Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
Ganske interresante tall, ja.
Æ målte coilene fra hette til hette i går kveld, og fikk 24 k.ohm på den ene coilen.
Den andre klarte ikke multimeteret å måle med begge hettene på.
Med bare kabler fikk æ 36 k.ohm.
Bytta de beste kablene over på coil nr 2 og fikk samme resultat som coil nr 1.
Ved nærmere studering viste det seg at den siste ledninga er en annen type/produsent enn de tre andre.
Nye kabler blir det uansett, men ikke i dag.
Coilene skal testes med varmluftspistol, pickupcoilene skal ogs testes og spenninga inn på coilene skal sjekkes.
Må bare finne kontakten til bensinpumpa først. Æ hate bensinsøl, særlig når æ holde på med elektriske saker.
Et lite spørsmål.
Vil en pluggkabel med for stor motstand virke inn på gnisten på begge pluggene på samme coil ?
De står jo i samme krets.
Æ målte coilene fra hette til hette i går kveld, og fikk 24 k.ohm på den ene coilen.
Den andre klarte ikke multimeteret å måle med begge hettene på.
Med bare kabler fikk æ 36 k.ohm.
Bytta de beste kablene over på coil nr 2 og fikk samme resultat som coil nr 1.
Ved nærmere studering viste det seg at den siste ledninga er en annen type/produsent enn de tre andre.
Nye kabler blir det uansett, men ikke i dag.
Coilene skal testes med varmluftspistol, pickupcoilene skal ogs testes og spenninga inn på coilene skal sjekkes.
Må bare finne kontakten til bensinpumpa først. Æ hate bensinsøl, særlig når æ holde på med elektriske saker.
Et lite spørsmål.
Vil en pluggkabel med for stor motstand virke inn på gnisten på begge pluggene på samme coil ?
De står jo i samme krets.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
Har du målt at plugghettene har 5K motstand? De havarerer en gang i blant, og det blir brudd i de. Ut fra målingene dine, slik jeg tolker det, kan du ha brudd i en eller 2 plugghetter, og en dårlig pluggledning. Har en gang hatt periodisk feil på en coil, 3 eller 4. gangen jeg sjekka, målte jeg brudd (på primærsida).Jompa skrev:Ganske interresante tall, ja.
Æ målte coilene fra hette til hette i går kveld, og fikk 24 k.ohm på den ene coilen.
Den andre klarte ikke multimeteret å måle med begge hettene på.
Med bare kabler fikk æ 36 k.ohm.
Bytta de beste kablene over på coil nr 2 og fikk samme resultat som coil nr 1.
Ved nærmere studering viste det seg at den siste ledninga er en annen type/produsent enn de tre andre.
Nye kabler blir det uansett, men ikke i dag.
Coilene skal testes med varmluftspistol, pickupcoilene skal ogs testes og spenninga inn på coilene skal sjekkes.
Må bare finne kontakten til bensinpumpa først. Æ hate bensinsøl, særlig når æ holde på med elektriske saker.
Et lite spørsmål.
Vil en pluggkabel med for stor motstand virke inn på gnisten på begge pluggene på samme coil ?
De står jo i samme krets.
Tror ikke en dårlig pluggkabel vil gi mye tull på den andre utgangen, men sikker, er jeg ikke.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
Ja, 4 nye plugghetter, kjøpt i fjor og alle er innenfor 5 k.ohm.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.

Bruk pluggledninger med kobber tråd.
Med en dårlig kabel trodde vel GPZen din at den var en Triumph når den ble anpusten..

If it ain't broke, I'll break it.
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
ejs skrev:![]()
Bruk pluggledninger med kobber tråd.
Med en dårlig kabel trodde vel GPZen din at den var en Triumph når den ble anpusten..
såså, rooooooolig nå

