Takk for en hyggelig tur Tor! :)
Jeg har blitt en erfaring rikere når det kommer til sykkelfronten nå og jeg må bare si det var en glede å prøve kanskej Norges eneste sykkel av dette slaget. Rett og slett en fantastisk flott sykkel. Gjennomført tvers igjennom. Etter prøveturen fant jeg fort ut at dette ikke var en vaskeekte cruiser i kategorien som min sykkel befinner seg i, men heller en slags "Performance" cruiser med et langt mer "moderne" lydbilde. Dette var noe helt eget og jeg tror ikke man finner noen lignende sykkel på markedet. Det at man kunne lett dra den til over 9.000rpm var jo også morsomt.
Av negative ting (for å holde seg litt objektiv) så krevde denne sykkelen over 4-5.000rpm for å få det beste draget, og under 3.000rpm føltes bare anstrengt. (der min cruiser koser seg som best). Speilene ristet som ut av bare helvete på lavere rpm's og vibrasjonene var ganske merkbare. Bortsett fra dette var dette en virkelig herlig opplevelse. Lyden på denen sykkelen når man drar på er bare det råeste jeg har hørt noen gang på en sykkel. Alle R-sykler og pottetrimmede A2 sykler (samt min egen) kan gå å legge seg. Lyden var ikke spesiell høylytt, men for å trekke en sammenligning så hørtes det ut som en Porshe Boxter Turbo som ga gjernet.
Prisen for en slik ny (som dog ikke er helt lik denne med det hav av modifikasjoner som er gjort) var i følge Tor rundt 260.000,- og det er MYE penger. Jeg forstår dem som kjøper en slik sykkel, men grunnet prisen blir den litt for dyr.
Jeg prøvde og dra på litt med denne og hadde vel opp mot 8.9.000 rpm og den lyden var bare som sagt fantastisk. Skikkelig drag hele veien. Dette er mer en fartssykkel enn en cruiser.
Den var veldig god å kjøre, jeg satt nermest helt perfekt. Akkurat som på min, men på en annen måte. Harley'en var vesentlig mindre av størrelse (men veier like mye som min) og føltes mer håndterbar. Den virket noe nervøs i svinger. Der min lente seg fint inn, ble denne harley'en mer nervøs og "hakkete".
Sammenlagt kan jeg bare si at dette nok kanskje kommer til å være den sykkelen jeg husker alle best som jeg har prøvekjørt. Også i fremtiden. En meget spesiell sykkel :-)å
Takk for en hyggelig tur Tor, dette må vi gjenta. Vi holder kontakten!