Vel gromsykkel.......jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC.Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg.
![]()
Hadde vel ikke i det heletatt vurdert denne i garasjen :-)å
Vel gromsykkel.......jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC.Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg.
![]()
Bra Tupperware det der ogsåjonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC.Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg.
![]()
Kjærringa sei att dæ går heilt fint å skru på hainn KawasakiCarpa skrev:Har forresten hørt at Kawasaki er kronglete å skru på, hva mener dere som har erfaring med det?
Carpa skrev:Har forresten hørt at Kawasaki er kronglete å skru på, hva mener dere som har erfaring med det?
Christ!jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC.Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg.
![]()
simpson skrev:Vel gromsykkel.......jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC.Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg.
![]()
ojda skrev:Han har helt rett i at Kawasaki er grei å skru på Carpa![]()
Problemet blir nok å skru han av :-)å
HeHeKawasaki skrev:Kjærringa sei att dæ går heilt fint å skru på hainn KawasakiCarpa skrev:Har forresten hørt at Kawasaki er kronglete å skru på, hva mener dere som har erfaring med det?
ojda skrev: Problemet blir nok å skru han av :-)å
Kan nok tenke meg at akkurat den kawasakien er lett å skru på men noe vrien å skru avjoo skrev:ojda skrev: Problemet blir nok å skru han av :-)å
En sånn sykkel er ille kjekt å ha i garasjenjonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC.Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg.
![]()
916 er vel den største nyskapningen i superbike når den kom i 96ZZR-Erling skrev:simpson skrev:Vel gromsykkel.......jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC.Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg.
![]()
BTW...bare for å holde dette varmt...: Stein Rømmerud sier at 916 "ikke er spesielt lettsvingt"!
Skulle gjerne hatt en jeg.guzziman skrev:En sånn sykkel er ille kjekt å ha i garasjenjonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC.Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg.
![]()
Hvor de er skrudd sammen er kanskje uvesentlig men hvor de er designet er kanskje det vesentlige her.Welshen skrev:Ja, og så neste innlegg, hvor produseres de ulike syklene/bilene..... Min Toyota er satt sammen i Tyrkia. Mitsubishi outlander har VW motor. Nye Hornet er produsert i Italia.....
De fleste har nå et samarbeid på det meste, så spørsmålet er vel om det er så enkelt å si at japansk/tysk/amrikansk er best eller verst.....
![]()
Jeg har i hvertfall klart for meg at ingenting blir bedre enn svakeste ledd. Utbredt feil på en del nye biler er problemer med rust på grunn av sammensetning av stålet i bilene opp i mot miljøvennlig lakk. Spesielt var dette et stort problem på en del årganger av Toyota Hiace.....samme som på MB vito. Usikker på hvordan dette er på mcer?
Hva med mcer skrudd sammen på en billigfabrikk? Er det ekte tysk/japansk kvalitet da?
Tja, det er vel først og fremst de lavere lønningene som får dem til å flytte produksjonen sin til andre land.Welshen skrev:TJa, nesten enig der Carpa, men jeg tenker jo at hvis jeg hadde kjøpt en mitsubishi fordi jeg vet at det er japansk kvalitet og at den går nesten evig...så raser motoren plutselig og da bilen blir levert til rep så får jeg beskjed om at det er en vw motor som står i bilen. Jeg skjønner at også fabrikkene må spare penger, og det er vel kanskje en grunn til at noe produksjon flyttes til billigere land.... og det jeg tenkte på er om kvalitetskontrollene er like gode? I hvilket ledd sparer de penger?
Nja, den kawaen du sikter til begynner jo å dra på åra, så du skal ikke se bort i fra at det er det motsatte som er tilfelleCarpa skrev:Kan nok tenke meg at akkurat den kawasakien er lett å skru på men noe vrien å skru avjoo skrev:ojda skrev: Problemet blir nok å skru han av :-)å![]()
Wayjhn skrev:Nja, den kawaen du sikter til begynner jo å dra på åra, så du skal ikke se bort i fra at det er det motsatte som er tilfelleCarpa skrev:Kan nok tenke meg at akkurat den kawasakien er lett å skru på men noe vrien å skru avjoo skrev:ojda skrev: Problemet blir nok å skru han av :-)å![]()
Carpa skrev:
Way
Det du kaller for "billigfabrikk", vil jeg anta er ei rekke av akkurat samme maskinlinje, med akkurat samme toleranser, logistikk og kvalitetskrav som et hvilket som helst annet land denne rekka står i, feks Japan. Det er kun lønningene som er forskjellen, men, alikevel, ville jeg ikke kjøpt en Kawasaki satt sammen i Nord Korea...de e faen meg ikke go...Welshen skrev:Ja, og så neste innlegg, hvor produseres de ulike syklene/bilene..... Min Toyota er satt sammen i Tyrkia. Mitsubishi outlander har VW motor. Nye Hornet er produsert i Italia.....
De fleste har nå et samarbeid på det meste, så spørsmålet er vel om det er så enkelt å si at japansk/tysk/amrikansk er best eller verst.....
![]()
Jeg har i hvertfall klart for meg at ingenting blir bedre enn svakeste ledd. Utbredt feil på en del nye biler er problemer med rust på grunn av sammensetning av stålet i bilene opp i mot miljøvennlig lakk. Spesielt var dette et stort problem på en del årganger av Toyota Hiace.....samme som på MB vito. Usikker på hvordan dette er på mcer?
Hva med mcer skrudd sammen på en billigfabrikk? Er det ekte tysk/japansk kvalitet da?