Hvis du kommer fredag i steden så slipper du å sitte der alene.

Hvis du kommer fredag i steden så slipper du å sitte der alene.
Kanskje det kan være godt å få litt alenetid også. Blir ikke veldig langt på dag fredag før jeg og kanskje kjellv er på plass så alt for mye alenetid blir det ikke. Hvis ikke haakeik tar en luftetur til kysten så tar vi turen sammen innover i fjorden igjen? Mange alternativer. Jeg har 1 t 59 min kjøretur til campingen på en rolig dag etter oppgitt maks fartsgrense og tar gjerne en noen lengre "svingom" den dagen.
Hvor mange timer blir det på sykkel’n utenom stopp på kjøreruta du viser til her …haakeik skrev: 31 mar 2025, 22:28 Jeg tar fri både torsdag og fredag. Tenkte kjøre litt rundt i området på fredagen. Kanskje kjøre til Rykkjern, ferge over til Kvanne, kjøre FV325 opp til Rinndal og så FV321/FV501 mot Berkåk, kjøre Rennebuskogen og Gamle Kongevei tilbake til Oppdal. Hvis tiden strekker til, kanskje en tur opp til Innerdalsvatnet før Oppdal. Det blir tilsammen en god blanding av asfalt og grus![]()
Google maps sier at det blir ca. 6 timer og 295km med en avstikker til Innerdalsvatnet hvis jeg ikke tar noen veier feil. Helt sikkert en kjempeflott tur.dypen skrev: 31 mar 2025, 22:45Hvor mange timer blir det på sykkel’n utenom stopp på kjøreruta du viser til her …haakeik skrev: 31 mar 2025, 22:28 Jeg tar fri både torsdag og fredag. Tenkte kjøre litt rundt i området på fredagen. Kanskje kjøre til Rykkjern, ferge over til Kvanne, kjøre FV325 opp til Rinndal og så FV321/FV501 mot Berkåk, kjøre Rennebuskogen og Gamle Kongevei tilbake til Oppdal. Hvis tiden strekker til, kanskje en tur opp til Innerdalsvatnet før Oppdal. Det blir tilsammen en god blanding av asfalt og grus![]()
Kjekt at du også kommerhaakeik skrev: 01 apr 2025, 09:26 Er også muligheter for å korte litt ned med å ta av ved Grindal/Rennebu og kjøre over Nerskogen. Hvis fellesturen på lørdag IKKE blir Aursjøvegen, blir det Aursjøvegen i stedet. Har kjørt der før og gjør det gjerne igjen.
Den ruta er jo obligatorisk i det området. Der har jeg kjørt tre ganger med motorsykkel og utallige ganger med bil.kjellv skrev: 01 apr 2025, 09:43Kjekt at du også kommerhaakeik skrev: 01 apr 2025, 09:26 Er også muligheter for å korte litt ned med å ta av ved Grindal/Rennebu og kjøre over Nerskogen. Hvis fellesturen på lørdag IKKE blir Aursjøvegen, blir det Aursjøvegen i stedet. Har kjørt der før og gjør det gjerne igjen.![]()
Fellesturen blir ikke bestemt før de siste dagene. Mye mulig det kan bli Aursjøveien, med lunchpause på Vertshuset i Eikesdal som fra i år har nye eiere og vil ha åpent hver dag i sommersesongen. Men værforholdene de siste dagene inn mot treffet avgjør dette. Ingen har glede av å kjøre over der i dårlig vær.
Skjønner det godt. Ikke noe særlig å kjøre Aursjøvegen i regn med gatedekk, noe de fleste sikkert harkjellv skrev: 01 apr 2025, 09:43 Kjekt at du også kommer![]()
Fellesturen blir ikke bestemt før de siste dagene. Mye mulig det kan bli Aursjøveien, med lunchpause på Vertshuset i Eikesdal som fra i år har nye eiere og vil ha åpent hver dag i sommersesongen. Men værforholdene de siste dagene inn mot treffet avgjør dette. Ingen har glede av å kjøre over der i dårlig vær.
