TBI81 skrev:Fikk du laget ferdig de sideveskene av ammokasser? Hadde vært moro å se bilder av :-)
Nei, det eneste som er klart der er planene... Driver å kjøper leilighet, så dagene har liksom gått med på annet... Men jeg må ihvertfall klare å ferdigstille en, det vil jo øke plassen jeg har til rådighet ganske mye... Så jeg skal blir ferdig med en ihvertfall i mai, og en til i juni..
Har da kjørt på min første tur sammen med noen (har til i går alltid kjørt alene). Turen gikk fra Hokksund, Kongsberg, Notodden, Noragutu, Valebø, Skien, Siljan, Steinsholt, Hvittigfoss, Hof, Sande til Drammen... Fikk litt regn ved Valebø og det senket farten en del, men så klarnet det opp igjen til vi kom til Siljan, der snødde det faan meg!!! Begynte å bli litt ekkelt akkurat der og da, men det ga seg etter ca fem minutter og vi kom ut på bar asfalt igjen...
Han som kjørte "leder sykkelen" kjørte en diger behagelig doning som ikke er bygget spesielt for svingete vei, så det gikk smått, men når han vinket takk for seg og svingte av mot Horten ble farten en litt annen... Hadde en lignende sykkel som min, en sving maskin og du verden hvordan vi fosset nedover de krappe svingene fra Hof og ned til Sande (Hanekleiva). Asfalten er av den grove typen og dekkene satt som magneter i svingene der mens G kreftene rev i kroppen, skikkelig SKIKKELIG moro!!! Helt rått å "rette opp" sykkelen ut av svingen med å gi på før man gjør seg klar til neste, og neste og neste... Er veldig klar over "tunnel kjøring" (At man føler seg så utrolig i et med sykkelen og føler at den gjør alt du ber den om å gjøre...) og jeg merket at jeg var VELDIG nære å kjøre i tunnel nedover der, det gikk så utrolig glatt, dekkene satt som et skudd, nedleggene var sinnsvake (jeg subbet kneet nedi i den ene svingen og da er jeg faan så langt nede på en motard!!!!) og det var liksom helt magiskt å opprettholde den farten vi hadde i svingene og vi var som to unger da vi stoppet nesten nede i Sande, for han som kjørte bak meg følte det på samme måte....
Det er skjeldent jeg tørr å gi gassen full vri på motarden, da den glett drar på forhjulet både på første, annen og tredje giret og det er ikke noe serlig når du ikke har fullført svingen, men jeg gjorde det er par ganger på denne turen, bare for å kjenne på kreftene og det er helt sykt hvor villig denne motarden er på full vri på gassen, den bykser til og hjulet truer med å løfte seg helt klar av asfalten ut på rett strekkene og jeg måtte flere steder bremse kraftig ned for neste sving da det ville vært en sikker utforkjøring å holde den farten inn i svingen der... Men fy pokker for en følelse! Klikke inn tredje før svingen, holde rundt 6-7 tusen RPM og gi på med full vri ut av svingen, kicket er bare enormt, den kommer som et skudd og et par steder der var hjulet over bakken også og det til tross for at jeg lå over sykkelen og holdt den nede... Fantastisk sykkel å kjøre sving med, helt klart!!! Så på dekkene da vi stoppet og de var slitt helt ut til den ytterste kanten av dekket, så det var liten tvil om at jeg hadde presset nedleggene til det dekkene kunne klare. Hadde det vært ny og glatt asfalt hadde jeg aldri turt å kjøre slik, men på den grove og litt slitte asfalten ver det bare å gi jernet, dekkene satt som klistert, merket ikke så mye som en liten slipp engang, kjempegøy...
Når sant skal sies så aner jeg ikke helt hvor fort vi kjørte mellom de svingene, det var så mye annet som fanget min interesse at jeg rett og slett ikke hadde tid til å glane på farta... (Hastigheten er digital, RPM er analog og jeg kan derfor se hvor nåla på RPM er i "sidesynet", men hastigheten klarer jeg ikke å oppfatte...), men dette er en øde vei, med mange og krappe svinger, ingen avkjørsler og så fort vi kom til 60 sonen så var det ned i 60.... Ikke for at jeg prøver å forsvare at vi sikkert kjørte for fort noen steder der (nei, sikkert ikke...

) men vi holdt ihvertfall fartsgrensen der det kunne gå ut over andre...
Alt i alt en fin tur, men den siste biten der tok nesten toppen av kransekaka, det var helt rått!!
Turen ble rundet av på Bragernes torg i Drammen (kubikken) med en god expresso (italiensk type) samt en god italiensk is (Barista kaffebar ved torget anbefales...) og selvsagt med regn resten av turen hjem til Hokksund... Slik hører med vettu :-) I dag har det ikke blitt noe kjøring grunnet konfirmasjon...