VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bedre

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

jeg ordla meg klønete, det er bridgestonedekkene jeg ikke er glad i.

XX selges jo og på den står det Angel GT, skal du selge en brukt sykkel idag bør den være ship shape :thumleft Den får nye Mich PR3

Så vrenger av de som står på nå, og ja...de er knallbra. Bedre en Z8 som jeg hadde før de.

På ZZR står det Bridgestone..og føler meg usikker spes på vått...selvom de sitter bare det er varmt. Så den skal FÅ NYE Angel GT :knegg bare det at nå må jeg knipe det fra matbudsjettet
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

En perle av en sykkel, om du vil bevare den strøken så pass på nedlegga.
Her er bilde av min etter en litt hårete runde på Ringen...

Bilde

Dro nedi med oljenivåglasset... :-k

Nye Angel GT på ZZR blir ikke feil, jævli bra feste i de.
Du kan nok med fordel gå opp på profilen til 190/55-17, blir litt kvikkere i vendinga da.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av biker7 »

Gratulerer med fin doning :thumleft Nye potter så er mye gjort. :-) :)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300,så ble det en ZZR

Legg inn av JohnnyTh »

Barbarozza skrev::prf Lovte å knipse.

..her er nyvinninga :twisted

Så får vi se...hva jeg får gjort utover...men det er bestillt inn to ting , styrehever på ca 15 mm
Og kræsjeknotter eller crashpads med flere innfestninger...liker ikke dette med å feste i motor...er du uheldig knekker du motorfeste....

Så MÅ jeg ha nye dekk....fikser ikke Bridgestone, enda bakdekket er nytt. Det selges rimelig
og hvis noen vil ha noen brukte Angel GT som de sikkert får ut 3-4 tusen til av så skal de FÅ disse i dimmen 120 og 180 , hvis ikke går de på dynga. Bytter på XX nå også

Så blir det potter og PC5 etter juniferien
Flott sykkel. Er disse dekken brukene på min GTR? Her går det jo bare i rolig tirkjøring så kunne vært gøy å prøvd Bridgestone.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

Ja Voodoodoo, den er lav...men kjenner jo samme greia fra XX

Jeg er bare 177, så å heve den like mye som XX vil jeg nok ikke gjøre....:) Sjekker omkretsen så ser jeg om det er greia :) Må kjenne litt på hvordan dette svinger men så langt synes jeg den er mer kvikkstyrt en XX og VFR800 som jeg akk kjøpte til en venn av meg

Dog så er du mye verre en meg mht Ringen osv. :prf

Johnny :vs Dekket er ditt det hvis du gir meg 500 kr , du skal få med fordekket men det får du gratis da ikke det er noe særlig. og jeg har aldri kjørt på dette før.. Fordekket er rundt og fint da og godt med mønster der også...dim er 190\50-17 Men ikke skyld på meg hvis du ikke liker de :knegg

Jeg har søkt litt på nettet, det trenger tid til å bli varmt så sitter det. Men det vil nok slites sykt fort på din . Får nye dekk innen 10 dager tenker jeg, så kan jeg sende det når jeg har lagt om. Eller bor du nærme meg ? Akerhus syd

Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??

Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi

Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av biker7 »

Barbarozza skrev:
Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??

Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi

Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Dætta blir gær-bra, som vi fra Solør sier. :prf (altså meget bra ! )
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

biker7 skrev:
Barbarozza skrev:
Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??

Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi

Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Dætta blir gær-bra, som vi fra Solør sier. :prf (altså meget bra ! )
Det var det jeg tenkte også :thumleft
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

Barbarozza skrev:
biker7 skrev:
Barbarozza skrev:
Biker7 : Nye potter kommer. Hva synes du om disse ??

