Liker definisjonen XP... Spiller du RPG ? Eller har kjennskap til det?
Jeg må nok innrømme meg en fan av sjangeren, ja
Kammerater!!!
Har spilt RPG siden "tidenes morgen".. . Begynte med AD&D 1st edition, og har i grunnen prøvd det meste av systemer som har kommet siden.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Noen nye bilder av fremgangen. Alt unntatt tanken er lakkert. Tanken skal få fargen Yamaha Lava Red som et alternativ til Brilliant Red - denne kan visst ingen lage lenger, ettersom oppskriften ikke finnes.
Sort gjør bremselysene mer synlige:
Toppdelsel lakkert og avmaskert:
Nytt kjede og gummiguide på plass. Voltron Force, assemble and roll out!
Bra greier!
Jeg har god erfaring med JB Weld, en 2komponent epoxy, tette sprekker/hull/bygge opp profiler på motordeksler og blokker der sveising eller varme kan være vanskelig.
En fyr i US jeg kjenner gjorde en nødreperasjon for over ti år siden på en båtmotor, oljelekkasje i blokken, motoren tusler ennå, og han vil ikke røre noe.
Clas Ohlson solgte den før, nå må vel du på Ebay UK , enklest og billigst der hvis du skal ha.
Hva lakk bruker du på motoren? Artig se gamle biker få nytt liv!
KrankenWagen skrev:Bra greier!
Jeg har god erfaring med JB Weld, en 2komponent epoxy, tette sprekker/hull/bygge opp profiler på motordeksler og blokker der sveising eller varme kan være vanskelig.
En fyr i US jeg kjenner gjorde en nødreperasjon for over ti år siden på en båtmotor, oljelekkasje i blokken, motoren tusler ennå, og han vil ikke røre noe.
Clas Ohlson solgte den før, nå må vel du på Ebay UK , enklest og billigst der hvis du skal ha.
Hva lakk bruker du på motoren? Artig se gamle biker få nytt liv!
Jb Weld skal innkjøpes snarest! Har bestilt HTS-2000 fra Gasolin, men denne utgår siden gassbrenner mest sannsynlig vil skade emaljen.
Motorlakken er Bill Hirsch Engine Enamel Hi-Gloss Black.
God lakk!
Bra du ikke bruker en dårlig lakk etter alt arbeidet du har gjort. Får den herde en ukes tid før den mishandles liker den det. Tåler bensin gjør den og, noe som ikke alle tenker på når de etter alt arbeidet de legger ned bruker en lakk som forsvinner første gangen de søler bensin...
Avfett nøye før du bruker JB Weld, så vil jeg tro den gjør jobben, bygget opp tetningsflate på ene blokkhalvdelen på en Norton, manglet gods flere millimeter, den lekker olje ennå, ( er jo gammel engelsk kvalitet ) men ikke derfra lengre.
Mange mener jo at epoxy ikke er "ordentlig" men når alternativet er å kassere delen, pga sveising og varme kan ødelegge mere, eller vil koste flesk, så mener nå jeg at det er bra.
Ooooooooh... Shiney... Dette skal bestilles! Takk for linken
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Hvis jeg gikk inn i Lærdalstunnellen da jeg påbegynte arbeidet med å plukke fra sykkelen, er jeg sannsynligvis ved siste snuplass nå...
Tanken er ferdig lakkert, da med en hissig matt klarlakk på toppen... Frontgaflene er plukket fra hverandre, avventer kalkblåsing og nye forseglinger. Gassbrenner er i hus for å lodde HTS-2000 i den ene gjengen som var ødelagt. Eneste som gjenstår nå er å få ferdig frontskjermen, så er det på tide med testmontering av det elektriske.
Har planer om å ta en tur til MC-Oslo imorgen for å se om de kan oppdrive noen småting som hex-skruer og tynne (TYNNE) skiver...
Her er det fremdeles god orden på sakene ser jeg, og liker godt måten du har skrevet på engelsk under delene på gaffelen.. Slik jeg også gjør det når jeg holder på, og vet ikke helt hvorfor, men engelsk (som ikke er mitt morsmål) er ofte språket jeg velger. (noe som er gjennomgående, når jeg programmerer og skal skrive notater til meg selv i koden så skriver jeg konsekvent på engelsk).
Nydelig farge kombinasjon. Jeg har også valgt meg ut sort og rødt som tema farge på sykkelen min.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Crinos skrev:Her er det fremdeles god orden på sakene ser jeg, og liker godt måten du har skrevet på engelsk under delene på gaffelen.. Slik jeg også gjør det når jeg holder på, og vet ikke helt hvorfor, men engelsk (som ikke er mitt morsmål) er ofte språket jeg velger. (noe som er gjennomgående, når jeg programmerer og skal skrive notater til meg selv i koden så skriver jeg konsekvent på engelsk).
Nydelig farge kombinasjon. Jeg har også valgt meg ut sort og rødt som tema farge på sykkelen min.
Jeg fikk spørsmål om det av en som besøkte verkstedet igår faktisk. "Hvorfor skriver du på engelsk?"...
