Ny gullgutt i familien
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Skal ut og prøvekjøre en MotoGuzzi Breva 750 i dag
Det øsregnet og kamera var ikke med, og ville neppe blitt husket om det hadde vært med heller.
Sitter med blandede følelser nå. Sykkelen var flott å se på, kjekt veskesett, deilig sal, kardang (som jeg har savnet) og relativt grei å kjøre. Det som var av litt rykk og napp er bare vanesak.
MEN: Den nåværende eieren som var tilstede da vi ankom samtidig som han leverte sykkelen fra seg hadde ikke bare lovord å si. Faktisk så var han så misfornøyd at han nå er i ferd med å heve kjøpet han hadde gjort.
Derfor spørsmål:
1. Er det en tilfeldighet eller en kjent sak med disse syklene at det er kluss med det elektriske? Denne eieren var anbefalt å sette inn en 15A sikring, istedet for den opprinnelige 10A for å unngå at sikringen gikk hver gang han startet opp. Hørtes ut som denne sikringen hadde litt for mye involvert, med både starter, støttebryter og ... eh.. nå svikter hukommelsen en smule, men et par punkter til..
2. Er det en tilfeldighet eller en kjent sak at clutchen har ulyd i 4. og 5. gir? (Dette skal forøvrig repareres før sykkelen selges igjen).
Og så et par andre småting:
Kun en bremseskive foran virket noe snaut.
Kun 41 hester, hvis jeg har lest info riktig. (Nåværende Diversion 600 har 61, altså en stor forskjell der, eller?)
Innspill - anyone?
Sitter med blandede følelser nå. Sykkelen var flott å se på, kjekt veskesett, deilig sal, kardang (som jeg har savnet) og relativt grei å kjøre. Det som var av litt rykk og napp er bare vanesak.
MEN: Den nåværende eieren som var tilstede da vi ankom samtidig som han leverte sykkelen fra seg hadde ikke bare lovord å si. Faktisk så var han så misfornøyd at han nå er i ferd med å heve kjøpet han hadde gjort.
Derfor spørsmål:
1. Er det en tilfeldighet eller en kjent sak med disse syklene at det er kluss med det elektriske? Denne eieren var anbefalt å sette inn en 15A sikring, istedet for den opprinnelige 10A for å unngå at sikringen gikk hver gang han startet opp. Hørtes ut som denne sikringen hadde litt for mye involvert, med både starter, støttebryter og ... eh.. nå svikter hukommelsen en smule, men et par punkter til..
2. Er det en tilfeldighet eller en kjent sak at clutchen har ulyd i 4. og 5. gir? (Dette skal forøvrig repareres før sykkelen selges igjen).
Og så et par andre småting:
Kun en bremseskive foran virket noe snaut.
Kun 41 hester, hvis jeg har lest info riktig. (Nåværende Diversion 600 har 61, altså en stor forskjell der, eller?)
Innspill - anyone?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Skal ut og prøvekjøre en MotoGuzzi Breva 750 i dag
Har prøvd en sånn en jeg, den er myk komfortabel men med dårlig vindbeskyttelse!
Veien er viktigere enn målet.
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Skal ut og prøvekjøre en MotoGuzzi Breva 750 i dag
Hadde en kollega tidligere som hadde en slik. Lite med hk og mye verkstedsopphold og stans langs veien, men han var blodfan og fant seg i alt fra den sykkelen.evike skrev:Det øsregnet og kamera var ikke med, og ville neppe blitt husket om det hadde vært med heller.
Sitter med blandede følelser nå. Sykkelen var flott å se på, kjekt veskesett, deilig sal, kardang (som jeg har savnet) og relativt grei å kjøre. Det som var av litt rykk og napp er bare vanesak.
MEN: Den nåværende eieren som var tilstede da vi ankom samtidig som han leverte sykkelen fra seg hadde ikke bare lovord å si. Faktisk så var han så misfornøyd at han nå er i ferd med å heve kjøpet han hadde gjort.
Derfor spørsmål:
1. Er det en tilfeldighet eller en kjent sak med disse syklene at det er kluss med det elektriske? Denne eieren var anbefalt å sette inn en 15A sikring, istedet for den opprinnelige 10A for å unngå at sikringen gikk hver gang han startet opp. Hørtes ut som denne sikringen hadde litt for mye involvert, med både starter, støttebryter og ... eh.. nå svikter hukommelsen en smule, men et par punkter til..
2. Er det en tilfeldighet eller en kjent sak at clutchen har ulyd i 4. og 5. gir? (Dette skal forøvrig repareres før sykkelen selges igjen).
Og så et par andre småting:
Kun en bremseskive foran virket noe snaut.
Kun 41 hester, hvis jeg har lest info riktig. (Nåværende Diversion 600 har 61, altså en stor forskjell der, eller?)
Innspill - anyone?


