Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

Nabo'n min går mest sannsynlig i GS fella også fikk jeg høre her en dag av han. Stygg sykkel, men god å kjøre sier nå han også.
:lol :lol

Solo-rider
Innlegg: 868
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
Bosted: Vestfold

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Solo-rider »

Canutus skrev: 01 sep 2022, 23:31
Bjerknez skrev: 01 sep 2022, 21:58
Canutus skrev: 01 sep 2022, 19:54
Bjerknez skrev: 31 aug 2022, 21:14 Å hvorfor flytter dem ikke eksosen lenger ned, slik at man kan utnytte plassen på siden til større sideveske? Ser jo helt fjernt ut når den ene sidekofferten er større enn den andre også.
Og det sier DU som har en sykkel som nesten utelukkende avbildes fra den ene siden :lol
Den ser bedre ut på pottesiden, men den er fortsatt ikke stygg på den andre siden. Men Triumph har vertfall klart å lage noen symetriske braketter som er utfellbare som man kan henge sideveskene på og som faktisk ser bra ut når dem ikke er i bruk også.

Sykkelen ser selvsagt ikke BEDRE ut med sideveskene påmontert, men det er heller ikke det styggeste jeg har sett. :twothumbs:

Her er et bilde fra den andre siden forøvrig :knegg

4C303628-D32F-4AA0-8B13-F0B2009732BB.jpeg
Joda, Rocket din e fet den, ingen tvil om det fra min side, klarte bare ikke dy meg, når du nevnte symmetri;-)
Har ikke prøvd GS, og tviler ikke på den er bra, men tror jeg ville foretrukket en RS, og kan ikke forstå hvorfor det ikke er flere som velger den fremfor GS.
Det er noen få som har funnet ut at RS er et alternativ til GS. :mk
Her er er min med 2 stk 37 l "Gubbebokser" Fester og bokser fra SW Motech. Ikke så pent , men praktisk. :thumleft
Bilde
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 637
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Bosted: Pasvik

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Ketil »

For å oppsummere tråden her så kan vi si følgende om oss GS-folk og syklene våre:
  • Vi liker å kjøre i flokk
  • Vi bruker gul vest
  • Vi har billige hjelmer
  • Vi har flomlys og elsker å blende motgående trafikk
  • GS er ingen skjønnhet
  • GS har høythengende eksos, både rart og upraktisk for bagasjeløsning
  • GSA har usymmetrisk og lite estetisk bagasjestativ
  • Vi er lettkrenka :D
Jeg har helt sikkert glemt noe her. Burde hatt med at vi er arrogante og ikke hilser på HD og japsesykler :twothumbs:

Utrolig artig å ha en mc som skaper så mye engasjement på forumet. Ja, så er den heller ikke så ille å kjøre da :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av AJ »

Var oppom hotellet her på Beitostølen, som er hovedbanen for Touringtreffet hvor den første jeg møtte var kjellv.
Hyggelig å møtes her igjen!

Mange GS'er parkert utenfor hotellet ispedd en og annen variant av tohjulsmaskineriet vi benytter oss av, som Ducati, Kawasaki, Yamaha osv.
Men ingen KTM'er bortsett fra min egen...
I løpet av en alltid trivelig samtale med kjellv[/b] og de han var på tur med (NAF MC folk fra Molde) måtte jeg bare kommentere at det kanskje var best jeg dro tilbake til campingen før det det begynte å flokke seg med misunnelige GS-folk rundt 1290'en :crazy:
:knegg

På vei til Beitostølen tok jeg for øvrig en kjapp beinstrekk på helleristningsrasteplassen etter Dokka hvor det sto en lang rekke GS'er og enkelte andre ikke-BMWerske modeller.
Bilde kommer senere... ;)
Viser veldig tydelig at de med GS liker å kjøre i flokk...
Som det selvfølgelig ikke er noe galt i å gjøre :crazy: .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av lazyboy »