Tenkte litt på svarte GPR som er E merka, for mye styr med Yoshi

Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Dætta blir gær-bra, som vi fra Solør sier. :prf (altså meget bra ! )
Det var det jeg tenkte også :thumleft
Er litt knot med slipon før og etter 08. På din sitter kat-en i torpedoene så med slipon blir du kvitt de. De E-merka pottene er som regel fra 08 og opp men da har mellomrøret litt annen dim så en må lage en overgang elns. Alternativt handle grenrør fra 08... Kat-en kan en jo alltids banke ut...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

perhjalmar
Innlegg: 31
Registrert: 20 feb 2012, 16:53
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA
Bosted: Svelvik

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av perhjalmar »

Gratulerer med ny sykkel, :prf har en 2006 ZZR (+ 4 andre) Har montert fullt Acro. (ble som de lovte, 10 kg mindre og 10 hester mere) monterte Bazzaz (7 hester ekstra), men har ikke fått finjustert den enda. Går litt dårlig opp til 4 tusen, si fra hvis du får noe gode løsninger til ZZR.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

Takk for tipset Voodoodoo. Jeg skal være ops :D

Overganger greier jeg som regel å fikse hos en rørbøyer. Jeg er klar over katta i potta for å si det sånn.

Per Hjalmar : Takk :D

Hos meg blir løsninga å beholde original eksos minus pottene, jeg har hatt helannlegg på CBR i alle år men som du selv sier så får man alltid sekundærproblemer når man roter med det. Jeg løste det med forhøya bensintrykk og PC på den. Men problemet som jeg alltid sleit med var at den ble varm, og i europa med 40-45 varmegrader begynte det ofte å koke med engang det ble litt stillstand :-)å . Det fikk jeg aldri bort. Med originalanlegg så er dette ikke tilstede.Ei heller her hjemme da det skjeldent er så varmt

Jeg vet ikke hva du har gjort i tillegg men har du fjerna secondary butterflies så går nok sykkelen din magert. Ergo ujevnt under 4 tusen så lenge du ikke har benket den.

Du kan sikkert øke fuelcellene under 4000 med Bazazzen også ??? prøv med 5 %

Jeg holder en knapp på brukervennligheten til Powercommander + autotune, jeg kjenner produktet og kan bruke den, Bazzaz er desverre ukjent for meg. Så PC blir løsninga for meg og jeg slipper å benke.

Denne gangen blir det kun relativt enkle forbedringer, med 190 gamp behøver jeg ikke så mye mer...

Høres ut som du har laga deg en versting i alle fall :) Kult :knegg
Memento mori

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Jompa »

Barbarozza skrev:
Hva synes folket ? Blir disse bra ?
Jepp, mye bedre enn de enorme septikrørene.
Eksosrør skal ikke stikke ut bakom hjulet
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av simpson »

Mye kan sies om Kawa, men eksos har de ikke peiling på.
ZZr 1400 er ille, men GTR 1400 tar kaka :-)å

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av JohnnyTh »

Eksosen på GTR er kun en eier som kan være glad i... Tror jeg, selv om jeg fremdeles ikke liker det. Har sett bilder av orginaleksos som er kuttet 10 cm og det er ikke fult så sinnsykt ut. Har lyst til det men litt skeptisk. Først på grunn av lovligheten og for det andre at jeg vet ikke hvor mye utslag det gjør på lyden.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

På ZZR'n må du huske på å blokke Kleen systemet når du skal bruke PcV hvis ikke får du helt gæærne afr verdier.

Ville anbefalt deg å benke sjøl med Autotune. får liksom finjustert enda mer når man har den spent opp i benk.

Skal inn med min til høsten sjøl for å få fjerna litt rusk og justere tenningsmap osv. (det gjør man i org. ecu med en boostbysmith boks).

Sykkelen din har jo toppfartsperre og den må du jo ha vekk.. kanke ha sånt :scratch

Om du er litt kort i lortfallet så er det jo gel sal som senker setehøyden noen cm å få kjøpt. så kan du jo eventuelt benytte de ekstra cm-ene til å heve stussen litt..

