
Kjenner litt på kubikk syndromet
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Det er jeg enig i, for når nedturen kommer når han tester GS så er han ikke i tvil om hva han vil ha

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
simpson skrev: 11 apr 2021, 07:01Det er jeg enig i, for når nedturen kommer når han tester GS så er han ikke i tvil om hva han vil ha![]()

- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Han har jo en Tracer 900GT fra før, alt blir vel en nedturBjerknez skrev:simpson skrev: 11 apr 2021, 07:01Det er jeg enig i, for når nedturen kommer når han tester GS så er han ikke i tvil om hva han vil ha![]()

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Klart en GS1200 er en mer "seriøs" sykkel på mange måter. Elektronikken, dempere og ellers andre ting, men selve motoren tror jeg ikke er noe mer spennende enn den som sitter i Tracer. Snarere tvert i mot. Mulig den kan VIRKE vassere med tanke på momentet, men R1200RS som jeg kjørte som angivelig har den samme motoren (som også er mye lettere enn GS) mistet pusten fort. Mye giring for å opprettholde maks moment. Merket dette på forbikjøringer.
Med sykler som feks. S1000R kommer man seg fra 40km/t til langt over førerkortbeslag i kun andregiret. Med motoren i R1200RS trengte man å gire både en og to ganger under samme forbikjøring.
Men kreftene der dem faktisk er oppleves som mer enn gode nok.
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Men GS har jo svært lite og ikke veldig avansert elektronikk sammenlignet med andre sykler. Så er du glad i sånt er GS ikke riktig sykkel uansett.
Dessuten er jo GS toppen av gubbesykkel og er du glad i kneskrap og litt oh shit opplevelser er jo heller ikke GS det mest spennende, ja jeg vet at det er mulig men absolutt ikke den mest sportslige ADV på markedet.
Da er det to som skiller seg ut og det er KTM og Ducati.
Dessuten er jo GS toppen av gubbesykkel og er du glad i kneskrap og litt oh shit opplevelser er jo heller ikke GS det mest spennende, ja jeg vet at det er mulig men absolutt ikke den mest sportslige ADV på markedet.
Da er det to som skiller seg ut og det er KTM og Ducati.
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Vet ikke hvordan du får 400K, men jeg kommer til 338K. Da har jeg valgt bort Acra anlegg og carbon deler. Legger ikke 20K i slikt jeg.
Når jeg klikker inn mine "must have" og 338.850,- er inkludert utstyret som ligger listet opp nedover her.
Multistrada V4S 2021
Vare nr. MTSV4S
kr 338.850,00,-
Nyhet
Colour
Ducati Red
Aviator Grey
Standard S version
Functionality Pack: DQS ,Cruise Control, VHC, Skyhook, Brembo stylema, 6,5" Dashboard,, Ducati connect, Full LED Headlamp w cornering lights, Handsfree
Essensial
Travel: Panniers (Sidekofferter), Center stand, Heated grips, Heated seats (+kr 15.000,00,-)
Technology: Radar system: Adaptiv cruisecontrol, Blindspot detector+ (+kr 9.000,00,-)
Ekstrautstyrspakker
Enduro: Radiator protections, Side trellis protection, Skid plate, LED additional lights (+kr 13.125,00,-)
Urban: Top case, Fuel tank bag, USB cable (+kr 6.825,00,-)
Felger
Cast wheels
Prelli Scorpion Trail ll
Leveringsomkostninger
Klargjøring, frakt og registrering (+kr 4.900,00,-)
Er det egentlig så veldig mye dyrere enn en full spekka GS da? Tror ikke det, og ser man på service kostnader så tror jeg faktisk at Den røde kommer godt ut av det i løpet av noen sesonger.
Regnestykket blir litt annerledes dersom man ser opp mot en 2019 eller 2020 modell GS som man kan få pent brukt, da er det raskt 70-100K billigere å kjøpe en GS, men da er den brukt.
Tror ikke det kommer så veldig mange brukte V4 på markedet neste år heller siden de er litt dyrere enn GS og BMW har jo sine fan's.. og da holder den seg kanskje godt i pris.
Noen som er på utkikk etter en pent brukt Tracer 900 GT ferdig rigga for tur så vet dere hvem som kan kontaktes...

