Edradour er slett ikke en dårlig whisky å starte med

När jag kysser havetSkogstrollet skrev: 02 jul 2018, 21:53 Etter å ha suttet på altanen og sløvet i goværet nesten hele dagen, følte jeg for en liten kveldstur. Hadde jo ikke kjørt på over en uke, og da klør det rimelig godt i gasshånda...
Det ble ikke noen lang tur, kun drøye 7 mil i kveldssola, men det var deilig å få komme seg ut litt! Det gikk i rolig tempo, og jeg tok både omveier og blindveier ut åt kysten til.
Jeg låt til og med kameraet ligge igjen hjemme, men kunne ikke la være å stoppe for å ta et par bilder med mobilen![]()
![]()
Baffin skrev: 02 jul 2018, 23:01
När jag kysser havet
är jag uppfylld av det märkliga
I att finnas till
Och allt jag vill
är att leva låta leva livet ut
Ulf Lundell
Ja, en type manet altså i tillfelle du ikke kjente navnetSkogstrollet skrev: 04 jul 2018, 12:57 Kortere kveldsbad er nok overlegent en lang dag på stranda, faktisk
Men... et portugisisk krigsskip?![]()
Jeg er helt enig i at vannet i Norge ofte er for kaldt, men frykten for portugisiske krigsskip er vel litt irrasjonell eller? Jeg har til gode å høre om disse i norske farvann, og i ferskvann lever de vel i alle fall ikke...Stian87 skrev: 04 jul 2018, 07:53 Hørtes deilig uter ikke så glad i å bade i sjøen/innsjø/tjern selv etter et lite hyggelig møte med et portugisisk krigsskip for en del år tilbake. Dessuten synes jeg det ofte er for kaldt. Men det er klart et kveldsbad når man farter rundt i 30 grader og glodvarme kjøreklær, det høres veldig fristende ut
![]()
Neida er ikke noe rasjonelt ved det, og vil ikke kalle det en frykt heller. Mer litt at noe av lysten til å bade i sjøen og ferskvann forsvant da.Sakkle skrev: 04 jul 2018, 13:55Jeg er helt enig i at vannet i Norge ofte er for kaldt, men frykten for portugisiske krigsskip er vel litt irrasjonell eller? Jeg har til gode å høre om disse i norske farvann, og i ferskvann lever de vel i alle fall ikke...Stian87 skrev: 04 jul 2018, 07:53 Hørtes deilig uter ikke så glad i å bade i sjøen/innsjø/tjern selv etter et lite hyggelig møte med et portugisisk krigsskip for en del år tilbake. Dessuten synes jeg det ofte er for kaldt. Men det er klart et kveldsbad når man farter rundt i 30 grader og glodvarme kjøreklær, det høres veldig fristende ut
![]()
EDIT: https://www.faktisk.no/faktasjekker/PXv ... n-i-sommer
Neida, var ikke i ferskvannSkogstrollet skrev: 04 jul 2018, 14:40 Skjønte det som at det var i ferskvann, og der er de vel ikke... Men var det i havet så skjønner jeg uansett at man blir skeptisk til å bade også i ferskvann - høres ut som et smertefullt møte!
GodtSkogstrollet skrev: 08 jul 2018, 10:09 Jeg har radiatordeksel, det var faktisk det første jeg gjorde med sykkelen når jeg kjøpte den :)
Så hjelper det kanskje ikke så mye hvis en stein smetter opp på baksiden da, men tror den risikoen er mindre![]()
Haha, det hadde helt klart vært kult!
Det gjør ingenting at du ligger litt etter så lenge resultatet er verd å vente på. Det er det, hver gangSkogstrollet skrev: 10 jul 2018, 23:03
Nå må jeg se igjennom bildene fra i dag også... Ligger alltid litt etter virker det som![]()