Å bytte ut en 10A sikring med en 15A sånn uten videre høres ut som risikosport for meg. Ledningsnettet er sannsynligvis dimensjonert for 10A, og 5A ekstra belastning kan bli stygt... Ville i så fall fått det skriftlig fra forhandler/verksted og gjort oppmerksom å at de fikk ta støyten hvis det hele går opp i flammer.
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Skal ut og prøvekjøre en MotoGuzzi Breva 750 i dag
Mao. hold deg til "japse" 

Veien er viktigere enn målet.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Skal ut og prøvekjøre en MotoGuzzi Breva 750 i dag
Høres ikke bra ut at eieren ønsker kjøpet hevet...evike skrev:
Og så et par andre småting:
Kun en bremseskive foran virket noe snaut.
Kun 41 hester, hvis jeg har lest info riktig. (Nåværende Diversion 600 har 61, altså en stor forskjell der, eller?)
Innspill - anyone?

Det jeg har hørt om Breva er at enkelte eiere har hatt oljelekkasjer fra slanger til og fra oljekjøler (mener det er oljekjøler på Brev også...).
Det elektriske har vært og vil for all tid antakelig være akilleshælen til et merke som Moto Guzzi. Mye pga. av forhistorien med langt hyppigere problemer med dette enn dagens modeller.
Prøvde selv en Stelvio over flere dager for litt siden uten el.feil eller andre problemer av noe slag. Eneste jeg reagedrte på var en clutch som tok lit langt ut og som var litt svampete og upresis og som mest sannsynlig kan tilskrives slitasje og nødvendig justering.
En skivebrems foran tror jeg du ikke skal bekymre deg for. Guzzi bremsene, om det er en eller to skiver, er mer enn gode nok.
41 HK?
Det høres lite ut...
Mener det skal være 48 i disse. Ikke mye det heller, men dreiemomentet skal være rimelig bra på disse syklene.
Moto Guzzi'ene er ikke de raskeste hva gjelder akselerasjon fra stillstand og henger nok noe etter i mellomakselerasjoner også. Med det tenker jeg på aks. fra f.eks. 40 - 90 i bestemte gir.
Her er nok Diversion 600 kjappere.
Men når først Guzzi'en har kommet opp i fart tror jeg nom den er den stødig og kjapp nok med godt drag. I tillegg mener jeg å ha hørt fra eiere at den tåler relativt sett mye bagasje uten at kjøreegenskapene endres vesentlig.
Selv opplevde jeg Stelvio'n slik. Like behagelgi å kjøre med om uten passasjer og litt bagasje.
Samtidig er jeg veldig klar over at det er rimelig stor forskjell på den med sine 105 HK og mer enn 113 Nm dreiemoment og lille Breva med sine snaue halvt hundre HK...
Ellers snakket jeg med en lokal kar som kjøpte seg en ny Bellagio 940 i vår og han hadde ingenting å klage på etter de første 4000 km.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Skal ut og prøvekjøre en MotoGuzzi Breva 750 i dag
Det viktigste er å kjenne følelsen når du er i salen, da er størrelsen på bremseskiver, motorstyrke osv., mindre viktig!
Veien er viktigere enn målet.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Skal ut og prøvekjøre en MotoGuzzi Breva 750 i dag
SoloTwin her inne, som dessverre ikke har vært pålogget på en god stund, har en Breva 750 som er kjørt rimelig langt både i antall km. og når det gjelder langturer.
Hun kan sikkert si en del om sykkelens fortrinn og evt. problemer på kort og lang sikt...
Hun kan sikkert si en del om sykkelens fortrinn og evt. problemer på kort og lang sikt...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Skal ut og prøvekjøre en MotoGuzzi Breva 750 i dag
Siden jeg bor med SoloTwin og skrur på hennes Breva (2004-modell), og har kjørt den en del selv, kan jeg gi noen innspill.
Breva 750 er veldig lettkjørt, og med mer puff i 48 hk-motoren enn man først skulle tro. Den er ganske lett med lavt tyngdepunkt, noe som gjør at den føles ekstremt lettmanøvrert. Det er riktig at sikringen til startreleet skal byttes fra 10A til 15A. Dette er ihht fabrikkens instruksjoner. Vi har gjort det på vår, og det fungerer helt utmerket. Vi har ikke hatt så mye som et eneste feilslag på den på de snart 70 000 den har gått. Den bare funker, punktum. Bremseskiva foran er stor, så den gir godt bett selv om den er alene. Ingen fare med bremsekraften der, altså.
