Spidairs logg...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

45316 skrev:

Uansett lurt å holde femti på Darbu da det hender seg det er kontroll der.
Også er det unger som går der og en bedre grunn til å ikke kjøre for fort der finnes ikke!!!

:-) Akkurat den bota tenker jeg ikke så mye på når jeg holder fartsgrensene under sytti... Er ikke alltid jeg overholder farts grensa over sytti, men under overholder jeg dem alltid, fordi folk ferdes der...
Bor selv på en vei det kjøres temmelig hardt på av enkelte (Semsveien i Hokksund og der er fartsgrensa 50km/t på strekningen langebru- jernbane overgangen, uten hundre foran!!!...) og selvsagt kan jeg ikke selv kjøre for fort i andres nabolag og utsette andre unger for fare når jeg ikke ønsker at noen skal utsette mine unger for fare... Det blir hykleri syntes jeg, så under sytti overholder jeg farts grensen, noe jeg allerede har "spart" noen tusen på i år, da jeg har kjørt forbi tre farts kontroller, to i femti sone og en i førti sone.. og legg merke til kjørt forbi... :-)

:-)

En bot skal jeg nok alltids klare å betale, å kjøre ihjel en unge tror jeg neppe jeg vil klare å betale for...... Så min oppfordring til alle som ferdes langs veien, enten det er i bil eller på MC, blir derfor: Kjør pent der folk ferdes!!! Skal du gi på så ha ihvertfall respekt nok for andres liv at du ikke drar på i nærheten av dem og utsetter dem for fare!! Om du selv ikke bryr deg om ditt eget liv driter jeg i, så det gjør du som du vil med for alt jeg bryr meg... Verdien av unger er uvurderlig, husk det! :-)

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Spidairs logg...

Legg inn av 45316 »

Veldig enig!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Spidairs logg...

Legg inn av TBI81 »

Fikk du laget ferdig de sideveskene av ammokasser? Hadde vært moro å se bilder av :-)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

TBI81 skrev:Fikk du laget ferdig de sideveskene av ammokasser? Hadde vært moro å se bilder av :-)
Nei, det eneste som er klart der er planene... Driver å kjøper leilighet, så dagene har liksom gått med på annet... Men jeg må ihvertfall klare å ferdigstille en, det vil jo øke plassen jeg har til rådighet ganske mye... Så jeg skal blir ferdig med en ihvertfall i mai, og en til i juni..

Har da kjørt på min første tur sammen med noen (har til i går alltid kjørt alene). Turen gikk fra Hokksund, Kongsberg, Notodden, Noragutu, Valebø, Skien, Siljan, Steinsholt, Hvittigfoss, Hof, Sande til Drammen... Fikk litt regn ved Valebø og det senket farten en del, men så klarnet det opp igjen til vi kom til Siljan, der snødde det faan meg!!! Begynte å bli litt ekkelt akkurat der og da, men det ga seg etter ca fem minutter og vi kom ut på bar asfalt igjen...

Han som kjørte "leder sykkelen" kjørte en diger behagelig doning som ikke er bygget spesielt for svingete vei, så det gikk smått, men når han vinket takk for seg og svingte av mot Horten ble farten en litt annen... Hadde en lignende sykkel som min, en sving maskin og du verden hvordan vi fosset nedover de krappe svingene fra Hof og ned til Sande (Hanekleiva). Asfalten er av den grove typen og dekkene satt som magneter i svingene der mens G kreftene rev i kroppen, skikkelig SKIKKELIG moro!!! Helt rått å "rette opp" sykkelen ut av svingen med å gi på før man gjør seg klar til neste, og neste og neste... Er veldig klar over "tunnel kjøring" (At man føler seg så utrolig i et med sykkelen og føler at den gjør alt du ber den om å gjøre...) og jeg merket at jeg var VELDIG nære å kjøre i tunnel nedover der, det gikk så utrolig glatt, dekkene satt som et skudd, nedleggene var sinnsvake (jeg subbet kneet nedi i den ene svingen og da er jeg faan så langt nede på en motard!!!!) og det var liksom helt magiskt å opprettholde den farten vi hadde i svingene og vi var som to unger da vi stoppet nesten nede i Sande, for han som kjørte bak meg følte det på samme måte....

