Vi er vel i gang med å skifte tema igjen nå

?
Og når det gjelder lover og alle påbud og forbud som vi knuges av, så forekommer det meg at lovmakerne idag mer og mer har økonomiske motiver.
Når de finner ut at det er noe vi burde betale (mer) for, så lages det en lov med forskrifter. Og synder du mot loven, da er det bare å betale, så er allt iorden.
Det står sterke lobbygrupper og tipser lovmakerne. Se her, her er det penger å tjene! Lag en lov så vi kan tjene penger!
Et eksempel på det må være EU-kontrollen på biler som ble innført. I trafikksikkerhetens navn. Dette må vi betale for, ja klart det, man stiller da ikke (kritiske)spørsmål når det dreier seg om Sikkerhet!
Jeg har en gammal pick-up stående hos kjenninger i USA, som jeg bruker når jeg er på tur der borte. Da jeg skulle registrere den i mitt navn, så spurte jeg dama på DMV (Department of Motor Vehicles)kontoret om det var noen periodisk teknisk kontroll av kjøretøyet i USA? Nei sa hun, de hadde undersøkt årsaken til xxxxxxxxxxxx antall trafikkulykker, og siden tekniske feil på kjøretøyet kun var årsaken til 2-3% av ulykkene så så de det som uhensiktsmessig å innføre en slik kontroll, og kostnadene den medførte. Men det var best å ha kjøretøyet i stand, kom du i en ulykke og det ble påvist feil med kjøretøyet, så ble det avkorting på forsikringen.
Så jeg antar det var Bilbransjen (i EU) som fikk presset igjennom dette med EU-kontroll. Et eksempel bare på hvordan pressgrupper "presser" seg på oss, med loven i hånd.
Jeg antar at Den Autoriserte Kjøreskole-ligaen også får ha et ord med i laget når nye Sikkerhets-lover om sjøføropplæring skal vedtas.
dette var det godt å få sagt