Japansk kvalitet er best

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av simpson »

jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC. :thumleft Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg. :lol
Harley.jpg
Vel gromsykkel.......
Hadde vel ikke i det heletatt vurdert denne i garasjen :-)å

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jhn »

jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC. :thumleft Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg. :lol
Harley.jpg
Bra Tupperware det der også

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Kawasaki »

Carpa skrev:Har forresten hørt at Kawasaki er kronglete å skru på, hva mener dere som har erfaring med det?
Kjærringa sei att dæ går heilt fint å skru på hainn Kawasaki :redface
ikkebike.norwegianforum.net

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av EasyRider »

Carpa skrev:Har forresten hørt at Kawasaki er kronglete å skru på, hva mener dere som har erfaring med det?

Det lille jeg har skrudd på mine, kan jeg ikke si er så veldig ulikt andre japanske merker.
Men nå har jeg ikke skrudd de i molekyler heller..
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

ZZR-Erling

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ZZR-Erling »

jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC. :thumleft Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg. :lol
Harley.jpg
Christ! :knegg
Men det er nu noe positivt med de, det kan jeg "innrømme", de holder stilen sin til de går ned med flagget til topps, og der blir de nok liggende godt :knegg




Joooooda, de er artige å kjøre....................................................................................................ei stund... :-)å

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ojda »

Han har helt rett i at Kawasaki er grei å skru på Carpa :thumleft
Problemet blir nok å skru han av :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:
jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC. :thumleft Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg. :lol
Harley.jpg
Vel gromsykkel.......
Hadde vel ikke i det heletatt vurdert denne i garasjen :-)å

BTW...bare for å holde dette varmt :knegg ...: Stein Rømmerud sier at 916 "ikke er spesielt lettsvingt"!

ZZR-Erling

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ZZR-Erling »

ojda skrev:Han har helt rett i at Kawasaki er grei å skru på Carpa :thumleft
Problemet blir nok å skru han av :-)å

fiiiine, (som de sier i Stavanger) :thumleft :knegg

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Bosted: Sørum Kommune.

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jonnykr »

Kawasaki skrev:
Carpa skrev:Har forresten hørt at Kawasaki er kronglete å skru på, hva mener dere som har erfaring med det?
Kjærringa sei att dæ går heilt fint å skru på hainn Kawasaki :redface
HeHe :D De er for det meste "rett frem" og meget kurante var det en som mente lengere opp her. :P :p

Og det er jo ikke så dårlig skussmål det.
Tut & Kjør!

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av joo »

ojda skrev: Problemet blir nok å skru han av :-)å
:lol
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Carpa »

joo skrev:
ojda skrev: Problemet blir nok å skru han av :-)å
:lol
Kan nok tenke meg at akkurat den kawasakien er lett å skru på men noe vrien å skru av :rop

Men nå tenkte jeg mest på den motoriserte jeg da. Den er nok uansett enklere å ha med å gjøre enn den andre varianten :-)å
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

guzziman
Innlegg: 278
Registrert: 26 feb 2012, 04:59
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
Bosted: sarpsborg

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av guzziman »

jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC. :thumleft Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg. :lol
Harley.jpg
En sånn sykkel er ille kjekt å ha i garasjen :yeyeye
Triumph Daytona 955i 2003

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ojda »

In my opinion, you have definetly picked the right Kawazaki :lol

+- noen skrivefeil :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:
simpson skrev:
jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC. :thumleft Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg. :lol
Harley.jpg
Vel gromsykkel.......
Hadde vel ikke i det heletatt vurdert denne i garasjen :-)å

BTW...bare for å holde dette varmt :knegg ...: Stein Rømmerud sier at 916 "ikke er spesielt lettsvingt"!
916 er vel den største nyskapningen i superbike når den kom i 96
Det er vel den mestvinnende sykkelen i superbike gjennom tidene, så jeg tipper at svingegenskapene er ok

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Bosted: Sørum Kommune.

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jonnykr »

guzziman skrev:
jonnykr skrev:Detta er gromsykkel. Harley-Davidson Heritage FLSTC. :thumleft Skikkelig stål. Her kan de Japanske Tupperware racerne bare gå i skammekroken med seg. :lol
Harley.jpg
En sånn sykkel er ille kjekt å ha i garasjen :yeyeye
Skulle gjerne hatt en jeg. :thumleft
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Bosted: Sørum Kommune.

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jonnykr »

Sikle Sikle :yeyeye
KTM 990 R.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tut & Kjør!

Welshen
Innlegg: 444
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Bosted: Vestsida

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Welshen »

Ja, og så neste innlegg, hvor produseres de ulike syklene/bilene..... Min Toyota er satt sammen i Tyrkia. Mitsubishi outlander har VW motor. Nye Hornet er produsert i Italia.....
De fleste har nå et samarbeid på det meste, så spørsmålet er vel om det er så enkelt å si at japansk/tysk/amrikansk er best eller verst.....

:mk

Jeg har i hvertfall klart for meg at ingenting blir bedre enn svakeste ledd. Utbredt feil på en del nye biler er problemer med rust på grunn av sammensetning av stålet i bilene opp i mot miljøvennlig lakk. Spesielt var dette et stort problem på en del årganger av Toyota Hiace.....samme som på MB vito. Usikker på hvordan dette er på mcer?

