Scrambleren har samme serviceintervall som den utgående Monster 796'en. Det vil si førstegangsservice på 1000km; enkel og billig service, i hovedsak et olje/filterbytte og sjekk av kritiske innfestninger (hjul, bremser, ramme til motor osv). Slik service har de fleste MC-merker. Det er vell bare i bilbransjen de så og si har sluttet med førstegangs-/innkjøringsservice.
På 12000km skal disse ha såkalt Desmoservice, alltså sjekk/justering av ventilklaringer. Det samme som 1000km service kommer i tillegg. På 24000km alt det over pluss bytte av registerreimer.
Varsellampe på instrumentet kommer til å minne deg på dette
Står mer info om dette på
http://www.Ducati.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Scrambleren har kombinert lyddemper og katalysator. Den ligger bak/under motoren. "Eksospotten" som vises er kun estetisk. Det er kun denne som byttes ved montering av slip-on. Alltså ingen lydendring. Da må man ha fullanlegg.