Vi kjører bare Guzzi her i gården, etter å ha kjørt flere varianter av både Triumph, BMW, Yamaha, Honda, Laverda, Suzuki, Husaberg, og til og med Ural (ikke spør meg om den...). Det er gode grunner til dette valget. Kjørefølelsen på Guzzier er helt spesiell. De er råere i gangen, og selv på en 48 hk Breva kjenner du momentet i motoren. De er enkle å skru på, billige å vedlikeholde, og er generelt av god byggekvalitet. De tidligere utgavene av Breva'en var plaget av dårlig finish på noen av flatene. Det påvirker jo ikke driftssikkerheten, men ser ikke nødvendigvis pent ut. Om den du selv vurderer ser fint ut, er den sannsynligvis av de nyere utgavene med bedre finish.
El-problemene som AJ peker på, var særlig uttalt tidlig på åttitallet, da nye eiere absolutt ville spare penger i produksjonen og introduserte noen helt håpløse bakelittbrytere og tynt ledningsnett. Ryktet fra den gang hang igjen lenge, men i dag er dette definitivt ikke et problem. Det mekaniske på Guzziene er topp saker. I motsetning til f.eks. BMW'er, der kardangene synes å ryke i ett sett, er drivlinjekomponenter normalt ikke noe du bytter i tide og utide på en Guzzi. En klubbkompis av meg kvittet seg med 1200 GS'en sin etter kardanghavari på bare 20 000 km, kjøpte seg Stelvio, og er glad som ei lerke etter det, som han sier.
Girkassen på småguzziene (som Breva 750 er), er en femtrinns grovkalibrede sak. Dette er ikke finmekanikk a la japser - du *kjenner* at du girer - men til gjengjeld er de veldig slitesterke. Clutchene er også slitesterke saker. En av mine guzzier passerte 100 000 km på samme clutch - og den har gått med sidevogn hele tiden, sommer og vinter.
Jeg har ettermontert midtstøtte på Breva'n. Av og til, når kona kjører *ordentlig* aktivt, sier hun at hender det at midstøtta tar nedi på venstre side, dvs der "fotpedalen" til midstøtta stikker ut. Dette er ikke noe problem til vanlig, sier hun - bare i helt spesielle tilfeller. Jeg har ikke opplevd det selv, men så strammer jeg opp bakdemperne en del de gangene jeg har lånt den.
Som twinner flest, er akselerasjonen på Guzzi upåklagelig fra stillestående. Normalt flekker du helt greit firere i samme klasse ut fra lyskryssene. Og med Loxkel som importør og mer utbygd forhandlernett, er det greit å få service hvis du vil bruke verksted. Ellers er det svært enkelt å gjøre basisservice selv. Det kan du lære blant gode venner i guzzimiljøet gjennom Norsk Moto Guzzi Klubb - http://www.motoguzzi.no" onclick="window.open(this.href);return false;.
Se også http://www.de-foroverlenede.com" onclick="window.open(this.href);return false; for mer info om et knallgodt MC-miljø rett utenfor stuedøra di!
Breva 750 er veldig lettkjørt, og med mer puff i 48 hk-motoren enn man først skulle tro. Den er ganske lett med lavt tyngdepunkt, noe som gjør at den føles ekstremt lettmanøvrert. Det er riktig at sikringen til startreleet skal byttes fra 10A til 15A. Dette er ihht fabrikkens instruksjoner. Vi har gjort det på vår, og det fungerer helt utmerket. Vi har ikke hatt så mye som et eneste feilslag på den på de snart 70 000 den har gått. Den bare funker, punktum. Bremseskiva foran er stor, så den gir godt bett selv om den er alene. Ingen fare med bremsekraften der, altså.
Vi kjører bare Guzzi her i gården, etter å ha kjørt flere varianter av både Triumph, BMW, Yamaha, Honda, Laverda, Suzuki, Husaberg, og til og med Ural (ikke spør meg om den...). Det er gode grunner til dette valget. Kjørefølelsen på Guzzier er helt spesiell. De er råere i gangen, og selv på en 48 hk Breva kjenner du momentet i motoren. De er enkle å skru på, billige å vedlikeholde, og er generelt av god byggekvalitet. De tidligere utgavene av Breva'en var plaget av dårlig finish på noen av flatene. Det påvirker jo ikke driftssikkerheten, men ser ikke nødvendigvis pent ut. Om den du selv vurderer ser fint ut, er den sannsynligvis av de nyere utgavene med bedre finish.
El-problemene som AJ peker på, var særlig uttalt tidlig på åttitallet, da nye eiere absolutt ville spare penger i produksjonen og introduserte noen helt håpløse bakelittbrytere og tynt ledningsnett. Ryktet fra den gang hang igjen lenge, men i dag er dette definitivt ikke et problem. Det mekaniske på Guzziene er topp saker. I motsetning til f.eks. BMW'er, der kardangene synes å ryke i ett sett, er drivlinjekomponenter normalt ikke noe du bytter i tide og utide på en Guzzi. En klubbkompis av meg kvittet seg med 1200 GS'en sin etter kardanghavari på bare 20 000 km, kjøpte seg Stelvio, og er glad som ei lerke etter det, som han sier.
