Bjarne89 Yamaha r1:)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

I dag har jeg vært på rudskogen å fått slitt litt på sidene av dekket mitt;) kjenner jeg fortsatt er litt feig i svingene. Får ikke helt den store farten og ikke så store nedlegg. Håper det løsner litt mere etterhvert.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av freddy123 »

Så kult jeg også var en kjapp tur innom rudskogen idag, men som tilskuer siden jeg har ikke fått tatt de kursene som trengs enda


Sent from my iPad using Tapatalk

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Bosted: Bartebyen

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av WikingTnT »

Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

WikingTnT skrev:Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.
I følge en av instruktørene som også driver racing4funn som selger dekk. Skulle jeg vist ikke forandre lufttrykket mitt når jeg kjørte på banen med de dekka jeg har. Dunlop sportsmart 2 . Så her har jeg kjørt med 2,6bar bak og 2,5 bar forann. Men syns de flakka av mye gummi til å kjøre så pent å rolig som jeg gjorde ute der:

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av cannon »

Bjarne89 skrev:
WikingTnT skrev:Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.
I følge en av instruktørene som også driver racing4funn som selger dekk. Skulle jeg vist ikke forandre lufttrykket mitt når jeg kjørte på banen med de dekka jeg har. Dunlop sportsmart 2 . Så her har jeg kjørt med 2,6bar bak og 2,5 bar forann. Men syns de flakka av mye gummi til å kjøre så pent å rolig som jeg gjorde ute der:
Jarle i R4F har helt rett. Det du viser bilde av er "kald-riving", altså en skade som oppstår når dekket ikke oppnår rett arbeidstemperatur. For å øke temp skal du øke lufttrykket, men det er trolig ikke tilrådelig på disse gatedekkene. Senker du trykket får du enda lavere temp, men til gjengjeld noe større "contactpatch", altså anleggsflate mellom dekk og underlag. Samtidig vil du få enda mere kaldriving.
Mitt råd; glem kneskrap. Tenk sporvalg, blikk, sittestilling, bremsepunkter og pådrag ut av sving. Da kommer farten litt etter litt, og plutselig er kneet i bakken.....en deilig følelse:-) Hvis du derimot jobber fokusert med å få kneet i bakken så er det relativt stor risiko for at du går på trynet.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

cannon skrev:
Bjarne89 skrev:
WikingTnT skrev:Det kommer etterhvert , ikke tenkt nedlegg men kjør i ditt eget tempo så går dette av seg selv. Løft hodet i svingene og se utgangen- ikke bli fokusert på forhjulet. Hvis det er instruktører der -spør om å få kjøre bak en i noen runder.
Ser forresten på dekkene dine og lurer på om du har for mye luft i ...? , jeg bruker å gå ned til ca 1,9 bak og 2,1 foran ( normalt 2,5 på begge ) -da det blir veldig varmt og luften utvider seg i dekkene.
Kos deg på bane - progresjonen kommer sakte men sikkert , blir du for het i toppen under et pass-kjør innom depo og drikk en slurk vann slik at du er max fokusert.
I følge en av instruktørene som også driver racing4funn som selger dekk. Skulle jeg vist ikke forandre lufttrykket mitt når jeg kjørte på banen med de dekka jeg har. Dunlop sportsmart 2 . Så her har jeg kjørt med 2,6bar bak og 2,5 bar forann. Men syns de flakka av mye gummi til å kjøre så pent å rolig som jeg gjorde ute der:
Jarle i R4F har helt rett. Det du viser bilde av er "kald-riving", altså en skade som oppstår når dekket ikke oppnår rett arbeidstemperatur. For å øke temp skal du øke lufttrykket, men det er trolig ikke tilrådelig på disse gatedekkene. Senker du trykket får du enda lavere temp, men til gjengjeld noe større "contactpatch", altså anleggsflate mellom dekk og underlag. Samtidig vil du få enda mere kaldriving.
Mitt råd; glem kneskrap. Tenk sporvalg, blikk, sittestilling, bremsepunkter og pådrag ut av sving. Da kommer farten litt etter litt, og plutselig er kneet i bakken.....en deilig følelse:-) Hvis du derimot jobber fokusert med å få kneet i bakken så er det relativt stor risiko for at du går på trynet.
Okey, men dekket kjennes veldig varmt ut etter et pass? Men det er altså for lite varme fortsatt, derfor dekket blir sånn? Det kan nok kansje stemme for føltes ut som bakdekket glapp litt ut av "angsten". Å hadde ikke noe kraftig pådrag ut der. Kansje jeg burde vurdere noen andre dekk?

