Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Jompa »

Det kan nok være som du sier, at ei tynn plate (dekse ?) på radiatoren kan lage ulyd.
Plast kan også lage utrulig irriterende støy, og din sykkel har ikke så rent få og store plaatdeksel.
Det er ikke en wire, kabel eller noe som ligger mot et deksel, da ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Det kan også være. Men da skulle jeg vel ikke hatt slik høy metallisk lyd? Heller mest mot radiatoren, så vi får se nærmere på det i morra. Nå er det kvelden her, kommer med en oppdatering i morra når jeg har tittet mere på det. Kan være det kommer ifra motoren også, ettersom lyden høres tidligere når jeg har kjørt motoren litt hardt :-\ vi får sjå. Natti natt mine mc venner

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
lasse_hansen

Har sjekket på sykkelen nå idag, og det var ikke radiatoren. Men nå i det siste har tikke lyden blitt mer ekstrem, hører den helt ned på 1500omd, og innimellom mens den går på tomgang. Og lyden henger med godt opp i 4000omd også, en litt mer rar tikke lyd ved 4000omd. Hmm. Merkelig greier, virker som lyden følger turtallet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
lasse_hansen

Får kanskje legge til en ting til, om torsdagen/fredagen så dro jeg sykkelen ordentlig ut på både 1, 2, og 3.gir. Etter det så begynte den tikke/skrangle lyden å høres på lavere turtall, og helt opp mot 4000omd..
Tidligere hørte jeg bare lyden sånn lavt mellom 2-3000omd, men nå har den blitt ekstrem.

Etter jeg kjørte en liten tur istad, så tørr jeg ikke kjøre mere.. For det høres nemlig ut som det er noe alvorlig feil ett eller annet sted. Sjekka olja, og den har fult med olje. Så hva som i all verden kan lage denne lyden, det lurer jeg fælt på...
Så i løpet av uka, muligens tisdag om jeg rekker så skal jeg opp til forhandler, og nesten forlange at dem finner ut hva det er/ordner det...

Sånn han var tidligere var ok, hørte lyden, osv.. Men nå så er det helt ille synes jeg... Det ble værre når jeg dro sykkelen skikkelig ut på de første gira (uten å nevne hva farta var)... Tåler den ikke bli dratt ordentlig ut tru :scratch hehe..

Sitter her å river meg i håret, kan ikke skjønne hva den lyden er.. Det er ihvertfall ikke en "normal" lyd ifra en ny motorsykkel ihvertfall, kanskje ifra en gressklipper på 1800-tallet, at den kan lage noe slikt lyd (om dem hadde gressklippere på den tiden da) Kan heller ikke skjønne hvorfor lyden har blitt værre etter jeg dro sykkelen ordentlig på gira... Begynner stemplene å gå i oppløsning tru? :lol heehe..

Vi får satse på forhandler kan svare mere når jeg drar dit i løpet av uka... For sånn den er nå er IKKE normalt... ;-)

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var man hjemme fra jobb, og har akkurat kommet inn døra, har vært hos forhandler med sykkelen..

Kan begynne med at når jeg kjørte hjem fra forhandler, så la jeg ivei ut ut E6, dro ut 1.giret på påkjøringsfeltet, og la inn 2.gir og dro sykkelen opp i 8000omd, da vibrerte det så godt i pungen, så dro den like greit opp i 9000omd føre jeg la inn slapp gassen litt og la inn 3,4 og 5gir...

Men over til sykkelen, han på verkstedet prøvde sykkelen. Kom tilbake etter ca 1-2min, satte ifra seg sykkelen og kom bort til meg og sa at sykkelen er helt normal... Motoren må jo gå rundt, og da kommer det lyder.. Han hørte ikke noe galt med motorlyden eller noe som helst. Og jeg fikk beskjed om å tre på meg hjelmen og kjøre så mye jeg orket. Og jeg fikk streng beskjed om å lukke øra, eller kjøpe godt isolert hjelm, med veldig godt isolerte ørepropper til :scratch

Så nå får jeg bare vaske sykkelen, og kjøre det jeg orker :yeyeye Sykkelen er frisk :knegg

Ps. Av en eller annen grunn hørtes sykkelen normal ut på vei hjem... Muligens fordi det ikke er noe rare lyder :scratch
Kan nok ha noe med at jeg sammenligner motorlyden ifra denne med 4sylindere, mot TDMèn med "stusselige" 2sylindere...
Er nok nå man har riktig motorlyd, nå som man har fire :yeyeye :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Kjøp deg ørepropper først som sist, så kan du bare kose deg. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

:lol Er det noe som heter " mekanisk hypokonder?" :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Normal motorlyd altså? Hvem hadde trodd? :knegg

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

"sukkerpiller"....mekanikeren skulle bare sagt: "Sånn, nå er det fikset, kjør på, god tur" :knegg

Bra lyden er "borte"....og bra at du har fått kjenne på skrotumvibrasjonen på vei opp mot "arbeidsfeltet" :knegg

Bilde

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

En 1050 Triple er vibrasjonsfri i hele turtallsregisteret, så vi er nok nødt til å få stimulert scrotum på andre måter vi da :roll :redface

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

ArcticTiger: :notlistening :rop "...og så setter vi over til lyden igjen" :-)å

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:En 1050 Triple er vibrasjonsfri i hele turtallsregisteret, så vi er nok nødt til å få stimulert scrotum på andre måter vi da :roll :redface
Globe skrev:ArcticTiger: :notlistening :rop "...og så setter vi over til lyden igjen" :-)å
:knegg

:prop:

Brukeravatar
lasse_hansen

Snakker folk om rektum her? Skrotum? Rektum? hmm :scratch
Uansett, følte mere vibrasjonen i ballene, enn rektum. Mulig fordi jeg er ung, når man blir eldre så trekker vel pungen seg sammen? :yeyeye

Brukeravatar
lasse_hansen

ArcticTiger skrev:En 1050 Triple er vibrasjonsfri i hele turtallsregisteret, så vi er nok nødt til å få stimulert scrotum på andre måter vi da :roll :redface
Det er kawa`n å, om man slår av tenninga :knegg

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Det der du finne ut av lasse_hansen...liten avstand...men svært ulikt!! :knegg

Svar