Nabo'n min går mest sannsynlig i GS fella også fikk jeg høre her en dag av han. Stygg sykkel, men god å kjøre sier nå han også.

Nabo'n min går mest sannsynlig i GS fella også fikk jeg høre her en dag av han. Stygg sykkel, men god å kjøre sier nå han også.
Det er noen få som har funnet ut at RS er et alternativ til GS.Canutus skrev: 01 sep 2022, 23:31Joda, Rocket din e fet den, ingen tvil om det fra min side, klarte bare ikke dy meg, når du nevnte symmetri;-)Bjerknez skrev: 01 sep 2022, 21:58Den ser bedre ut på pottesiden, men den er fortsatt ikke stygg på den andre siden. Men Triumph har vertfall klart å lage noen symetriske braketter som er utfellbare som man kan henge sideveskene på og som faktisk ser bra ut når dem ikke er i bruk også.Canutus skrev: 01 sep 2022, 19:54Og det sier DU som har en sykkel som nesten utelukkende avbildes fra den ene sidenBjerknez skrev: 31 aug 2022, 21:14 Å hvorfor flytter dem ikke eksosen lenger ned, slik at man kan utnytte plassen på siden til større sideveske? Ser jo helt fjernt ut når den ene sidekofferten er større enn den andre også.![]()
Sykkelen ser selvsagt ikke BEDRE ut med sideveskene påmontert, men det er heller ikke det styggeste jeg har sett.![]()
Her er et bilde fra den andre siden forøvrig![]()
4C303628-D32F-4AA0-8B13-F0B2009732BB.jpeg
Har ikke prøvd GS, og tviler ikke på den er bra, men tror jeg ville foretrukket en RS, og kan ikke forstå hvorfor det ikke er flere som velger den fremfor GS.
He-he...lazyboy skrev: 02 sep 2022, 22:22 Er jo ikke så lett og kjøre i flokk med ktm og duc. En er jo avhengig av at flere sykler virker til samme tid![]()
One key factor, that’s hard to measure or indeed explain, but certainly very evident, is the entertainment and excitement the 1290 offers. It’s a trait that exists in every single KTM I’ve ever ridden, and really does help set the brand apart. It must have taken just five minutes, if that, to appreciate this unique feature.
Before long, I was enjoying myself so much, I already wanted the day to last as long as possible. And I say that after riding Suzuki’s incredibly impressive and emotive new Hayabusa just 24 hours earlier. Even the huge temperature drop that greeted the KTM test day couldn’t chill the warmth I so quickly developed for this superb machine.
Der traff du spikeren på hodet. Motorsykkel og valg av dette skaper engasjement og det er gøy. Litt ørepirk og vennskaplig mobbing frem og tilbake er jo bare gøy i mitt hode.Ketil skrev: 02 sep 2022, 20:07 For å oppsummere tråden her så kan vi si følgende om oss GS-folk og syklene våre:
- Vi liker å kjøre i flokk
- Vi bruker gul vest
- Vi har billige hjelmer
- Vi har flomlys og elsker å blende motgående trafikk
- GS er ingen skjønnhet
- GS har høythengende eksos, både rart og upraktisk for bagasjeløsning
- GSA har usymmetrisk og lite estetisk bagasjestativ
Jeg har helt sikkert glemt noe her. Burde hatt med at vi er arrogante og ikke hilser på HD og japsesykler
- Vi er lettkrenka
![]()
Utrolig artig å ha en mc som skaper så mye engasjement på forumet. Ja, så er den heller ikke så ille å kjøre da![]()
Haha, ja det er en gjenganger også den andre veien at en sykkel som Rocket er mest egnet som posørsykkel i nærområdet. Jeg anntar at dette er et forsøk på et stikk tilbake og det er jo helt greit og bare gøy for min del.lazyboy skrev: 03 sep 2022, 00:56 Det som er morro er alle negative komentarer om nettop GS/gsa, dette gjerne av folk som ikke har kjørt en meter med en.
For egen del bryr jeg meg nada om det er hundrevis av samme sykler på p plassen når jeg parkerer. Sagt før og gjentar : emblemet på tanken vet jeg ikke før jeg har nøkkelen i hånda. Jeg kjører overhode ikke sykkel for og bli sett, skille meg ut, eller vinne stilpoeng når jeg ankommer den lokale pølsebua i Fredrikstad, ja denne er til deg Bjerknez![]()
Jeg kjøre sykkel fordi jeg liker det og setter egenskapene i sykkelen som pri en. Viktigste er at den utfyller MINE krav/ønsker i det daglige.