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

;)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av cannon »

Det er svært mye gummi på banen på Rudskogen nå etter all bilkjøring i sommer, inkl. Gatebil. Det sklir litt for de fleste, og det har nok ingenting med dekkene dine å gjøre. Fikk erfare dette selv på RR-trening denne uken.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

cannon skrev:Det er svært mye gummi på banen på Rudskogen nå etter all bilkjøring i sommer, inkl. Gatebil. Det sklir litt for de fleste, og det har nok ingenting med dekkene dine å gjøre. Fikk erfare dette selv på RR-trening denne uken.
Ja, så det lå igjen mye gummi utpå der. Sikkert derfor det glapp litt i svingen. Var ekkel følelse, første gangen jeg opplever det. Får bare fortsette å kjøre mye sykkel. Så blir det vel bedre etterhvert. Har en tendens til å henge litt for mye i Styre også. Så det må jeg prøve å få bort.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »


Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Bosted: Kristiansand

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av HeHy »

Så blir det r-sykkel skjønte jeg Facebook rett? :p

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

HeHy skrev:Så blir det r-sykkel skjønte jeg Facebook rett? :p
Jupp, får jeg solgt denna. Så blir det mest sansynelig en Suzuki gsxr 600;)

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Bosted: Kristiansand

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av HeHy »

750 er også rimelig digg. Lettheten til en 600 og litt mer krefter

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Dansekris »

Hva er grunnen til at du kvitter deg med Kawaen? Z800 eller 750 blir mest sannsynlig min neste sykkel.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

Dansekris skrev:Hva er grunnen til at du kvitter deg med Kawaen? Z800 eller 750 blir mest sannsynlig min neste sykkel.
Bytter bare fordi jeg har fått veldig sansen for r sykkel:) egentlig veldig fornøyd med z800 men lysten på en r sykkel er for stor så må bare få kjøpt meg en:) hvis du har lyst på en z800 så kan du få kjøpe min:)? Er en sinsyk god sykkel og kjøre. Så er den billig og forsikre:)

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

Da var kawa'n solgt:) så da begynner jakten på ny sykkel:):) altid like spennende:)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av AJ »

Bjarne89 skrev:Da var kawa'n solgt:) så da begynner jakten på ny sykkel:):) altid like spennende:)
Grattis med salget :thumleft !
Regner med at du holder oss løpende oppdatert på tanker og vurderinger om din neste sykkel :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Bosted: Søndenfor Nord

Re: Bjarne89 da var kawa'n solgt. Så da begynner jakten på ny sykkel:)

Legg inn av Zettexx »

Suki Gsxf/r modellene er det alt for få av på veiene. De er fantastisk verdi og gode å kjøre. Har en gammel en i garasjen, som skulle vært pensjonert, men den bare går og går, og den elsker å bli pisket.

750 er vel egentlig like stor som 1000 i rammen, eller har det endret seg? ( husker kanskje feil).

"Den lille" er trygg på tur, med stabler av baggasje. Det surrer og går, og går. Det er rett og slett alt for få på veiene. Forbikjøring er gøy, ned 3 gear, et hyl og forbi...så er raptusen fornøyd.

Rett og slett en sykkel alle burde ha minst en av....en gang.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 kawasaki z800.

Legg inn av Bjarne89 »

AJ skrev:
Bjarne89 skrev:Da var kawa'n solgt:) så da begynner jakten på ny sykkel:):) altid like spennende:)
Grattis med salget :thumleft !
Regner med at du holder oss løpende oppdatert på tanker og vurderinger om din neste sykkel :) .
Takk for det:) jakter på en gsxr 600 2013 mod eller nyere:) så får håpe jeg fåt napp på en snart. Så har jeg noe å pusse å gnikke på i vinter:)

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 da var kawa'n solgt. Så da begynner jakten på ny sykkel:)

Legg inn av Bjarne89 »

Spaghettiræser skrev:Suki Gsxf/r modellene er det alt for få av på veiene. De er fantastisk verdi og gode å kjøre. Har en gammel en i garasjen, som skulle vært pensjonert, men den bare går og går, og den elsker å bli pisket.

750 er vel egentlig like stor som 1000 i rammen, eller har det endret seg? ( husker kanskje feil).

"Den lille" er trygg på tur, med stabler av baggasje. Det surrer og går, og går. Det er rett og slett alt for få på veiene. Forbikjøring er gøy, ned 3 gear, et hyl og forbi...så er raptusen fornøyd.

Rett og slett en sykkel alle burde ha minst en av....en gang.
Ja, det er fine sykler:) håper å finne en gsxr 600 2013 eller nyere:)

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 da var kawa'n solgt. Drar for å titte på "ny" sykkel i morgen:)

Legg inn av Bjarne89 »

I morgen setter jeg meg på toget for å dra å titte på "ny" sykkel:) håper jeg slipper å ta toget hjem igjen også:/ gleder meg som en unge nå. Bare synd sesongen straks er over:/


Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 ny sykkel i hus:) gsxr 600

Legg inn av Bjarne89 »

Da har jeg vært på nøtterøy i dag å hentet meg et nytt leketøy. Denne gangen ble det en Suzuki gsxr 600. 2016modell som bare har rullet 1200km. Kommer rett fra første gangs service
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Bjarne89 den 29 sep 2016, 15:31, redigert 1 gang totalt.

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Bosted: Oslo

Re: Bjarne89 ny sykkel i hus:) gsxr 600

Legg inn av Bjarne89 »

Beklager dårlig kvalitet på bilde. Men den tlf her er ikke helt frisk:/

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Bjarne89 ny sykkel i hus:) gsxr 600

Legg inn av Jacobsen »

Gratulerer med ny bike :D

Svar