Hva med mcer skrudd sammen på en billigfabrikk? Er det ekte tysk/japansk kvalitet da?
I don`t care about little things.....

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Carpa »

Welshen skrev:Ja, og så neste innlegg, hvor produseres de ulike syklene/bilene..... Min Toyota er satt sammen i Tyrkia. Mitsubishi outlander har VW motor. Nye Hornet er produsert i Italia.....
De fleste har nå et samarbeid på det meste, så spørsmålet er vel om det er så enkelt å si at japansk/tysk/amrikansk er best eller verst.....

:mk

Jeg har i hvertfall klart for meg at ingenting blir bedre enn svakeste ledd. Utbredt feil på en del nye biler er problemer med rust på grunn av sammensetning av stålet i bilene opp i mot miljøvennlig lakk. Spesielt var dette et stort problem på en del årganger av Toyota Hiace.....samme som på MB vito. Usikker på hvordan dette er på mcer?

Hva med mcer skrudd sammen på en billigfabrikk? Er det ekte tysk/japansk kvalitet da?
Hvor de er skrudd sammen er kanskje uvesentlig men hvor de er designet er kanskje det vesentlige her.
Det er da vitterlig fortsatt stor forskjell på kvalitet og komfort uansett hvor disse bilene og mc'ene er skrudd sammen. Om det er samme fabrikk eller land spiller liten rolle, man får uansett det man betaler for.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Welshen
Innlegg: 444
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Bosted: Vestsida

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Welshen »

TJa, nesten enig der Carpa, men jeg tenker jo at hvis jeg hadde kjøpt en mitsubishi fordi jeg vet at det er japansk kvalitet og at den går nesten evig...så raser motoren plutselig og da bilen blir levert til rep så får jeg beskjed om at det er en vw motor som står i bilen. Jeg skjønner at også fabrikkene må spare penger, og det er vel kanskje en grunn til at noe produksjon flyttes til billigere land.... og det jeg tenkte på er om kvalitetskontrollene er like gode? I hvilket ledd sparer de penger?
I don`t care about little things.....

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Carpa »

Welshen skrev:TJa, nesten enig der Carpa, men jeg tenker jo at hvis jeg hadde kjøpt en mitsubishi fordi jeg vet at det er japansk kvalitet og at den går nesten evig...så raser motoren plutselig og da bilen blir levert til rep så får jeg beskjed om at det er en vw motor som står i bilen. Jeg skjønner at også fabrikkene må spare penger, og det er vel kanskje en grunn til at noe produksjon flyttes til billigere land.... og det jeg tenkte på er om kvalitetskontrollene er like gode? I hvilket ledd sparer de penger?
Tja, det er vel først og fremst de lavere lønningene som får dem til å flytte produksjonen sin til andre land.

(Og kvalitetskontrollen blir sikkert som i Norgesgruppen....)
Sist redigert av Carpa den 28 mar 2013, 23:32, redigert 1 gang totalt.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jhn »

Carpa skrev:
joo skrev:
ojda skrev: Problemet blir nok å skru han av :-)å
:lol
Kan nok tenke meg at akkurat den kawasakien er lett å skru på men noe vrien å skru av :rop
Nja, den kawaen du sikter til begynner jo å dra på åra, så du skal ikke se bort i fra at det er det motsatte som er tilfelle

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Carpa »

jhn skrev:
Carpa skrev:
joo skrev:
ojda skrev: Problemet blir nok å skru han av :-)å
:lol
Kan nok tenke meg at akkurat den kawasakien er lett å skru på men noe vrien å skru av :rop
Nja, den kawaen du sikter til begynner jo å dra på åra, så du skal ikke se bort i fra at det er det motsatte som er tilfelle
Way :offtopic
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ojda »

Carpa skrev:
Way :offtopic

Hahaha :lol Her skal det ikke snakkes stygt om noen Kawa i det heletatt.
Uansett :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av jhn »

Det va æ som starta

ZZR-Erling

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ZZR-Erling »

Welshen skrev:Ja, og så neste innlegg, hvor produseres de ulike syklene/bilene..... Min Toyota er satt sammen i Tyrkia. Mitsubishi outlander har VW motor. Nye Hornet er produsert i Italia.....
De fleste har nå et samarbeid på det meste, så spørsmålet er vel om det er så enkelt å si at japansk/tysk/amrikansk er best eller verst.....

:mk

Jeg har i hvertfall klart for meg at ingenting blir bedre enn svakeste ledd. Utbredt feil på en del nye biler er problemer med rust på grunn av sammensetning av stålet i bilene opp i mot miljøvennlig lakk. Spesielt var dette et stort problem på en del årganger av Toyota Hiace.....samme som på MB vito. Usikker på hvordan dette er på mcer?

Hva med mcer skrudd sammen på en billigfabrikk? Er det ekte tysk/japansk kvalitet da?
Det du kaller for "billigfabrikk", vil jeg anta er ei rekke av akkurat samme maskinlinje, med akkurat samme toleranser, logistikk og kvalitetskrav som et hvilket som helst annet land denne rekka står i, feks Japan. Det er kun lønningene som er forskjellen, men, alikevel, ville jeg ikke kjøpt en Kawasaki satt sammen i Nord Korea...de e faen meg ikke go...

Svar