Er jo ikke så lett og kjøre i flokk med ktm og duc. En er jo avhengig av at flere sykler virker til samme tid😜

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av AJ »

lazyboy skrev: 02 sep 2022, 22:22 Er jo ikke så lett og kjøre i flokk med ktm og duc. En er jo avhengig av at flere sykler virker til samme tid😜
He-he... :knegg
Ja, ja... litt morsomt var jo dette innlegget selvfølgelig.
Joda, har hatt min del av problemer med 1290'en. Det har jeg på ingen måte lagt skjul på her på forumet.
Men det er en stund siden. Alt er fikset på garantien uten spørsmål. Noen dager på verksted har det blitt. Bare å erkjenne det. Irriterende, selvfølgelig. Men veldig bra at forhandler fikser tingene.

Likevel har 1290'en min nå straks tilbakelagt 72K siden april 2018.
Når jeg forteller BMW GS 1200/1250 eiere dette hever de fleste øyenbrynene og sier noe slikt som "oj, det var mye!".

Skal bli interessant å høre i morgen her på Touringtreffet på Beitostølen hvor mange GS1200/1250 som har kjørt like langt på samme tid...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av dypen »

Har ikke lest noen tester av nye KTM 1290 Super Adventure før nå … av Chris Moss som er begeistret etter en dag på sykkel’n :thumleft De 30 - 40 minuttene jeg kjørte ble alt for lite til å sitte igjen med inntrykk og endringer fra gammel til ny.

https://www.carolenash.com/tips-guides/ ... dventure-s
One key factor, that’s hard to measure or indeed explain, but certainly very evident, is the entertainment and excitement the 1290 offers. It’s a trait that exists in every single KTM I’ve ever ridden, and really does help set the brand apart. It must have taken just five minutes, if that, to appreciate this unique feature.

Before long, I was enjoying myself so much, I already wanted the day to last as long as possible. And I say that after riding Suzuki’s incredibly impressive and emotive new Hayabusa just 24 hours earlier. Even the huge temperature drop that greeted the KTM test day couldn’t chill the warmth I so quickly developed for this superb machine.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

Ketil skrev: 02 sep 2022, 20:07 For å oppsummere tråden her så kan vi si følgende om oss GS-folk og syklene våre:
  • Vi liker å kjøre i flokk
  • Vi bruker gul vest
  • Vi har billige hjelmer
  • Vi har flomlys og elsker å blende motgående trafikk
  • GS er ingen skjønnhet
  • GS har høythengende eksos, både rart og upraktisk for bagasjeløsning
  • GSA har usymmetrisk og lite estetisk bagasjestativ
  • Vi er lettkrenka :D
Jeg har helt sikkert glemt noe her. Burde hatt med at vi er arrogante og ikke hilser på HD og japsesykler :twothumbs:

Utrolig artig å ha en mc som skaper så mye engasjement på forumet. Ja, så er den heller ikke så ille å kjøre da :lol
Der traff du spikeren på hodet. Motorsykkel og valg av dette skaper engasjement og det er gøy. Litt ørepirk og vennskaplig mobbing frem og tilbake er jo bare gøy i mitt hode. :thumleft

Når jeg står på Tyrigrava og ser en GSA svinge inn så blir det litt som å være på gatebil og se nok en senket Golf golf forbi. Man legger liksom ikke merke til dem i mengden. Når jeg går rundt og kikker på sykler så vil jeg liksom se noe som det ikke går så mange av. Den kan gjerne være stygg eller upraktisk etc, men det er artig hvis det er en sykkel som drar oppmerksomheten min der på godt og vondt.

En random japsesykkel i budsjettklassen, lavpris adventure syklere og GSA samt gamle harleyer er liksom ikke det som fenger meg så veldig. Også drar jeg litt på smilebåndet hver gang en gammel HD starter opp og selv bakken ved siden av vibrerer når den går på tomgang.