Det er skjeldent jeg tørr å gi gassen full vri på motarden, da den glett drar på forhjulet både på første, annen og tredje giret og det er ikke noe serlig når du ikke har fullført svingen, men jeg gjorde det er par ganger på denne turen, bare for å kjenne på kreftene og det er helt sykt hvor villig denne motarden er på full vri på gassen, den bykser til og hjulet truer med å løfte seg helt klar av asfalten ut på rett strekkene og jeg måtte flere steder bremse kraftig ned for neste sving da det ville vært en sikker utforkjøring å holde den farten inn i svingen der... Men fy pokker for en følelse! Klikke inn tredje før svingen, holde rundt 6-7 tusen RPM og gi på med full vri ut av svingen, kicket er bare enormt, den kommer som et skudd og et par steder der var hjulet over bakken også og det til tross for at jeg lå over sykkelen og holdt den nede... Fantastisk sykkel å kjøre sving med, helt klart!!! Så på dekkene da vi stoppet og de var slitt helt ut til den ytterste kanten av dekket, så det var liten tvil om at jeg hadde presset nedleggene til det dekkene kunne klare. Hadde det vært ny og glatt asfalt hadde jeg aldri turt å kjøre slik, men på den grove og litt slitte asfalten ver det bare å gi jernet, dekkene satt som klistert, merket ikke så mye som en liten slipp engang, kjempegøy...

Når sant skal sies så aner jeg ikke helt hvor fort vi kjørte mellom de svingene, det var så mye annet som fanget min interesse at jeg rett og slett ikke hadde tid til å glane på farta... (Hastigheten er digital, RPM er analog og jeg kan derfor se hvor nåla på RPM er i "sidesynet", men hastigheten klarer jeg ikke å oppfatte...), men dette er en øde vei, med mange og krappe svinger, ingen avkjørsler og så fort vi kom til 60 sonen så var det ned i 60.... Ikke for at jeg prøver å forsvare at vi sikkert kjørte for fort noen steder der (nei, sikkert ikke... :redface ) men vi holdt ihvertfall fartsgrensen der det kunne gå ut over andre...

Alt i alt en fin tur, men den siste biten der tok nesten toppen av kransekaka, det var helt rått!!

Turen ble rundet av på Bragernes torg i Drammen (kubikken) med en god expresso (italiensk type) samt en god italiensk is (Barista kaffebar ved torget anbefales...) og selvsagt med regn resten av turen hjem til Hokksund... Slik hører med vettu :-) I dag har det ikke blitt noe kjøring grunnet konfirmasjon...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av LordShaft »

Hehe får nesten litt ståpels av å lese :redface

Den følelsen er til å ta og føle på! Herregud så deilig det er når en har sånn flyt. Noen dager bare klaffer alt, og en kan presse på litt ekstra.
Tørr jeg spørre hvilken dekk du har på biken din?

Kneskrap på en mottard er vel relativt dristig å regne, :-)å om du ikke henger helt på utsiden av sykkelen da :redface

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Kjører på micelin (?) pilot road 4. Veldig fornøyd med de dekkene, for de er gode på grus også.

Tror jeg holdt kneet instintivt ned mot bakken i den svingen, for det gikk ikke så fort der grunnet at svingen er veldig skarp (Nesten 180 graders sving, går rundt en bergknaus..), men fort nok til å ha et heftig nedlegg og det må jeg jo hatt når buksa var nedi. Hadde jeg hatt større fart spørs det vel om dekkene, selv på den knudrete asfalten, hadde sluppet, men de gjorde ikke det, åpenbart :-)

Flyten var helt skjønn, må bare oppleves og er helt håpløs å forklare for de som ikke har kjørt en motorsykkel har jeg merket meg... De ser bare rart på deg med et sånnt: "Hvor var romskipet ditt sa du?" blikk og begynner irriterende fort å prate om helt andre ting... he he. Prater du med en MC'ist derimot ser du glede og entusiasme med en gang, for de vet hva du prater om... :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av LordShaft »

:thumleft
Helt riktig!! Kjenner meg jævlig igjen der også. Når du forteller til en som kjører sykkel og har litt samme kjørestil, så ser du det lyser opp å trynet deres når en forteller slikt. Men klart du har de som foretrekker å døse rundt i fartsgrensen å nyte utsikten. Dette er like kos for noen, jeg derimot søker gjerne litt for ofte etter den følelsen som du beskrev i dag :redface

Gleder meg faktisk mer og mer til å prøve disse dekkene selv. Jeg er typen som har vært helt overbevist om at det er idioti å kjøre R sykkel med noe annet enn sport dekk. (ja shame on me) Men sånn er det av og til :redface

