger mot et deksel, da ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Det kan også være. Men da skulle jeg vel ikke hatt slik høy metallisk lyd? Heller mest mot radiatoren, så vi får se nærmere på det i morra. Nå er det kvelden her, kommer med en oppdatering i morra når jeg har tittet mere på det. Kan være det kommer ifra motoren også, ettersom lyden høres tidligere når jeg har kjørt motoren litt hardt :-\ vi får sjå. Natti natt mine mc venner
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Har sjekket på sykkelen nå idag, og det var ikke radiatoren. Men nå i det siste har tikke lyden blitt mer ekstrem, hører den helt ned på 1500omd, og innimellom mens den går på tomgang. Og lyden henger med godt opp i 4000omd også, en litt mer rar tikke lyd ved 4000omd. Hmm. Merkelig greier, virker som lyden følger turtallet.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Får kanskje legge til en ting til, om torsdagen/fredagen så dro jeg sykkelen ordentlig ut på både 1, 2, og 3.gir. Etter det så begynte den tikke/skrangle lyden å høres på lavere turtall, og helt opp mot 4000omd..
Tidligere hørte jeg bare lyden sånn lavt mellom 2-3000omd, men nå har den blitt ekstrem.
Etter jeg kjørte en liten tur istad, så tørr jeg ikke kjøre mere.. For det høres nemlig ut som det er noe alvorlig feil ett eller annet sted. Sjekka olja, og den har fult med olje. Så hva som i all verden kan lage denne lyden, det lurer jeg fælt på...
Så i løpet av uka, muligens tisdag om jeg rekker så skal jeg opp til forhandler, og nesten forlange at dem finner ut hva det er/ordner det...
Sånn han var tidligere var ok, hørte lyden, osv.. Men nå så er det helt ille synes jeg... Det ble værre når jeg dro sykkelen skikkelig ut på de første gira (uten å nevne hva farta var)... Tåler den ikke bli dratt ordentlig ut tru
hehe..
Sitter her å river meg i håret, kan ikke skjønne hva den lyden er.. Det er ihvertfall ikke en "normal" lyd ifra en ny motorsykkel ihvertfall, kanskje ifra en gressklipper på 1800-tallet, at den kan lage noe slikt lyd (om dem hadde gressklippere på den tiden da) Kan heller ikke skjønne hvorfor lyden har blitt værre etter jeg dro sykkelen ordentlig på gira... Begynner stemplene å gå i oppløsning tru?
heehe..
Vi får satse på forhandler kan svare mere når jeg drar dit i løpet av uka... For sånn den er nå er IKKE normalt...
Tidligere hørte jeg bare lyden sånn lavt mellom 2-3000omd, men nå har den blitt ekstrem.
Etter jeg kjørte en liten tur istad, så tørr jeg ikke kjøre mere.. For det høres nemlig ut som det er noe alvorlig feil ett eller annet sted. Sjekka olja, og den har fult med olje. Så hva som i all verden kan lage denne lyden, det lurer jeg fælt på...
Så i løpet av uka, muligens tisdag om jeg rekker så skal jeg opp til forhandler, og nesten forlange at dem finner ut hva det er/ordner det...
Sånn han var tidligere var ok, hørte lyden, osv.. Men nå så er det helt ille synes jeg... Det ble værre når jeg dro sykkelen skikkelig ut på de første gira (uten å nevne hva farta var)... Tåler den ikke bli dratt ordentlig ut tru

Sitter her å river meg i håret, kan ikke skjønne hva den lyden er.. Det er ihvertfall ikke en "normal" lyd ifra en ny motorsykkel ihvertfall, kanskje ifra en gressklipper på 1800-tallet, at den kan lage noe slikt lyd (om dem hadde gressklippere på den tiden da) Kan heller ikke skjønne hvorfor lyden har blitt værre etter jeg dro sykkelen ordentlig på gira... Begynner stemplene å gå i oppløsning tru?

Vi får satse på forhandler kan svare mere når jeg drar dit i løpet av uka... For sånn den er nå er IKKE normalt...

- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Da var man hjemme fra jobb, og har akkurat kommet inn døra, har vært hos forhandler med sykkelen..
Kan begynne med at når jeg kjørte hjem fra forhandler, så la jeg ivei ut ut E6, dro ut 1.giret på påkjøringsfeltet, og la inn 2.gir og dro sykkelen opp i 8000omd, da vibrerte det så godt i pungen, så dro den like greit opp i 9000omd føre jeg la inn slapp gassen litt og la inn 3,4 og 5gir...
Men over til sykkelen, han på verkstedet prøvde sykkelen. Kom tilbake etter ca 1-2min, satte ifra seg sykkelen og kom bort til meg og sa at sykkelen er helt normal... Motoren må jo gå rundt, og da kommer det lyder.. Han hørte ikke noe galt med motorlyden eller noe som helst. Og jeg fikk beskjed om å tre på meg hjelmen og kjøre så mye jeg orket. Og jeg fikk streng beskjed om å lukke øra, eller kjøpe godt isolert hjelm, med veldig godt isolerte ørepropper til
Så nå får jeg bare vaske sykkelen, og kjøre det jeg orker
Sykkelen er frisk
Ps. Av en eller annen grunn hørtes sykkelen normal ut på vei hjem... Muligens fordi det ikke er noe rare lyder
Kan nok ha noe med at jeg sammenligner motorlyden ifra denne med 4sylindere, mot TDMèn med "stusselige" 2sylindere...
Er nok nå man har riktig motorlyd, nå som man har fire

Kan begynne med at når jeg kjørte hjem fra forhandler, så la jeg ivei ut ut E6, dro ut 1.giret på påkjøringsfeltet, og la inn 2.gir og dro sykkelen opp i 8000omd, da vibrerte det så godt i pungen, så dro den like greit opp i 9000omd føre jeg la inn slapp gassen litt og la inn 3,4 og 5gir...
Men over til sykkelen, han på verkstedet prøvde sykkelen. Kom tilbake etter ca 1-2min, satte ifra seg sykkelen og kom bort til meg og sa at sykkelen er helt normal... Motoren må jo gå rundt, og da kommer det lyder.. Han hørte ikke noe galt med motorlyden eller noe som helst. Og jeg fikk beskjed om å tre på meg hjelmen og kjøre så mye jeg orket. Og jeg fikk streng beskjed om å lukke øra, eller kjøpe godt isolert hjelm, med veldig godt isolerte ørepropper til

Så nå får jeg bare vaske sykkelen, og kjøre det jeg orker


Ps. Av en eller annen grunn hørtes sykkelen normal ut på vei hjem... Muligens fordi det ikke er noe rare lyder

Kan nok ha noe med at jeg sammenligner motorlyden ifra denne med 4sylindere, mot TDMèn med "stusselige" 2sylindere...
Er nok nå man har riktig motorlyd, nå som man har fire


- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Lasse`s logg
Kjøp deg ørepropper først som sist, så kan du bare kose deg. 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Lasse`s logg


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Lasse`s logg
Normal motorlyd altså? Hvem hadde trodd? 

- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg
"sukkerpiller"....mekanikeren skulle bare sagt: "Sånn, nå er det fikset, kjør på, god tur"
Bra lyden er "borte"....og bra at du har fått kjenne på skrotumvibrasjonen på vei opp mot "arbeidsfeltet"


Bra lyden er "borte"....og bra at du har fått kjenne på skrotumvibrasjonen på vei opp mot "arbeidsfeltet"


-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Lasse`s logg
En 1050 Triple er vibrasjonsfri i hele turtallsregisteret, så vi er nok nødt til å få stimulert scrotum på andre måter vi da



- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg
ArcticTiger skrev:En 1050 Triple er vibrasjonsfri i hele turtallsregisteret, så vi er nok nødt til å få stimulert scrotum på andre måter vi da![]()
Globe skrev:ArcticTiger:![]()
"...og så setter vi over til lyden igjen" :-)å


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Snakker folk om rektum her? Skrotum? Rektum? hmm
Uansett, følte mere vibrasjonen i ballene, enn rektum. Mulig fordi jeg er ung, når man blir eldre så trekker vel pungen seg sammen?

Uansett, følte mere vibrasjonen i ballene, enn rektum. Mulig fordi jeg er ung, når man blir eldre så trekker vel pungen seg sammen?

- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Det er kawa`n å, om man slår av tenningaArcticTiger skrev:En 1050 Triple er vibrasjonsfri i hele turtallsregisteret, så vi er nok nødt til å få stimulert scrotum på andre måter vi da![]()

- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg
Det der MÅ du finne ut av lasse_hansen...liten avstand...men svært ulikt!! 