En ting er vertfall sikkert. Rocket'en dro ikke rent lite oppmerksomhet på Tyrigrava den lille stunden jeg sto der. Det som overrasker meg er at veldig mange spør om den er 6-sylindret og når jeg sier hvor mange kubikk det er så får dem helt hakeslipp. Det er en gjenganger. :knegg

ErikW
Innlegg: 883
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Bosted: Skien

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av ErikW »

@AJ. Nå kjenner jeg riktignok meget mange som har kjørt 60-80.000 km på sine GS/A siden 2018. Kun 1 har hatt et problem med 1 bryter til lys. Så i tillegg er det noen av disse som bruker og da mener jeg bruker GS/A røft i terreng der de fleste av oss ikke er. Kvalitet dette

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av lazyboy »

Det som er morro er alle negative komentarer om nettop GS/gsa, dette gjerne av folk som ikke har kjørt en meter med en :O .
For egen del bryr jeg meg nada om det er hundrevis av samme sykler på p plassen når jeg parkerer. Sagt før og gjentar : emblemet på tanken vet jeg ikke før jeg har nøkkelen i hånda. Jeg kjører overhode ikke sykkel for og bli sett, skille meg ut, eller vinne stilpoeng når jeg ankommer den lokale pølsebua i Fredrikstad, ja denne er til deg Bjerknez :vs

Jeg kjøre sykkel fordi jeg liker det og setter egenskapene i sykkelen som pri en. Viktigste er at den utfyller MINE krav/ønsker i det daglige.

Tror jeg hadde minst 50 mil på min første gsa før forelskelsen kom ( den har fortsatt ting som irriterer meg) Det og bedømme en sykkel etter 20 min test tur er det mange år siden jeg sluttet med. Jeg har ofte tatt en tjanse og noen har blitt stang inn og noen har blitt byttet ut forholdsvis raskt.
Det betyr jo ikke at den JEG bytter raskt ikke er sykkelen som du digger.

Og til Aj , hva tror du sjøl når du ser antal GS/a solgt. Tror du ktmˋn din har spesielt mange mil på baken kontra GS ?
Sist redigert av lazyboy den 03 sep 2022, 01:12, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1078
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Tore L »

Hva er det som er greia med GS/A - det er en veldig bra sykkel, det er greia :)

Nå er vell ikke 72K km mye for en GS/A, selv om du har kjørt dette på 4 - 5 sesonger AJ, det er jo ikke mer en rundt 18K i året.
Ligger en 2010 R1200 GS med 400k km til salgs på mobile.de, og det er i snitt over 33K km i året i 12 år :)
Så når 1290 passere 400K etter 12 år, kan vi jo prekæs :lol

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... d1&ref=srp
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 03 sep 2022, 00:56 Det som er morro er alle negative komentarer om nettop GS/gsa, dette gjerne av folk som ikke har kjørt en meter med en :O .
For egen del bryr jeg meg nada om det er hundrevis av samme sykler på p plassen når jeg parkerer. Sagt før og gjentar : emblemet på tanken vet jeg ikke før jeg har nøkkelen i hånda. Jeg kjører overhode ikke sykkel for og bli sett, skille meg ut, eller vinne stilpoeng når jeg ankommer den lokale pølsebua i Fredrikstad, ja denne er til deg Bjerknez :vs

Jeg kjøre sykkel fordi jeg liker det og setter egenskapene i sykkelen som pri en. Viktigste er at den utfyller MINE krav/ønsker i det daglige.

Tror jeg hadde minst 50 mil på min første gsa før forelskelsen kom ( den har fortsatt ting som irriterer meg) Det og bedømme en sykkel etter 20 min test tur er det mange år siden jeg sluttet med. Jeg har ofte tatt en tjanse og noen har blitt stang inn og noen har blitt byttet ut forholdsvis raskt.
Det betyr jo ikke at den JEG bytter raskt ikke er sykkelen som du digger.

