'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7078
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av dypen »

La rustolje eller andre remedier få virke fra begge sider over tid og gjenta gjerne med litt varme. Men før du begynner å skru etter nevnte behandling, forsøk å slå med hammer på skrutrekker for å «dunke» skruen inn og forsøk å skru begge veier.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brigg
Innlegg: 250
Registrert: 11 aug 2023, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Brigg »

Takk for tips @dypen

Jeg har gjort omentrent slik du beskriver. Unntatt å få inn rustløser «på baksiden». Mulig jeg finner ut hvordan kanalene i forgasseren går slik at jeg får inn litt den veien også. Men hullet over skruen har vært fylt med rustløser i mange døgn uten at det har hjulpet.

Sitter å tenker: Kan det være en ide å legge hele klumpen i fryseren noen timer for dereretter å bruke varme på aluminiumen utvendig? Dersom jeg klarer å varme huset raskt mens skruen fremdeles er kald kan jeg kanskje få større temperaturforskjell mellom skruen og huset.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale

Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 869
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
Bosted: Kristiansund

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Audi Mannen »

Kraftig temperaturforskjeller hjelper ofte, det er slik man krymper på plass trange lager etc. så at det virker vet vi, men vær forsiktig når du varmer igjen så det ikke sprekker. Har du prøvd å legge delen i ultralyd bad for å se om det kan hjelpe? Er det møkk og dritt med irret aluminium mellom gjenger så kan det være noe som hjelper.
Yamaha XJR 1300

Brigg
Innlegg: 250
Registrert: 11 aug 2023, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Brigg »

Har ikke prøvd ultralydvasker enda. Har du erfaring med at det kan hjelpe?

Planlegger ultralydvasking av alle forgasserdeler som ikke blir fornyet, men hadde planlagt å få demontert alt før vask. Må låne ultralydvasker så tenkte å ha alt klart slik at vaskingen går kjapt unna.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale

Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7078
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av dypen »

Ultralydvasker har jeg ikke testet for å løse skruer … men at det fungerer for å rense har jeg testet, fantastisk verktøy og resultat. Snakket med en kompis om gode ultralydvaskere som ikke må samenlignes med de enkleste som er beregnet på smykker. De gode har justerbar varme og soniske lydbølger som vibrerer fra 20 000 og helt opp til 40 000 Hz (kanskje mere) som forsiktig rengjør grundig. Den jeg har lånt ble solgt på Biltema og oppgis til til 40 000 Hz med justerbar varme, tror den er Vevor produsert.

Har brukt varme / kjøle i mange år under produksjon montering av skogbruksutstyr som er helt fantastisk for å låse bolter når temperatur blir lik. Kjøle / varme fungerer også på demontering av bolter under reparasjon men vær bevist på hva som er i nærheten.

Biltema info, manual.
https://docs.biltema.com/v2/documents/f ... 7a333fdb4a

Biltema ultralydvasker i bruk
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=401072#p401072
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av mekkern »

ATF olje med ca 30% aceton er vel det som trekker best inn i grodde gjenger.
Ellers så er ren parafin den mest krypende veske jeg vet om bortsett fra spesialveske til sprekksøk.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39785
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av AJ »

Hva med FluidFilm?

Har brukt dette selv på fasrusta skruer med godt resultat.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av mekkern »

Fin mot rust men som smøring eller penetrant så er det dårlig-har testet litt div bruk men best til antirust.

hvis en ikke kan varme og har "dårlig tid" eller i kombinasjon med annet...så er dette en brukbar løsning:https://www.biltema.no/bilpleie/smoremi ... 2000019607
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 206
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Bosted: Radøy , Vestland

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Erik_B70 »

Brigg skrev: 18 apr 2024, 06:58 Takk for tips @dypen

Jeg har gjort omentrent slik du beskriver. Unntatt å få inn rustløser «på baksiden». Mulig jeg finner ut hvordan kanalene i forgasseren går slik at jeg får inn litt den veien også. Men hullet over skruen har vært fylt med rustløser i mange døgn uten at det har hjulpet.

