KTM i krise? Konkursfare?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av Bjerknez »

Lover ikke spesielt godt.... :lol

DAE
Innlegg: 373
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av DAE »

Ting som går rundt og belastes går vel åt skogen ein eller anna gang...uansett merke og modell..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av Bjerknez »

DAE skrev: 29 apr 2025, 14:43 Ting som går rundt og belastes går vel åt skogen ein eller anna gang...uansett merke og modell..
Joda, men noen går åt skogen fortere enn andre... Uten at jeg har noe grunnlag for å mene at dette er KTM.

DAE
Innlegg: 373
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av DAE »

Skal eg bytte toppdeksel-pakning på min må motoren ut, det er gjort kan man sei...

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av dypen »

Ta en titt på de gamle 950 og 990 i adventure, enduro R og Supermoto utgave, mange av disse har hengt med lenge. 1190’n hadde problemer som bunnet i en dårlig luftfilterboks støv grus i motor med påfølgende motorskade. 1050, 1090 og 1290 har ikke hatt disse problemene. Men for all del det er jo veldig mange flere KTM modeller.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 29 apr 2025, 20:06 1190’n hadde problemer som bunnet i en dårlig luftfilterboks støv grus i motor med påfølgende motorskade. 1050, 1090 og 1290 har ikke hatt disse problemene. Men for all del det er jo veldig mange flere KTM modeller.
Ingen av mine 1290'er hadde luftfilterboksproblemer. Ingen av dem har brukt olje heller.
Var ute en tur med 1290'en jeg har nå tidligere i dag og den gikk så fint, så. Mange smil pr. mil og ikke minst ganske billig også, kun 0,43 pr smilende mil :vs .
Og med straks 85K på telleren :-) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 29 apr 2025, 20:24
dypen skrev: 29 apr 2025, 20:06 1190’n hadde problemer som bunnet i en dårlig luftfilterboks støv grus i motor med påfølgende motorskade. 1050, 1090 og 1290 har ikke hatt disse problemene. Men for all del det er jo veldig mange flere KTM modeller.
Ingen av mine 1290'er hadde luftfilterboksproblemer. Ingen av dem har brukt olje heller.
Var ute en tur med 1290'en jeg har nå tidligere i dag og den gikk så fint, så. Mange smil pr. mil og ikke minst ganske billig også, kun 0,43 pr smilende mil :vs .
Og med straks 85K på telleren :-) .
Nei, som jeg skriver så var det bare 1190’n som var belemra med luftfilterboks problemer. 1290’n er knall sykkel :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Marshall
Innlegg: 56
Registrert: 13 sep 2014, 18:58
Motorsykkelen din: Merida trøsykkel
Bosted: Tromsø

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av Marshall »

Jeg stod over Husqvarna i denne omgang selv om det sikkert er en veldig morsom sykkel for pengene. Tar ikke sjansen på å gjøre en investering i brennende skip.
braaAAap :mc1

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 697
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Bosted: Oslo

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av Nomade »

Spinnin Wheel slutter som KTM forhandler

https://www.facebook.com/share/p/192BmDAVRJ/

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av dypen »

Nomade skrev: 02 mai 2025, 10:19 Spinnin Wheel slutter som KTM forhandler

https://www.facebook.com/share/p/192BmDAVRJ/
Som Jon Grevæg skriver, «det er en tid for alt» men for KTM og KTM sine kunder er det ett stort tap å miste både butikken og verksted. Har hatt 1050 og 1290 hvor begge har vært servet hos Spinnin Wheel på Mysen, kjempefornøyd :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1822
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av pingvin »

dypen skrev: 02 mai 2025, 16:22
Nomade skrev: 02 mai 2025, 10:19 Spinnin Wheel slutter som KTM forhandler

https://www.facebook.com/share/p/192BmDAVRJ/
Som Jon Grevæg skriver, «det er en tid for alt» men for KTM og KTM sine kunder er det ett stort tap å miste både butikken og verksted. Har hatt 1050 og 1290 hvor begge har vært servet hos Spinnin Wheel på Mysen, kjempefornøyd :thumleft
Trist, hatt 13 KTMer (om husker riktig), de fleste enten kjøpt, solgt eller innbytte hos SW :sorry Valgte å kjøre til Mysen selv om ligger flere KTM verksteder nærmere pga servicen :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av dypen »

IMG_8863.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Duke944
Innlegg: 106
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: KTM i krise? Konkursfare?

Legg inn av Duke944 »

KTM’s Pierer har en finger med i det ennå…

https://www.motorradonline.de/ratgeber/ ... bruch-vor/

Svar