MC-ulykker
Re: MC-ulykker
2 döda i Krs. "Motorsykkelen ble meldt stjålet fra Lillesand 24. september".
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/T ... 94867.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/T ... 94867.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MC-ulykker
Huff! Ser ut som de ikke klarte svingen ut av tunnelen. Tipper det dreier seg om stor hastighet og stivnet til under svingen.
EDIT: hm, ser visst ut som svingen begynner i tunnelen, ser ikke så krapp ut, men det kommer vel igjennom an på farten man har. http://goo.gl/maps/2dBJR" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT: hm, ser visst ut som svingen begynner i tunnelen, ser ikke så krapp ut, men det kommer vel igjennom an på farten man har. http://goo.gl/maps/2dBJR" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av ega16 den 01 okt 2012, 12:58, redigert 2 ganger totalt.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MC-ulykker
Synd for de pårørende/etterlatte.. Klarer ikke helt å føle sympati for kjeltringer.rerell skrev:2 döda i Krs. "Motorsykkelen ble meldt stjålet fra Lillesand 24. september".
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/T ... 94867.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: MC-ulykker
Synd for de omkomne ogsåSuperMorten skrev:Synd for de pårørende/etterlatte.. Klarer ikke helt å føle sympati for kjeltringer.rerell skrev:2 döda i Krs. "Motorsykkelen ble meldt stjålet fra Lillesand 24. september".
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/T ... 94867.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Klarer ikke helt å fryde mæ over to døde, selv om de skulle gjøre noe så "utilgivelig" som å stjele en mc
Re: MC-ulykker
@jhn - Antallet trafikkdrepte er faktisk ganske likt forhold til innbyggertallet - til tross for det jeg kaller et mer effektivt fartsnivå i nabolandene. Og veistandarden på flere strekninger her sør klarer fint 10-20+ i forhold til dagens (snakker da om motorvei/gjennomfartsvei uten særlig bebyggelse hvor majoriteten stort sett ligger 10 til 20+ allikevel, så lenge det ikke er fartsbokser eller kø).
169 i Norge i 2011 ~ 34 pr mill innbyggere (rekordlavt år for Norge)
221 i Danmark i 2011 ~ 40 pr mill innbyggere
319 i Sverige i 2011 ~35 per mill innbyggere (23 stk klare selvmord ikke medregnet)
169 i Norge i 2011 ~ 34 pr mill innbyggere (rekordlavt år for Norge)
221 i Danmark i 2011 ~ 40 pr mill innbyggere
319 i Sverige i 2011 ~35 per mill innbyggere (23 stk klare selvmord ikke medregnet)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: MC-ulykker
Javel, jeg mente bare å huske noe om "det sikreste mc-landet" i media.RuneMC skrev:@jhn - Antallet trafikkdrepte er faktisk ganske likt forhold til innbyggertallet - til tross for det jeg kaller et mer effektivt fartsnivå i nabolandene.
Hvis vi har nogenlunde lik ulykkesstatistikk, så viser kanskje det at vi har ca samme forhold mellom fart og veistandard som "de det er naturlig å sammenligne oss med"
Trafikken ligger stort sett 10 - 20 km/t over grensa i nabolandene også, så de mener nok at deres fartsgrenser også er for lave, akkurat som oss.RuneMC skrev: Og veistandarden på flere strekninger her sør klarer fint 10-20+ i forhold til dagens (snakker da om motorvei/gjennomfartsvei uten særlig bebyggelse hvor majoriteten stort sett ligger 10 til 20+ allikevel, så lenge det ikke er fartsbokser eller kø).
Hvis vi vil akseptere flere ulykker, er det bare å forandre på forholdet fart/veistandard. Ren matematikk
Generellt har vi dårligere veier og lavere fartsgrenser, og de to forholdene henger naturlig sammen, mener jeg. Det var i grunnen mitt poeng.
PS.
Hvis du ser på forholdet mellom Danmark og Sverige,
221 i Danmark i 2011 ~ 40 pr mill innbyggere
319 i Sverige i 2011 ~35 per mill innbyggere
De to landene har ganske lik veistandard i mine øyne, men Danmark har litt høyere fartsgrenser. Har det en sammenheng? Eller er det andre årsaker?