Hva kan man forvente å få for en 2018 Tracer GT med snart 11.000 km mon tro? Ikke så mange på finn å sammenligne med, de som ligger der er jo helt standard. Min har en haug med "add on's" som nytt koster ca. 40K.
Men man kan vel ikke regne med å få igjen så veldig mye for alt man har kjøpt ekstra, eller er det bedre økonomi å selge SW Motech kofferter separat?
Det samme kanskje for Arrow anlegg, Tom Tom GPS etc.etc.?
Synspunkter mottas med takk.
Yamaha XJR 1300
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Vet ikke noe om dagens marked for Tracer, men da jeg solgte en F800GS for en del år siden så var sykkelen lettsolgt som standard (men med BMW-kofferter og "nødvendig" ekstrautstyr), så da fikk jeg i alle fall noen ekstra lapper ved å plukke av og selge "unødvendig ekstrautstyr" separat. Den gang var det verdt innsatsen for meg.
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Vel...... har kjent mye på syndromet i det siste, det ble bare værre og værre og nå er vel valget endelig tatt. Tracer'n ligger an til å bli solgt til en hyggelig ung mann i sin beste alder som etter tips fra Kjellv om sykkelen, han kom på besøk for en kikk og litt småprat. Tror nok den falt i smak hos den mulige nye eieren og det ekstra hyggelig at den ligger an til å bli i relativt lokal nærhet. Er han heldig med salg av sin sykkel kanskje allerede denne helgen som han tror selv så er jeg uten skikkelig sykkel i opp mot 4-5 uker før jeg kan sette nøkkelen i ny ( blir feil da det er keyless men) og smile. De ukene skal brukes på hus beising og hjemme aktiviteter for å få ferdig siste rest ute uansett får jeg trøste meg med.
Spec på ny sykkel er ferdig og jeg har akseptert og bekreftet på mail slik at resten ordnes neste uke og signeres på papiret. Får jeg ikke solgt Tracer'n så går den i innbytte til en svært hyggelig pris for meg da de ikke hadde noen betenkeligheter med en Tracer i butikken, de er lettsolgte fikk jeg høre.
Ny sykkel hentes i Trondheim og må bare beklage til alle BMW fan boys... den blir en italiener med tyske gener fra Audi på meg... Ducati Multistrada V4S. Kan ikke si annet enn at det gledes stort. At den også matcher sommerbilen godt i farge valget er en +
.
En av de små tingene jeg er litt nerd på er side blades i forskjellig farge fra hovedfarge, de ble bytta på Tracer'n til stort hell og de sølv fargede på V4S'n blir byttet i rød slik sykkelen burde vært fra fabrikk etter min mening. I tillegg det ble bestilt fullt effekt anlegg fra Akrapovič og ikke bare slip-on slik det er på V4 Sport utgaven. Dette er ekstra utstyr slik at V4 lyden kan høres
Ikke noe jeg egentlig trodde jeg skulle blåse penger på, men etter en del lydklipp og tanker så ble det slik. Dette anlegget krever ny map sier de hos Ducati og gir også noe mere hk og nm samt mindre vekt, selv om en lyndiett på eier hadde nok hatt like god effekt på kg vs hk diagrammet i kjøreklar doning, men det kan jo komme i tillegg senere
. Var vel mer enn nok krefter fra før, men bonus tar vi gjerne imot.
I tillegg la jeg på pakkene, Urban (top boks, tank bag), Travel (sidevesker, varme seter/håndtak og senter støtte) og Technology (adaptiv cruisecontrol, blind sone varsel)
Da skal vel alt være klart for en tur til Nord Norge i løpet av August engang på forum (Tour of Norway) treff.
To be continued..........
Spec på ny sykkel er ferdig og jeg har akseptert og bekreftet på mail slik at resten ordnes neste uke og signeres på papiret. Får jeg ikke solgt Tracer'n så går den i innbytte til en svært hyggelig pris for meg da de ikke hadde noen betenkeligheter med en Tracer i butikken, de er lettsolgte fikk jeg høre.
Ny sykkel hentes i Trondheim og må bare beklage til alle BMW fan boys... den blir en italiener med tyske gener fra Audi på meg... Ducati Multistrada V4S. Kan ikke si annet enn at det gledes stort. At den også matcher sommerbilen godt i farge valget er en +

En av de små tingene jeg er litt nerd på er side blades i forskjellig farge fra hovedfarge, de ble bytta på Tracer'n til stort hell og de sølv fargede på V4S'n blir byttet i rød slik sykkelen burde vært fra fabrikk etter min mening. I tillegg det ble bestilt fullt effekt anlegg fra Akrapovič og ikke bare slip-on slik det er på V4 Sport utgaven. Dette er ekstra utstyr slik at V4 lyden kan høres


