Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-Nyheter fra landet

Legg inn av LordShaft »

](*,) ](*,) :orefk :orefk

Det der er så usaklig... Å du kan bare drite i å sende noe mms! Jeg blir å skru av telefonen i overskuelig framtid :[-(

Nei jeg har sluttet å glede meg, jeg gjør som Prosten (les=bamsefar) sa.... gleder meg over :lol De fortryllende veistubbene jeg har lekt meg på i dag :twisted

Tror jeg må sende deg et bilde av framdekket mitt på mms :redface Nesten så jeg er fristet å anbefale deg å prøve Angel GT dekkene :thumleft Men har ikke helt bestemt meg. Du trenger vel strengt talt ikke noe mer inspirert kjørestil... Da blir jeg å stå parkert, hvertfall når du skal fjuske litt før europaturen med banekjøring :-)å

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Ok dårlig tid.Da er det ingen vits i å komme med forslag til svingete veier for det vil ta litt over 4 timer fra Znirln`ns plass i Seljord til Fredrikstad :lol

Pga omstendighetene så var det ikke mulig å få ut bedre bilde fra Contouren hehe
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
ZnirlN
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod

Legg inn av ZnirlN »

Kawagutten skrev:Ok dårlig tid.Da er det ingen vits i å komme med forslag til svingete veier for det vil ta litt over 4 timer fra Znirln`ns plass i Seljord til Fredrikstad :lol

Pga omstendighetene så var det ikke mulig å få ut bedre bilde fra Contouren hehe

Viste ikke at jeg hadde fått egen plass i Seljord :sk? Men det er jo kjekt en har sin egen plass da ;-)

Gleder meg til rudskogen nå. Blir gøy å kjøre under sikre forhold :lol

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Var på loffetur idag, så dumper noen bilder via Tapatalk. Skriver mer imorgen, er dautrøtt.

Var meldt nyy-yydelig vær på himmelspretten, så jeg sov knapt om natta for jeg gleda meg så innmari :knegg
Sovna omsider utpå morrakvisten, og bråvåkna ca kvart på ni... fergja går 0920 (iallefall den jeg hadde sett meg ut) så da blei det litt travelt.
Hoppa i klærne, og beina ned på mannehulen, for å iføre meg litt verneutstyr. Kjente jeg var sulten, men tenkte "de har mat på fergja" så jeg brukte ikke tid på frokost eller niste. Lista meg avgårde på mopeden, og ankom fergja på vanlig vis (full throttle nedover oppstillingsplassen :-)å )
Det var da det gikk opp for meg at dette var fergje 2 (som IKKE har servering ombord) og ikke fergje 1, slik det stod i ruteheftet.
Så da var det bare å si som Twisted Sister sa det på 80'tallet: "Stay hungry!" Såg at Daytona Daniel sitt gule lyn stod oppstillt lengst framme, så det blei litt MCprat under overfarten. Vel framme på Gjermundshavn stakk han rett mot Bergen og Vårmønstringen på Laguneparken, mens jeg var sistemann av fergja, så jeg tok det knusende med ro. Korteste og kjekkeste vei til matservering blei Norheimsund, fant jeg ut, så da blei det å kruse oppover langs fjorden i morgensol, vindstille og fred i sjela ( om man ser bort fra den knurrende magen da :knegg
Stoppa hist og her, oppover langs fjorden og knipset litt bilder med den nye RX100'en :)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Etter en saftig frokost i Norheimsund (en Tigerburger på Essoen :knegg :yeyeye ) rullet jeg oppover Steinsdalen og over Kvamskogen.
Stoppet ved Fossen Bratte, og fikk tatt en kikk på krigsminnesmerket som står der, til minne om kampene der under 2. verdenskrig.
Tre nordmenn mistet livet her den 22. april 1940, under framrykkingen av tyske styrker. Det var en norsk kontrollpost på veien øverst der fossen stuper utfor.
Bilde

Bilde

Minnesmerket over de falne nordmennene. Om de tyske styrkene hadde noen tap her, er ikke kjent
6567aca3-859a-4e6a-9895-cc89378fa5a3_l.jpg
Bilde