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
Fredag trodde jeg nesten at det var blitt vår.
5 grader og fossregn om ettermiddagen. Måtte starte ut på jobb fredagskvelden, 60 mils kjøring en vei.
Det regna halve natta nedover Troms men utpå morran lørdag gikk det over i snevær.
Kom hjem halv ett natt til søndag, og 15 cm nysne.
Nå, vår i slutten av mars er ikke normalt i Finnmark uansett.
Ikke haster det for min del heller, dagene går mer enn fort nok uansett.
Sykkeln har stått urørt med åpent toppdeksel i flere dager, må vel snart få ut fingern og demontert kamakslingene og bestilt nye skims.
Alltid en viss mulighet for snesmelting i april.........helst ikke før etter påske.
5 grader og fossregn om ettermiddagen. Måtte starte ut på jobb fredagskvelden, 60 mils kjøring en vei.
Det regna halve natta nedover Troms men utpå morran lørdag gikk det over i snevær.
Kom hjem halv ett natt til søndag, og 15 cm nysne.
Nå, vår i slutten av mars er ikke normalt i Finnmark uansett.
Ikke haster det for min del heller, dagene går mer enn fort nok uansett.
Sykkeln har stått urørt med åpent toppdeksel i flere dager, må vel snart få ut fingern og demontert kamakslingene og bestilt nye skims.
Alltid en viss mulighet for snesmelting i april.........helst ikke før etter påske.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
120 mil på et drøyt døgn og så har du gjort en jobb i tillegg. Synes det er veldig imponerendeJompa skrev:Fredag trodde jeg nesten at det var blitt vår.
5 grader og fossregn om ettermiddagen. Måtte starte ut på jobb fredagskvelden, 60 mils kjøring en vei.
Det regna halve natta nedover Troms men utpå morran lørdag gikk det over i snevær.
Kom hjem halv ett natt til søndag, og 15 cm nysne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
Jo, takk for den.SuperMorten skrev:120 mil på et drøyt døgn og så har du gjort en jobb i tillegg. Synes det er veldig imponerendeJompa skrev:Fredag trodde jeg nesten at det var blitt vår.
5 grader og fossregn om ettermiddagen. Måtte starte ut på jobb fredagskvelden, 60 mils kjøring en vei.
Det regna halve natta nedover Troms men utpå morran lørdag gikk det over i snevær.
Kom hjem halv ett natt til søndag, og 15 cm nysne.Vi som bor i andre enden av landet skjønner ikke avstandene. Håper du fikk betalt for kjøringa også
Sent from my iPhone using Tapatalk
Imponerende ? Tja, hvis noen hadde fortalt meg at han i løpet av 25 timer kjørte 120 mil, arbeidet 4 timer og sov sånn ca 2 timer i bilen ( parkert bil) hadde æ sagt at han var en trafikkfarlig idiot.
Ser at æ burde skaffa meg etpar ekstra sjåførkort også.... man får vel kjøpt dem på nettet ?
Skriveren registrert 19 kjøretimer på turen, og "pause" blinka i displayet de siste 30 milene.
Joda, æ fikk betalt for kjøringa. 100% for alle timene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
Dette innlegget kan vise seg å bli skjebnesvangert for min framtid som medlem av herværende forum.
Synes allikevel at jeg, i ærlighetens navn, må bekjenne min synd.
Jeg har gjort noe som mange vil oppfatte som å banne i kirka, gå med skoene på i moskeen,
svikte fedrelandet og det som verre er.
I går skrev jeg under en kjøpekontrakt på et kjøretøy som de aller fleste motorsyklister elsker å hate.
Nei, ikke en traktor.......... mye verre.
Ja, jeg er blitt bobileier
Vær så snill å ikke døm meg for hardt :[-o< Jeg lover å holde minimum fartsgrensene, vike godt ut til høyre når det kommer mc,er bakfra, se meg ordentlig for i vegkryss og ikke stoppe rett bak bakketopper og svinger for å fotografere
måker og andre dyr og fugler.
Skal selvfølgelig beholde sykkelen.
Norgestreffet midt i ferietida ser det stygt ut for..... men ettermiddagsturene fortsetter som før !
OBS.
Linken nedefor inneholder bilder som KAN virke svært støtende og provoserende.
http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/ ... Id=1146958" onclick="window.open(this.href);return false;
Synes allikevel at jeg, i ærlighetens navn, må bekjenne min synd.
Jeg har gjort noe som mange vil oppfatte som å banne i kirka, gå med skoene på i moskeen,
svikte fedrelandet og det som verre er.
I går skrev jeg under en kjøpekontrakt på et kjøretøy som de aller fleste motorsyklister elsker å hate.
Nei, ikke en traktor.......... mye verre.
Ja, jeg er blitt bobileier

Vær så snill å ikke døm meg for hardt :[-o< Jeg lover å holde minimum fartsgrensene, vike godt ut til høyre når det kommer mc,er bakfra, se meg ordentlig for i vegkryss og ikke stoppe rett bak bakketopper og svinger for å fotografere
måker og andre dyr og fugler.
Skal selvfølgelig beholde sykkelen.
Norgestreffet midt i ferietida ser det stygt ut for..... men ettermiddagsturene fortsetter som før !
OBS.
Linken nedefor inneholder bilder som KAN virke svært støtende og provoserende.
http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/ ... Id=1146958" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
Det va jo en snasen bil det der
Det e jo ikke bobilen som e problemet ... men den derre jævla fine naturen vi e belemra med, og alle de feite pølsetyskeran som skal fotografere alt de ser. Konfisker alle fotoapparat på grensa så e problemet borte
Æ mere bekymra for det du sier i det forrige innlegget ditt. Æ mistenke dæ for å egentlig være en av de utskjelte østeuropeeran som dure rundt på veian våres.

Det e jo ikke bobilen som e problemet ... men den derre jævla fine naturen vi e belemra med, og alle de feite pølsetyskeran som skal fotografere alt de ser. Konfisker alle fotoapparat på grensa så e problemet borte

Æ mere bekymra for det du sier i det forrige innlegget ditt. Æ mistenke dæ for å egentlig være en av de utskjelte østeuropeeran som dure rundt på veian våres.
Sist redigert av jhn den 08 apr 2014, 23:24, redigert 1 gang totalt.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
Hvis du kommer nedover for å hente den, spanderer jeg kaffe. Så kan du få prøve RT'n så ombestemmer du deg 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
By, by, baby, by by!
[TaSK]

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
130 hk på 3500 kg
Jaja, du får more deg

Jaja, du får more deg

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
Er det BMW'n min du mobber nå..?ojda skrev:130 hk på 3500 kg![]()
Jaja, du får more deg

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: GYLLENE TIDER, vinter og kaldt.
SuperMorten skrev:Er det BMW'n min du mobber nå..?ojda skrev:130 hk på 3500 kg![]()
Jaja, du får more deg
Sent from my iPhone using Tapatalk

Dæven SuperMorten, for et råskinn av en sykkel du har.
Da skal du ikke helt se bort ifra at det var personen jeg "mobbet"


[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... f65db9.jpg[/img]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]