I tillegg la jeg på pakkene, Urban (top boks, tank bag), Travel (sidevesker, varme seter/håndtak og senter støtte) og Technology (adaptiv cruisecontrol, blind sone varsel)
Da skal vel alt være klart for en tur til Nord Norge i løpet av August engang på forum (Tour of Norway) treff.
To be continued..........
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Yamaha XJR 1300
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Nice! Enig med sølvdekslene.
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Bosted: Gjøvik
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Gratulerer så masse med (snart) ny sykkel! Den der var knallfin da 

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Gratulerer !
Dette lå vel i kortene, så ingen stor overraskelse
.
Staselig sykkel som helt klart har utseendet med seg.
Og selvfølgelig spennende motor
!
Dette lå vel i kortene, så ingen stor overraskelse

Staselig sykkel som helt klart har utseendet med seg.
Og selvfølgelig spennende motor

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Grattis med grom sykkel
, tysk bil - italiensk mc er helt rett . ..og norsk båt - den perfekte triathlon 


- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Kan ikke gjøre annet enn å gratulere Stian
Jeg håper selvfølgelig GTn havner på Hjelset, den blir da kjøpt av samboer til ei dame som ble forummedlem her hos oss i fjor en gang og som selvfølgelig også kjører Yamaha
Det kan jo bli bra 
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk

Jeg håper selvfølgelig GTn havner på Hjelset, den blir da kjøpt av samboer til ei dame som ble forummedlem her hos oss i fjor en gang og som selvfølgelig også kjører Yamaha


Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Herlig sykkel og med full race anlegg, ville valgt samme oppsettAudi Mannen skrev: 11 jun 2021, 14:41 Vel...... har kjent mye på syndromet i det siste, det ble bare værre og værre og nå er vel valget endelig tatt. Tracer'n ligger an til å bli solgt til en hyggelig ung mann i sin beste alder som etter tips fra Kjellv om sykkelen, han kom på besøk for en kikk og litt småprat. Tror nok den falt i smak hos den mulige nye eieren og det ekstra hyggelig at den ligger an til å bli i relativt lokal nærhet. Er han heldig med salg av sin sykkel kanskje allerede denne helgen som han tror selv så er jeg uten skikkelig sykkel i opp mot 4-5 uker før jeg kan sette nøkkelen i ny ( blir feil da det er keyless men) og smile. De ukene skal brukes på hus beising og hjemme aktiviteter for å få ferdig siste rest ute uansett får jeg trøste meg med.
Spec på ny sykkel er ferdig og jeg har akseptert og bekreftet på mail slik at resten ordnes neste uke og signeres på papiret. Får jeg ikke solgt Tracer'n så går den i innbytte til en svært hyggelig pris for meg da de ikke hadde noen betenkeligheter med en Tracer i butikken, de er lettsolgte fikk jeg høre.
Ny sykkel hentes i Trondheim og må bare beklage til alle BMW fan boys... den blir en italiener med tyske gener fra Audi på meg... Ducati Multistrada V4S. Kan ikke si annet enn at det gledes stort. At den også matcher sommerbilen godt i farge valget er en +.
En av de små tingene jeg er litt nerd på er side blades i forskjellig farge fra hovedfarge, de ble bytta på Tracer'n til stort hell og de sølv fargede på V4S'n blir byttet i rød slik sykkelen burde vært fra fabrikk etter min mening. I tillegg det ble bestilt fullt effekt anlegg fra Akrapovič og ikke bare slip-on slik det er på V4 Sport utgaven. Dette er ekstra utstyr slik at V4 lyden kan høresIkke noe jeg egentlig trodde jeg skulle blåse penger på, men etter en del lydklipp og tanker så ble det slik. Dette anlegget krever ny map sier de hos Ducati og gir også noe mere hk og nm samt mindre vekt, selv om en lyndiett på eier hadde nok hatt like god effekt på kg vs hk diagrammet i kjøreklar doning, men det kan jo komme i tillegg senere
. Var vel mer enn nok krefter fra før, men bonus tar vi gjerne imot.
I tillegg la jeg på pakkene, Urban (top boks, tank bag), Travel (sidevesker, varme seter/håndtak og senter støtte) og Technology (adaptiv cruisecontrol, blind sone varsel)
Da skal vel alt være klart for en tur til Nord Norge i løpet av August engang på forum (Tour of Norway) treff.
2021-ducati-multistrada-v4-akrapovic-exhaust-174hp-1.jpg
2021-ducati-multistrada-v4-akrapovic-exhaust-174hp-2.jpg
To be continued..........


