hmm.. du Globe, går ikke den sykkelen du har fort nok da? virket da sånn i fjor!Globe skrev:dag-zzr skrev:Helt enig. Bare synd det ikke er fler av osssimpson skrev: Ja dere ZZR gutta er noen fine skøyere....
Kommer nok flere...etterhvert![]()

hmm.. du Globe, går ikke den sykkelen du har fort nok da? virket da sånn i fjor!Globe skrev:dag-zzr skrev:Helt enig. Bare synd det ikke er fler av osssimpson skrev: Ja dere ZZR gutta er noen fine skøyere....
Kommer nok flere...etterhvert![]()
De som har vært innom en kortere periode, for deretter å forsvinne, tror jeg nok er blitt tatt på alvor. I den forstand at de har fått svar og tilbakemeldinger i samme stil som deres egne meninger og ytringer ble levert.jhn skrev: Det har vel vært et par nye medlemmer som har hatt meninger litt på tvers av den "harde" kjerne, og som Jompa muligens nevnte så forsvant de ganske fort igjen ... ble de tatt på alvor? (ret. spm)
Jeg liker å diskutere, gjerne litt heftig, men uten at man blir usaklig, og slenger dritt til alle kanter ... men heftige diskusjoner er det ikke så mye av ... jeg kan telle på en hånd, de jeg har sett i min tid her inne, og de har foregått uten nevneverdig inngripen fra moderatorer ... altså ganske sivilisert ... derfor er det vanskelig å si noe om takhøyden.
Eller at folk har lært seg åkjenne degIntruder skrev:Da jeg begynte å plage de andre på forumet skrev jeg en vits som skapte endel turbulens,men det roet seg da...----
![]()
Har senere dratt den samme et par ganger uten problemer,,,,enten annen takhøyde eller nye moderatorer !!![]()
![]()
![]()
Ingen skal si vi ikke er aktive på dette forumetTheHaughom skrev:Herre jemini, 9 sider med innlegg på et døgn!? :-)å
Veldig bra at denne tråden ble startet, samt at det blir stilt litt kritiske spørsmål. Av og til, så gir jeg opp hele Forumet pga. tråder som glir laaaaangt ut over sitt emne, eller ender opp i "flisespikkeri" eller bare "skitt kasting". Men slik er det og slik må det bli. Vil til slutt takka Dere alle for et fint forum. Og ja, eg er også imponert over AJ.Dexter skrev:Nå er det jammen min tur her! Smalt forum? Skulle jeg skjønne dette liksom?!![]()
![]()
En ting jeg tenker av og til: blir aldri AJ lei? Alt han må lese og huske for å være så godt orientert i dette forumet! Jeg må bare si at jeg er imponert, for det har ikke jeg på langt nær kapasitet til, selv om jeg skummer det aller meste av det som skrives her. Der fikk du den!
Jeg skal nå fortsette å kose meg her. Nå er jeg godt i gang med quiz'en til PMS-treffet. Det er også noe jeg gleder meg til!
Neei, ikke vet jeg heller.AJ skrev:De som har vært innom en kortere periode, for deretter å forsvinne, tror jeg nok er blitt tatt på alvor. I den forstand at de har fått svar og tilbakemeldinger i samme stil som deres egne meninger og ytringer ble levert.jhn skrev: Det har vel vært et par nye medlemmer som har hatt meninger litt på tvers av den "harde" kjerne, og som Jompa muligens nevnte så forsvant de ganske fort igjen ... ble de tatt på alvor? (ret. spm)
Jeg liker å diskutere, gjerne litt heftig, men uten at man blir usaklig, og slenger dritt til alle kanter ... men heftige diskusjoner er det ikke så mye av ... jeg kan telle på en hånd, de jeg har sett i min tid her inne, og de har foregått uten nevneverdig inngripen fra moderatorer ... altså ganske sivilisert ... derfor er det vanskelig å si noe om takhøyden.
Er man bråkjekk og har en spissformulerende stil, og får svar tilbake på samme måte, så vil jeg tror man blir tatt på alvor.
Men om alle tåler det... se, det er en annen sak. Er noe som heter; som man reder, ligger man...
Kanskje derfor de forsvinner? Og finner seg andre forum hvor de kan briljere med sin noe, for noen sin del, brautende omgangsform...?
Tja, ikke vet jeg...