Sist redigert av jhn den 01 okt 2012, 13:54, redigert 2 ganger totalt.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MC-ulykker
Fryder meg for all del ikke, men det blir på sett og vis uaktsomt selvmord, hvis du opptrer som sjåfør på et kjøretøy du ikke behersker.jhn skrev:Synd for de omkomne ogsåSuperMorten skrev:Synd for de pårørende/etterlatte.. Klarer ikke helt å føle sympati for kjeltringer.rerell skrev:2 döda i Krs. "Motorsykkelen ble meldt stjålet fra Lillesand 24. september".
http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/T ... 94867.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Klarer ikke helt å fryde mæ over to døde, selv om de skulle gjøre noe så "utilgivelig" som å stjele en mc
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: MC-ulykker
Du mener altså at om man aldri har sklidd med bakhjulet, og man plutselig får en jævla sladd, så er det helt OK fordi man har marginer? Ikke faen..ega16 skrev:Sant nok, men det bør man gjøre på bane og ihvertfall ikke på veier i tettbygde strøk. Ellers så er jeg ikke helt enig i det siste du sier, kjører man safe så har man også større marginer for å hente seg inn dersom noe uforutsett skulle skje, man skal ikke mye opp i hastighet for å merke at beslutning og handlingsrommet krymper betraktelig.AndreasB skrev:Pushe grenser er eneste måte å øke grensen på. Om man hele tiden kjører safe, kommer man få seg en jævla overraskelse en vakker dag..jhn skrev:Joda, ikke så usannsynlig, men likevel, jo nærmere grensen for dine evner du er, dess større sannsynlighet for å tråkke over.
På kjente veier vil man kanskje også pushe grensene litt ekstra
Om man vet hvordan sykkelen oppfører seg når det sklir litt, ja.. Da klarer man det antagelig også om det sklir "litt mer".
Har man derimot kjørt safe hele veien så er det bare å ringe forsikingselskapet

Re: MC-ulykker
Jeg forstår ikke logikken din og du forstår tydeligvis ikke min. Sladd er vel noe de fleste vil oppleve før eller senere og da har man betydelig større marginer for å hente seg inn hvis man gjør svingen i fartsgrensen enn langt over.AndreasB skrev:Du mener altså at om man aldri har sklidd med bakhjulet, og man plutselig får en jævla sladd, så er det helt OK fordi man har marginer? Ikke faen..ega16 skrev:Sant nok, men det bør man gjøre på bane og ihvertfall ikke på veier i tettbygde strøk. Ellers så er jeg ikke helt enig i det siste du sier, kjører man safe så har man også større marginer for å hente seg inn dersom noe uforutsett skulle skje, man skal ikke mye opp i hastighet for å merke at beslutning og handlingsrommet krymper betraktelig.AndreasB skrev:Pushe grenser er eneste måte å øke grensen på. Om man hele tiden kjører safe, kommer man få seg en jævla overraskelse en vakker dag..jhn skrev:Joda, ikke så usannsynlig, men likevel, jo nærmere grensen for dine evner du er, dess større sannsynlighet for å tråkke over.
På kjente veier vil man kanskje også pushe grensene litt ekstra
Om man vet hvordan sykkelen oppfører seg når det sklir litt, ja.. Da klarer man det antagelig også om det sklir "litt mer".
Har man derimot kjørt safe hele veien så er det bare å ringe forsikingselskapet
Selvom man har klart den og den svingen med så og så mye sladd betyr det ikke nødvendigvis at man klarer det neste gang. Som sagt desto større fart desto mindre marginer uansett hvor flink og "uovervinnelig" man er. Å tro noe annet er naivt
Sist redigert av ega16 den 01 okt 2012, 16:16, redigert 1 gang totalt.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: MC-ulykker
Mange av ulykkene man ser, er nok nettopp fordi man driver å pushe grenser, og plutselig finner man ut nøyaktig hvor langt de grensene kunne pushesAndreasB skrev:Du mener altså at om man aldri har sklidd med bakhjulet, og man plutselig får en jævla sladd, så er det helt OK fordi man har marginer? Ikke faen..ega16 skrev:Sant nok, men det bør man gjøre på bane og ihvertfall ikke på veier i tettbygde strøk. Ellers så er jeg ikke helt enig i det siste du sier, kjører man safe så har man også større marginer for å hente seg inn dersom noe uforutsett skulle skje, man skal ikke mye opp i hastighet for å merke at beslutning og handlingsrommet krymper betraktelig.AndreasB skrev:Pushe grenser er eneste måte å øke grensen på. Om man hele tiden kjører safe, kommer man få seg en jævla overraskelse en vakker dag..jhn skrev:Joda, ikke så usannsynlig, men likevel, jo nærmere grensen for dine evner du er, dess større sannsynlighet for å tråkke over.