Haya'n danser iallefall fint om dagen, 4 nydelige mil til jobb i dag og så blir det 4 tilbake nå i kveldinga :prf
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

perhjalmar skrev:Gratulerer med ny sykkel, :prf har en 2006 ZZR (+ 4 andre) Har montert fullt Acro. (ble som de lovte, 10 kg mindre og 10 hester mere) monterte Bazzaz (7 hester ekstra), men har ikke fått finjustert den enda. Går litt dårlig opp til 4 tusen, si fra hvis du får noe gode løsninger til ZZR.
Hei.
Fjern "secondary's", eller den såkalte sekundære spjeldrekka på innsprøytinga!

http://www.zxforums.com/forums/zx-14-fo ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

ZZR-Erling skrev:
perhjalmar skrev:Gratulerer med ny sykkel, :prf har en 2006 ZZR (+ 4 andre) Har montert fullt Acro. (ble som de lovte, 10 kg mindre og 10 hester mere) monterte Bazzaz (7 hester ekstra), men har ikke fått finjustert den enda. Går litt dårlig opp til 4 tusen, si fra hvis du får noe gode løsninger til ZZR.
Hei.
Fjern "secondary's", eller den såkalte sekundære spjeldrekka på innsprøytinga!

http://www.zxforums.com/forums/zx-14-fo ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Å fjerne spjelda er litt avleggs nå som ecu'n er hacket og en kan legge inn i ecu når og ved vilken TP de skal åpne. Problemet med de er jo ikke at de er der men at de faen ikke åpner skikkelig før over 6000rpm.
Jeg hadde kosta på meg en woolich tuning boks og lagt inn verdiene i ecu. og så er det jo så mye annet arti en kan finne på der... fjerne toppfartsperre, endre tenningsmap så en får full fres på 1ste og 2dre gear osv. osv.

http://www.woolichracing.com/products/k ... oductTable" onclick="window.open(this.href);return false;
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

...oki......meeeeen er ZZR1400 bedre enn K1300S da?
:knegg

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

Tja, om jeg fikk velge mellom ny ZZR eller Ny K13 ble det lett ny ZZR.
Ikke fordi den er bedre men den er jo jævlig mye råere da..

Meen en skal ikke se bort ifra at det dukker opp en Beemer i garasjen når haya'n skal pensjoneres.

Men jeg gidder jo egentlig ikke å diskutere det med en som klarte å bytte ut en ZZR med en Triumph Åffroader :scratch
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Voodoodoo skrev:Tja, om jeg fikk velge mellom ny ZZR eller Ny K13 ble det lett ny ZZR.
Ikke fordi den er bedre men den er jo jævlig mye råere da..

Meen en skal ikke se bort ifra at det dukker opp en Beemer i garasjen når haya'n skal pensjoneres.

Men jeg gidder jo egentlig ikke å diskutere det med en som klarte å bytte ut en ZZR med en Triumph Åffroader :scratch
:D

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Fant denne da...leter så finner man ;)

http://www.motorcyclistonline.com/compa ... ecord.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Bosted: Oslo

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Togmannen »

