Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av thewiz »

Jeg har en kamerat som eier dekkverksted, hovedsaklig for bil, men han sa det ikke var noe problem å ta noen MC dekk her og der. Det er jo akkkurat samme prosess å ta av et MC dekk som på bil?

Er vel ikke noe mer hokus pokus enn å ta av dekket, nytt lim, legge på nytt dekk og avbalansere?

Toven

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Toven »

Kan hende han mente å levere sykkelen, ikke ta av hjul hjemme

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23380
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Hvem er denne MR Pitlane dere snakker om? Kan man ikke bare legge om dekk på nærmeste dekkverskted? :scratch
MrPitlane er et forum medlem her inne som legger om dekk for en del her inne. Jeg synes det er bra at det finnes slike som han som ikke priser seg helt ut. Hver gang jeg kommer til MrPitlane så får jeg en kaffe (eller tre), en hyggelig prat samt at jeg får fulgt med på prosessen. Ikke fordi jeg tror han gjør feil, men fordi det føles tryggere enn å bare hente sykkelen fra et verkstedbesøk hvor dem har tidspress etc. på seg. Brått så har dem glemt en skrue etc. og så klart løsner ikke denne før verkestedet er stengt.

Pitlane er vel mer eller mindre tilgjengelig for nødstillfeller når det skulle være. Han holder på hjemme i egen garasje og han er dyktig til det han gjør. Det at jeg får være med å "hjelpe til" litt er bare positivt. :thumleft

Hvor mye han tar avhenger nok av hvor mye tid han bruker på sykkelen for å få av hjulene. På noen sykler må man fjerne dempere og andre ting for å få av hjulet/kalipere etc. (i følge han) og da er det naturlig at det koster litt mer. Han har t.o.m. lagt om dekk på felgene til tor2502 her inne og dem ville ikke engang HD i Sarpsborg røre da dem vist skal være litt spesielle og veldig dyre.

Jeg har fått lov til å spre budskapet og han hjelper gjerne fler med dekkskift. For priser etc. så må du/dere så klart kontakte han, da det nok varierer litt fra sykkel til sykkel. Heldigvis er visst min sykkel VELDIG lett å å demontere/montere hjulene på så prisen jeg betaler er verdt turen inn til Eidsvoll. Dessuten så får jeg varmet opp dekkene litt på vei hjem. :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av thewiz »

Høres jo ut som et veldig godt tiltak av denne karen. Det skal jeg huske hvis jeg ikke finner en annen løsning. Er kun 1-2mm unna slitemerke på dekkene mine, så på tide å bytte snart.

Klarer ikke helt å bestemme meg for dekk da, jeg går nok for sportsdekk, da jeg har blitt mye mer fokusert på bane i det siste. Står mellom Dunlop Q3 eller nye Bridgestone R10.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Haymaker »

thewiz skrev:Jeg har en kamerat som eier dekkverksted, hovedsaklig for bil, men han sa det ikke var noe problem å ta noen MC dekk her og der. Det er jo akkkurat samme prosess å ta av et MC dekk som på bil?

Er vel ikke noe mer hokus pokus enn å ta av dekket, nytt lim, legge på nytt dekk og avbalansere?
Dersom du demonterer hjulene fra sykkelen er det mange dekkforhandlere som kan bytte når du kommer med disse i hånda.
De kan derimot ikke gjøre jobben når de står på sykkelen.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Tommas »

Sånn, da ble det en hyggelig kveldstur med nye dekk.

Kjente en del forskjell fra Diablo dekkene, nesten som å kjøre med dekk som var "blåst opp" enda mer. Merket ikke noen tendenser til slipp, men tok det ganske pent.


Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23380
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Sånn, da ble det en hyggelig kveldstur med nye dekk.

Kjente en del forskjell fra Diablo dekkene, nesten som å kjøre med dekk som var "blåst opp" enda mer. Merket ikke noen tendenser til slipp, men tok det ganske pent.


Bilde
Hadde du fått slipp med den pysestripa der så hadde det ikke vert mye å spare på Tommas :lol
Jada jada... jeg har også en like brei pysestripe som deg... foreløpig... :lol

Setter pris på en rapport etter noen mil om hva du mener om dekkene. Blir muligens Angel GT på meg også neste gang...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Tørr jeg spørre hvilke dekk er det du har fått på sykkelen din? Det der er ikke pilot power 3 =;

Er det supersport dekkene du har gått for? Er det du selv som har plukket ut disse eller er du blitt anbefalt disse dekkene? :-k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23380
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Oj.. trodde det var Angel GT jeg.... :scratch

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Slik ser Angel dekkene ut
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23380
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Er nok dette dekket ser det ut til:
http://motorsykkel.michelin.no/tyres/mi ... supersport" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

thewiz skrev:Jeg har en kamerat som eier dekkverksted, hovedsaklig for bil, men han sa det ikke var noe problem å ta noen MC dekk her og der. Det er jo akkkurat samme prosess å ta av et MC dekk som på bil?

Er vel ikke noe mer hokus pokus enn å ta av dekket, nytt lim, legge på nytt dekk og avbalansere?
Lim?

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KTM950SMR »

thewiz skrev:Høres jo ut som et veldig godt tiltak av denne karen. Det skal jeg huske hvis jeg ikke finner en annen løsning. Er kun 1-2mm unna slitemerke på dekkene mine, så på tide å bytte snart.

Klarer ikke helt å bestemme meg for dekk da, jeg går nok for sportsdekk, da jeg har blitt mye mer fokusert på bane i det siste. Står mellom Dunlop Q3 eller nye Bridgestone R10.
Q3 er vist samme som Q2. Q3 er vist kun for amrikanere.
Gammel teknologi så skak du på bane bør du ta noe annet. Bridgestone RS10 har jeg bestilt. R10 er ment for å bruke med dekkvarmer.
Du har jo også Dunlop D 211 og D212, men husk at deisse dekkene samt Rs10 og R10 er optimalisert på tørt føre og skumle på regn.
Skal du på bane og kjøre tur i regnvær ville jeg tittet mot Bridgestone S20Evo.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Tommas »

LordShaft skrev:Tørr jeg spørre hvilke dekk er det du har fått på sykkelen din? Det der er ikke pilot power 3 =;

Er det supersport dekkene du har gått for? Er det du selv som har plukket ut disse eller er du blitt anbefalt disse dekkene? :-k
Sukk, må vel innrømme at jeg ikke akkurat brukte mye tid på å se på skriften på dekkene når jeg fikk sykkelen tilbake.
Det jeg avtalte på telefon var i Pilot Power 3, så litt overraskende om det ikke er det som står på...

Ut fra omtale på nett er det vel ikke et dekk jeg umiddelbart ville valgt :sorry

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23380
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Er nok Pilot Power Super Sport du har på der Tommas :-k
Funker sikekrt dem også... til ditt bruk :lol

Svar