Godtvoksen skrev:Det går dessverre kun en ferge og den går kl. 15.00....
Hvis det ikke passer kan man vurdere å droppe fergeturen, men istedet for ta en avstikker inn til "Ørneredet" ved Lysebotn , ta lunch der f.eks.
Godtvoksen skrev:Det går dessverre kun en ferge og den går kl. 15.00....
Tar gjerne veien inn ja...Rottenikken skrev:Godtvoksen skrev:Det går dessverre kun en ferge og den går kl. 15.00....
Hvis det ikke passer kan man vurdere å droppe fergeturen, men istedet for ta en avstikker inn til "Ørneredet" ved Lysebotn , ta lunch der f.eks.
Duville skrev:Stiller spørsmålet om det er riktig å ta ferja? - den binder opp hele turen på en måte som det er vanskelig å tilpasse til en så lang kjøretur....
Je, bare spør??
Det er notert som et nytt og annet turforslag, som vi kanskje kan legge opp til en annen gang. Her utelukkes jo ikke bare Lysebotn, men hele strekningen langs sørlandskysten...ejs skrev:![]()
Bruke Fredagen til å komme til campingen.
Bruke Søndagen for å komme seg hjem.
Derson vi har begge nettene i Dalen kan vi jo ta en laaaaang tur på Lørdagen.
Dalen-Brokke-Suleskard-Lysebotn-Sinnes-Tonstad-Evje-Åmli-Fyresdal-Dalen.
=50 mil,44mil dersom ikke kjøres ned til Lysebotn.
Det har gått forbi meg at det er tidligere foreslått å snu ruta, uansett - det høres jo slett ikke dumt ut i mine ører. Det var jo reneste Columbi egg - løsningenojda skrev:Om vi som tidligere her er foreslått snur ruta, kan man ta ferga som går fra Lauvik 11.25,
og er da fremme i Lysebotn kl 14.00. på Søndag.
Da får vi kjørestrekker som bør være godt gjennomførbare.
Vi har som tidligere planlagt en overnatting på egnet sted Lørdag kveld.
Jeg synes det ville være synd å måtte plukke denne flotte turen i småbiter, og gjøre den om til en dagstur.
Vi får vel ære den som æres bør.Duville skrev:Når vi snakket overnatting tidligere så jeg for meg at vi kjørte den andre veien og hadde vel da kjørt 2/3 på lørdangen, for så å komme til fjellet litt tidlig på søndagen så det er mulig å komme seg hjem i løpet av dagen.....
Egenes er sikkert ett fint sted - for nærme hjemmenfra til at det er benyttet og sjekket, btw - her er det vel faktisk vannskitrekk (vaiertrekk) som kronseprinsen var og så på på 22. juli som kanskje kan benyttes av de som fortsatt har overskudd igjen etter en lang dags kjøring.Godtvoksen skrev:Da tror jeg Egenes Camping ved Flekkefjord kan være et brukbart sted...
Og enda nærmere hvor jeg bor. Det kan ha sine fordeler med tanke på alu, mat mv. Det burde da være mulighetet til å bestille/skaffe til veie både reker og krabber, for en skikkelig sørlandsk skalldyraften for slitne MC-førere...Duville skrev:Egenes er sikkert ett fint sted - for nærme hjemmenfra til at det er benyttet og sjekket
Godtvoksen skrev:Da tror jeg Egenes Camping ved Flekkefjord kan være et brukbart sted...
Jeg har sendt en forespørsel pr. epost for å få avklart dette.ojda skrev:Ser at Egenes bare averterer med ukesleie av hyttene.
Det må i allefall sjekkes opp.
ejs skrev:(gøyere vei)(gøyere vei)
Jeg ville kjørt rett fram i krysset på Dølemo (inn på 413)
Tatt til høyre retning Evje når kommer ut på vei 42
Kjørt 7-8 km og tatt til venstre i Vegusdal (inn på 405)
Kjørt denne veien til kristiansand.
![]()