Hadde ikke du et uhell i en av tunellene? Var det nedover eller oppover du kjørte?Bjerknez skrev: 01 apr 2025, 09:51Den ruta er jo obligatorisk i det området. Der har jeg kjørt tre ganger med motorsykkel og utallige ganger med bil.kjellv skrev: 01 apr 2025, 09:43Kjekt at du også kommerhaakeik skrev: 01 apr 2025, 09:26 Er også muligheter for å korte litt ned med å ta av ved Grindal/Rennebu og kjøre over Nerskogen. Hvis fellesturen på lørdag IKKE blir Aursjøvegen, blir det Aursjøvegen i stedet. Har kjørt der før og gjør det gjerne igjen.![]()
Fellesturen blir ikke bestemt før de siste dagene. Mye mulig det kan bli Aursjøveien, med lunchpause på Vertshuset i Eikesdal som fra i år har nye eiere og vil ha åpent hver dag i sommersesongen. Men værforholdene de siste dagene inn mot treffet avgjør dette. Ingen har glede av å kjøre over der i dårlig vær.![]()
Jeg har kjørt over der tre ganger med motorsykkel og en gang i regn. Alle syklene hadde gatedekk. Jeg gikk på snørra en av gangene, ironisk nok når det var fint vær, men det tilskriver jeg uhellet. En meget udramatisk nesten stillestående velt på gjørmete underlag.haakeik skrev: 01 apr 2025, 09:53Skjønner det godt. Ikke noe særlig å kjøre Aursjøvegen i regn med gatedekk, noe de fleste sikkert harkjellv skrev: 01 apr 2025, 09:43 Kjekt at du også kommer![]()
Fellesturen blir ikke bestemt før de siste dagene. Mye mulig det kan bli Aursjøveien, med lunchpause på Vertshuset i Eikesdal som fra i år har nye eiere og vil ha åpent hver dag i sommersesongen. Men værforholdene de siste dagene inn mot treffet avgjør dette. Ingen har glede av å kjøre over der i dårlig vær.![]()
Regn på høyfjellet kommer også gjerne sammen med mye vind og tett tåke. Det er ikke noe stas uansett hvilke dekk man har ..haakeik skrev: 01 apr 2025, 09:53Skjønner det godt. Ikke noe særlig å kjøre Aursjøvegen i regn med gatedekk, noe de fleste sikkert harkjellv skrev: 01 apr 2025, 09:43 Kjekt at du også kommer![]()
Du kom meg i forkjøpet :)haakeik skrev: 01 apr 2025, 09:55Hadde ikke du et uhell i en av tunellene? Var det nedover eller oppover du kjørte?Bjerknez skrev: 01 apr 2025, 09:51Den ruta er jo obligatorisk i det området. Der har jeg kjørt tre ganger med motorsykkel og utallige ganger med bil.kjellv skrev: 01 apr 2025, 09:43Kjekt at du også kommerhaakeik skrev: 01 apr 2025, 09:26 Er også muligheter for å korte litt ned med å ta av ved Grindal/Rennebu og kjøre over Nerskogen. Hvis fellesturen på lørdag IKKE blir Aursjøvegen, blir det Aursjøvegen i stedet. Har kjørt der før og gjør det gjerne igjen.![]()
Kjøre oppover på torsdag, du også? Det blir ikke noe Åmal fart på fredagen, ren koseturdypen skrev: 31 mar 2025, 22:45Hvor mange timer blir det på sykkel’n utenom stopp på kjøreruta du viser til her …haakeik skrev: 31 mar 2025, 22:28 Jeg tar fri både torsdag og fredag. Tenkte kjøre litt rundt i området på fredagen. Kanskje kjøre til Rykkjern, ferge over til Kvanne, kjøre FV325 opp til Rinndal og så FV321/FV501 mot Berkåk, kjøre Rennebuskogen og Gamle Kongevei tilbake til Oppdal. Hvis tiden strekker til, kanskje en tur opp til Innerdalsvatnet før Oppdal. Det blir tilsammen en god blanding av asfalt og grus![]()
Veldig bra @haakeikkjellv skrev: 01 apr 2025, 09:43Kjekt at du også kommerhaakeik skrev: 01 apr 2025, 09:26 Er også muligheter for å korte litt ned med å ta av ved Grindal/Rennebu og kjøre over Nerskogen. Hvis fellesturen på lørdag IKKE blir Aursjøvegen, blir det Aursjøvegen i stedet. Har kjørt der før og gjør det gjerne igjen.![]()
Det kan være godt forslag som helt klart vurdereshaakeik skrev: 01 apr 2025, 10:02Kjøre oppover på torsdag, du også? Det blir ikke noe Åmal fart på fredagen, ren koseturdypen skrev: 31 mar 2025, 22:45Hvor mange timer blir det på sykkel’n utenom stopp på kjøreruta du viser til her …haakeik skrev: 31 mar 2025, 22:28 Jeg tar fri både torsdag og fredag. Tenkte kjøre litt rundt i området på fredagen. Kanskje kjøre til Rykkjern, ferge over til Kvanne, kjøre FV325 opp til Rinndal og så FV321/FV501 mot Berkåk, kjøre Rennebuskogen og Gamle Kongevei tilbake til Oppdal. Hvis tiden strekker til, kanskje en tur opp til Innerdalsvatnet før Oppdal. Det blir tilsammen en god blanding av asfalt og grus![]()
![]()
Så... kanskje vil allerede nå skal bestille bordHei igjen,
og takk for at du tar kontakt.
Dere er velkomne til en felles middag på Nyheim Lodge lørdag 16. august. Vi har noen standard middagsretter på menyen; Nyheims biffsnadder, Hjortekjøttkaker med stuet kål, Ostegratinert laks. I tillegg tilbyr vi retter av lokalt hjortekjøtt etter avtale. Vi kan avtale meny nå eller etterhvert.
Vi har alle rettigheter mht alkoholservering, både vin, øl og sterkere varer som whisky, konjakk, snaps etc. Ang. øl så går det mest i Dahls pils, Tuborg, Ringnes etc hender det at vi tar inn. Vi tilbyr også lokalt øl fra eksempel Hogna Brygg. Her tilpasser vi noe etter besøkendes ønsker, så her kan dere også legge inn ønsker. Vi er et "småskala" overnattings- og serveringssted, så vi prøver å tilpasse etter ønske.
Dette ble litt "grovmaska" tilbakemelding, så vi avtaler nærmere.
Som du kan se på nettstedet til Nyheim Lodge, er det en engelsk laksevilla fra 1905 som har bevart det autentiske preget. Jeg kan også orientere om stedet om dere ønsker det, både om engelskmennene som ferierte her og om de lokale som jobbet for engelskmennene mm.
Hjertelig velkommen til Nyheim Lodge - et møtested i møte med historien.
Hører fra deg
Med vennlig hilsen
Ragnhild Nisja
Nyheim Lodge AS
www.nyheimlodge.no