sesongen 2017 har såvidtt starta
Re: CBR929 nye dekk ankommet
De som kjører på bane får vel fort mer erfaring med denslags oppsett enn de som ikke gjør det? Uansett, det mange meninger om så mangt. Selv de lærde strides i ny og ne..
Selv kjører jeg, som voodoo, busa med touringdekk (PR4). Det funker utmerket på vei for min del. Kniper seg overraskende godt fast og holder mange km. Hadde jeg kjørt mye på bane hadde nok valget fort vært annerledes. Men da hadde også bruksområdet vært det. Kjøp og kjør etter behov, det er ikke nødvendigvis noe enten eller ..
Selv kjører jeg, som voodoo, busa med touringdekk (PR4). Det funker utmerket på vei for min del. Kniper seg overraskende godt fast og holder mange km. Hadde jeg kjørt mye på bane hadde nok valget fort vært annerledes. Men da hadde også bruksområdet vært det. Kjøp og kjør etter behov, det er ikke nødvendigvis noe enten eller ..
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: CBR929 nye dekk ankommet
Har du drukket eller? Ser du ikke hva jeg skrev over? Du kan ikke komme med råd når du ikke vet hvordan føreren bruker sykkelen sin. Dette bør du vite hvis du har et snev av kunnskap om dekk. Man kan ikke bare anbefale dekk uten å vite hva føreren faktisk gjør med sykkelen.LordShaft skrev:Øøøhh? Hva er det du sier nå?
Her er det ikke snakk om å sverge til noe sport Touring dekk, men å sverge til best mulig grep til det du skal bruke sykkelen til.
Å som du sier, det er veldig enkelt å komme med noen riktige valg utifra hva de fleste bruker sykkelen sin. Når det kommer til ren banekjøring er saken noe annerledes ja. Det har aldri vært sagt noe annet. Men at du stiller spm til våres råd pga din egen uvitenhet vil jeg ikke ha noe av.
Jeg prøver å presisere det en gang til... trackdays dekk kan ha 200 i grep. Men på vei får du ikke dekkene opp i temperatur så du får utnyttet dette grepet. Så du har dårligere grep med slike dekk uansett hvor tørt det er.
Bruker sykkelen konsekvent bare til bane er det masse gode dekk jeg ville anbefalt, men da mer bassert på kjørestil.
På vei, da blir det bare helt tåpelig å gå for noe sportslig en et sport dekk... men hør for guds skyld, ikke hør på folk med mange års erfaring.
Det som imponerer meg i stadig større grad er hvor bastant noen blir på sine valg etter å fått seg en tur eller to på baneblir en så jævlig god å kjøre, dyktig og erfaren av slikt altså? Hmm
Note4
Man har ikke dårlig grep med et sportsdekk selv om man kjører på vei. Jeg har kjørt med sportsdekk på alle mine sykler og aldri opplevd dekkslipp, så det er jo feil? Ja, du har nok helt rett Lordshaft, det er helt TÅPELIG å kjøre med sportsdekk på veien.