Og til Aj , hva tror du sjøl når du ser antal GS/a solgt. Tror du ktmˋn din har spesielt mange mil på baken kontra GS ?
Haha, ja det er en gjenganger også den andre veien at en sykkel som Rocket er mest egnet som posørsykkel i nærområdet. Jeg anntar at dette er et forsøk på et stikk tilbake og det er jo helt greit og bare gøy for min del.

Kjørte over 300 mil med den på to uker i sommer, både i regnvær, på grus og selvsagt i finvær. Har ikke hatt det mer gøy på to hjul enn det jeg hadde i sommer. Det at den også drar noen blikk utenfor pølsebua i Fredrikstad kommer som en bonus :twothumbs:

At de som kjører GSA ikke velger dette for å vinne stilpoeng er åpenbart.

Jeg har som du nevner hatt mange negative sidestikk til GSA og jeg har aldri kjørt en heller. Men mine sidestikk gjelder i hovedsak utseendet. Man trenger ikke kjøre den for å kommentere det. At sykkelen ellers er tipp topp når det kommer til det tekniske betviler jeg ikke. GSA er ingen dårlig sykkel tror jeg. Men å kjlre rundt med en slik gir meg den samme følelsen som å kjøre en Toyta Rav4. Ingen dårlig bil, men man får heller ikke noe gåsehud i positiv grad av å kjøre den.

Så lenge jeg ikke kjlrer offroad og grus uansett, så velger jeg en sykkel som er perfekt både på landeveien og utenfor pølsekiosken. Vinn vinn :)

Avtagbare sidevesker med hurtigfester som faktisk kler sykkelen og som kan felles inn etter bruk har jeg også. Selvsagt med lås. Å ser du sykkelen min bakfra så vil du også merke at begge sideveskene er akkurat like store :knegg

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av lazyboy »

Kan legge til,at det overasket meg at så mange ser på mc som sminke kontra en hammer som skal gjøre en jobb.
Det dilles og dulles med syklene som om det er det fineste kinesiske porselen , enda det er masseprodusert vare som er laget for og brukes.
Jeg vasker mine når dem har vært møkkete lenge nok og svamp kommer frem i beste fall 2 ganger i året.

Det betyr ikke at jeg ikke tar vare på dem, noe innbytte priser bærer preget av, Det betyr vel kun at all dill med dyre produkter flydd inn fra fjærne strøk hovedsaklig gir eieren en slags tilfredshet,av og tømme lommeboka på fjas.

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av lazyboy »

Om du teller med godvilje skeive kommentarer om Rocket vs adv generelt tror jeg du for en enkel jobb og legge sammen Ove.
Med det sagt, Rocketen med mange andre passer ikke for meg (flott tøff sykkel) men jeg har heller ingen grunn til og påpeke det og framsnakke min gsa i alle tråder som omhandler mc

Om du ikke ser den rødevtråden i dette så kan du spørre en voksen om og få det forklart😁

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av lazyboy »

Appropo sideveskene dine hvordan lukkes dem? Er det glidelås?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 03 sep 2022, 01:32 Kan legge til,at det overasket meg at så mange ser på mc som sminke kontra en hammer som skal gjøre en jobb.
Det dilles og dulles med syklene som om det er det fineste kinesiske porselen , enda det er masseprodusert vare som er laget for og brukes.
Jeg vasker mine når dem har vært møkkete lenge nok og svamp kommer frem i beste fall 2 ganger i året.

Det betyr ikke at jeg ikke tar vare på dem, noe innbytte priser bærer preget av, Det betyr vel kun at all dill med dyre produkter flydd inn fra fjærne strøk hovedsaklig gir eieren en slags tilfredshet,av og tømme lommeboka på fjas.
Det har nok med interesse å gjøre. Jeg diller ikke med sykkelen fordi jeg tror den vil dette sammen hvis jeg ikke gjør det. Jeg liker ikke at det er småriper (bruksriper) i sykkelen. Ettermarkedsverdien vil nok ikke påvirkes av vanlig bruksslitasje, men jeg synes det er tilfredstillende at alt er tipp topp til enhver tid.