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Domino
- Innlegg: 1193
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Gratulerer! Kjenner at jeg er ikke bare litt misunnelig...
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Gratulerer med ny sykkel! Helt rått, stilig sykkel med enda fetere motor. V4 lyd liker vi!
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Gratulerer med flott motorsykkel Stian
En slik kunne jeg også tenkt meg. Gleder med til bilder og til høre dine erfaringer
Sent from my iPhone using Tapatalk


Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Gratulerer med Ducati Multistrada V4S Stian.
Blir noen færre med Yamaha på treff iår...

Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Takker, du får se om du finner veien til forumtreffets planlagte vendepunkt i uke 33 så kan det hende det blir en liten prøvetur da vettu.Ketil skrev: 12 jun 2021, 15:32 Gratulerer med flott motorsykkel StianEn slik kunne jeg også tenkt meg. Gleder med til bilder og til høre dine erfaringer
Sent from my iPhone using Tapatalk
god å se at du kom deg helskinna hjem igjen. Det er litt av noen etapper Dere langtur gutta legger igjen, det må jeg si.
Yamaha XJR 1300
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Det er vel alltid noen som holder Yamaha antallet oppe skal du se, det er gode sykler, men vi er jo 3 stk. nå som har bytta sykkel i det siste fra Yamaha, VindR, du og jeg som jeg kommer på i farta. 1 BMW, 1 KTM og en Ducati, så det spres godt utover alle merker og forskjellige preferanser. Men nå ble det altså bytte på meg så får vi se om den svarer til forventningene.Solo-rider skrev: 13 jun 2021, 15:37 Gratulerer med Ducati Multistrada V4S Stian.Blir noen færre med Yamaha på treff iår...
Yamaha XJR 1300
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Båt er ikke noe for meg, aldri likt båter. Da tar jeg heller en bil ekstraWikingTnT skrev: 11 jun 2021, 19:11 Grattis med grom sykkel, tysk bil - italiensk mc er helt rett . ..og norsk båt - den perfekte triathlon
![]()

Yamaha XJR 1300
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Bosted: Gjøvik
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Tror ikke det er så mye med det å være misfornøyd med Yamaha, men mer hva som er mellom øra på sjåførene. Har du tenkt over at alle tre av oss har endt opp på godt over kubikken?Audi Mannen skrev: 14 jun 2021, 09:48 Det er vel alltid noen som holder Yamaha antallet oppe skal du se, det er gode sykler, men vi er jo 3 stk. nå som har bytta sykkel i det siste fra Yamaha, VindR, du og jeg som jeg kommer på i farta. 1 BMW, 1 KTM og en Ducati, så det spres godt utover alle merker og forskjellige preferanser. Men nå ble det altså bytte på meg så får vi se om den svarer til forventningene.

- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Jepp, alle mann gikk kraftig opp i kubikk. Vi er noen miljø svin.....VindR skrev: 14 jun 2021, 10:55Tror ikke det er så mye med det å være misfornøyd med Yamaha, men mer hva som er mellom øra på sjåførene. Har du tenkt over at alle tre av oss har endt opp på godt over kubikken?Audi Mannen skrev: 14 jun 2021, 09:48 Det er vel alltid noen som holder Yamaha antallet oppe skal du se, det er gode sykler, men vi er jo 3 stk. nå som har bytta sykkel i det siste fra Yamaha, VindR, du og jeg som jeg kommer på i farta. 1 BMW, 1 KTM og en Ducati, så det spres godt utover alle merker og forskjellige preferanser. Men nå ble det altså bytte på meg så får vi se om den svarer til forventningene.![]()

Yamaha XJR 1300
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Bosted: Gjøvik
Re: Kjenner litt på kubikk syndromet
Jeg liker å se det slik at: Større motor, mer dreiemoment, kan bruke høyere gir som medfører lavere turtall og mindre utslipp. Jeg er takknemlig hvis ingen kvalitetssjekker det utsagnetAudi Mannen skrev: 14 jun 2021, 11:32 Jepp, alle mann gikk kraftig opp i kubikk. Vi er noen miljø svin.....![]()