Sitter å tenker: Kan det være en ide å legge hele klumpen i fryseren noen timer for dereretter å bruke varme på aluminiumen utvendig? Dersom jeg klarer å varme huset raskt mens skruen fremdeles er kald kan jeg kanskje få større temperaturforskjell mellom skruen og huset.
Hva med å gjøre det omvendt ? Varme forgasserhuset forsiktig. F. eks i stekeovnen eller på gassgrillen.
Og deretter forsøke å kjøle ned skruen med kjølespray. Ser de har en på Biltema Art.nr. 36-611.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7078
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av dypen »

Kjølespray er effektivt, test @Erik_B70 sitt forslag.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av mekkern »

Den jeg lenket til er frysespray med rustløser.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7078
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av dypen »

mekkern skrev: 18 apr 2024, 11:56 Den jeg lenket til er frysespray med rustløser.
Det så jeg ikke, trodde det var vanlig rustolje :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 206
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Bosted: Radøy , Vestland

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Erik_B70 »

mekkern skrev: 18 apr 2024, 11:56 Den jeg lenket til er frysespray med rustløser.
Ah, den misset jeg også.
Lesing av produktteksten er undervurdert ;)

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 869
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
Bosted: Kristiansund

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Audi Mannen »

Brigg skrev: 18 apr 2024, 08:32 Har ikke prøvd ultralydvasker enda. Har du erfaring med at det kan hjelpe?

Planlegger ultralydvasking av alle forgasserdeler som ikke blir fornyet, men hadde planlagt å få demontert alt før vask. Må låne ultralydvasker så tenkte å ha alt klart slik at vaskingen går kjapt unna.
Ultralyden gjør at partikler, smuss, avleiringer etc. løsner og det kan jo være det som gjør at skruen sitter så godt? Jeg vill prøvd det før man kommer så langt at noe ryker. Kan være nok med en liten sak fra biltema, clas ohlson eller lignende bare for å prøve det.
Søk litt på nett så finner du mye info om hvordan det virker. Har selv renset gamle forgassere til XT600 med det og det virker.
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 869
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
Bosted: Kristiansund

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Audi Mannen »

Også enig med forslag om stekeovn her og kjølespray. Gjentatte ganger med varm / kald kan også være med å løsne litt i gjengene. Husk grytekluter eller skikkelige sveisehansker så tottene ikke blir brent :twothumbs:
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24601
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Bjerknez »

Min mening om ultralydvasker er at dise er gode å bruke for å "vaske" ting som har mange kriker og kroker. Som feks. forgassere etc. Får å vaske andre ting er det mer effektivt med oppvaskbørste og WD40.

Mange legger feks. brillene i ultralydvasker og lar dem ligge der i 10-15 minutter, mens det tar maks 1 minutt og tørke dem rene med mikrofiber.

Som delevasker fungerer dem nok bra og sparer en del jobb, men ellers ser jeg ikek det store behovet egentlig.

Jeg kjøpte riktignok en billig en på Biltema og skjønner at denne ikke er like kraftig som de litt dyrere variantene, men prinsippet er jo det samme. Hvis noen vil ha en Biltema ultralydvasker og kommer og henter den (gidder ikke å sende) så skal dem få den. Den er brukt/testet fire ganger.

Brigg
Innlegg: 250
Registrert: 11 aug 2023, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Brigg »

Her er hullet blandeskruen står nede i
4F8FF1B7-B8CD-4476-B8F8-944753D6A43F.jpeg
Og her skimtes skruen lang nede i hullet.
5341EC94-480A-4EA0-BFF4-16A803264AF7.jpeg
Sporet begynner å bli ganske så dårlig.

Jeg tror jeg stikker bort på Biltema og kjøper en boks med kjølende rustløser og forsøker denne i kombinasjon med varme.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale

Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7078
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av dypen »

Håper du får ut skruen :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brigg
Innlegg: 250
Registrert: 11 aug 2023, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Brigg »

Takk for lykkeønskninger.

Prøvde oppvarming i stekeovnen til nærmere 100 grader med påfølgende spraying med rustløser/kjølespray på skruen. Men uten suksess. Nå får skruen stå i rustløser gjennom helga. Kan kanskje være lurest å ikke prøve noe mer før en omgang i ultralydvaskeren.