Girkassen på småguzziene (som Breva 750 er), er en femtrinns grovkalibrede sak. Dette er ikke finmekanikk a la japser - du *kjenner* at du girer - men til gjengjeld er de veldig slitesterke. Clutchene er også slitesterke saker. En av mine guzzier passerte 100 000 km på samme clutch - og den har gått med sidevogn hele tiden, sommer og vinter.
Jeg har ettermontert midtstøtte på Breva'n. Av og til, når kona kjører *ordentlig* aktivt, sier hun at hender det at midstøtta tar nedi på venstre side, dvs der "fotpedalen" til midstøtta stikker ut. Dette er ikke noe problem til vanlig, sier hun - bare i helt spesielle tilfeller. Jeg har ikke opplevd det selv, men så strammer jeg opp bakdemperne en del de gangene jeg har lånt den.
Som twinner flest, er akselerasjonen på Guzzi upåklagelig fra stillestående. Normalt flekker du helt greit firere i samme klasse ut fra lyskryssene. Og med Loxkel som importør og mer utbygd forhandlernett, er det greit å få service hvis du vil bruke verksted. Ellers er det svært enkelt å gjøre basisservice selv. Det kan du lære blant gode venner i guzzimiljøet gjennom Norsk Moto Guzzi Klubb - http://www.motoguzzi.no" onclick="window.open(this.href);return false;.
Se også http://www.de-foroverlenede.com" onclick="window.open(this.href);return false; for mer info om et knallgodt MC-miljø rett utenfor stuedøra di!
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Har fundert, snakket relativt fornuftig med noen, mer ufornuftig med meg selv, prøvekjørt og nå tror jeg at jeg har kommet til en konklusjon... tror jeg..
Har nå en avtale på gjestegården på Vinstra, hvor jeg skal hentes lørdag kl. 13.40, etter å ha tatt tog og buss for å komme dit. Forhåpentligvis er resultatet av dette at jeg skal kjøre Honda CBF 600 S hjemover. Været har vært meldt noe varierende (som vanlig), så for sikkerhets skyld har jeg lagt inn en mulig overnatting hos familie mellom Dokka og Biri. (Torpa for de lokalkjente).
Så hvis noen nå har en kraftig advarsel å komme med, så begynner det å haste. Prøveskiltene er allerede kjøpt da den har stått mer eller mindre parkert, ihvertfall uten skilter, i 2 år.
Den jeg fikk prøvd i går hadde setet stilt på høyeste posisjon kjentes det ut som. "Min" selger har lovet at deres står på laveste. Det vil forhåpentligvis medføre merkbar bedring. Forøvrig svært positiv, både med sittestilling, høyde, giring og det hele. Forøvrig ikke aktuelt å kjøpe den jeg prøvekjørte, litt for hardt brukt på relativt få kilometer, uten vesker osv. osv.
Detaljer: 2006-modell, 14.000 km, fullt utstyrt med GIVI-3 stk, vindskjerm m/ekstra luftspoiler, varmeholker. Har glemt å spørre om 12-V uttaket, men det ordner i så tilfelle KM. Pris 68.500,-
Edit: Hukommelsessvikt til min fordel: Prisen var kr. 65.000,-
14.000 km i løpet av 6 år er i grunnen nesten en morsom vits...
Har nå en avtale på gjestegården på Vinstra, hvor jeg skal hentes lørdag kl. 13.40, etter å ha tatt tog og buss for å komme dit. Forhåpentligvis er resultatet av dette at jeg skal kjøre Honda CBF 600 S hjemover. Været har vært meldt noe varierende (som vanlig), så for sikkerhets skyld har jeg lagt inn en mulig overnatting hos familie mellom Dokka og Biri. (Torpa for de lokalkjente).
Så hvis noen nå har en kraftig advarsel å komme med, så begynner det å haste. Prøveskiltene er allerede kjøpt da den har stått mer eller mindre parkert, ihvertfall uten skilter, i 2 år.
Den jeg fikk prøvd i går hadde setet stilt på høyeste posisjon kjentes det ut som. "Min" selger har lovet at deres står på laveste. Det vil forhåpentligvis medføre merkbar bedring. Forøvrig svært positiv, både med sittestilling, høyde, giring og det hele. Forøvrig ikke aktuelt å kjøpe den jeg prøvekjørte, litt for hardt brukt på relativt få kilometer, uten vesker osv. osv.
Detaljer: 2006-modell, 14.000 km, fullt utstyrt med GIVI-3 stk, vindskjerm m/ekstra luftspoiler, varmeholker. Har glemt å spørre om 12-V uttaket, men det ordner i så tilfelle KM. Pris 68.500,-
Edit: Hukommelsessvikt til min fordel: Prisen var kr. 65.000,-
14.000 km i løpet av 6 år er i grunnen nesten en morsom vits...
Sist redigert av evike den 15 jul 2012, 00:54, redigert 1 gang totalt.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Høres jo veldig bra ut det der! 

Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Det var da litt av en tur for å se på en sykkel :) men du får prøve å være objektiv selv etter du har reist langt.
Sykkelen har ingen spesielle svakheter men sjekk likevel:
1) At den ikke hopper ut av andre gearet ved hardt gasspådrag og opp mot maks turtall
2) At den fortsatt har orginal kjedet! (Dette skal være endeløst. d.v.s det har ikke kjedelås) hvis ikke, har den nok gått mye lengre
3) Har den stått stille i to år, så har den steingamle, og glatte, dekk. Er dekkene derimot nye og velbrukte, så ringer alarmklokkene.
4) Er litt rart at den har stått stille i to år. Ta deg en ordenlig lang kjøretur for om mulig å oppdadge periodiske feil.
5) La den gå lenge på tomgang for å sjekke at kjølevifte starter som den skal
Lykke til. Og KJØR FORSIKTIG med ukjent sykkel og glatte dekk!!
Sykkelen har ingen spesielle svakheter men sjekk likevel:
1) At den ikke hopper ut av andre gearet ved hardt gasspådrag og opp mot maks turtall
2) At den fortsatt har orginal kjedet! (Dette skal være endeløst. d.v.s det har ikke kjedelås) hvis ikke, har den nok gått mye lengre
3) Har den stått stille i to år, så har den steingamle, og glatte, dekk. Er dekkene derimot nye og velbrukte, så ringer alarmklokkene.
4) Er litt rart at den har stått stille i to år. Ta deg en ordenlig lang kjøretur for om mulig å oppdadge periodiske feil.
5) La den gå lenge på tomgang for å sjekke at kjølevifte starter som den skal
Lykke til. Og KJØR FORSIKTIG med ukjent sykkel og glatte dekk!!
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Ikke å forglemme REGNET i tillegg.... :-#FJZZR skrev:Det var da litt av en tur for å se på en sykkel :) men du får prøve å være objektiv selv etter du har reist langt.
Sykkelen har ingen spesielle svakheter men sjekk likevel:
1) At den ikke hopper ut av andre gearet ved hardt gasspådrag og opp mot maks turtall - Notert
2) At den fortsatt har orginal kjedet! (Dette skal være endeløst. d.v.s det har ikke kjedelås) hvis ikke, har den nok gått mye lengre - NOTERT, men jeg tror dette punktet er ok.
3) Har den stått stille i to år, så har den steingamle, og glatte, dekk. Er dekkene derimot nye og velbrukte, så ringer alarmklokkene. - NOTERT, men jeg tror dette punktet er ok.
4) Er litt rart at den har stått stille i to år. Ta deg en ordenlig lang kjøretur for om mulig å oppdadge periodiske feil. - Dette er forklart med at sykkelen ble kjøpt til hans bedre halvdel for at hun skulle ta lappen. Etter å ha tryna med skolesykkelen fikk hun skrekken og derfor har sykkelen mer eller mindre vært parkert, i tilfelle hun kom i gang igjen, noe hun nå har fullstendig mistet trua og lysta til.
5) La den gå lenge på tomgang for å sjekke at kjølevifte starter som den skal - NOTERT
Lykke til. Og KJØR FORSIKTIG med ukjent sykkel og glatte dekk!!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Lykke til 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Du som kjører så mye som du gjør Evike, fortjener en god sykkel. Håper den står til forventningene og vell så det. Lykke til på lørdag 

- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Forventningene er innfridd!!! Fabelaktig tur fra Vinstra og hjem i dag. Litt uvant balansepunkt ved stoppbrems og trilling, men det er bare en vanesak.
I dag skjønte jeg brått hva virkelig kjøreglede handler om. Jeg trodde jeg hadde det før også, men nå blir det enda bedre.

PS - Bare 4 stk. regnskurer av ca. 5 min. varighet underveis.
(Stakkars Johannes som sikkert har hatt regn siden Karlstad... )
I dag skjønte jeg brått hva virkelig kjøreglede handler om. Jeg trodde jeg hadde det før også, men nå blir det enda bedre.


PS - Bare 4 stk. regnskurer av ca. 5 min. varighet underveis.
(Stakkars Johannes som sikkert har hatt regn siden Karlstad... )
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Gratulerer med ny sykkel! 

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Gratulerer med ny sykkel
Kjenner følelsen. Gikk fra 1985 til 2004 mod. Er som dag og natt 


[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Grattis!
Men bilder da, vi vil ha bilder !
Men bilder da, vi vil ha bilder !

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
For trøtt nå... kommer i morgen!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Coach
- Innlegg: 249
- Registrert: 06 mar 2012, 13:01
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
- Bosted: Heimdal
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Gratulerer med ny sykkel. Kjør pent.
Mvh
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Gratulerer!! Og det ser ut til at du er heldig med været også.
Nå er det bare å juble hjemover!
Nå er det bare å juble hjemover!
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Gratulerer Evike 

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Gratulasjoner herfra også. Moro. 

- taco
- Innlegg: 401
- Registrert: 25 okt 2011, 10:31
- Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
- Bosted: Oslo
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Gratulerer så MYE! 

2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)
Re: Tur til Vinstra og tror faktisk jeg skal bytte sykkel lø
Gratulerer. Håper det blir svært mange mil på den med glimt av tørre veger og kanskje sol også 

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...