Motorsykkelen min har en relativt sporty sittestilling og jeg pleier å kjenne det i armer og rygg når jeg kjører i rushtrafikken i lav/moderat hastighet og har mange andre trafikanter å forholde meg til. Etter å ha sett noen av Bjerknez (son of Reodor

På dette strekket mellom Hurdal og Lygna fikk jeg se motorsykkelen min fra en ny og bedre side. Skjønner godt at den ikke trives med pendling i Oslo, men her fikk den strekke på beina mellom svingene. Nedgiring med motorbrems og gasspådrag ved apex for å rette opp sykkelen mot rettstrekket med herlig lyd fra Akra anlegget. Her hadde jeg fartsvind som holdt overkroppen oppe, flyttet kroppsvekten fra side til side etterhvert som svingene kom og følte meg som ett med motorsykkelen for første gang. Med slik dynamisk kjøring, så ble jeg heller ikke sliten i rygg og armer. Stoppet og tok dette bildet på turen. Dette strekket fra Hurdal til Lygna var som skapt for meg og min motorsykkel og jeg fikk en helt ny opplevelse med motorsykkelkjøring.
Kjørte fra Lygna via Gjøvik, deretter over mjøsbrua og tok av på RV 213 til Stavsjø og Tingnes og kjørte deretter rundt Helgøya. Tingnes og Helgøya er et av østlandets perler og blir ofte omtalt som Nordens Toscana. Fra Tingnes gikk veien videre langs Bryggeveien, Duengerhøgda og riksvei 212 til mine foreldre i Brumunddal for litt kaffe og kake. Deretter ble det strake veien hjem for å rekke å være "grillmester" for familien.

Som konklusjon kan jeg si at jeg har aldri kost meg så mye på motorsykkel før. Jeg pleier å være mer sliten av å kjøre 36 km. hjem fra jobb enn jeg var etter 370 km i dag. Faktisk føler jeg meg veldig energisk og etter denne turen og gleder meg til neste gang jeg kan ta en slik tur. Nå vet jeg at kroppen tåler langtur på SV650s og at sykkelen trives mye bedre på svingete vei i litt fart enn den gjør rushtrafikken. Det blir nok en tur på vestlandet i sommer.