100 % enigJohnnyTh skrev:Jeg synes ikke det gjør noe at en tråd sklir ut. Er vel sånn i alle samtaler og ofte dukker det opp nye vinklinger eller tema en ellers ikke hadde tenkt på. Og onsker trådstarter å få mer svar på det han egentlig lurte på er det jo ikke vanskelig å pense tråden inn på rett spor igjen
Dexter skrev: En ting jeg tenker av og til: blir aldri AJ lei? Alt han må lese og huske for å være så godt orientert i dette forumet! Jeg må bare si at jeg er imponert, for det har ikke jeg på langt nær kapasitet til, selv om jeg skummer det aller meste av det som skrives her. Der fikk du den!
Jeg skal nå fortsette å kose meg her. Nå er jeg godt i gang med quiz'en til PMS-treffet. Det er også noe jeg gleder meg til!
L-NA skrev: Veldig bra at denne tråden ble startet, samt at det blir stilt litt kritiske spørsmål. Av og til, så gir jeg opp hele Forumet pga. tråder som glir laaaaangt ut over sitt emne, eller ender opp i "flisespikkeri" eller bare "skitt kasting". Men slik er det og slik må det bli. Vil til slutt takka Dere alle for et fint forum. Og ja, eg er også imponert over AJ.
Kommer ikke til å nevne brukernavnet, men er ganske sikker på at jeg vet hvem du sikter til.jhn skrev: Neei, ikke vet jeg heller.
Men det er ikke så veldig lenge siden det var en kar som kanskje hadde en "bråkjekk og spissformulerende stil", og da var det temmelig mange som ganske fort glemte "saken" og heller konsentrerte seg om personen. Han ble ganske effektivt frosset ut av forumet. Jeg har i allefall ikke sett han her inne siden. Det er ikke min stil ... i slike tilfeller bør man heller hamre løs med saklige argumenter ... jeg mener det er å ta folk på alvor.
Det er også i slike tilfeller moderatorer bør sette foten ned ... selv om man ikke liker stilen til en fyr bør man ikke tillate kollektiv mobbing
Dexter skrev:
Forøvrig. Jeg kom over MCsiden i 2009 da jeg flytta sørover og trengte nye venner og en omgangskrets rett og slett. Jeg følte at jeg ble godt mottatt. Jeg kjørte den gang en grønn Kawasaki ZX6R '99 som jeg i grunn var godt fornøyd med - helt til jeg havna på en lengre tur... da var det ikke så morsomt lengre. Så jeg bytta til den jeg har nå. Jeg har derfor kun eid 2 motorsykler. Begge har vært R4 motorer. Så smal er jeg... Jeg har opplevd MCsiden som kun positiv. Jeg har fått møtt og blitt kjent med masse hyggelige mennesker. Jeg har også fått kontakt med masse andre hyggelige mennesker som jeg enda ikke har fått møte. Jeg har fått en vennekrets med utstrekning fra Finnmark i nord, Kristiansand i sør, Bergen i vest og ikke minst alle her på Østlandet som er innen rekkevidde. Ingen har vært mer eller mindre hyggelige basert på hvilken type eller merke sykkel dem har hatt.
Det er mange tema jeg ikke er så interessert i, men det er også tema jeg finner svært så interessante. Det som er sikkert; noen har alltid et svar å komme med! Jeg har enda ikke sett et "gud for et teit spørsmål det var"-svar. Det er ingen tjent med, spesielt ikke den som spør og oppriktig trenger et svar.
Jeg håper alle her fortsetter å bidra til "bredden" i forumet. !
enig, det pleier å være nok seriøse svar til at spørsmålene er skikkelig besvart, og om tråden lever videre off-topic, så ødelegger ikke det for de seriøse svarene som er kommet. Det har vel hendt at trådstarter har klaget på offtopic i "sin" tråd, men her inne praktiseres heldigvis ikke trådeierskap annet enn i bloggdelen, hvor det er naturlig å ha det.JohnnyTh skrev:Jeg synes ikke det gjør noe at en tråd sklir ut. Er vel sånn i alle samtaler og ofte dukker det opp nye vinklinger eller tema en ellers ikke hadde tenkt på. Og onsker trådstarter å få mer svar på det han egentlig lurte på er det jo ikke vanskelig å pense tråden inn på rett spor igjen
Hvorfor han ble borte er egentlig uvesentlig, jeg tenker mest på hva som skjedde før han ble borte.AJ skrev:Kommer ikke til å nevne brukernavnet, men er ganske sikker på at jeg vet hvem du sikter til.jhn skrev: Neei, ikke vet jeg heller.
