Tragisk...

Og hvor forbanna kan man ikke bli over folk stikker av og forårsaker tragiske utfall slik denne irakeren gjorde

"Utvist mann kjørte ned motorsyklist"
Absolutt. Så at han ble stiv (om vi kan tillate oss å bruke et slikt ord...) var med, sammen medhansraymond skrev:vet ikke om Abs hadde hjulpet der jeg.?![]()
Typisk tilfelle av å "stivne" før svingen, får panikk og brå bremser med Bakbremsen?![]()
Jeg kjører omlag 20.000 km på et dårlig år, og 30.000 på et godt år. Jeg kjører i Alpene og i Appeninnene. Jeg kjører på motorvei, jeg kjører alene, jeg kjører med passasjer, jeg kjører med last (og da veier Bamsefar mer enn 500 kg!), jeg kjører i regn, jeg kjører i 35 graders varme.Dexter skrev:Tankevekker dette egentlig. Hvem har ikke opplevd forskjellig grad av "stivning"?
Hva kjører han fyren her i? 60 km/t eller noe slikt? Ikke så veldig mye mer, for han har jo nesten stoppet helt opp når han går i rekkverket.Dexter skrev:Jeg som er såpass urutinert, jeg kjører svært defensivt i forhold til hva sykkelen min er i stand til.
Ta det med ro,det er likere å komme frem noen minutter for sent enn mange år for tidlig.Cbr skrev:En digress, men mc-fører har en Icon mc hjelm på som heter Warthog etter Warthog A-10 flyet. Er miniguns med ammo belte på begge sider av hjelm i full avfyring med munningsild + monster tenner å øyne, så går munningsild over visir. Bakside hjelm er det masse tomme ammo hylser. Diger spoiler. Men passet ikke til den knallgule jakken. Lurte på å skaffe den mc-hjelmen først, men droppa det. Vil nå ha Airframe Claymore Chrome i svart fra Icon isteden. Men dyrt. 5-6 tusen.
Han på mc kjørte nok for fort føre svingen. Har kjent skrekken da jeg og har fulgt etter kameratene så har hatt lappen lenger enn meg. Gitt de beskjed nå at det ikke er så kjekt at de på død og liv ska forbi hver eneste bil de ser å at de kjøre ifra meg.
tagesk skrev: Det går helt fint med føreren (han kommer klatrende opp av skogen på slutten)
Men legg merke til at årsaken til at han går i rekkverket er at han ikke har ABS.
Naturligvis kan man si at årsaken er at han blokkerer bakhjulet.
Men med ABS hadde han ikke krasjet.
Og det er det viktigste.
Og derfor er årsaken til at han krasjer at han ikke har ABS.
[TaSK]
[EDIT: Uheldig ordvalg fjernet]
Ingen (?) er i tvil om at årsaken til at situasjonen oppstår er førerens feil.frankh skrev:Sånn går det ikke an å resonnere. Da er det like gyldig å si at han sklir og velter fordi han har bare to hjul. Det skjer fordi han ikke kjører bil i stedet for motorsykkel. Han kjører ut fordi han kjører motorsykkel i stedet for bil.
Årsaken til at han havner i situasjonen er at han har for stor fart i forhold til svingen og sine egne ferdigheter. Hadde han ikke hatt det hadde ikke situasjonen oppstått. ABS ville kun hjulpet etter at feilen allerede er gjort.
Min fantastiske 1992 Audi 2.5TDi hadde "av-bryter" på ABS'en.mekkern skrev:Skulle ønske det var en knapp på ABS på enkelte biler også...
Og de har bryter for å slå denne av.Gammelgutt skrev:ABS kommer på fler og fler sykler, BMW har ABS i alle fall på sykler fra F650GS og oppover (standardutstyr).