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Har hatt to mye mykere dekk på sykkelen og var litt redd for at de pilot road dekkene kanskje kunne være for harde, men de har overbevist meg ihvertfall... Også er de MYE bedre på grusvei enn de andre sports dekkene jeg har hatt... Ikke for at jeg kjører mye på grus, men der jeg før måtte be GPS'en retenke en vei uten grus (Det var IKKE gøy å kjøre grus med de andre dekkene, følte at hele sykkelen driftet sideveis selv i veldig lav hastighet...) er det nå ikke så farlig om det er en grusvei eller to der jeg ferdes... For disse dekkene klarer seg fint på grus også...

Det eneste andre "aberet" jeg hadde med de racing dekkene jeg hadde før utenom gruskjøring var at de ble veldig fort slitt... Jeg "brukte" dem opp på rundt 600 mil.... Greit, jeg kjørte til dels hardt på elendige veier, gjerne med grov og gammel asfalt, but still... Disse pilot road dekkene ser ikke slitte ut i det hele tatt etter å ha kjørt 600 mil på dem i år... Jeg byttet de rett før jeg satte sykkelen på vinterlagring i fjor, for da var fordekket jeg hadde en spiss V og jeg kunne se kordene på midten av bakdekket... og sånn stål er glatt å kjøre på... He he... For ikke å snakke om at sykkelen var håpløs å legge ned i sving... den ville opp igjen hele tiden... Dette går så gradvis at du ikke legger merke til det med en gang, til kjøre egenskapene plutselig er så dårlig at sykkelen er farlig å kjøre nesten...

Så jeg valgte å gå opp et hakk fra racing dekkene jeg hadde og tror ikke jeg gjorde noe dumt med det... Tvert i mot ser det ut til.. :-)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Da her jeg vært en "liten" tur fra Hokksund og overnattet på furuly camping i natt. Kjørte E16 opp til Fagernes, derfra fv51 og E15 til Lom, og derfra det siste stykket til Furuly og da jeg voknet (kl 06.13) i dag tidlig pakket jeg sykkelen og satte kursen for Stryn... Var meningen å kjøre gamle strynsfjellet veien, men siden det var så kaldt og hadde regnet var jeg ikke sikker på føret over der, så jeg kjørte nyveien... Bikkje kaldt over der!!!! Stoppet flere ganger og løp på flekken for å få igjen varmen enda jeg hadde godt på meg pluss regndress... men da jeg kom ned til Stryn hakket jeg tenner og skalv av kulde og måtte kjøpe meg en toast og sitte inne på Esso i sentrum der en halv time før jeg fikk igjen varmen... Grisekaldt!!! Så gikk turen videre, rundt hele fjorden før jeg kjørte opp av tåka (eller lavt skydekke) ved Utvik, og vips ble det varmere gitt!! Ved Byrkelo var det rent levelig og til nærmere jeg kom Sogndal, til bedre ble det...

Sykkelen har så langt gått på knappe 0,33 liter på mila, langt mindre enn den gjør med den småkjøringen jeg har ellers, da er den oppe i 0,4 liter på mila et par ganger.. (Litt hard kjøring). Jeg har ligget i ca 95 km/t i åtti sonene (70 og under holder jeg ALLTID farts grensen...) på sjette giret og hatt fin flyt i svingene og i tunnelene. (Er en del av dem der borte....) og opplevde å IKKE bli tatt i farts kontroll helt øverst i Hemsedalen fordi jeg holdt seksti... :) Ellers har jeg ikke opplevd å bli forbi kjørt av en eneste bil bortsett fra en polti bil i utrykning i går på E16 (en BMW som hadde kjørt av veien...) og heller ingen motor sykler, så det har gått gvast i svingene, utrolig deilig å kjøre sving...

Fra Sogndal og hjem igjen (Jepp, var en "detour" hjem jeg ikke helt hadde planlagt, men fant ut i Sogndal at kjedet mitt ikke kan strammes mer og må derfor ha nytt kjede, så det setter jeg på i morgen, har nemlig et liggende her hjemme...) gikk turen knirkefritt. Måtte ta av meg regndressen på ferga fra Mannheller-Fodnes (merkelig opplegg, man kommer rett ut på ferge kaia fra tunellen der...) og dra av meg superull undertøyet på en bensin stasjon på Nesbyen, for jeg satt og svettet oppover i nitti kilometer....

