Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Søndag ettermiddag - E39 - Fassland langs vannet for de som er lokalkjent, mellom Mandal og Vigeland. Søndag, det er dagen alle rogalendinger med hytte skal hjem etter en sommerhelg, i tillegg er det ca 400 utlendinger som er tømt ut av ferja i Kristiansand med andre ord sammenhengende kø hele veien og veien er smal med kun 30 - 40 cm utenfor hvitstripa. Her kommer det 2 kondomdresser i mot slik at det dannes kø også andre veien. Dette er Europavei 39, HVA pokker er det som feiler folk som driver på slik!
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Duville skrev:Søndag ettermiddag - E39 - Fassland langs vannet for de som er lokalkjent, mellom Mandal og Vigeland. Søndag, det er dagen alle rogalendinger med hytte skal hjem etter en sommerhelg, i tillegg er det ca 400 utlendinger som er tømt ut av ferja i Kristiansand med andre ord sammenhengende kø hele veien og veien er smal med kun 30 - 40 cm utenfor hvitstripa. Her kommer det 2 kondomdresser i mot slik at det dannes kø også andre veien. Dette er Europavei 39, HVA pokker er det som feiler folk som driver på slik!
OG hvorfor mener jeg disse kondomene skal holde seg borte fra min vei? Dersom vi skulle være uheldig og komme borti en av disse så ryker sertifikatet mitt i hvert fall for en periode og jeg får en helsikans haug med problemer. At syklisten kanskje blir skadd er egentlig deres egen skyld siden de driver med hobbyvirksomhet i veier lager for motoriserte kjøretøyer og ikke sykler! Ungene får ike lov til å sparke ball i veien hvorfor får voksne lov til å drive sin hobbyvirksomhet - de skal jo ikke fra A til B de skal bare ut på en rundtur.
Litt kynisk her men dette er realitetene
-
- Innlegg: 203
- Registrert: 19 jul 2012, 04:26
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
- Bosted: Levanger
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Mener du dette i fullt alvor?Duville skrev:Duville skrev:Søndag ettermiddag - E39 - Fassland langs vannet for de som er lokalkjent, mellom Mandal og Vigeland. Søndag, det er dagen alle rogalendinger med hytte skal hjem etter en sommerhelg, i tillegg er det ca 400 utlendinger som er tømt ut av ferja i Kristiansand med andre ord sammenhengende kø hele veien og veien er smal med kun 30 - 40 cm utenfor hvitstripa. Her kommer det 2 kondomdresser i mot slik at det dannes kø også andre veien. Dette er Europavei 39, HVA pokker er det som feiler folk som driver på slik!
OG hvorfor mener jeg disse kondomene skal holde seg borte fra min vei? Dersom vi skulle være uheldig og komme borti en av disse så ryker sertifikatet mitt i hvert fall for en periode og jeg får en helsikans haug med problemer. At syklisten kanskje blir skadd er egentlig deres egen skyld siden de driver med hobbyvirksomhet i veier lager for motoriserte kjøretøyer og ikke sykler! Ungene får ike lov til å sparke ball i veien hvorfor får voksne lov til å drive sin hobbyvirksomhet - de skal jo ikke fra A til B de skal bare ut på en rundtur.
Litt kynisk her men dette er realitetene
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
En ting man må tenke på, er at når dette har blitt et tema (ikke bare her, men i Norge generelt) er det faktisk fordi folk mener at det er et problem i fullt alvor. De eneste som ikke ser problemet er syklistene..olepeder skrev:
Mener du dette i fullt alvor?
Og forøvrig har vi det samme problemet her. Det er en vanlig to felts ekte norsk vei med gul midtstripe. Mellom kl 15 og 17 på ettermiddag er det rushtrafikk. Relativt tett trafikk mellom Horten og Tønsberg. Når det er rushtid og lange køer med relativt saktegående trafikk, uten muligheter for å kjøre forbi, hvorfor i huleste skal da en lokal sykkelklubb (jeg kaller det for klubb når det er flere med like drakter) ut å trene i dette kaoset? Det er både meningsløst og respektløst.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 203
- Registrert: 19 jul 2012, 04:26
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
- Bosted: Levanger
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Det var ikke dette som var poenget, men den skjødesløse holdningen til om folk blir skadet i trafikken eller ikke.SuperMorten skrev:En ting man må tenke på, er at når dette har blitt et tema (ikke bare her, men i Norge generelt) er det faktisk fordi folk mener at det er et problem i fullt alvor. De eneste som ikke ser problemet er syklistene..olepeder skrev:
Mener du dette i fullt alvor?
Og forøvrig har vi det samme problemet her. Det er en vanlig to felts ekte norsk vei med gul midtstripe. Mellom kl 15 og 17 på ettermiddag er det rushtrafikk. Relativt tett trafikk mellom Horten og Tønsberg. Når det er rushtid og lange køer med relativt saktegående trafikk, uten muligheter for å kjøre forbi, hvorfor i huleste skal da en lokal sykkelklubb (jeg kaller det for klubb når det er flere med like drakter) ut å trene i dette kaoset? Det er både meningsløst og respektløst.
Jeg er HELT enig i at det ikke skal trenes der og da.
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Syklister langs veikanten - intet problem. Passerer de i god avstand og blinker.