La meg seg; verkstedhåndboka er på engelsk, delekatalogen er på engelsk, informasjonen på xj-forumet er på engelsk, forhandlere for deler på nett skriver på engelsk. Oversette frem og tilbake til norsk i huet i farta blir bare forvirrende, ... :-)å
Denne flotte rødfargen skulle jeg egentlig hatt over hele sykkelen, men jeg fikk fnatt av at fargen gikk under setet og bak. Jeg vet ikke hvorfor, men det ser bare IKKE nice ut. Men det at den sweeper tanken... det er rått
Hehe... Sånn er det for meg også.. programmeringsspråk er på engelsk, bøker er stort sett på engelsk, verdens største oppslagsverk, er hovedsakelig på engelsk... og som du sier... blir bare rot av å oversette frem og tilbake.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Crinos skrev:Hehe... Sånn er det for meg også.. programmeringsspråk er på engelsk, bøker er stort sett på engelsk, verdens største oppslagsverk, er hovedsakelig på engelsk... og som du sier... blir bare rot av å oversette frem og tilbake.
Først: støping av frontskjerm i glassfiber. Lettere enn jeg trodde, dog med forbehold. Måtte lage formen to ganger. Brukte forhjulet som mal. Andre gang fikk jeg til nok til å tegne på, samtidig som det ble stødig nok.
Hovedsylinder på styret (i motsetning til wire-pumpe) var ønskelig, men bød på utfordringer. Pga skruen på innsiden, vil ikke bryterhuset med gasspådrag passe. Slik som den står nå, er den funksjonell, men ikke ideell. Bestiller mindre brytere idag...
Endelig er rammen på monteringsbordet, med midtstøtte, sidestøtte, gaffelbrakett/krone, og styre på plass!
Etter nok en uke vekk fra sola, har sykkelen begynt å ta form. Nå venter kun montering av motor, og deretter test av denne før den går i ramma - som forøvrig ser slik ut:
Jeg er litt misfornøyd med at setet går så langt opp. Den nuller ut mye av de fine linjene til tanken. Frontskjermen er i hjemmemekka glassfiber, og går mye lenger ned enn den originale + at den er kortere foran.
Enig med deg i at sadelen stikker litt mye opp i fremkant og "knekker" linjene til tanken. Men synes ikke det er så mye at det er feil.
Den fremskjermen er omtrentlig noe slikt jeg har lyst til å forme min. Har lyst til å strekke den langt ned i bakkant og stoppe den på nesten rett etter "toppen" av dekket.
Eneste nå er at jeg har blidt så vandt med å kjøre uten skjerm at jeg liker det. hehe.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Sykkelen begynner å se virkelig bra ut. Er spent på å se den med ferdig forskjerm.
Synes ikke 'tuppen' på setet skjemmer utseende, se på den som en forlengelse av linjen på tanken, og tenk deg hvordan det hadde sett ut med et sete som var omtrent flatt i fremkant.
Hvis du er misfornøyd med setet, hva med å kjøpe ett i fra et huggeri, til å eksperimentere med ?
Jompa skrev:Sykkelen begynner å se virkelig bra ut. Er spent på å se den med ferdig forskjerm.
Synes ikke 'tuppen' på setet skjemmer utseende, se på den som en forlengelse av linjen på tanken, og tenk deg hvordan det hadde sett ut med et sete som var omtrent flatt i fremkant.
Hvis du er misfornøyd med setet, hva med å kjøpe ett i fra et huggeri, til å eksperimentere med ?
Ps, la ikke merke til at skjermen var på plass.
Takk for tips. Har vurdert tanken om å kjøpe et eksperiment-sykkel. Får se når neste XJ kommer billig på Finn
Inntil det, og spesiellt siden armer og bein klør etter asfalt, sier jeg meg fornøyd for nå, hehehe..
Hei du der!
Ja du ja!
Du med en burgunder 750 Seca
Som kjørte forbi meg igår
Rundt 1615 ved Sinsenveien
Og svingte til venstre ved gamle Gilde
Skulle bare si at jeg misunner deg
Kjøreopplevelsen på disse sykla
Men finner trøst i at min er ny å regne
Når jeg endelig svir av gummi
Medio denne måned
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Oppdatering siden sist: Jobber med det elektriske mens jeg venter på deler til å fullføre motoren.
Nå over til det jeg egentlig ville ta opp; mulig høye forventninger til Finn-annonser.
Ser at det ligger ute en Seca, ny idag. Selger vil ha 20,000 for sykkelen, til tross for at den har defekt speedo, mangler passasjerhåndtak, har gått 80,000km, går magert. I tillegg viser bremsehendel tegn på at sykkelen har veltet, eller i det minste skrapet oppi noe, samt at gaflene viser tegn på at de lekker ved simringene. Ellers ser sykkelen grei ut, og det er et pluss at det kommer med nytt fordekk.
Problemstillingen min er at kona ble anskaffet for 22,000 i 2010 med 75,000km på telleren. Det fulgte med kåpeglass, to sett hjelm og kjøredress. Selv om jeg valgte å dissekrere henne, hadde hun i utgangspunktet ingen mangler.
Siden jeg kjøpte sykkelen, har jeg merket at sykler i liknende tilstand selges til noenlunde lik pris, oftest billigere.
Jeg synes selv at det jeg betalte var et godt kjøp, men klarer ikke å synes det samme om annonsen jeg refererer til.
Alderen på disse syklene, og det faktum at de ikke har den samme klenodiefaktoren som feks. XS-modeller eller Maximer, burde bidratt til en lavere verdi.