Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Andreas »

Neida, ikke ment som en voldsom reaksjon fra min side :[-o<

Men jeg tenker på den ofte og generelle holdningen til mange; at alt skal handles billig på nett fra utlandet. Sannheten er ofte at ting (ivertfall merkeorginale deler og tilbehør) er billigere hos forhandler. At fohandleren du bruker har den holdningen at de må få "nokk" bestillinger først, det er nå så ;-)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av spidair »

Går vel å bestille over nett hos lokale forhandlere også?

Det gjorde ihvertfall jeg på den siste ti tusen kilometers servisen, hos http://www.starmotor.no/, de har en oversiktlig og grei nettbutikk både på orginale deler og powerparts... Gadd ikke å dra inn til Sandvika for dette når jeg kan bestille i ro og mak fra egen stue... :)

Er meget fornøyd med servisen der...

dynamal
Innlegg: 25
Registrert: 10 mar 2015, 18:41
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2008

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av dynamal »

Hei. Jeg kjøpte en Duke 690 2008 modell i vår. Da den rykket litt på lave turtall bestilte jeg en sånn "o2-mod", det hjalp mye. Men virker som tomgangen ble noe redusert. Den har også stoppet noen ganger på tomgang, det gjorde den ikke før mod`en ble montert. Har ikke noe spes peiling, men på meg virker det som om det er litt for feit blanding/mye bensin. Hvis den står og går på tomgang og jeg gir raskt gass så virker det som den ikke henger med og har stoppet noen ganger. Når jeg prøver å starte igjen da så smeller og puffer det litt og den er litt tungstartet. Noen som har vært borti noe lignende? Kan det ha en sammenheng med mod`en eller er det tilfeldig? Hvordan justerer man evt tomgang når det er elektronisk innsprøytning?

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

Tar gjerne imot tips om bremseskive til SMC felgene mine som skal brukes til grus på SMCR. Bakskive har jeg, men trenger framme. Orker ikke å demontere skive framme hver gang det skal gruses så må handle ..
Bilde

dynamal
Innlegg: 25
Registrert: 10 mar 2015, 18:41
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2008

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av dynamal »

O2 mod fra kevxtx selges, kun en uke gammel. Selges pga at den ikke samarbeidet optimalt med mappingen som er på sykkelen min, stoppet av og til. Ifølge kevxtx har han solgt over 600 enheter og han har vært borti dette kun en gang tidligere, typisk at jeg måtte bli det 2. tilfellet:( Men enheten er som ny, brukt i kanskje 2 timer tilsammen. Selges for selvkost til 800kr inkl frakt.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

dynamal skrev:O2 mod fra kevxtx selges, kun en uke gammel. Selges pga at den ikke samarbeidet optimalt med mappingen som er på sykkelen min, stoppet av og til. Ifølge kevxtx har han solgt over 600 enheter og han har vært borti dette kun en gang tidligere, typisk at jeg måtte bli det 2. tilfellet:( Men enheten er som ny, brukt i kanskje 2 timer tilsammen. Selges for selvkost til 800kr inkl frakt.
Kan absolutt anbefale denne modden til alle som har Duke 690 etter 2012 hvertfall. Fjerner veldig mye av den hakkete gangen på lavt turtall, samt at den er veldig lett og montere :thumleft

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Fungerer den optimalt med sykler som er mappet til mellomtung, samt de som er full effekt, både med og uten Evo2 map?

dynamal
Innlegg: 25
Registrert: 10 mar 2015, 18:41
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2008

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av dynamal »

Det vet jeg egentlig ikke, men passer på disse syklene:
KTM 690 Duke 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 Duke R 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 SMC-R 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 SMC 2008 to 2011
KTM 690 Duke 2008 to 2011
KTM 690 Enduro-R 2012> 2013

Montert på 5 minutter.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Trondgv skrev:Fungerer den optimalt med sykler som er mappet til mellomtung, samt de som er full effekt, både med og uten Evo2 map?
Mellomtung vet jeg ikke helt, men i mitt ulogiske hode må jo "closed loop"-mappen eller hva man skal kalle det den samme vil jeg tro. Denne modden endrer fuelingen i overgangen fra ikke gass til gass for å si det enkelt. Evo2 mappen har ingen betydning.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Trondgv »

Tobben84 skrev:
Trondgv skrev:Fungerer den optimalt med sykler som er mappet til mellomtung, samt de som er full effekt, både med og uten Evo2 map?
Mellomtung vet jeg ikke helt, men i mitt ulogiske hode må jo "closed loop"-mappen eller hva man skal kalle det den samme vil jeg tro. Denne modden endrer fuelingen i overgangen fra ikke gass til gass for å si det enkelt. Evo2 mappen har ingen betydning.
:thumleft :thumleft
dynamal skrev:Det vet jeg egentlig ikke, men passer på disse syklene:
KTM 690 Duke 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 Duke R 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 SMC-R 2012> including 2013 & 2014
KTM 690 SMC 2008 to 2011
KTM 690 Duke 2008 to 2011
KTM 690 Enduro-R 2012> 2013