Her hjemme er sommeren kommet for fullt her, utrolig deilig og varmt og nesten helt surrealistisk å tenke på at jeg holdt på å fryse koddane av meg på morran i dag...

Det ble nitti mil det på sykkel på to dager og jeg ville jugd hvis jeg sa jeg ikke kjenner det i ræva, det er tross alt en supermotard jeg kjører og ingen hjørnesofa :)

Bilde
image sharing

Et stykk full sykkel, godt det ikke er så tungt :) Nettingen rundt potta laget jeg selv for noen dager siden, da salveskene ville smeltet om de kom i kontakt med potta... Ble bra syntes jeg :)

I morgen, etter kjede bytte, går turen til Lysebotn... Må dit og glane litt også... :)


Bilde fra Stryn, tatt fra den plassen etter den siste tunellen... Ned til oppstryn..
Norge er fantastisk vakker!!! :)
Bilde

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

La ut på tur i går etter kjede byttet til Lysebotn. Utrolig vei bort dit (fra Byglandsfjord) og enda mer utrolig vei ned til Lysebotn... Tenkte meg egentlig til Kristiansand etter besøket i Kerrag og Lysefjord, men traff på en skotte som hadde rotet seg bort (Han skulle av alle ting til Åmot og det er det hundre og snørrå førti steder som heter her i landet så GPS'n hans sendte ham i sirkler... ) Jeg tastet inn den riktige Åmot og vi kjørte sammen bare for å oppdage at Åmot er noe alle tom tom'er er programmert til å ikke finne...og at vi hadde kjørt forbi... Han skulle til Sandefjord og ta ferga til Strømstad, og siden jeg skulle hjem (jeg skippet Kristiansand) så slo vi følge. Klokka var litt før tolv da vi ankom Evje og det begynte å bli skikkelig mørkt da vi begynte på veien østover, mot Arendal. Vi måtte brå bremse for ikke mindre enn to elger på vel tre minutter og etter det tok vi det med ro før reise følget ikke orket mer og tok inn på et motell. Vi sa hadet og takk for følget og jeg reiste videre alene... De dype skogene der nede var nå beksvarte, så jeg holdt vel rundt sytti (turte ikke fortere) og etter en del om og men på krokveier med stiplet hvitstripe (Og knapt nok det) kom jeg til Fiansvingene, der jeg spiste nattmat og kledde på meg mer klær, da det begynte å bli skikkelig kaldt og rått... Så begynte etappen på E18 oppover mot Hokksund, jeg svingte av i Porsgrunn og måtte stoppe da knærne mine klapret av kulde... Jeg kjøpte to aviser og stakk dem på innsiden av buksa og det hjalp. Vet om en snarvei fra Skien og mot Siljan, så jeg tok den og holdt på å kjøre på en sånn liten spretten tass, dådyr eller rådyr. Ved Vindfjell tunet snittet jeg et piggsvin og noe lenger ned en grevling og de jeg nærmet meg Hvittingfoss løp det tre elger ute på et jorde ved siden av meg... Skulle nesten tro jeg kjørte i en zoologisk hage eller noe slikt, for ved Efteløt var jeg nær ved å kjøre over huskatta til noen, da den og en katt til plutselig spratt over veien... Resten av turen foregikk uten dyr, men du verden hvor kald jeg var... Etter å ha cruisa over fiskum sletta begynte knærne mine å skjelve ukontrollert igjen og nå, klokka seks på morgene, er jeg endelig hjemme... Ble en maraton tur gitt, men kjedet fungerte i det minste knirkefritt... :)

Så nå er det hoppe til køys og sove litt... Kjenner at jeg trenger det nå etter drøye 18 timer i "salen".... Setet sluttet å "plage" meg da jeg hadde begynt på fjell overfarten til Sirdal... Etter det gikk den litt murrende verkingen etter veldig mange timer på smalt sete over, av en eller annen grunn... Tror jeg kommer til å drømme om smale, kronglete veier med brøytekanter i natt... og stiple linjer :)

