Snikkeren skrev:Nei, jeg har lagt det litt på is for tiden.
Jeg må enten selge TDM'en først, eller bytte den inn.
Problemet er at det er lekkasje på begge gaffelbena igjen. Jeg hadde den jo inne hos MC-Deler på Vartdal i august hvor de skiftet simringene. Prøvde å få tatt det på reklamasjon, men ble blankt avvist. De ville ikke ta det igjen. Ikke om jeg betalte for det igjen. De mener at det er nødt å være skade på gaffelbena som gjør det. Eneste alternativt de så var å skifte innerbena.
Ba om eventuell pris på innerbena, men har ikke hørt noe fra de siden. Dette er nå 3 uker siden.
Må innrømme at intrykket mitt av de er endret litt etter dette. Vet ikke om de kommer til å være første forhandler jeg går til når jeg trenger noe slik de har vært frem til nå....
Hvis det ikke er mer i denne historien enn jeg oppfatter (som feks opplysning om faren for dette på forhånd, anbefaling av ytterligere deleskift, etc), så syns jeg dette høres ut som usedvanlig slett kundebehandling.
Uten øvrig sammenlikning så kjøpte jeg min gamle VFR med nye simmeringer i gaffel. Forrige eier fikk først byttet dem, men det viste seg etter en liten stund at det fortsatt lakk fra (en eller begge), så har dro tilbake til verkstedet. De beklaget, og sa de kanskje hadde glemt å bytte glidelager, og byttet en gang til helt gratis.
Har vel kjørt ca 25K og det holder rimelig tett, selv om jeg kan se "oljeavtrykk" etter hvor langt gaffel har gått ned.
Kan for alt hva jeg vet hende du har gafler med en konstruksjon hvor det ikke er noe å bytte, men syns likevel det var en veldig steil holdning fra verkstedet. Jobber forsåvidt på et selv, men vi er ikke så flinke at vi med 100% sikkerhet kan si at det ikke har blitt gjort en feil under arbeidet, eller at delene hadde en feil. Da gjør vi jobben en gang til for å være sikker.