Montert på 5 minutter.
Du har kanskje en kjøper når jeg får lønn, som er om ca 2 uker :-k Må kjøre litt med sykkelen først og sjekke om det er noe jeg reagerer på egentlig, kjøper ikke noe jeg ikke føler jeg har bruk for, eller.. :yeyeye Har forhåpentlig oppkjøring før den dag, så jeg får prøvd sykkelen skikkelig

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Trondgv skrev:Fungerer den optimalt med sykler som er mappet til mellomtung, samt de som er full effekt, både med og uten Evo2 map?
Jupp
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Benjii
Innlegg: 16
Registrert: 10 mai 2014, 17:26
Motorsykkelen din: Ktm Duke 690, 2012
Bosted: Akershus

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Benjii »

Hei, jeg har lyst mer mer lyd i duken min.
Den har akra potte, men db-killeren sitter bom fast (ja jeg har løsnet skruen som sitter der). Noen som har noen bra forslag? evt noe andre forslag til noe som får duken til å bråke mer?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Benjii skrev:Hei, jeg har lyst mer mer lyd i duken min.
Den har akra potte, men db-killeren sitter bom fast (ja jeg har løsnet skruen som sitter der). Noen som har noen bra forslag? evt noe andre forslag til noe som får duken til å bråke mer?
Bruk en tang og dra. Om det ikke går, ta av hele potten og tre et kosteskaft igjennom og dytt ut ved å dunke skaftet i bakken e.l.

Eller kjør et par kilometer på full fres. Da detter den ut eventuelt :). Litt kjipt å lete etter den igjen, men. Snakker av erfaring.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av 45316 »

Riktig nok ikke på ei akrapotte, men på en delkevic. Laga ei lita løkke med et tau og tok rundt skruefestet på lyddemperen. Et bestemt drag og den var ute.

Toven

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Toven »

45316 skrev:Riktig nok ikke på ei akrapotte, men på en delkevic. Laga ei lita løkke med et tau og tok rundt skruefestet på lyddemperen. Et bestemt drag og den var ute.
Delkevic kan du jo skru ut :-k :P :p

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

TBI81 skrev:Tar gjerne imot tips om bremseskive til SMC felgene mine som skal brukes til grus på SMCR. Bakskive har jeg, men trenger framme. Orker ikke å demontere skive framme hver gang det skal gruses så må handle ..
Bilde
Må vel bare bestille hos forhandler da :-)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

TBI81 skrev:
TBI81 skrev:Tar gjerne imot tips om bremseskive til SMC felgene mine som skal brukes til grus på SMCR. Bakskive har jeg, men trenger framme. Orker ikke å demontere skive framme hver gang det skal gruses så må handle ..
Bilde
Må vel bare bestille hos forhandler da :-)
Har du fått leketøyet enda? :D
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

Mañana, mañana :thumleft

Benjii
Innlegg: 16
Registrert: 10 mai 2014, 17:26
Motorsykkelen din: Ktm Duke 690, 2012
Bosted: Akershus

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Benjii »

Snikendeugle skrev:
Benjii skrev:Hei, jeg har lyst mer mer lyd i duken min.
Den har akra potte, men db-killeren sitter bom fast (ja jeg har løsnet skruen som sitter der). Noen som har noen bra forslag? evt noe andre forslag til noe som får duken til å bråke mer?
Bruk en tang og dra. Om det ikke går, ta av hele potten og tre et kosteskaft igjennom og dytt ut ved å dunke skaftet i bakken e.l.

Eller kjør et par kilometer på full fres. Da detter den ut eventuelt :). Litt kjipt å lete etter den igjen, men. Snakker av erfaring.
Takk for tipsene! Tror jeg skal prøve tang eller kjøre en tur med full fres når det blir bra vær!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

Prøvd å dynke i litt WD40 eller lignende noen minutter?

Benjii
Innlegg: 16
Registrert: 10 mai 2014, 17:26
Motorsykkelen din: Ktm Duke 690, 2012
Bosted: Akershus

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Benjii »

TBI81 skrev:Prøvd å dynke i litt WD40 eller lignende noen minutter?
Takk for tipset.
Jeg har prøv det nå og det virker som den begynner å løsne litt etter litt!
Jeg får prøve litt til så kanskje den detter ut av seg selv etter litt kjøring!

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Oransje hand-guards mot mobbing

Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

LC4 som har gått 84 000:

Bilde

Bilde

Bilde

Ikke at jeg vet hva som ser bra ut eller ikke, men noen mener den er i imponerende god stand.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Stian
Innlegg: 36
Registrert: 10 nov 2014, 15:09
Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
Bosted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Stian »

Snikendeugle skrev:LC4 som har gått 84 000:

Bilde

Bilde

Bilde

Ikke at jeg vet hva som ser bra ut eller ikke, men noen mener den er i imponerende god stand.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvor mange ganger har han skiftet rocker armene? :P :p

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Bosted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

Forbanna (amatørmessig) pakk
Bilde

Svar