Men det er ikke så veldig lenge siden det var en kar som kanskje hadde en "bråkjekk og spissformulerende stil", og da var det temmelig mange som ganske fort glemte "saken" og heller konsentrerte seg om personen. Han ble ganske effektivt frosset ut av forumet. Jeg har i allefall ikke sett han her inne siden. Det er ikke min stil ... i slike tilfeller bør man heller hamre løs med saklige argumenter ... jeg mener det er å ta folk på alvor.
Det er også i slike tilfeller moderatorer bør sette foten ned ... selv om man ikke liker stilen til en fyr bør man ikke tillate kollektiv mobbing
Og jeg kan ikke se at denne brukeren ble utsatt for det du kaller kollektiv mobbing. Har nettopp lest gjennom noen av postene hans og reaksjonene han fikk.
Og ja, helt riktig. Han fikk etter hvert så "hjelmen presset godt rundt ørene", som en ganske naturlig motreaksjon mot postene med mange åpenbare sleivspark som han kom med.
I mange av postene hans var fraværet av saklige og begrunnede argumenter overtydelige. Og da kan man strengt tatt ikke vente å bli tatt helt på alvor når de fleste mot-debattanter først argumenterer saklig nok tilbake for å bidra med sitt til å sette en akseptabel standard, for så gang på gang bli bombardert med tildels ufine usakligheter om nær sagt alt og ingenting tilbake fra samme brukeren, som "sparket vilt" i alle retninger åpenbart uten annen hensikt enn å provosere.
Dermed "sprakk" det for et par-tre stykker her inne, om jeg ikke husker helt feil. Og det synes jeg faktisk ikke var så rart.
På det mest opphetede mener jeg også å huske at vi kom fram med pekefingeren. Men ikke for tidlig og heller ikke for seint. Etter vår vurdering.
Kanskje denne brukeren "tok i et tak" for å få litt mer liv blant "middelaldringene" her på MCsiden.no? Mulig det...? Men så kan det hende at mange av oss oppfatter oss selv som litt for... skal vi si, voksne til å la oss henrive til denslags på det nivået det ble lagt opp til...![]()
At denne brukeren også ga uttrykk for at han ikke trivdes noe særlig med MC-folk på alder med hans egen far, noe han ga klart uttrykk for, kan vel muligens tilskrives som en av årsakene til at han har valgt å holde seg borte...
Føler meg ganske "truffet" til å være en som svarer i "hytt og pine", altså way off topic, men synes ofte tråden våkner til liv igjen slik, også blir den jo "bumpa" opppelsen skrev:enig, det pleier å være nok seriøse svar til at spørsmålene er skikkelig besvart, og om tråden lever videre off-topic, så ødelegger ikke det for de seriøse svarene som er kommet. Det har vel hendt at trådstarter har klaget på offtopic i "sin" tråd, men her inne praktiseres heldigvis ikke trådeierskap annet enn i bloggdelen, hvor det er naturlig å ha det.JohnnyTh skrev:Jeg synes ikke det gjør noe at en tråd sklir ut. Er vel sånn i alle samtaler og ofte dukker det opp nye vinklinger eller tema en ellers ikke hadde tenkt på. Og onsker trådstarter å få mer svar på det han egentlig lurte på er det jo ikke vanskelig å pense tråden inn på rett spor igjen
Har sett slike trådeierskap i andre forum, det ser ganske dumt ut.
Jeg mener fremdeles man bør kunne styre unna de mest personlige angrepene, samme hvor "sjarmerende" han var.Elolz skrev:Akkurat denne saken mener jeg ikke har noe å si med tanke på takhøyde her inne. Med den oppførselen som ble vist er det ikke rart at det gikk på personen istedenfor saken. Jeg kan vel forøvrig nevne mitt første "møte" med denne personen, da han tok kontakt med meg på chatten for å skryte over sykkelen sin og slenge dritt om min, med samme sjarmerende stilfullhet som han fikk vist ellers her på forumet. Hadde vel en kjedelig dag og prøvde å provosere fram noe.jhn skrev:Men det er ikke så veldig lenge siden det var en kar som kanskje hadde en "bråkjekk og spissformulerende stil", og da var det temmelig mange som ganske fort glemte "saken" og heller konsentrerte seg om personen. Han ble ganske effektivt frosset ut av forumet. Jeg har i allefall ikke sett han her inne siden. Det er ikke min stil ... i slike tilfeller bør man heller hamre løs med saklige argumenter ... jeg mener det er å ta folk på alvor.
Glad det finnes en måte å få ignorert slike koselige personer her
+1Bringisen skrev: Da skjer gjerne to ting , enten trekker personen seg bort fra diskusjonen eller så bryter h....... laus.