Fra Fossen Bratte rullet jeg gjennom Samnanger, og videre mot Bergen. Var sjukt sugen på en is nedpå kaien, men tok meg god tid og kjørte alle de gamle vegene fra Trengereid og innover mot Arna og videre mot Åsane. Etter en gjestevisitt på E39, parkerte jeg ved fisketorget og fikk meg en is med 4 kuler samt softis på toppen. Desverre hadde et jazzband stilt seg opp på kaien der, og plutselig var isen mer enn stor nok... Det kom seg litt når jeg traff en gammel kollega der, (han hadde nettopp kjøpt seg en Victory) så vi slo ihjel en drøy halvtime med mimring fra "gamle" dager :knegg
20150514_132621.jpg
Fra fisketorget gikk turen i retning Os, da det hadde surret litt meldinger via SMS'gruppa til Triumph i Vest. Oppmøte på Statoilen på Os klokka 1530.
Den naturlige veien med Speedy er jo over Fanafjellet, og også denne gangen innfrir dette veistykket.. et blir "hiiihaaaa" hele veien :yeyeye
På TiV sin SMSgruppe blei det fristet med en tur til Strandvik, så når jeg omsider fikk ut fingen, hadde vi det for travelt til fergja. Så den mista vi. jaja, det tar ei stund å kjøre rundt, men en omvei på 8-9 mil på svingete veier, sammen med kjekke venner og nyydelig vårsol er ikke direkte smertefullt det heller :knegg :knegg
Så da blei det rundturen fra Hatvik via Rolvsvåg til Samnanger, Tysse, Eikelandsosen og ut igjen mot Venjaneset. Men svingte av på toppen der, og utover mot Strandvik. Endel veiarbeid tok brodden av det verste kjøregleden på den svingete veien, så farten holdt seg for en gangs skyld på et prikkfritt nivå :knegg
Jeg hadde aldri satt mine gummilisser utover denne veien, men FOR en nydelig plass det var :prf
Maten på kafeen der var det heller ikke noe å si på. Rikelige porsjoner, og når den blir servert av unge piker i korte skjørt ..ja da kjenner man at man lever :yeyeye :yeyeye

Bilde

Bilde

Kjørte avgårde tidsnok til å ha god tid til 1935 fergja, og vel hjemme blei det tidlig kveld....

Totalt 360 km
Himmelsprett.jpg
https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit 1: La til tekst
Edit 2: Bilder og tekst litt hulter til bulter.. skal ordne en gang:)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Olav K den 16 mai 2015, 18:10, redigert 2 ganger totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Herlig :thumleft Godt å se at du har kost deg på 2 hjul i dag :P :p

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Det blei en liten kjøretur på freddan også..
Hjemmefra og inn til gården til min svoger og søster, der jeg har holdt på med å pusse opp badet.
Det er nøyaktig 75km en vei.
Og siden jeg kun hadde igjen å silikonere mellom vegg/gulv og i hjørner, trengte jeg ikke å plage Pajeroen. Mopeden ble "my choice of weapon".
Pakket det nødvendige i Kriega sekken min, som jeg er superfornøyd med. Sitter godt og ingen reimer som henger og dingler.... denne blir nok med nedover i sommer :thumleft :prf
Drog avgårde kl 08, og nøyaktig en time seinere var jeg framme.
Utøvde litt magic med fugepistolen og så returnerte jeg tilbake. 150 km unnagjort til klokka var 13 :thumleft
Hadde tenkt meg til Bergen igjen for å ta en db-måling før vi skal på Rudskogen, men Znirln kunne ikke bli med, og frk. Fryd ville på fest.
Så da blei det sånn. Først grilling med Z og guttene, deretter litt vors på kaien til en venninne som bor nærmere etablissementet der et lokalt "orkester" spilte til dans.
Kunne sikkert skrevet mye gøyalt om denne kvelden, men ikke alt egner seg på trykk..
får la et bilde solnedgangen stå som symbol for åssen kvelden blei :thumleft

og det er idag kun 37 dager igjen.
(har husket å glede meg litt idag også :knegg :knegg )

Edit: Eller forsøk på edit's... det er klin umulig å få de bildene fjernet, og rettet opp. moderatorjobb??

Brukeravatar
ZnirlN

Legg inn av ZnirlN »

Det va et nydelig bilde det siste der Olav :prf har du fleir sånne??

Toven

Legg inn av Toven »

Nå ble jeg sliten i nakken gett :-)å Like før kinken satt tror jeg!