Tror jeg hadde minst 50 mil på min første gsa før forelskelsen kom ( den har fortsatt ting som irriterer meg) Det og bedømme en sykkel etter 20 min test tur er det mange år siden jeg sluttet med. Jeg har ofte tatt en tjanse og noen har blitt stang inn og noen har blitt byttet ut forholdsvis raskt.
Det betyr jo ikke at den JEG bytter raskt ikke er sykkelen som du digger.
Og til Aj , hva tror du sjøl når du ser antal GS/a solgt. Tror du ktmˋn din har spesielt mange mil på baken kontra GS ?
Det har nok med interesse å gjøre. Jeg diller ikke med sykkelen fordi jeg tror den vil dette sammen hvis jeg ikke gjør det. Jeg liker ikke at det er småriper (bruksriper) i sykkelen. Ettermarkedsverdien vil nok ikke påvirkes av vanlig bruksslitasje, men jeg synes det er tilfredstillende at alt er tipp topp til enhver tid.lazyboy skrev: 03 sep 2022, 01:32 Kan legge til,at det overasket meg at så mange ser på mc som sminke kontra en hammer som skal gjøre en jobb.
Det dilles og dulles med syklene som om det er det fineste kinesiske porselen , enda det er masseprodusert vare som er laget for og brukes.
Jeg vasker mine når dem har vært møkkete lenge nok og svamp kommer frem i beste fall 2 ganger i året.
Det betyr ikke at jeg ikke tar vare på dem, noe innbytte priser bærer preget av, Det betyr vel kun at all dill med dyre produkter flydd inn fra fjærne strøk hovedsaklig gir eieren en slags tilfredshet,av og tømme lommeboka på fjas.
Rødevtråden?lazyboy skrev: 03 sep 2022, 01:38 Om du teller med godvilje skeive kommentarer om Rocket vs adv generelt tror jeg du for en enkel jobb og legge sammen Ove.
Med det sagt, Rocketen med mange andre passer ikke for meg (flott tøff sykkel) men jeg har heller ingen grunn til og påpeke det og framsnakke min gsa i alle tråder som omhandler mc
Om du ikke ser den rødevtråden i dette så kan du spørre en voksen om og få det forklart![]()
Bare sånn før dette glir helt ut, så har jeg aldri ment eller sagt at dem som velger GSA er idioter. Snarere tvert i mot. Mine tanker om GSA gjelder kun hva jeg tenker om utseendet og imaget en slik sykkel gir meg.lazyboy skrev: 03 sep 2022, 02:08 Det skulle stå den røde tråden.
Jeg vet du ikke tar deg nær av det jeg skriver, derfor kan du punkes litt
Btw kjøpte kompisen min en 09 gt i fjor stod mellom 2 stk en med harde vesker og en med soft og glidelås.
Skal ikke nevne navn på selger, selv om han er viden kjent for og ha solgt hundre,kanskje tusen vis av sykler i årenes løp.
Om jeg quoter han korrekt sa han: En må jo være idiot for og velge vesker med glidelås.
Ser du her hvor lett det er og Henge merkelapp på no som som sannsynlig er et ikke problem for deg.
Slenger på helt til slutt at tipp oldemora til exen syntes gsa var den flotteste sykkelen hunhadde sett.
Politiet kjører (eller vertfall kjørte) Mercedes Vito og VW Passat også dem. Tror ikke vi skal se akkurat det som en kvalitetsstempelBjørnSover skrev: 03 sep 2022, 08:51Tror det gjelder BMW eiere. På FB BMW side var det en tråd som måtte stenges (?) på grunn av krenkelse. Der ble det påpekt at beviset for at GS var bedre enn RT var at politiet hadde valgt GS. Haha - folk går rett på limpinnen.
Litt på siden, kanskje, men har ikke norsk politi gått fra BMW GS til Honda VFR 1200?BjørnSover skrev: 03 sep 2022, 08:51Tror det gjelder BMW eiere. På FB BMW side var det en tråd som måtte stenges (?) på grunn av krenkelse. Der ble det påpekt at beviset for at GS var bedre enn RT var at politiet hadde valgt GS. Haha - folk går rett på limpinnen.