På kjente veier vil man kanskje også pushe grensene litt ekstra
Om man vet hvordan sykkelen oppfører seg når det sklir litt, ja.. Da klarer man det antagelig også om det sklir "litt mer".
Har man derimot kjørt safe hele veien så er det bare å ringe forsikingselskapet
Men det kan jo hende at de som berger seg, har fått noe nyttig lærdom.
Det kan også hende at de som ikke pusher, aldri får behov for den lærdommen de går glipp av.
Så hva som er smartest kan være vanskelig å finne ut av
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: MC-ulykker
Time will tell -.-jhn skrev: Mange av ulykkene man ser, er nok nettopp fordi man driver å pushe grenser, og plutselig finner man ut nøyaktig hvor langt de grensene kunne pushes
Men det kan jo hende at de som berger seg, har fått noe nyttig lærdom.
Det kan også hende at de som ikke pusher, aldri får behov for den lærdommen de går glipp av.
Så hva som er smartest kan være vanskelig å finne ut av
-
- Innlegg: 95
- Registrert: 09 okt 2010, 08:24
- Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL
Re: MC-ulykker
TV2 har fått med det meste i overskriften:
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kri ... 89458.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Og det er jo dessverre en gjenganger. Dette kommer også inn i statistikken "mc er farlig" og brukes mot alle som kjører lovlig.
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kri ... 89458.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Og det er jo dessverre en gjenganger. Dette kommer også inn i statistikken "mc er farlig" og brukes mot alle som kjører lovlig.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: MC-ulykker
– Det vi vet er at motorsykkelen som ble brukt ble meldt stjålet 24. september fra Lillesand, sier Steinsland. (©NTB)Vagabond60 skrev:TV2 har fått med det meste i overskriften:
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kri ... 89458.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Og det er jo dessverre en gjenganger. Dette kommer også inn i statistikken "mc er farlig" og brukes mot alle som kjører lovlig.
Da var det jo bare som fortjent :) Karma is a BITCH

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: MC-ulykker
Men en ting vet vi, at andre veifarende og pårørende foretrekker at man ikke pusher grensene på offentlig vei. Det kan med fordel tas med i betrakningenAndreasB skrev:Time will tell -.-jhn skrev: Mange av ulykkene man ser, er nok nettopp fordi man driver å pushe grenser, og plutselig finner man ut nøyaktig hvor langt de grensene kunne pushes
Men det kan jo hende at de som berger seg, har fått noe nyttig lærdom.
Det kan også hende at de som ikke pusher, aldri får behov for den lærdommen de går glipp av.
Så hva som er smartest kan være vanskelig å finne ut av
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: MC-ulykker
Godt poeng :) Kjøre fort uten å pushe grenser da :)jhn skrev:Men en ting vet vi, at andre veifarende og pårørende foretrekker at man ikke pusher grensene på offentlig vei. Det kan med fordel tas med i betrakningenAndreasB skrev:Time will tell -.-jhn skrev: Mange av ulykkene man ser, er nok nettopp fordi man driver å pushe grenser, og plutselig finner man ut nøyaktig hvor langt de grensene kunne pushes
Men det kan jo hende at de som berger seg, har fått noe nyttig lærdom.
Det kan også hende at de som ikke pusher, aldri får behov for den lærdommen de går glipp av.
Så hva som er smartest kan være vanskelig å finne ut av
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC-ulykker
setter pris på at de som skal "pushe grensene" tester hvor langt de kan lene seg ut vinduet og ikke hvor langt over i min kjørebane de kan komme...
Eller rett og slett bruke dertil egnede baner-hvilket gjør at du kan benytte den funnede grensa til noe-annet enn ei furukiste.