Sist redigert av Bjerknez den 09 jul 2015, 14:34, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Fjernet upassende innhold.
Begrunnelse: Fjernet upassende innhold.
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 nye dekk ankommet
Har nå fått noen mils erfaring med M7rr dekket.
Prøver og sammenligne med sport atac dekket. Det blir jo svært subjektift, lenge siden jeg kjørte på nye contidekk, nå, på slutten var de svært slitt og ikke gode og kjøre på. Prøver alikevell.
M7rr er merkbart mer svingvillig, trenger mindre styreinputt for og legge ned syklen, føles like stabilt. En så lenge har jeg føelsen av at jeg har litt mindre føelse av hva de holder på med en jeg hadde på conti.
Contidekka ble varmere, selv på våt vei, m7rr dekket har fler ganger vært lunka i mitten og forholdsvis kjølig på sidene når jeg kommer hjemm og det har vært våt vei.
Nå her jeg ikke pressa grepet på m7rr dekka forløbig, så kan ikke si noe om det.
Største merkbare forskjellen er svingvilliheten, med M7rr har jeg fler ganger blitt overasket av hvor lett de svinger, og fler ganger måtte gi endel mer gass i sving en oprinnlig planlagt for og ikke ende opp med og komme forlangt inn i svingen. Er vel en vanesak, det da.
Prøver og sammenligne med sport atac dekket. Det blir jo svært subjektift, lenge siden jeg kjørte på nye contidekk, nå, på slutten var de svært slitt og ikke gode og kjøre på. Prøver alikevell.
M7rr er merkbart mer svingvillig, trenger mindre styreinputt for og legge ned syklen, føles like stabilt. En så lenge har jeg føelsen av at jeg har litt mindre føelse av hva de holder på med en jeg hadde på conti.
Contidekka ble varmere, selv på våt vei, m7rr dekket har fler ganger vært lunka i mitten og forholdsvis kjølig på sidene når jeg kommer hjemm og det har vært våt vei.
Nå her jeg ikke pressa grepet på m7rr dekka forløbig, så kan ikke si noe om det.
Største merkbare forskjellen er svingvilliheten, med M7rr har jeg fler ganger blitt overasket av hvor lett de svinger, og fler ganger måtte gi endel mer gass i sving en oprinnlig planlagt for og ikke ende opp med og komme forlangt inn i svingen. Er vel en vanesak, det da.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: CBR929 nye dekk ankommet
929rr skrev:Har nå fått noen mils erfaring med M7rr dekket.
Prøver og sammenligne med sport atac dekket. Det blir jo svært subjektift, lenge siden jeg kjørte på nye contidekk, nå, på slutten var de svært slitt og ikke gode og kjøre på. Prøver alikevell.
M7rr er merkbart mer svingvillig, trenger mindre styreinputt for og legge ned syklen, føles like stabilt. En så lenge har jeg føelsen av at jeg har litt mindre føelse av hva de holder på med en jeg hadde på conti.
Contidekka ble varmere, selv på våt vei, m7rr dekket har fler ganger vært lunka i mitten og forholdsvis kjølig på sidene når jeg kommer hjemm og det har vært våt vei.
Nå her jeg ikke pressa grepet på m7rr dekka forløbig, så kan ikke si noe om det.
Største merkbare forskjellen er svingvilliheten, med M7rr har jeg fler ganger blitt overasket av hvor lett de svinger, og fler ganger måtte gi endel mer gass i sving en oprinnlig planlagt for og ikke ende opp med og komme forlangt inn i svingen. Er vel en vanesak, det da.
Har lest meg til att M7RR skal være gode i regn så lit forundret hvis de ikke blir varme.
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 nye dekk ankommet
Ja jeg ble også litt overasket av det, har ikke noen holdepungter for og si at de ikke gir godt grep på våt vei, men contidekka var betydlig varmere når det var vått.hakhap skrev:
Har lest meg til att M7RR skal være gode i regn så lit forundret hvis de ikke blir varme.
Samenligningsgrunlaget bør være ok, da det er sammenlignet på samme vei til og fra jobb.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: CBR929 nye dekk ankommet
M7rr skal visstnok være brukbare på våt veg ja.. Jeg har lest meg litt opp på se siste utgavene av trackday dekk nå etter at jeg kom meg ut av (edge land/hytta). Det har nok skjedd endel siden jeg fresa rundt på BT002rs...
Så lenge det ikke ligger for mye vannfall så funker det..
Så lenge det ikke ligger for mye vannfall så funker det..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 nye dekk ankommet
Var på tur i dag, kjørte hjemenifra via hurdal- lynga, dokka, fagernes, litt over mot årdal. Tilbake over beitostølen,, valdresflya
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... 5ymi6v.jpg[/img]
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... i9aamb.jpg[/img]
Ned til otta og gudbrandsdalen nedover, via gjøvik og hjem igjen, snek meg til noen avstikkere innimellom, ble litt over 750km gitt :-)
Litt regn her og der, men ikke så ille at det gjorde noe.
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... 5ymi6v.jpg[/img]
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... i9aamb.jpg[/img]
Ned til otta og gudbrandsdalen nedover, via gjøvik og hjem igjen, snek meg til noen avstikkere innimellom, ble litt over 750km gitt :-)
Litt regn her og der, men ikke så ille at det gjorde noe.
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 på tur
Ble noen mil i dag og gitt. våknet opp til fint vær, logget meg inn på mcsiden, og der var det strømstad tur på gang. Snuslageret begynte og minke , det er jo altid en fin unskyldning for og ta en sving på syklen.
Møtte gjengen på biltema i sarsborg. Litt skravling og kikking npå sykler, og derefter puttra vi agåre.
Rett og slett en jævelsk fin vei denne blågrønne veien.
Var litt campingbiler tidvis, og ved ett tilfelle ble jeg og en til liggende litt etter før vi kom oss forbi. Ble ganske inspirert kjøring i noen svinger for og ta igjen resten av gruppa.
Her er sykkelparken under en liten stopp midt i smørøyet
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... rsbpuy.jpg[/img]
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... w4cu7q.jpg[/img]
Vel gjemme igjen, var det bare og hive snusnen i frysern, hade avtalt og møte noen på tyrigrava.
Kjørte tilbake over grønnmo- ytre enebakk og opp langs vestsia av øyern. Slettes ikke noen dum vei det heller.
Møtte gjengen på biltema i sarsborg. Litt skravling og kikking npå sykler, og derefter puttra vi agåre.
Rett og slett en jævelsk fin vei denne blågrønne veien.
Var litt campingbiler tidvis, og ved ett tilfelle ble jeg og en til liggende litt etter før vi kom oss forbi. Ble ganske inspirert kjøring i noen svinger for og ta igjen resten av gruppa.
Her er sykkelparken under en liten stopp midt i smørøyet
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... rsbpuy.jpg[/img]
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... w4cu7q.jpg[/img]
Vel gjemme igjen, var det bare og hive snusnen i frysern, hade avtalt og møte noen på tyrigrava.
Kjørte tilbake over grønnmo- ytre enebakk og opp langs vestsia av øyern. Slettes ikke noen dum vei det heller.
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: CBR929 nye dekk ankommet
aww, at jeg ikke fikk med meg dette 

- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: CBR929 nye dekk ankommet
Takk for turen 929rr
Alltid hyggelig å bli kjent med nye fjes

Alltid hyggelig å bli kjent med nye fjes

- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 førerutviklingskurs på rudskogen
Fikk endlig tatt resten av førerutviklingskurset i dag.
Sporvalg på rudskogen.
Jævelsk gøy
Var en god del sykler der i dag, men bare 5 som skulle gjøre ferdig kurset, Så hadde stort sett god plass på banen når vi var utpå.
litt forskjellige sykler, fra rr til en pan amerikan. Var egentlig ganske kult og se en så stor touringmaskin bli pressa litt i svingene :-)
Uansett, nå kan jeg slenge meg med på kjøring alle torsdager jeg får det til, og må si jeg ser frem til det.
Sporvalg på rudskogen.
Jævelsk gøy

Var en god del sykler der i dag, men bare 5 som skulle gjøre ferdig kurset, Så hadde stort sett god plass på banen når vi var utpå.
litt forskjellige sykler, fra rr til en pan amerikan. Var egentlig ganske kult og se en så stor touringmaskin bli pressa litt i svingene :-)
Uansett, nå kan jeg slenge meg med på kjøring alle torsdager jeg får det til, og må si jeg ser frem til det.
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 førerutviklingskurs på rudskogen
Olje og filterskift i dag. samt litt vask og smøring og kattevask av resten av syklen.
Note til meg selv: olje og filter på 98.400km
Note til meg selv: olje og filter på 98.400km
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 førerutviklingskurs på rudskogen
Var en liten tur ute på noen småveier i dag, hadde forvente et voldsomt regnvær, men det komm ikke før langt på kvelden.
Har en periode følt et vist savn av litt mer krefter litt nede i registeret. 929 går bra den men ikke før en pisker den litt opp i turtalsregisteret. På vanlig vei når en bare er ute og koser seg blir det jo ganske uanonymt når en stadig må piske sykklen opp i 8-10k omdreininger for at det skal skje noe.
Ble sittende litt på finn og kikke på hva som er mulig og få for en 120- 130.000.
Og finner jo noe som frister litt der ja.
Tror kansje at lykken er en ca 2008 mod fireblade.
dvs det er vel kansje en 1299 panigale, men de er jo litt dyrere da
Har en periode følt et vist savn av litt mer krefter litt nede i registeret. 929 går bra den men ikke før en pisker den litt opp i turtalsregisteret. På vanlig vei når en bare er ute og koser seg blir det jo ganske uanonymt når en stadig må piske sykklen opp i 8-10k omdreininger for at det skal skje noe.
Ble sittende litt på finn og kikke på hva som er mulig og få for en 120- 130.000.
Og finner jo noe som frister litt der ja.
Tror kansje at lykken er en ca 2008 mod fireblade.

dvs det er vel kansje en 1299 panigale, men de er jo litt dyrere da
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
En ny R sykkel vil ikke være så veldig mye annerledes enn den du har nå vel?
Selvfølgelig om du ser vekk ifra v-twin
Note4

Selvfølgelig om du ser vekk ifra v-twin

Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
Om ett års tid KAN du jo kanskje være heldig å få en S1000R til rundt 130-140.000,-
Altså om dette er en sykkel du ser for deg...
Uten at jeg har kjørt din sykkel eller andre R-sykler så kan jeg si med en gang at denne ikke trenger å piskes i det hele tatt, og vill gjetning sier også at den er minst like rask som din. Men det er jo en mer oppreist sykkel, så kanskje ikke helt det du ser for deg?
1299 Panigale er jo bare et lekkert stykke. Hadde kroppen min taklet en slik sittestilling på langturer så hadde jeg kjøpt den tvert. :-)å
Altså om dette er en sykkel du ser for deg...
Uten at jeg har kjørt din sykkel eller andre R-sykler så kan jeg si med en gang at denne ikke trenger å piskes i det hele tatt, og vill gjetning sier også at den er minst like rask som din. Men det er jo en mer oppreist sykkel, så kanskje ikke helt det du ser for deg?
1299 Panigale er jo bare et lekkert stykke. Hadde kroppen min taklet en slik sittestilling på langturer så hadde jeg kjøpt den tvert. :-)å
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
Kanskje
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
eller
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
eller
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
har ikke peiling på om de må piskes eller ikke
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
eller
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
eller
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
har ikke peiling på om de må piskes eller ikke

- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
tja, en 20 -30 ponyer på topp, samt litt mer volum hjelper litt i mellomregisteret også. Kan vel ikke utelukke att det har forsvunnet en og anne gamp i den jeg har nå, den nærmer seg 100.000 km med stormskritt.
Men klart, skal jeg ha virklig bra med dreimoment må en over på noe helt annet, men det har jeg ikke tenkt og gjøre da
Nei bjerknes, noe nakensykkel blir det ikke, men skulle jeg hatt det, hadde s1000r vært en hott kandidat
Men klart, skal jeg ha virklig bra med dreimoment må en over på noe helt annet, men det har jeg ikke tenkt og gjøre da

Nei bjerknes, noe nakensykkel blir det ikke, men skulle jeg hatt det, hadde s1000r vært en hott kandidat
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
Går du for v-twin får du egentlig akkurat det du savner. Rsv er jo et hot stykke motorsykkel med en sinnsykt digg lyd
også ikke like dyr som ducati
Note4

Note4
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
Denn første av disse er nesten så billig at det lukter litt mufins, men lekkre sykler med heftig lydhakhap skrev:Kanskje
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
eller
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
eller
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
har ikke peiling på om de må piskes eller ikke
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
http://www.finn.no/finn//mc/used/object ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Syns denne var serdeles veleinet til en gammel grå mann
Syns denne var serdeles veleinet til en gammel grå mann

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
Den var lekker
Note4

Note4
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
929rr skrev:http://www.finn.no/finn//mc/used/object ... rough=true
Syns denne var serdeles veleinet til en gammel grå mann
Den så ikke så dum ut den nei :-)å
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
Som Lordy sier en RSV V2, tidligere WSBK sykkel, some denne http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
gir deg nok low end, men du ser nok etter en 4 cyl ikke sant?
gir deg nok low end, men du ser nok etter en 4 cyl ikke sant?
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
Ikke for at det har noe som helst med saken å gjøre... men profilbildet/fargene du har på MC'n du har nå får jeg alltid assosiasjon til denne figuren her:




Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: CBR929 sikkler på ny sykkel
Hva med å dreve ned sykkelen du har? Da flytter du registeret lenger ned. En tann ned framme gjør susen, sleng på et 520 kjede i samme slengen så kommer du billig unna:) Kan samtidig ta en tann opp bak, noe mer blir litt mye for en gatesykkel mener jeg.
På min tok jeg en tann mindre fremme, holder i massevis. Bedre på motorvei, bane og køkjøring.
På min tok jeg en tann mindre fremme, holder i massevis. Bedre på motorvei, bane og køkjøring.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------