Jeg vet ikke hva du mener med "flydd inn fra fjerne strøk". De meste vi kjøper her i Norge er dlydd inn fra fjerne strøk. Eller evt. fraktet med båt. Jeg anntar du mener bilpleieprodukter og slikt lages det vel ikke mye av i Norge. Å hvis man er litt pirkete som jeg kan være så vil man merke forskjellene, men det bør ikke være prisen som bestemmer dette har jeg erfart.

Så det er ingen grunn til å "tømme lommeboka". Men det kan hende det kan være greit å se litt utenfor hyllen på den lokale Esso stasjonen for å finne de beste produktene.

Men å gi en svampvasker en mikrofibervott blir litt som å overbevise meg om at en dyr vin er bedre enn en billig. Å slik går no dagan :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 03 sep 2022, 01:38 Om du teller med godvilje skeive kommentarer om Rocket vs adv generelt tror jeg du for en enkel jobb og legge sammen Ove.
Med det sagt, Rocketen med mange andre passer ikke for meg (flott tøff sykkel) men jeg har heller ingen grunn til og påpeke det og framsnakke min gsa i alle tråder som omhandler mc

Om du ikke ser den rødevtråden i dette så kan du spørre en voksen om og få det forklart😁
Rødevtråden?

Igjen, jeg tar meg ikke nær av slike diskusjoner. Jeg synes bare det er gøy. Det er faktisk helt sant. Det er jo noe av morroa :twothumbs:

Som nevnt, jeg tror GSA er en veldig god sykkel. Kanskje den beste med tanke på bruksområder. Det er utseendet jeg ikke liker. Altså imaget det gir meg av å kjøre en slik. Jeg drar riktignok på årene, men jeg bør jo ikke akkurat fremskynde det.

Føler meg liksom mer fresh på en Rocket. Så får jeg heller styra unna skogsstier og terrenget. Da hadde jeg evt. heller kjøpt meg en sykkel nummer to til dette som er mer egnet. Å det hadde ikke blitt en GSA. Heller en sykkel ala den AJ har kjøpt. KTM390 eller 690 etc. :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

Sideveskene er glidelås ja, hvor glidelåsene smettes inn i en kodelås når den er stengt :)

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av lazyboy »

Det skulle stå den røde tråden.👍
Jeg vet du ikke tar deg nær av det jeg skriver, derfor kan du punkes litt😁
Btw kjøpte kompisen min en 09 gt i fjor stod mellom 2 stk en med harde vesker og en med soft og glidelås.

Skal ikke nevne navn på selger, selv om han er viden kjent for og ha solgt hundre,kanskje tusen vis av sykler i årenes løp.
Om jeg quoter han korrekt sa han: En må jo være idiot for og velge vesker med glidelås.😱
Ser du her hvor lett det er og Henge merkelapp på no som som sannsynlig er et ikke problem for deg.

Slenger på helt til slutt at tipp oldemora til exen syntes gsa var den flotteste sykkelen hunhadde sett.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 03 sep 2022, 02:08 Det skulle stå den røde tråden.👍
Jeg vet du ikke tar deg nær av det jeg skriver, derfor kan du punkes litt😁
Btw kjøpte kompisen min en 09 gt i fjor stod mellom 2 stk en med harde vesker og en med soft og glidelås.

Skal ikke nevne navn på selger, selv om han er viden kjent for og ha solgt hundre,kanskje tusen vis av sykler i årenes løp.
Om jeg quoter han korrekt sa han: En må jo være idiot for og velge vesker med glidelås.😱
Ser du her hvor lett det er og Henge merkelapp på no som som sannsynlig er et ikke problem for deg.

Slenger på helt til slutt at tipp oldemora til exen syntes gsa var den flotteste sykkelen hunhadde sett.
Bare sånn før dette glir helt ut, så har jeg aldri ment eller sagt at dem som velger GSA er idioter. Snarere tvert i mot. Mine tanker om GSA gjelder kun hva jeg tenker om utseendet og imaget en slik sykkel gir meg.

Når det er sagt så har jeg hatt litt småproblemer med glidelåsen på den ene vesken min. Hovedgrunnen var nok at jeg hadde kjlrt en del på grus mens den ene glidelåsen på den ene vesken var åpen. Det festet seg småsand i glidelåsen og jeg fikk nesten ikke lukket den igjen. Men det løste seg ved å blåse halv boks crc og jokke litt.

Så glidelås er nok ikke optimalt for offroad bruk. Selv om feilen trolig var min egen, men til gjengjeld er veskene lette og har ikke noe avansert låsemekanisme.

Noen kameler må man hele tiden svelge. Jeg har sidevesker som kler sykkelen, dem har lås, er veldig lette og har braketter som er innfellbare og ser bra ut på sykkelen. Men dem er selvsagt ikke like robuste som disse stålkassene til BMW. :thumleft

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av lazyboy »

Bjerknez skrev: 03 sep 2022, 02:37

Noen kameler må man hele tiden svelge.

Enig!👍

BjørnSover
Innlegg: 452
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Bosted: Stavanger

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av BjørnSover »

Ketil skrev: 02 sep 2022, 20:07
  • Vi er lettkrenka :D
:lol Tror det gjelder BMW eiere. På FB BMW side var det en tråd som måtte stenges (?) på grunn av krenkelse. Der ble det påpekt at beviset for at GS var bedre enn RT var at politiet hadde valgt GS. Haha - folk går rett på limpinnen.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 03 sep 2022, 08:51
Ketil skrev: 02 sep 2022, 20:07
  • Vi er lettkrenka :D
:lol Tror det gjelder BMW eiere. På FB BMW side var det en tråd som måtte stenges (?) på grunn av krenkelse. Der ble det påpekt at beviset for at GS var bedre enn RT var at politiet hadde valgt GS. Haha - folk går rett på limpinnen.
Politiet kjører (eller vertfall kjørte) Mercedes Vito og VW Passat også dem. Tror ikke vi skal se akkurat det som en kvalitetsstempel :lol her snakker vi kun hvilken prosusent som klarer å gi det beste tilbudet opp mot hva man får. Er vel kun de mest ressurssterke som får igjennom et slikt tilbud.

Et tilbud som trolig er såpass dårlig for produsent at dem spiller mer på reklameeffekten av å ha en modell gående rundt markert som politibiler.

Det får mange mennesker til å tro at disse bilene må jo være noe for seg selv.... forstå det den som kan. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av AJ »

BjørnSover skrev: 03 sep 2022, 08:51
Ketil skrev: 02 sep 2022, 20:07
  • Vi er lettkrenka :D
:lol Tror det gjelder BMW eiere. På FB BMW side var det en tråd som måtte stenges (?) på grunn av krenkelse. Der ble det påpekt at beviset for at GS var bedre enn RT var at politiet hadde valgt GS. Haha - folk går rett på limpinnen.
Litt på siden, kanskje, men har ikke norsk politi gått fra BMW GS til Honda VFR 1200?
https://kellox.no/politiet-velger-honda/

Eller ble det Honda kun en kort periode?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5032
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av FredrikE24 »

Har du sett en Honda Politisykkel i det siste? Om de finnes, så står de i garasjen på politihuset og GSene er ute og lufter seg. Jeg har ikke sett en eneste Honda politisykkel blant Tango-MC hvertfall. UP kjører også BMW(K-sykler som regel).
Politiet vil kjøre BMW de også :prf

Skal jeg tippe så ble den avtalen der inngått og færrest mulig sykler ble kjøpt til avtalen gikk ut.
Sist redigert av FredrikE24 den 03 sep 2022, 10:54, redigert 1 gang totalt.

Svar