Eller rett og slett bruke dertil egnede baner-hvilket gjør at du kan benytte den funnede grensa til noe-annet enn ei furukiste.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: MC-ulykker
Støtter den fullt ut! Ute i trafikken er absolutt ikke noe sted man tester ut grenser. For noen få heldige går det kanskje bra hver eneste gang siden de lever på flaks, men det skal ikke mer enn en liten uforutsett ting som skal til. Ute i trafikken har man aldri kontroll over miljøet på den måten som man har på en bane. De som ikke forstår dette har ikke noe på en motorsykkel å gjøre.mekkern skrev:setter pris på at de som skal "pushe grensene" tester hvor langt de kan lene seg ut vinduet og ikke hvor langt over i min kjørebane de kan komme...
Eller rett og slett bruke dertil egnede baner-hvilket gjør at du kan benytte den funnede grensa til noe-annet enn ei furukiste.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MC-ulykker
Nå føler jeg at jeg er skyld i en gedigen avsporing her.. Det var jeg som begynte.
men siden ingen av øvrigheta har korrigert oss fortsetter jeg gjerne.. :-)å
Ang det å pushe grenser. Jeg tror jeg kan kalle meg voksen etterhvert. I hvertfall om man ser på kalenderen. Samtidig har jeg ganske god hukommelse, og husker bestemt at jeg kalte mine foreldre både det ene og det andre når det kom til kjøreferdigheter.. Det handlet om å pushe grenser, og å være forberedt.. Tror det var en høstdag i 1986 dette, med nylimt, varmt sertifikat for klasse A1. Jeg tror det var etter at en nabo hadde ringt pappa og kritisert min "grensepushing". Om telefonsamtalen med påfølgende kjeft hjemme hjalp vet jeg ikke, men jeg husker det fortsatt. Det merkelige er jo at etter 26 år med rosa legitimasjon i baklomma, og mer enn 20.000 kjørte km pr år på ett eller annet kjøretøy med hjul, kan jeg ikke huske å hatt bruk for grensepushende kunnskap i det hele tatt..
Det jeg egentlig prøver å si, er at det er ikke hvor flink man er til å håndtere redskapen som er det viktige for å overleve i trafikken, men hvor flink man er til lese omgivelsene. Prøve å forutse hva som kan gå galt, og avverge farlige situasjoner FØR den farlige situasjonen oppstår.

Ang det å pushe grenser. Jeg tror jeg kan kalle meg voksen etterhvert. I hvertfall om man ser på kalenderen. Samtidig har jeg ganske god hukommelse, og husker bestemt at jeg kalte mine foreldre både det ene og det andre når det kom til kjøreferdigheter.. Det handlet om å pushe grenser, og å være forberedt.. Tror det var en høstdag i 1986 dette, med nylimt, varmt sertifikat for klasse A1. Jeg tror det var etter at en nabo hadde ringt pappa og kritisert min "grensepushing". Om telefonsamtalen med påfølgende kjeft hjemme hjalp vet jeg ikke, men jeg husker det fortsatt. Det merkelige er jo at etter 26 år med rosa legitimasjon i baklomma, og mer enn 20.000 kjørte km pr år på ett eller annet kjøretøy med hjul, kan jeg ikke huske å hatt bruk for grensepushende kunnskap i det hele tatt..
Det jeg egentlig prøver å si, er at det er ikke hvor flink man er til å håndtere redskapen som er det viktige for å overleve i trafikken, men hvor flink man er til lese omgivelsene. Prøve å forutse hva som kan gå galt, og avverge farlige situasjoner FØR den farlige situasjonen oppstår.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 203
- Registrert: 19 jul 2012, 04:26
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
- Bosted: Levanger
Re: MC-ulykker
Det blir et tøft samfunn med dødsstraff for å være idiot, gjøre feil når du kjører samt å stjele motorsykkel.....AndreasB skrev:– Det vi vet er at motorsykkelen som ble brukt ble meldt stjålet 24. september fra Lillesand, sier Steinsland. (©NTB)Vagabond60 skrev:TV2 har fått med det meste i overskriften:
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kri ... 89458.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Og det er jo dessverre en gjenganger. Dette kommer også inn i statistikken "mc er farlig" og brukes mot alle som kjører lovlig.
Da var det jo bare som fortjent :) Karma is a BITCH
Re: MC-ulykker
:-)å Gjøk. Den dagen du "sklir litt" med rokken din i en sving,så er du heldig hvis du er istand til å ringe noen som helst etterpå :-)åAndreasB skrev:Om man vet hvordan sykkelen oppfører seg når det sklir litt, ja.. Da klarer man det antagelig også om det sklir "litt mer".
Har man derimot kjørt safe hele veien så er det bare å ringe forsikingselskapet
ikkebike.norwegianforum.net
Re: MC-ulykker

samme erfaring men 50 000 i året i snitt, se langt freover til alle kanter, hva skjer hvis og vær forberedt. Det er ikke flax at det ikke går galt! Det er i så fall mye flax i god trening!SuperMorten skrev:Nå føler jeg at jeg er skyld i en gedigen avsporing her.. Det var jeg som begynte.men siden ingen av øvrigheta har korrigert oss fortsetter jeg gjerne.. :-)å
Ang det å pushe grenser. Jeg tror jeg kan kalle meg voksen etterhvert. I hvertfall om man ser på kalenderen. Samtidig har jeg ganske god hukommelse, og husker bestemt at jeg kalte mine foreldre både det ene og det andre når det kom til kjøreferdigheter.. Det handlet om å pushe grenser, og å være forberedt.. Tror det var en høstdag i 1986 dette, med nylimt, varmt sertifikat for klasse A1. Jeg tror det var etter at en nabo hadde ringt pappa og kritisert min "grensepushing". Om telefonsamtalen med påfølgende kjeft hjemme hjalp vet jeg ikke, men jeg husker det fortsatt. Det merkelige er jo at etter 26 år med rosa legitimasjon i baklomma, og mer enn 20.000 kjørte km pr år på ett eller annet kjøretøy med hjul, kan jeg ikke huske å hatt bruk for grensepushende kunnskap i det hele tatt..
Det jeg egentlig prøver å si, er at det er ikke hvor flink man er til å håndtere redskapen som er det viktige for å overleve i trafikken, men hvor flink man er til lese omgivelsene. Prøve å forutse hva som kan gå galt, og avverge farlige situasjoner FØR den farlige situasjonen oppstår.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC-ulykker
supermorten skrev:Det jeg egentlig prøver å si, er at det er ikke hvor flink man er til å håndtere redskapen som er det viktige for å overleve i trafikken, men hvor flink man er til lese omgivelsene. Prøve å forutse hva som kan gå galt, og avverge farlige situasjoner FØR den farlige situasjonen oppstår.
DER har du essensen.

men siden vi ikke er perfekte er det greit å kunne håndtere redskapen HVIS noen gjør noe vi IKKE har forutsett.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC-ulykker
Var vel ingen som tvang dem til å stæla sykkelen eller kjøre den over evne.olepeder skrev:Det blir et tøft samfunn med dødsstraff for å være idiot, gjøre feil når du kjører samt å stjele motorsykkel.....
sympti? nix.....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: MC-ulykker
Samfunnet driv ikkje med dødsstraff for idioti, toskane stod for det sjøl! kamikase kallest det.olepeder skrev:Det blir et tøft samfunn med dødsstraff for å være idiot, gjøre feil når du kjører samt å stjele motorsykkel.....AndreasB skrev:– Det vi vet er at motorsykkelen som ble brukt ble meldt stjålet 24. september fra Lillesand, sier Steinsland. (©NTB)Vagabond60 skrev:TV2 har fått med det meste i overskriften:
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kri ... 89458.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Og det er jo dessverre en gjenganger. Dette kommer også inn i statistikken "mc er farlig" og brukes mot alle som kjører lovlig.
Da var det jo bare som fortjent :) Karma is a BITCH
-
- Innlegg: 203
- Registrert: 19 jul 2012, 04:26
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
- Bosted: Levanger
Re: MC-ulykker
Greit nok det, men en del her applauderer at det går galt og mener de fortjener det. Skammelig mener jegZZR-Tom skrev:Samfunnet driv ikkje med dødsstraff for idioti, toskane stod for det sjøl! kamikase kallest det.olepeder skrev:Det blir et tøft samfunn med dødsstraff for å være idiot, gjøre feil når du kjører samt å stjele motorsykkel.....AndreasB skrev:– Det vi vet er at motorsykkelen som ble brukt ble meldt stjålet 24. september fra Lillesand, sier Steinsland. (©NTB)Vagabond60 skrev:TV2 har fått med det meste i overskriften:
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kri ... 89458.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Og det er jo dessverre en gjenganger. Dette kommer også inn i statistikken "mc er farlig" og brukes mot alle som kjører lovlig.
Da var det jo bare som fortjent :) Karma is a BITCH