Brukeravatar
ZnirlN

Legg inn av ZnirlN »

Toven skrev:Nå ble jeg sliten i nakken gett :-)å Like før kinken satt tror jeg!
Siste bilde var rett vei på Iphone, men ikke på Macen :D

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Har ikke flere bilder her... men har modellen på besøk i aften :yeyeye kan foreslå om hun vil posere sammen med Speedy?? :knegg

Men får ikke snudd bildene, eller fjernet dem... når jeg vil "endre", finnes ikke bildene der?? Merckhlich :-k :scratch :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Foretrekker gjerne bildene slik... ;-) :

Bilde

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Se der... jeg prøvde å fjerne dem fra innlegget mitt... men det gikk ikke. Men det kan kanskje du?? :D please :[-o<

Brukeravatar
ZnirlN

Legg inn av ZnirlN »

Olav K skrev:Har ikke flere bilder her... men har modellen på besøk i aften :yeyeye kan foreslå om hun vil posere sammen med Speedy?? :knegg

Men får ikke snudd bildene, eller fjernet dem... når jeg vil "endre", finnes ikke bildene der?? Merckhlich :-k :scratch :-k
Du har ikke sagt et ord til meg om at modellen kommer på besøk. Har noe jeg skulle gjort i mannhulen din tror jeg :yeyeye

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

ZnirlN skrev:
Olav K skrev:Har ikke flere bilder her... men har modellen på besøk i aften :yeyeye kan foreslå om hun vil posere sammen med Speedy?? :knegg

Du har ikke sagt et ord til meg om at modellen kommer på besøk. Har noe jeg skulle gjort i mannhulen din tror jeg :yeyeye

Hun kom plutselig. Var noe spekemat på gang her... skal ned i mannehulen og hente Scalaen og kjøre en update.
Tror modellen og frk. fryd skal supe vin.

Brukeravatar
ZnirlN

Legg inn av ZnirlN »

Olav K skrev:
ZnirlN skrev:

Hun kom plutselig. Var noe spekemat på gang her... skal ned i mannehulen og hente Scalaen og kjøre en update.
Tror modellen og frk. fryd skal supe vin.
Har ikke fått testa min etter updaten. Får gi en lyd viss du skal ha assistanse. Kommer å hjelper med en gang viss du vil :D

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Sorry... :redface

Bilde

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Skulle jammen ha oppdatert Scalaen min jeg å,
jeg har to Scalaer, da kan jeg vel være dobbelt så lenge på besøk :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Toven

Legg inn av Toven »

Tommas, hahahah

Brukeravatar
ZnirlN

Legg inn av ZnirlN »

Tror kanskje vi skulla para dem på nytt no etter at du har tatt updaten. Å da må jeg jo komme med min for at du skal få det tl. Sånn at vi slipper å gjøre det når vi skal på tur :prf

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

ZnirlN skrev:Tror kanskje vi skulla para dem på nytt no etter at du har tatt updaten. Å da må jeg jo komme med min for at du skal få det tl. Sånn at vi slipper å gjøre det når vi skal på tur :prf
bare kom du, er aleine, for Donna'ene drog inn i 129 på vining

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Tommas skrev:Sorry... :redface

Bilde
Det er så tårene presser på, Tommas :prf :lol

Brukeravatar
cevillan
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900

Legg inn av cevillan »

Olav K skrev: Hadde tenkt meg til Bergen igjen for å ta en db-måling før vi skal på Rudskogen
Hvor får du tatt db-måling i Bergen?

Brukeravatar
ZnirlN

Legg inn av ZnirlN »

cevillan skrev:
Olav K skrev: Hadde tenkt meg til Bergen igjen for å ta en db-måling før vi skal på Rudskogen
Hvor får du tatt db-måling i Bergen?
Er Fyllingsdalen trafikk skole som organisere for dem som skal til rudskogen til uka.

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Her er forresten en liten videosnutt som Tommas og Zadnes, tildels Lordshaft og muligens andre (ja det inkluderer meg selv) kan ha glede av.

http://www.gizmag.com/bmw-s1000r-video-review/33465/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ingen tvil om at denne sykkelen gir mest for penga i klassen sin, nå om dagen.
Det som derimot er "hemmelig" er at den 1290'en spiser stadig mer plass i hodet mitt :P :p

Men denne karen, Loz Blain, driver ikke bare med tullprat, han lager også saklige og korrekte rewiews en gang iblandt :knegg :knegg
http://www.gizmag.com/triumph-speed-tri ... deo/25170/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gratulerer med dagen, samtlige!! :=D> :bb_p:
Sist redigert av Olav K den 17 mai 2015, 08:33, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Gratulerer selv!

Og ja, 1290 oser enda mer testosteron og attityd... Du burde vel skaffe deg en slik.

Loz Blain er helt konge, ler godt av videoene hans. Fra 2:40 omtrent er kostelig.

Svar