Sent from my iPad using Tapatalk
Og fossen er Mardalsfossen/Mardøla, stedet er Eikesdalen.kjellv skrev:Dere er nære, men ikke riktig. Dette er et verdenskjent turistmål, blant annet kjent for en foss.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Helt korrekt! Det nøyaktige stedet jeg stoppet er Øverås Fergekai. Bilfergen Mardøla, nå ombygd til passasjerbåt ligger i bakgrunnen. Denne dalen er vendt nord/sør, og ikke øst/vest som alle fjell i fjorder ellers i fylket. Derfor er været her mer likt været i Lesja-Dombås enn det er for været for eksempel i Eidsvåg. Gratulerer Baffin, din tur igjen!Baffin skrev:Og fossen er Mardalsfossen/Mardøla, stedet er Eikesdalen.kjellv skrev:Dere er nære, men ikke riktig. Dette er et verdenskjent turistmål, blant annet kjent for en foss.
(Mardøla-aksjonen var flere mindre aksjoner sommeren 1970 mot kraftutbygging i Eikesdal i Møre og Romsdal,
i fjellheimen mellom Nesset kommune og Rauma ...)
Baffin
kjellv skrev:Jomfrulandstårnet :-)
Pokker at jeg ikke så den før. Hadde vert lett match for meg denneAJ skrev:Helt korrekt!
Altfor lett oppgave, selvfølgelig...![]()
![]()
Alltid artig avbrekk med denne fergeturen de gangene vi er i Dalsland, et bra område å ferdes med MC i Sverige.
Ok... din tur, Baffin :)