2 syklister (og kun 2) demonstrativt ved siden av hverandre - det ser jeg daglig og akkurat den varianten synes jeg er et problem.
Smal svingete vei oppover der tospannet breier seg over hele veien og sykler i 5km/t - ingen hindring virker det som.
Ikke skjønner jeg hva de tenker på.
Hverken sikkerhet eller samspill med øvrig trafikk virker det som...
2 syklister (og kun 2) demonstrativt ved siden av hverandre - det ser jeg daglig og akkurat den varianten synes jeg er et problem.
Smal svingete vei oppover der tospannet breier seg over hele veien og sykler i 5km/t - ingen hindring virker det som.
Ikke skjønner jeg hva de tenker på.

Hverken sikkerhet eller samspill med øvrig trafikk virker det som...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
olepeder skrev:Det var ikke dette som var poenget, men den skjødesløse holdningen til om folk blir skadet i trafikken eller ikke.SuperMorten skrev:olepeder skrev:
Mener du dette i fullt alvor?
Jeg er HELT enig i at det ikke skal trenes der og da.
Den skjødesløse holdningen er det syklistene som har, ikke jeg. Når syklistene velger å bruke denne arenaen til å vise seg frem på slike tide som disse to tullingene så setter de alt jeg driver med på spill. Mister jeg lappen fordi en av dem hekter seg opp i noe eller bare faller på grunn av vindtrykket så mister jeg lappen for en periode konsekvent mens politiet etterforsker saken og de bruker den tiden de ønsker.
Utgangspunktet er at kondomen selv velger å bruke E39 som jeg må bruke for å komme fra A til B for sin trening. Hvorfor skal jeg da ha noen medynk for en som utfører en slik selvvalgt og unødvendig respektløs løsning. Dette er det mange som ikke sier med rene ord men dette ligger under i hele diskusjonen, den respektløsheten disse har for egen sikkerhet og medtrafikanters fremtid ved uhell.
At dette er en skjødesløs holdning så er det jo syklisten som er skjødesløs. JEG har til gode å skade noen heldigvis så langt jeg vet men disse utsetter meg for noe som er fullstendig unødvendig og da blir jeg litt forbannet.
-
- Innlegg: 203
- Registrert: 19 jul 2012, 04:26
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
- Bosted: Levanger
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Dette opplevde jeg som et god nyansering av det du skrev tidligere, takk (ikke det at du skylder meg noe, men alikevel)Duville skrev:olepeder skrev:Det var ikke dette som var poenget, men den skjødesløse holdningen til om folk blir skadet i trafikken eller ikke.SuperMorten skrev:olepeder skrev:
Mener du dette i fullt alvor?
Jeg er HELT enig i at det ikke skal trenes der og da.
Den skjødesløse holdningen er det syklistene som har, ikke jeg. Når syklistene velger å bruke denne arenaen til å vise seg frem på slike tide som disse to tullingene så setter de alt jeg driver med på spill. Mister jeg lappen fordi en av dem hekter seg opp i noe eller bare faller på grunn av vindtrykket så mister jeg lappen for en periode konsekvent mens politiet etterforsker saken og de bruker den tiden de ønsker.
Utgangspunktet er at kondomen selv velger å bruke E39 som jeg må bruke for å komme fra A til B for sin trening. Hvorfor skal jeg da ha noen medynk for en som utfører en slik selvvalgt og unødvendig respektløs løsning. Dette er det mange som ikke sier med rene ord men dette ligger under i hele diskusjonen, den respektløsheten disse har for egen sikkerhet og medtrafikanters fremtid ved uhell.
At dette er en skjødesløs holdning så er det jo syklisten som er skjødesløs. JEG har til gode å skade noen heldigvis så langt jeg vet men disse utsetter meg for noe som er fullstendig unødvendig og da blir jeg litt forbannet.
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Dette er vel å kaste stein i glasshus? Det meste av mc-kjøring er vel også hobbyvirksomhet ute på rundtur?Duville skrev: hvorfor får voksne lov til å drive sin hobbyvirksomhet - de skal jo ikke fra A til B de skal bare ut på en rundtur.
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
KydeX skrev:Dette er vel å kaste stein i glasshus? Det meste av mc-kjøring er vel også hobbyvirksomhet ute på rundtur?Duville skrev: hvorfor får voksne lov til å drive sin hobbyvirksomhet - de skal jo ikke fra A til B de skal bare ut på en rundtur.
Ikke enig - kjører jeg MC er jeg kapabel til å kjøre slik at jeg ikke hindrer den øvrige trafikken og på den måten skaper farlige situasjoner. Relativt stor forskjell på MC kjøring og syklister....
- tar du det ut av kontekst slik du gjør så ser det kanskje sånn ut med dette må sees på i sammenheng med diskusjonen vi har. På den andre siden så nyter jeg MC kjøringa aller helst på alle andre veier enn E39. Skal jeg fra A til B så hender det nok at jeg bruker E39 men det er unntaksvis - nettopp fordi den er "overtraffikert" og for øvrig lite "utfordrende" til annet enn forbikjøringer.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
Synes det er sykkelritt herover hver søndag heretter...kanskje begynne å kjøre midt i veien i tredve kan være en morsom øvelse...ikke verre at jeg sinker dem enn at de sinker meg vel ?



Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien
[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... _W4xE7_7TI[/video]
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)