ZZR-Erling skrev:...oki......meeeeen er ZZR1400 bedre enn K1300S da?
:knegg
Tydeligvis. Konklusjonen fra artikkelen du linket til:
Ultimately, the Ninja ZX-14R comes closest to the intended target. There’s no arguing about that engine, electric smooth and ungodly powerful. It’s wrapped in modern bodywork—though all of us found the electric-green-with-flames paint a bit garish—and a stiff, sophisticated, over-the-engine monocoque frame that provides a fine perch for piling up the miles. It also offers all the technology and features that we expect from a top-line bike in 2012—including traction control—for a competitive price. If you’re searching for a modern throwback to the good old days of sport-touring when the emphasis was squarely placed on eye-widening speed with a spice of sport, Kawasaki’s Ninja ZX-14R is the best bet.
Men det visste du vel siden du linket til artikkelen?
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Togmannen skrev:
ZZR-Erling skrev:...oki......meeeeen er ZZR1400 bedre enn K1300S da?
:knegg
Tydeligvis. Konklusjonen fra artikkelen du linket til:
Ultimately, the Ninja ZX-14R comes closest to the intended target. There’s no arguing about that engine, electric smooth and ungodly powerful. It’s wrapped in modern bodywork—though all of us found the electric-green-with-flames paint a bit garish—and a stiff, sophisticated, over-the-engine monocoque frame that provides a fine perch for piling up the miles. It also offers all the technology and features that we expect from a top-line bike in 2012—including traction control—for a competitive price. If you’re searching for a modern throwback to the good old days of sport-touring when the emphasis was squarely placed on eye-widening speed with a spice of sport, Kawasaki’s Ninja ZX-14R is the best bet.
Men det visste du vel siden du linket til artikkelen?
Neida...jeg linket til det faktum at alle testerne foretrakk BMW'en.


Dessuten er jeg ikke ineteressert i "when the emphasis was squarely placed on eye-widening speed with a spice of sport, Kawasaki’s Ninja ZX-14R is the best bet."...og det er nok ingen andre heller, langs veien.
Sist redigert av ZZR-Erling den 26 apr 2014, 21:18, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Barbarozza »

Man kan ønske seg mye :vs men greia er at jeg er litt blakk etter innvesteringa :)

Jeg sitter på to sykler, og har null lån så vi får ta det pøh om pøh

Begge syklene har fått nye dekk, CBR har fått alt fra ny olje+filter samt kjede og drev, samt luftfilter og ny kamkjedestrammer. Ventilene er målt og funnet ok.

Så har jo brukt noen kroner på den også. Vil ikke ha på meg at jeg selger noe som ikke er i skikkelig stand. Har vel brukt 8000 kr i deler med dekk, og jammen måtte bilen ha ny dynamo også. Penga går

Steg 1 er i alle fall : nye dekk...styreforhøyere, og "velteknotter" (crashpads)
(betalt allerede)

Steg 2 blir PC5 og autotune.

Steg 3 nye potter...hvis økonomien er bra blir steg 2 og 3 slått sammen

Jeg kommer til å remappe original ECU, så butterflies åpner før. Men ikke før til vinteren, da kan jeg rote med det.
Memento mori

ZZR-Erling

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av ZZR-Erling »

Barbarozza skrev:Man kan ønske seg mye :vs men greia er at jeg er litt blakk etter innvesteringa :)

Jeg sitter på to sykler, og har null lån så vi får ta det pøh om pøh

Begge syklene har fått nye dekk, CBR har fått alt fra ny olje+filter samt kjede og drev, samt luftfilter og ny kamkjedestrammer. Ventilene er målt og funnet ok.

Så har jo brukt noen kroner på den også. Vil ikke ha på meg at jeg selger noe som ikke er i skikkelig stand. Har vel brukt 8000 kr i deler med dekk, og jammen måtte bilen ha ny dynamo også. Penga går

Steg 1 er i alle fall : nye dekk...styreforhøyere, og "velteknotter" (crashpads)
(betalt allerede)

Steg 2 blir PC5 og autotune.

Steg 3 nye potter...hvis økonomien er bra blir steg 2 og 3 slått sammen

Jeg kommer til å remappe original ECU, så butterflies åpner før. Men ikke før til vinteren, da kan jeg rote med det.
Ja, det utgjør en betydelig forskjell å få opp de "restriktorspjeldene". :thumleft

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: VFR1200(nesten)like god som BMW K1300 og nesten litt bed

Legg inn av Voodoodoo »

Har du vært på toll.no og sjekka de nye aldersfradraga barbarozza?
Trur du blir positivt overraska, kompisen sparte 10' på sin 04 ZX12 når han regga heromdagen :prf
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar