Bjarne89 Yamaha r1:)
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
I dag har jeg vært på rudskogen å fått slitt litt på sidene av dekket mitt;) kjenner jeg fortsatt er litt feig i svingene. Får ikke helt den store farten og ikke så store nedlegg. Håper det løsner litt mere etterhvert.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Så kult jeg også var en kjapp tur innom rudskogen idag, men som tilskuer siden jeg har ikke fått tatt de kursene som trengs enda 
Sent from my iPad using Tapatalk

Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
I følge en av instruktørene som også driver racing4funn som selger dekk. Skulle jeg vist ikke forandre lufttrykket mitt når jeg kjørte på banen med de dekka jeg har. Dunlop sportsmart 2 . Så her har jeg kjørt med 2,6bar bak og 2,5 bar forann. Men syns de flakka av mye gummi til å kjøre så pent å rolig som jeg gjorde ute der:WikingTnT skrev:Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Jarle i R4F har helt rett. Det du viser bilde av er "kald-riving", altså en skade som oppstår når dekket ikke oppnår rett arbeidstemperatur. For å øke temp skal du øke lufttrykket, men det er trolig ikke tilrådelig på disse gatedekkene. Senker du trykket får du enda lavere temp, men til gjengjeld noe større "contactpatch", altså anleggsflate mellom dekk og underlag. Samtidig vil du få enda mere kaldriving.Bjarne89 skrev:I følge en av instruktørene som også driver racing4funn som selger dekk. Skulle jeg vist ikke forandre lufttrykket mitt når jeg kjørte på banen med de dekka jeg har. Dunlop sportsmart 2 . Så her har jeg kjørt med 2,6bar bak og 2,5 bar forann. Men syns de flakka av mye gummi til å kjøre så pent å rolig som jeg gjorde ute der:WikingTnT skrev:Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.
Mitt råd; glem kneskrap. Tenk sporvalg, blikk, sittestilling, bremsepunkter og pådrag ut av sving. Da kommer farten litt etter litt, og plutselig er kneet i bakken.....en deilig følelse:-) Hvis du derimot jobber fokusert med å få kneet i bakken så er det relativt stor risiko for at du går på trynet.
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Okey, men dekket kjennes veldig varmt ut etter et pass? Men det er altså for lite varme fortsatt, derfor dekket blir sånn? Det kan nok kansje stemme for føltes ut som bakdekket glapp litt ut av "angsten". Å hadde ikke noe kraftig pådrag ut der. Kansje jeg burde vurdere noen andre dekk?cannon skrev:Jarle i R4F har helt rett. Det du viser bilde av er "kald-riving", altså en skade som oppstår når dekket ikke oppnår rett arbeidstemperatur. For å øke temp skal du øke lufttrykket, men det er trolig ikke tilrådelig på disse gatedekkene. Senker du trykket får du enda lavere temp, men til gjengjeld noe større "contactpatch", altså anleggsflate mellom dekk og underlag. Samtidig vil du få enda mere kaldriving.Bjarne89 skrev:I følge en av instruktørene som også driver racing4funn som selger dekk. Skulle jeg vist ikke forandre lufttrykket mitt når jeg kjørte på banen med de dekka jeg har. Dunlop sportsmart 2 . Så her har jeg kjørt med 2,6bar bak og 2,5 bar forann. Men syns de flakka av mye gummi til å kjøre så pent å rolig som jeg gjorde ute der:WikingTnT skrev:Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.
Mitt råd; glem kneskrap. Tenk sporvalg, blikk, sittestilling, bremsepunkter og pådrag ut av sving. Da kommer farten litt etter litt, og plutselig er kneet i bakken.....en deilig følelse:-) Hvis du derimot jobber fokusert med å få kneet i bakken så er det relativt stor risiko for at du går på trynet.
Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Det er svært mye gummi på banen på Rudskogen nå etter all bilkjøring i sommer, inkl. Gatebil. Det sklir litt for de fleste, og det har nok ingenting med dekkene dine å gjøre. Fikk erfare dette selv på RR-trening denne uken.
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Ja, så det lå igjen mye gummi utpå der. Sikkert derfor det glapp litt i svingen. Var ekkel følelse, første gangen jeg opplever det. Får bare fortsette å kjøre mye sykkel. Så blir det vel bedre etterhvert. Har en tendens til å henge litt for mye i Styre også. Så det må jeg prøve å få bort.cannon skrev:Det er svært mye gummi på banen på Rudskogen nå etter all bilkjøring i sommer, inkl. Gatebil. Det sklir litt for de fleste, og det har nok ingenting med dekkene dine å gjøre. Fikk erfare dette selv på RR-trening denne uken.
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Da ligger kawa'n ute for salg:) http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=82020329
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Så blir det r-sykkel skjønte jeg Facebook rett? 

Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Jupp, får jeg solgt denna. Så blir det mest sansynelig en Suzuki gsxr 600;)HeHy skrev:Så blir det r-sykkel skjønte jeg Facebook rett?
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
750 er også rimelig digg. Lettheten til en 600 og litt mer krefter
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Hva er grunnen til at du kvitter deg med Kawaen? Z800 eller 750 blir mest sannsynlig min neste sykkel.
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Bytter bare fordi jeg har fått veldig sansen for r sykkel:) egentlig veldig fornøyd med z800 men lysten på en r sykkel er for stor så må bare få kjøpt meg en:) hvis du har lyst på en z800 så kan du få kjøpe min:)? Er en sinsyk god sykkel og kjøre. Så er den billig og forsikre:)Dansekris skrev:Hva er grunnen til at du kvitter deg med Kawaen? Z800 eller 750 blir mest sannsynlig min neste sykkel.
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Da var kawa'n solgt:) så da begynner jakten på ny sykkel:):) altid like spennende:)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Grattis med salgetBjarne89 skrev:Da var kawa'n solgt:) så da begynner jakten på ny sykkel:):) altid like spennende:)

Regner med at du holder oss løpende oppdatert på tanker og vurderinger om din neste sykkel :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Bosted: Søndenfor Nord
Re: Bjarne89 da var kawa'n solgt. Så da begynner jakten på ny sykkel:)
Suki Gsxf/r modellene er det alt for få av på veiene. De er fantastisk verdi og gode å kjøre. Har en gammel en i garasjen, som skulle vært pensjonert, men den bare går og går, og den elsker å bli pisket.
750 er vel egentlig like stor som 1000 i rammen, eller har det endret seg? ( husker kanskje feil).
"Den lille" er trygg på tur, med stabler av baggasje. Det surrer og går, og går. Det er rett og slett alt for få på veiene. Forbikjøring er gøy, ned 3 gear, et hyl og forbi...så er raptusen fornøyd.
Rett og slett en sykkel alle burde ha minst en av....en gang.
750 er vel egentlig like stor som 1000 i rammen, eller har det endret seg? ( husker kanskje feil).
"Den lille" er trygg på tur, med stabler av baggasje. Det surrer og går, og går. Det er rett og slett alt for få på veiene. Forbikjøring er gøy, ned 3 gear, et hyl og forbi...så er raptusen fornøyd.
Rett og slett en sykkel alle burde ha minst en av....en gang.
Re: Bjarne89 kawasaki z800.
Takk for det:) jakter på en gsxr 600 2013 mod eller nyere:) så får håpe jeg fåt napp på en snart. Så har jeg noe å pusse å gnikke på i vinter:)AJ skrev:Grattis med salgetBjarne89 skrev:Da var kawa'n solgt:) så da begynner jakten på ny sykkel:):) altid like spennende:)!
Regner med at du holder oss løpende oppdatert på tanker og vurderinger om din neste sykkel :) .
Re: Bjarne89 da var kawa'n solgt. Så da begynner jakten på ny sykkel:)
Ja, det er fine sykler:) håper å finne en gsxr 600 2013 eller nyere:)Spaghettiræser skrev:Suki Gsxf/r modellene er det alt for få av på veiene. De er fantastisk verdi og gode å kjøre. Har en gammel en i garasjen, som skulle vært pensjonert, men den bare går og går, og den elsker å bli pisket.
750 er vel egentlig like stor som 1000 i rammen, eller har det endret seg? ( husker kanskje feil).
"Den lille" er trygg på tur, med stabler av baggasje. Det surrer og går, og går. Det er rett og slett alt for få på veiene. Forbikjøring er gøy, ned 3 gear, et hyl og forbi...så er raptusen fornøyd.
Rett og slett en sykkel alle burde ha minst en av....en gang.
Re: Bjarne89 da var kawa'n solgt. Drar for å titte på "ny" sykkel i morgen:)
I morgen setter jeg meg på toget for å dra å titte på "ny" sykkel:) håper jeg slipper å ta toget hjem igjen også:/ gleder meg som en unge nå. Bare synd sesongen straks er over:/
Re: Bjarne89 da var kawa'n solgt. Drar for å titte på "ny" sykkel i morgen:)
Oi oi, fortell mer 

Re: Bjarne89 ny sykkel i hus:) gsxr 600
Da har jeg vært på nøtterøy i dag å hentet meg et nytt leketøy. Denne gangen ble det en Suzuki gsxr 600. 2016modell som bare har rullet 1200km. Kommer rett fra første gangs service
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Bjarne89 den 29 sep 2016, 15:31, redigert 1 gang totalt.
Re: Bjarne89 ny sykkel i hus:) gsxr 600
Beklager dårlig kvalitet på bilde. Men den tlf her er ikke helt frisk:/
Re: Bjarne89 ny sykkel i hus:) gsxr 600
Gratulerer med ny bike 