Opplevde å kjøre fra min skotske kjøre kompis ved flere anledninger, han syntes ikke de norske veiene var noe å holde farts grensen på... :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Har kikket litt på reisa i går og i natt og kommet frem til at jeg faktisk kjørte litt i overkant av 85 mil så og si i et strekke i går... Var som sagt meningen at jeg skulle til Kristiansand etter Lysebotn, så jeg rotet meg nesten ned til Flekkefjord ved et lite sted som het Fede der jeg traff Scott (Skotten..) Han kom kjørende og stoppet da jeg i et veikryss sto og kikka på GPS'en (prøvde å finne en bensin stasjon og det skulle være en i Fede, noe som var jug...) og lurte på om jeg kunne hjelpe ham med å finne Åmot... Av alle ting... Så vi bestemte oss for å kjøre i følge og fant en bensin stasjon i Kvinsesdal og etter kartet skulle Åmot være rett oppi lia der... Men vi kjørte for langt (Fuck Åmot på GPS'en...) og Scott bestemet seg for å fortsette litt til før han kveila beinhaugen, så vi fortsatte... Var litt gøy å kjøre to stykker (har bare gjort det en gang før, bruker alltid å kjøre alene...) og selv om jeg kjørte fra han flere steder syntes han det var artig også..

Han sa takk for følget rett før vi kom til Mykland (der jeg fylte bensin på en sånn kloss automat (kun 95 og diesel der...) som tydelkigvis er populær på sørlandet, der det ikke er så mye folk.... ) Turen min gikk videre og jeg hevnet etterhvert i Fiansvingene, der jeg kjøpte med mat og kledde meg opp (Var grisekaldt og rått som faan...) Før turen gikk videre oppover E18...

Ved Risør så jeg en bil som var stoppet av sivilt politi (tydeligvis kjørt litt fort i nattens mulm og mørke...), så jeg slappet av på rulla, var under hundre i det minste... Kulda var grusom, noen steder var det direkte tortur å kjøre, kulda skar i marg og ben... Så sånn halveis fant jeg ut at puta jeg hadde med meg var fin å ha innafor kjøredressen, og etter mye om og men klarte jeg faktisk å stappe den innafor og så bælfeit ut antagelig, men hvem bryr seg, det hjelp mot kulda...

Til tross for kulda var det en tur jeg gjerne hadde tatt en gang til (ikke i morgen da...), men jeg ville nok ha tatt meg meg et oversikts kart i papir format, da det er vanskelig å se gode løsninger på GPS'en, en mister litt oversikten der... Og jeg ser nå at det var helt andre veier jeg burde kjørt isteden for å tråkle meg over hele landet bort til Fiansvingene... Og jeg ville tatt med litt varmere tøy, helt klart!!!!!! Men det er tross alt juli da, og litt vanskelig å gjette at det skulle være s¨å grisekaldt om natta...

Et annet problem jeg slet med var insekter på visiret... Vet ikke hvor mange ganger jeg stoppet for å tørke dem av med våte glass vipes jeg kjøpte på Shell for en stund siden, men det var en del ganger... Håpløst å se elg når utsikten er hemmet av en zillion knott og mygg lik og man sitter og beveger hodet frem og tilbake for å spotte den flekken som IKKE beveger seg foran seg på veibanen i håp om å se elgen FØR den polerer visiret liksom...... Stoppet for å tisse og har aldri hatt så mange som ville gi meg blowjob på en gang... Dæven...

Var i tvil om jeg skulle kjøre helt hjem igjen om natta, ikke minst på grunn av elg, som aldri er koselig å få nærkontakt med og spesielt ikke på motor sykkel, men også alle de andre dyrene i hakkebakkeskogen.... Prøvde å avpasse farten til noe fornuftig, men må innrømme at jeg nok tok noen sjangser underveis, noe man ofte gjør når man bare vil hjem... Men noen sjanser skal man jo ta, prøver å kjøre ca 70% av hva jeg kan, for å ha en sikkerhets margin på 30%, men hvordan vet man det egentlig?? Noen ganger blir bare rulla værende i full der man heller kanskje skulle slakket av litt på den... Tror de fleste kjenner følelsen... :)

Og ikke at jeg savner noen å kjøre sammen med, blir litt mye hensyn å ta syntes jeg, så langt, men det kunne vært gøy å kjørt flere fra tid til annen også... Må se hva jeg gjør der... ER vel ikke så veldig mange som ville bli sett sammen med en motard heller, eller forvokst moped... :) Har følelsen av at mange har sykkel som penisforlenger og ikke noe de faktisk kjører på... Pusse, knikke og gni er viktigere enn følelsen av frihet for en del føler jeg... Og det er ikke noe for meg... Jeg liker å kjøre jeg og driter litt i hvordan det jeg kjører på ser ut til enhver tid.. :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg... Kjede røyk gitt