Har også hatt sykkelen ute og avfettet og vasket «motorrommet». Mye skitt spesielt under clutchsylinderen, her har det nok vært lekkasje på et tidspunkt. Fikk også vasket garasjegolvet, blir trivligere å holde på da.

Jeg sliter med å få sykkelen opp på dobbeltstøtta alene. Men med bare ramma og hjulene gikk dette som en lek 🙂
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale

Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7078
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av dypen »

Har du mulighet til å la hele forgasseren ligge i parafin, diesel, rustolje eller noe som kan komme inn i kriker og kroker over tid …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 869
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
Bosted: Kristiansund

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Audi Mannen »

Det kan nok komme dit at du må inn med en "skrueutrekker" tilslutt. Men kjøp kvalitet og ikke Biltema, de knekker. Been there done that. :redface
Yamaha XJR 1300

Brigg
Innlegg: 250
Registrert: 11 aug 2023, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Brigg »

Jeg avspasserer denne helga, må ut på kysten for å nyte båtlivet innimellom. Så da får forgasser være forgasser noen dager.

Jeg har opp gjennom årene prøvd å bore ut skruer og brukt «skrueutrekker» med varierende hell. Å klare å bore/trekke ut denne skruen uten å ødelegge forgasserhuset tror jeg ikke blir enkelt.

Morsomt. Forumet oversetter den egentlige betegnelsen på et slikt verktøy for å skru ut ødelagte skruer til skrueuttrekker. Kanskje like greit, så risikerer vi ikke å krenke eventuelle hanngriser som leser forumet.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale

Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Jompa »

10_Screw_Extractor_Set_72dpi.jpg
Bruk ett sånt sett til å ta løs skruer som er umulige å få løs på vanlig måte.
Komplett sett med bor, sylindriske dorer og verktøy til å sette fastnøkkel eller kopp på.
Det følger også med verktøy til å sentrene boret med.
Dette er greier som fungerer i motsetning til grisepikker.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brigg
Innlegg: 250
Registrert: 11 aug 2023, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av Brigg »

Det ble en avveining mellom å bruke tid og penger på å løsne den gjenstidige blandeskruen kontra fremdriften i prosjektet.

Jeg prøvde først med slagtrekkeren og en hjemmelaget lang sporbits. Bitsen, som ikke var av verktøystål, ble vridd og deformert uten at skruen løsnet. Noe som tyder på at skruen satt veldig godt. Prøvde deretter å bore ut skruen, noe som i og for seg lyktes, men gjengene i godset ble ødelagt. I forkant hadde jeg forsikret meg om at det fantes forgasserhus å få kjøpt. Brukt forgasserhus #4 er kjøpt for USD 35 + frakt og mva på ebay og er nå kommet frem til Jetcarrier i Delawere sånn ca.

Repsett til forgasserne som inneholder alle gummideler samt blande- og dreneringsskruer er bestilt fra carburettorshop i Nederland.

Har også lagt inn en ordre på motor- og girdelene hos Partzilla. Typisk nok, når man bestiller er enkelte deler på lager, andre kommer inn etter 2-3 dager. Straks man har bestilt kommer det oppdatering på at de trenger 2-3 uker på enkelte deler. Og så kommer det ny oppdatering på at de trenger 2-3 måneder. Sukk!

Delene som har lengst leveringstid er skiftegaffelen som jeg tror er bøyd og skiven på «midle gear» som er årsaken til problemet med 2. gir. Disse, som er de første delene som behøves før sammenstilling av motoren, har nå leveringsdato medio juli!

Har i paralell lagt inn en ordre på disse delene fra megazip.net med levering fra Japan. Får se om disse kan levere noe kjappere. De aktuelle delene finnes også brukt på ebay, men ønsker primært å kjøpe slike kritiske deler nytt.

Plutselig begynner det å spøke for å få sykkelen på veien før vinteren.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale

Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7078
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: '85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale - Back to Life

Legg inn av dypen »

Fornuftig å kjøpe de kritiske delene nye :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar