MC-ulykker

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: MC-ulykker

Legg inn av rerell »

2 döda i Krs. "Motorsykkelen ble meldt stjålet fra Lillesand 24. september".

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/T ... 94867.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: MC-ulykker

Legg inn av ega16 »

Huff! Ser ut som de ikke klarte svingen ut av tunnelen. Tipper det dreier seg om stor hastighet og stivnet til under svingen.

EDIT: hm, ser visst ut som svingen begynner i tunnelen, ser ikke så krapp ut, men det kommer vel igjennom an på farten man har. http://goo.gl/maps/2dBJR" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av ega16 den 01 okt 2012, 12:58, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: MC-ulykker

Legg inn av SuperMorten »

rerell skrev:2 döda i Krs. "Motorsykkelen ble meldt stjålet fra Lillesand 24. september".

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/T ... 94867.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Synd for de pårørende/etterlatte.. Klarer ikke helt å føle sympati for kjeltringer.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: MC-ulykker

Legg inn av jhn »

SuperMorten skrev:
rerell skrev:2 döda i Krs. "Motorsykkelen ble meldt stjålet fra Lillesand 24. september".

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/T ... 94867.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Synd for de pårørende/etterlatte.. Klarer ikke helt å føle sympati for kjeltringer.
Synd for de omkomne også
Klarer ikke helt å fryde mæ over to døde, selv om de skulle gjøre noe så "utilgivelig" som å stjele en mc

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: MC-ulykker

Legg inn av RuneMC »

@jhn - Antallet trafikkdrepte er faktisk ganske likt forhold til innbyggertallet - til tross for det jeg kaller et mer effektivt fartsnivå i nabolandene. Og veistandarden på flere strekninger her sør klarer fint 10-20+ i forhold til dagens (snakker da om motorvei/gjennomfartsvei uten særlig bebyggelse hvor majoriteten stort sett ligger 10 til 20+ allikevel, så lenge det ikke er fartsbokser eller kø).

169 i Norge i 2011 ~ 34 pr mill innbyggere (rekordlavt år for Norge)
221 i Danmark i 2011 ~ 40 pr mill innbyggere
319 i Sverige i 2011 ~35 per mill innbyggere (23 stk klare selvmord ikke medregnet)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: MC-ulykker

Legg inn av jhn »

RuneMC skrev:@jhn - Antallet trafikkdrepte er faktisk ganske likt forhold til innbyggertallet - til tross for det jeg kaller et mer effektivt fartsnivå i nabolandene.
Javel, jeg mente bare å huske noe om "det sikreste mc-landet" i media.
Hvis vi har nogenlunde lik ulykkesstatistikk, så viser kanskje det at vi har ca samme forhold mellom fart og veistandard som "de det er naturlig å sammenligne oss med"
RuneMC skrev: Og veistandarden på flere strekninger her sør klarer fint 10-20+ i forhold til dagens (snakker da om motorvei/gjennomfartsvei uten særlig bebyggelse hvor majoriteten stort sett ligger 10 til 20+ allikevel, så lenge det ikke er fartsbokser eller kø).
Trafikken ligger stort sett 10 - 20 km/t over grensa i nabolandene også, så de mener nok at deres fartsgrenser også er for lave, akkurat som oss.
Hvis vi vil akseptere flere ulykker, er det bare å forandre på forholdet fart/veistandard. Ren matematikk
Generellt har vi dårligere veier og lavere fartsgrenser, og de to forholdene henger naturlig sammen, mener jeg. Det var i grunnen mitt poeng.

PS.
Hvis du ser på forholdet mellom Danmark og Sverige,
221 i Danmark i 2011 ~ 40 pr mill innbyggere
319 i Sverige i 2011 ~35 per mill innbyggere
De to landene har ganske lik veistandard i mine øyne, men Danmark har litt høyere fartsgrenser. Har det en sammenheng? Eller er det andre årsaker?
Sist redigert av jhn den 01 okt 2012, 13:54, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: MC-ulykker

Legg inn av SuperMorten »

jhn skrev:
SuperMorten skrev:
rerell skrev:2 döda i Krs. "Motorsykkelen ble meldt stjålet fra Lillesand 24. september".

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/T ... 94867.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Synd for de pårørende/etterlatte.. Klarer ikke helt å føle sympati for kjeltringer.
Synd for de omkomne også
Klarer ikke helt å fryde mæ over to døde, selv om de skulle gjøre noe så "utilgivelig" som å stjele en mc
Fryder meg for all del ikke, men det blir på sett og vis uaktsomt selvmord, hvis du opptrer som sjåfør på et kjøretøy du ikke behersker.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: MC-ulykker

Legg inn av AndreasB »

ega16 skrev:
AndreasB skrev:
jhn skrev:Joda, ikke så usannsynlig, men likevel, jo nærmere grensen for dine evner du er, dess større sannsynlighet for å tråkke over.
På kjente veier vil man kanskje også pushe grensene litt ekstra
Pushe grenser er eneste måte å øke grensen på. Om man hele tiden kjører safe, kommer man få seg en jævla overraskelse en vakker dag..
Sant nok, men det bør man gjøre på bane og ihvertfall ikke på veier i tettbygde strøk. Ellers så er jeg ikke helt enig i det siste du sier, kjører man safe så har man også større marginer for å hente seg inn dersom noe uforutsett skulle skje, man skal ikke mye opp i hastighet for å merke at beslutning og handlingsrommet krymper betraktelig.
Du mener altså at om man aldri har sklidd med bakhjulet, og man plutselig får en jævla sladd, så er det helt OK fordi man har marginer? Ikke faen..

Om man vet hvordan sykkelen oppfører seg når det sklir litt, ja.. Da klarer man det antagelig også om det sklir "litt mer".
Har man derimot kjørt safe hele veien så er det bare å ringe forsikingselskapet ;)

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: MC-ulykker

Legg inn av ega16 »

AndreasB skrev:
ega16 skrev:
AndreasB skrev:
jhn skrev:Joda, ikke så usannsynlig, men likevel, jo nærmere grensen for dine evner du er, dess større sannsynlighet for å tråkke over.
På kjente veier vil man kanskje også pushe grensene litt ekstra
Pushe grenser er eneste måte å øke grensen på. Om man hele tiden kjører safe, kommer man få seg en jævla overraskelse en vakker dag..
Sant nok, men det bør man gjøre på bane og ihvertfall ikke på veier i tettbygde strøk. Ellers så er jeg ikke helt enig i det siste du sier, kjører man safe så har man også større marginer for å hente seg inn dersom noe uforutsett skulle skje, man skal ikke mye opp i hastighet for å merke at beslutning og handlingsrommet krymper betraktelig.
Du mener altså at om man aldri har sklidd med bakhjulet, og man plutselig får en jævla sladd, så er det helt OK fordi man har marginer? Ikke faen..

Om man vet hvordan sykkelen oppfører seg når det sklir litt, ja.. Da klarer man det antagelig også om det sklir "litt mer".
Har man derimot kjørt safe hele veien så er det bare å ringe forsikingselskapet ;)
Jeg forstår ikke logikken din og du forstår tydeligvis ikke min. Sladd er vel noe de fleste vil oppleve før eller senere og da har man betydelig større marginer for å hente seg inn hvis man gjør svingen i fartsgrensen enn langt over.

Selvom man har klart den og den svingen med så og så mye sladd betyr det ikke nødvendigvis at man klarer det neste gang. Som sagt desto større fart desto mindre marginer uansett hvor flink og "uovervinnelig" man er. Å tro noe annet er naivt
Sist redigert av ega16 den 01 okt 2012, 16:16, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: MC-ulykker

Legg inn av jhn »

AndreasB skrev:
ega16 skrev:
AndreasB skrev:
jhn skrev:Joda, ikke så usannsynlig, men likevel, jo nærmere grensen for dine evner du er, dess større sannsynlighet for å tråkke over.
På kjente veier vil man kanskje også pushe grensene litt ekstra
Pushe grenser er eneste måte å øke grensen på. Om man hele tiden kjører safe, kommer man få seg en jævla overraskelse en vakker dag..
Sant nok, men det bør man gjøre på bane og ihvertfall ikke på veier i tettbygde strøk. Ellers så er jeg ikke helt enig i det siste du sier, kjører man safe så har man også større marginer for å hente seg inn dersom noe uforutsett skulle skje, man skal ikke mye opp i hastighet for å merke at beslutning og handlingsrommet krymper betraktelig.
Du mener altså at om man aldri har sklidd med bakhjulet, og man plutselig får en jævla sladd, så er det helt OK fordi man har marginer? Ikke faen..

Om man vet hvordan sykkelen oppfører seg når det sklir litt, ja.. Da klarer man det antagelig også om det sklir "litt mer".
Har man derimot kjørt safe hele veien så er det bare å ringe forsikingselskapet ;)
Mange av ulykkene man ser, er nok nettopp fordi man driver å pushe grenser, og plutselig finner man ut nøyaktig hvor langt de grensene kunne pushes
Men det kan jo hende at de som berger seg, har fått noe nyttig lærdom.
Det kan også hende at de som ikke pusher, aldri får behov for den lærdommen de går glipp av.
Så hva som er smartest kan være vanskelig å finne ut av

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: MC-ulykker

Legg inn av AndreasB »

jhn skrev: Mange av ulykkene man ser, er nok nettopp fordi man driver å pushe grenser, og plutselig finner man ut nøyaktig hvor langt de grensene kunne pushes
Men det kan jo hende at de som berger seg, har fått noe nyttig lærdom.
Det kan også hende at de som ikke pusher, aldri får behov for den lærdommen de går glipp av.
Så hva som er smartest kan være vanskelig å finne ut av
Time will tell -.-

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: MC-ulykker

Legg inn av Vagabond60 »

TV2 har fått med det meste i overskriften:
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kri ... 89458.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Og det er jo dessverre en gjenganger. Dette kommer også inn i statistikken "mc er farlig" og brukes mot alle som kjører lovlig.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: MC-ulykker

Legg inn av AndreasB »

Vagabond60 skrev:TV2 har fått med det meste i overskriften:
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kri ... 89458.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Og det er jo dessverre en gjenganger. Dette kommer også inn i statistikken "mc er farlig" og brukes mot alle som kjører lovlig.
– Det vi vet er at motorsykkelen som ble brukt ble meldt stjålet 24. september fra Lillesand, sier Steinsland. (©NTB)

Da var det jo bare som fortjent :) Karma is a BITCH :prf

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: MC-ulykker

Legg inn av jhn »

AndreasB skrev:
jhn skrev: Mange av ulykkene man ser, er nok nettopp fordi man driver å pushe grenser, og plutselig finner man ut nøyaktig hvor langt de grensene kunne pushes
Men det kan jo hende at de som berger seg, har fått noe nyttig lærdom.
Det kan også hende at de som ikke pusher, aldri får behov for den lærdommen de går glipp av.
Så hva som er smartest kan være vanskelig å finne ut av
Time will tell -.-
Men en ting vet vi, at andre veifarende og pårørende foretrekker at man ikke pusher grensene på offentlig vei. Det kan med fordel tas med i betrakningen

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: MC-ulykker

Legg inn av AndreasB »

jhn skrev:
AndreasB skrev:
jhn skrev: Mange av ulykkene man ser, er nok nettopp fordi man driver å pushe grenser, og plutselig finner man ut nøyaktig hvor langt de grensene kunne pushes
Men det kan jo hende at de som berger seg, har fått noe nyttig lærdom.
Det kan også hende at de som ikke pusher, aldri får behov for den lærdommen de går glipp av.
Så hva som er smartest kan være vanskelig å finne ut av
Time will tell -.-
Men en ting vet vi, at andre veifarende og pårørende foretrekker at man ikke pusher grensene på offentlig vei. Det kan med fordel tas med i betrakningen
Godt poeng :) Kjøre fort uten å pushe grenser da :)

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: MC-ulykker

Legg inn av mekkern »

setter pris på at de som skal "pushe grensene" tester hvor langt de kan lene seg ut vinduet og ikke hvor langt over i min kjørebane de kan komme...
Eller rett og slett bruke dertil egnede baner-hvilket gjør at du kan benytte den funnede grensa til noe-annet enn ei furukiste.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: MC-ulykker

Legg inn av ega16 »

mekkern skrev:setter pris på at de som skal "pushe grensene" tester hvor langt de kan lene seg ut vinduet og ikke hvor langt over i min kjørebane de kan komme...
Eller rett og slett bruke dertil egnede baner-hvilket gjør at du kan benytte den funnede grensa til noe-annet enn ei furukiste.
Støtter den fullt ut! Ute i trafikken er absolutt ikke noe sted man tester ut grenser. For noen få heldige går det kanskje bra hver eneste gang siden de lever på flaks, men det skal ikke mer enn en liten uforutsett ting som skal til. Ute i trafikken har man aldri kontroll over miljøet på den måten som man har på en bane. De som ikke forstår dette har ikke noe på en motorsykkel å gjøre.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: MC-ulykker

Legg inn av SuperMorten »

Nå føler jeg at jeg er skyld i en gedigen avsporing her.. Det var jeg som begynte. :redface men siden ingen av øvrigheta har korrigert oss fortsetter jeg gjerne.. :-)å

Ang det å pushe grenser. Jeg tror jeg kan kalle meg voksen etterhvert. I hvertfall om man ser på kalenderen. Samtidig har jeg ganske god hukommelse, og husker bestemt at jeg kalte mine foreldre både det ene og det andre når det kom til kjøreferdigheter.. Det handlet om å pushe grenser, og å være forberedt.. Tror det var en høstdag i 1986 dette, med nylimt, varmt sertifikat for klasse A1. Jeg tror det var etter at en nabo hadde ringt pappa og kritisert min "grensepushing". Om telefonsamtalen med påfølgende kjeft hjemme hjalp vet jeg ikke, men jeg husker det fortsatt. Det merkelige er jo at etter 26 år med rosa legitimasjon i baklomma, og mer enn 20.000 kjørte km pr år på ett eller annet kjøretøy med hjul, kan jeg ikke huske å hatt bruk for grensepushende kunnskap i det hele tatt..
Det jeg egentlig prøver å si, er at det er ikke hvor flink man er til å håndtere redskapen som er det viktige for å overleve i trafikken, men hvor flink man er til lese omgivelsene. Prøve å forutse hva som kan gå galt, og avverge farlige situasjoner FØR den farlige situasjonen oppstår.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Bosted: Levanger

Re: MC-ulykker

Legg inn av olepeder »

AndreasB skrev:
Vagabond60 skrev:TV2 har fått med det meste i overskriften:
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kri ... 89458.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Og det er jo dessverre en gjenganger. Dette kommer også inn i statistikken "mc er farlig" og brukes mot alle som kjører lovlig.
– Det vi vet er at motorsykkelen som ble brukt ble meldt stjålet 24. september fra Lillesand, sier Steinsland. (©NTB)

Da var det jo bare som fortjent :) Karma is a BITCH :prf
Det blir et tøft samfunn med dødsstraff for å være idiot, gjøre feil når du kjører samt å stjele motorsykkel.....

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MC-ulykker

Legg inn av Kawasaki »

AndreasB skrev:Om man vet hvordan sykkelen oppfører seg når det sklir litt, ja.. Da klarer man det antagelig også om det sklir "litt mer".
Har man derimot kjørt safe hele veien så er det bare å ringe forsikingselskapet ;)
:-)å Gjøk. Den dagen du "sklir litt" med rokken din i en sving,så er du heldig hvis du er istand til å ringe noen som helst etterpå :-)å
ikkebike.norwegianforum.net

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MC-ulykker

Legg inn av Duville »

:thumleft
SuperMorten skrev:Nå føler jeg at jeg er skyld i en gedigen avsporing her.. Det var jeg som begynte. :redface men siden ingen av øvrigheta har korrigert oss fortsetter jeg gjerne.. :-)å

Ang det å pushe grenser. Jeg tror jeg kan kalle meg voksen etterhvert. I hvertfall om man ser på kalenderen. Samtidig har jeg ganske god hukommelse, og husker bestemt at jeg kalte mine foreldre både det ene og det andre når det kom til kjøreferdigheter.. Det handlet om å pushe grenser, og å være forberedt.. Tror det var en høstdag i 1986 dette, med nylimt, varmt sertifikat for klasse A1. Jeg tror det var etter at en nabo hadde ringt pappa og kritisert min "grensepushing". Om telefonsamtalen med påfølgende kjeft hjemme hjalp vet jeg ikke, men jeg husker det fortsatt. Det merkelige er jo at etter 26 år med rosa legitimasjon i baklomma, og mer enn 20.000 kjørte km pr år på ett eller annet kjøretøy med hjul, kan jeg ikke huske å hatt bruk for grensepushende kunnskap i det hele tatt..
Det jeg egentlig prøver å si, er at det er ikke hvor flink man er til å håndtere redskapen som er det viktige for å overleve i trafikken, men hvor flink man er til lese omgivelsene. Prøve å forutse hva som kan gå galt, og avverge farlige situasjoner FØR den farlige situasjonen oppstår.
samme erfaring men 50 000 i året i snitt, se langt freover til alle kanter, hva skjer hvis og vær forberedt. Det er ikke flax at det ikke går galt! Det er i så fall mye flax i god trening!

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: MC-ulykker

Legg inn av mekkern »

supermorten skrev:Det jeg egentlig prøver å si, er at det er ikke hvor flink man er til å håndtere redskapen som er det viktige for å overleve i trafikken, men hvor flink man er til lese omgivelsene. Prøve å forutse hva som kan gå galt, og avverge farlige situasjoner FØR den farlige situasjonen oppstår.

DER har du essensen. :prf

men siden vi ikke er perfekte er det greit å kunne håndtere redskapen HVIS noen gjør noe vi IKKE har forutsett.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: MC-ulykker

Legg inn av mekkern »

olepeder skrev:Det blir et tøft samfunn med dødsstraff for å være idiot, gjøre feil når du kjører samt å stjele motorsykkel.....
Var vel ingen som tvang dem til å stæla sykkelen eller kjøre den over evne.

sympti? nix.....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MC-ulykker

Legg inn av ZZR-Tom »

olepeder skrev:
AndreasB skrev:
Vagabond60 skrev:TV2 har fått med det meste i overskriften:
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kri ... 89458.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Og det er jo dessverre en gjenganger. Dette kommer også inn i statistikken "mc er farlig" og brukes mot alle som kjører lovlig.
– Det vi vet er at motorsykkelen som ble brukt ble meldt stjålet 24. september fra Lillesand, sier Steinsland. (©NTB)

Da var det jo bare som fortjent :) Karma is a BITCH :prf
Det blir et tøft samfunn med dødsstraff for å være idiot, gjøre feil når du kjører samt å stjele motorsykkel.....
Samfunnet driv ikkje med dødsstraff for idioti, toskane stod for det sjøl! kamikase kallest det.

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Bosted: Levanger

Re: MC-ulykker

Legg inn av olepeder »

ZZR-Tom skrev:
olepeder skrev:
AndreasB skrev:
Vagabond60 skrev:TV2 har fått med det meste i overskriften:
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kri ... 89458.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Og det er jo dessverre en gjenganger. Dette kommer også inn i statistikken "mc er farlig" og brukes mot alle som kjører lovlig.
– Det vi vet er at motorsykkelen som ble brukt ble meldt stjålet 24. september fra Lillesand, sier Steinsland. (©NTB)

Da var det jo bare som fortjent :) Karma is a BITCH :prf
Det blir et tøft samfunn med dødsstraff for å være idiot, gjøre feil når du kjører samt å stjele motorsykkel.....
Samfunnet driv ikkje med dødsstraff for idioti, toskane stod for det sjøl! kamikase kallest det.
Greit nok det, men en del her applauderer at det går galt og mener de fortjener det. Skammelig mener jeg

Svar