Legg inn av spidair »

Satte på kjedet for ca 100-150 mil siden og det har frem til i dag virket knirkefritt, men i dag, etter at jeg kjørte over en fartdump i 40 km/t og uten noe hopp og sprett av noe slag, skjedde det ikke noe da jeg ga gass etter fartsdumpa... Det hender jo fra tid til annen at jeg har vært litt svak i girskiftet og misset er gir, så jeg girer opp og prøver med litt gass igjen, men nei... Så jeg girer ned igjen og gir gass... nei... Nå begynner jeg å mistenke noe annet og ser ned på kjedet som ganske riktig har hoppet av bakre drev... Hmm, sjekket kjedestrammingen før jeg kjørte, var jo helt innafor den og går det å sette det på igjen da? Jeg prøver... Fester kjedet på det fremre drevet og gjør klar det bakre da jeg ser hva årsaken var, den ene siden av en av leddene hadde røket tvers av!!

Så jeg ringer guttungen til eks'en og får han til å hente verktøy og en tauestropp og femten minutter etter er kjedet av og jeg taues forsiktig hjem (har tauet moped en gang før og det gikk fint det... :-) ).

Så nå sitter jeg har da som jeg startet for tredve år siden, uten bil og uten motor sykkel på apostlenes hester... Starmotor, som solgte meg dette kjedet er underrettet og nytt kjede bestilt...

Fuck og faaaan liksom... Trodde det kjedet skulle klare 3000 mil som det orginale gjorde, ikke knappe 150 mil..... Det er for dårlig altså...

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Spidairs logg...

Legg inn av TBI81 »

Kjipt med kjedet! Du må ha vært uheldig der! Samtidig bra det ikke ble hjullås og krasj! :-)å

Men du er så fornøyd med PR4 på motarden altså .. Også jeg som egentlig hadde bestemt meg for Pilot Power til neste runde. Tror kanskje jeg må gå en runde til meg selv og gruble litt hardere på PR4 her også, evt Angel GT/M7RR :scratch

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Veldig fornøyd med PR4, har vært veldig gode dekk så langt, på våt asfalt og på grus. Rettnings stabile og svingvillige i alt jeg har testet dem i ihvertfall... Så de anbefaler jeg gjerne videre, gode dekk :-)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Da er sesongen på nytt på hell... og PMS setter snart inn for fullt...

Da står det litt over 35 000 på spoeedometeret på sykkelen og bakdekk nummer 7 er klar til å byttes (Venter med å bytte til neste år... må bytte fordekket også...) Har vært en fin sesong og jeg har truffet mange nye kjørevenner jeg kommer til å pleie kontakten med i vinter. Var faktisk OK å kjøre sammen med noen også, noe jeg kun har gjort tre ganger til nå (Har bevisst ventet med det får å få litt "kjøtt" på bena først... Vil jo ikke være den som alle må vente på hele tiden... ) Men til neste år kommer jeg nok til å slenge meg på turer sammen med andre ja, da jeg føler at jeg ikke er noen sinke lenger og derfor klarer å holde følge med resten, om de ikke er noen hardcore racere da.... Gleder meg til det...

Vinterlagring blir i år innendørs, i egen stue og det gleder jeg meg faktisk til. Er ikke spesielt glad i TV og vil mye heller pusle, klappe og kjæle med sykkelen så mye jeg vil (kanskje til og med putte den i sengen hvis PMS'en blir for hard... he he :-) ) enn å sitte å glo på den kassa på mørke kvelder . Bor man alene så bor man alene og kan folk dra inn stygge klaver og gamle pianoer og annet skrot inn i stua så er det jammen mer pynt med en motorsykkel spør du meg... Så det gjør jeg med goood samvittighet :-)

Har forsøkt å hale sykkelen opp trappa (bor i annen etasje i firemanns bolig med utvendig trapp...) to ganger og mislyktes begge gangene... Den første gangen fordi det var vått på stålristene jeg har lagt opp og bakhjulet glapp halvveis, den andre gangen kom jeg nesten opp før det glapp igjen og jeg og sykkelen rusjet ned igjen (uten skader på sykkelen da... ) da jeg ikke klarte å få feste med forhjulet... (Jada, jeg kunne sikkert ha kjørt opp, men SÅ dreven føler jeg meg ikke enda... Har prøvd å finne noen trapper jeg kunne øve litt i, men har enn så lenge ikke funnet noen...) Har i de siste dagene tenkt litt og jobbet etterpå og sveiset meg en innrettning med en båt winch som kan trekke 600 kilo som jeg fester på en jernstang i døråpningen på boden jeg har, så nå skal det gå knirkefritt å sveive opp sykkelen, for opp skal den!!!! Resten er barnemat. Gjør det samme når sykkelen skal ned igjen til neste år, fester winch wiren bak og triller pent ned... Idiot sikkert system og som vanlig ble konstruksjonen overdreven solid (kunne sikkert dratt opp bilen med det...), men bedre det enn for svakt og dårlig tenker jeg...

Så kan jeg skru, gnukke og ordne på sykkelen så mye jeg vil i vinter og PMS'en slår ikke inn så hardt håper jeg... Sykkelen vil ta seg nydelig ut foran veranda døren min mellom stua og kjøkkenet, kanskje jeg setter den på en juleduk i jula og pynter den isteden for et juletre... Tror jeg blir bra. :-)

Har bare ikke hjerte til å taue den opp riktig enda... Det KAN jo være at vi får noen fine dager enda... og det går jo fint å kjøre selv om det nesten er null grader..... :-)

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
Bosted: Trondheim
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av E-strom »

Lover du å legge ut bilder av KTM'en i heisen?
- please :roll
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

E-strom skrev:Lover du å legge ut bilder av KTM'en i heisen?
- please :roll
Det kan jeg godt :) Når den står på toppen av trappa :-)

Ryddet plass i går og fant frem aviser jeg kan trille sykkelen over gulvet på, Har laget paddet støtte"pute" og greier til sykkelen, så jeg er klar for vinterlagring

Skal jeg ha middags gjester kan en av dem alltids sitte på sykkelen å spise.. ha ha :-)

Daniel_hoy
Innlegg: 32
Registrert: 29 aug 2014, 20:06
Motorsykkelen din: Husaberg FS650

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Daniel_hoy »

Det er en fordel å ha helt tom tank. Ellers vil det lukte ganske mye bensin inne :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Daniel_hoy skrev:Det er en fordel å ha helt tom tank. Ellers vil det lukte ganske mye bensin inne :)
Bare å dytte ræva på sykkelen ut på verandaen og fyre den opp... :-) MÅ jo nesten gjøre det i løpet av vinteren syntes jeg... Såpass må det være :-)

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Jompa »

spidair skrev:
Daniel_hoy skrev:Det er en fordel å ha helt tom tank. Ellers vil det lukte ganske mye bensin inne :)
Bare å dytte ræva på sykkelen ut på verandaen og fyre den opp... :-) MÅ jo nesten gjøre det i løpet av vinteren syntes jeg... Såpass må det være :-)
Og hvis det blir for kaldt ute, kan du jo alltids fyre opp under kjøkkenvifta.
Kanskje du får være med i en episode av "ikke gjør dette hjemme" :[-X
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Bjerknez »

Eller slå på støvsugeren og teipe fast munnstykket til potta og sette støvsugeren på utsiden av verandadøra..
Bare pass på så ingen ser det. Du blir fort stemplet :lol

EDIT:
En vanlig slange funker nok like bra... :redface

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Dere er noen fæle fanter syntes jeg ... :-)

Syntes jeg pynter opp stua med motarden jeg... Dessverre sier det vel mer om min stue enn hvor flott motarden er... he he

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Jompa »

Ingen anelse om hvordan stua di ser ut, men skulle av og til ønske æ hadde ei stue æ kunne parkere sykkeln i.
Så kunne kjerringa bare fylle opp garagen med alt rotet sitt. :-)å
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39833
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:Ingen anelse om hvordan stua di ser ut, men skulle av og til ønske æ hadde ei stue æ kunne parkere sykkeln i.
Så kunne kjerringa bare fylle opp garagen med alt rotet sitt. :-)å
Forsiktig nå, Jompa :[-X .
Plutselig leser kjerringa di hva du skriver her inne og det kan føre til uante konsekvenser, muligens... :-k


:knegg
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Jompa »

Ingen sjanse for at hun leser noe som helst her.
Hun tror vi bare skriver om plugger, kjeder, fjernlys, hestekrefter, dekk og "kjedelige" mc-ting.

Hadde ho derimot fått nyss om krangel, intriger mm hadde ho vært interessert.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar