Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Ble ikke bergtatt av utseendet, men den ligner da vertfall ikke et batteri med sal. Helt greit og nøytralt utseende.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7111
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Akkurat det der er det siste jeg skal ha … Da er mc kjøringa over!
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Ville blitt mye ventepølse på bensinstasjoner i påvente av lading (eller vente på at det er din tur på laderen)

Bare noe som ville gitt meg rekkeviddeangst på landevei... OG irritasjon over all ventingen.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Snittfart på 110 gir 137 km rekkevidde, snittfart på 80 gir 172 km rekkevidde.AJ skrev: 14 sep 2022, 15:47 Begynner så smått å bli interessant, dette...:
https://www.advrider.com/zero-introduces-the-dsr-x/
![]()
Det er bare ikke nok. For min del er en rundtur feks:
* Øvre Årdal - Fodnes - Lærdal - Øvre Årdal - 154 km
* Øvre Årdal - Tindeveien -Luster - Sogndal - Øvre Årdal - 166 km
* Øvre Årdal - Tindevegen - Sognefjellet - Lom - Øvre Årdal - 204 km
* Øvre Årdal - Valdres - Øvre Årdal - 240 km
* Øvre Årdal - Vinje - Vangsnes - Øvre Årdal - 289 km
* Øvre Årdal - Hemsedal - Gol - Leira - Øvre Årdal - 311 km
* Øvre Årdal - Beitostølen - Lom - Sognefjellet - Tindevegen - Øvre Årdal - 314 km
Og det er bare en enkelt av de en av de rundturene som trygt kan kjøres med en Zero. Og du har ingen frihet til å utforske noe som helst utover det, en liten svipptur opp en blindvei for å sjekke ut utsikten så kommer du deg ikke hjem igjen.
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Hadde det vært en moped eller en sykkel beregnet for litt jobbpendling er det kanskje ok, men legger man inn et bilde av en Adventure sykkel med tre sidevesker og toppbokser så fyller man neppe opp disse for å kjøre 15 mil. Kundegruppen med slik sykler kjører nok heller ikke der det er flust av ladere vil jeg tro.
Denne kommer til å bli en stor flopp i Norge, hvis den har tenkt seg hit.
Denne kommer til å bli en stor flopp i Norge, hvis den har tenkt seg hit.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Jammen ikke godt å si..
Den gjennomsnittlige motorsyklist her i landet kjører rundt 3000 km i året så vidt jeg husker etter NMCU sine statistikker for noen år siden. Altså er det et stort antall motorsykler som knapt brukes til annet enn en og annen finværstur i nærområdet i godvær. Veldig mange kjører bare en og annen turen til nærmeste lygarbenk for å sitte å skravle med likesinnede noen timer, og ankommer gjerne med alle kofferter på fordi det ser tøffest ut slik. Kanskje de skal innom Joker for å kjøpe brød og melk på hjemvei også.
Mangfoldet er stort, og jeg ser ikke bort fra at denne også kan ha et marked.
Men jeg skal ikke ha den!

Den gjennomsnittlige motorsyklist her i landet kjører rundt 3000 km i året så vidt jeg husker etter NMCU sine statistikker for noen år siden. Altså er det et stort antall motorsykler som knapt brukes til annet enn en og annen finværstur i nærområdet i godvær. Veldig mange kjører bare en og annen turen til nærmeste lygarbenk for å sitte å skravle med likesinnede noen timer, og ankommer gjerne med alle kofferter på fordi det ser tøffest ut slik. Kanskje de skal innom Joker for å kjøpe brød og melk på hjemvei også.
Mangfoldet er stort, og jeg ser ikke bort fra at denne også kan ha et marked.
Men jeg skal ikke ha den!
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Njaaa, jeg vet jo veldig godt at du er inne på noe. Veldig mange kjører sykkelen veldig lite og er gjerne skjelden utenfor egen kommune en gang.kjellv skrev: 15 sep 2022, 22:06 Jammen ikke godt å si..![]()
Den gjennomsnittlige motorsyklist her i landet kjører rundt 3000 km i året så vidt jeg husker etter NMCU sine statistikker for noen år siden. Altså er det et stort antall motorsykler som knapt brukes til annet enn en og annen finværstur i nærområdet i godvær. Veldig mange kjører bare en og annen turen til nærmeste lygarbenk for å sitte å skravle med likesinnede noen timer, og ankommer gjerne med alle kofferter på fordi det ser tøffest ut slik. Kanskje de skal innom Joker for å kjøpe brød og melk på hjemvei også.
Mangfoldet er stort, og jeg ser ikke bort fra at denne også kan ha et marked.
Men jeg skal ikke ha den!
Men mitt inntrykk er at de fleste som stort sett kun kjører korte turer av den typen, også kjører et par dagsturer i løpet av en sesong, kanskje også en helgetur.
Jeg har også lyst til å si at de gjerne kjører noen turer på 200 kilometer, men samtidig så er kanskje den typiske 200 kilometers turen folk jeg kjenner kjører, mer et resultat av at lokal geografi gjør det vanskelig å finne kortere rundturer i området her, heller enn et ønske om å kjøre 200 km.
Så slik jeg ser det så blir ting vanskelig når rekkevidden er 140 kilometer, jeg tror det vil sitte langt inne for mange å gi opp muligheten til å kjøre langtur, selv om de vet godt at de aldri gjør det.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Verge tenker nytt... hittil har alle gått i gamle spor , her blir felgen motor..
Bare synd at det ikke er en uttakbar batteripakke....det er fremtiden
https://www.vergemotorcycles.com/
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Bare synd at det ikke er en uttakbar batteripakke....det er fremtiden
https://www.vergemotorcycles.com/
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7111
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Vi er veldig forskjellige som ventet og bra er det, men akkurat henge på koffertene sitter veldig langt inne her da det går i ryggsekk for å være litt forberedt. Topboks og tankveske før kofferter ved behov, fikk ett godt tips her inne som flere bruker «hva du alltid har med». Biltema-nett som må kjøpes nåkjellv skrev: 15 sep 2022, 22:06 Jammen ikke godt å si..![]()
Den gjennomsnittlige motorsyklist her i landet kjører rundt 3000 km i året så vidt jeg husker etter NMCU sine statistikker for noen år siden. Altså er det et stort antall motorsykler som knapt brukes til annet enn en og annen finværstur i nærområdet i godvær. Veldig mange kjører bare en og annen turen til nærmeste lygarbenk for å sitte å skravle med likesinnede noen timer, og ankommer gjerne med alle kofferter på fordi det ser tøffest ut slik. Kanskje de skal innom Joker for å kjøpe brød og melk på hjemvei også.
Mangfoldet er stort, og jeg ser ikke bort fra at denne også kan ha et marked.
Men jeg skal ikke ha den!

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
dypen skrev: 16 sep 2022, 09:50Vi er veldig forskjellige som ventet og bra er det, men akkurat henge på koffertene sitter veldig langt inne her da det går i ryggsekk for å være litt forberedt. Topboks og tankveske før kofferter ved behov, fikk ett godt tips her inne som flere bruker «hva du alltid har med». Biltema-nett som må kjøpes nåkjellv skrev: 15 sep 2022, 22:06 Jammen ikke godt å si..![]()
Den gjennomsnittlige motorsyklist her i landet kjører rundt 3000 km i året så vidt jeg husker etter NMCU sine statistikker for noen år siden. Altså er det et stort antall motorsykler som knapt brukes til annet enn en og annen finværstur i nærområdet i godvær. Veldig mange kjører bare en og annen turen til nærmeste lygarbenk for å sitte å skravle med likesinnede noen timer, og ankommer gjerne med alle kofferter på fordi det ser tøffest ut slik. Kanskje de skal innom Joker for å kjøpe brød og melk på hjemvei også.
Mangfoldet er stort, og jeg ser ikke bort fra at denne også kan ha et marked.
Men jeg skal ikke ha den!Tar lite plass og det som ikke går i ryggsekken kan plasseres bak med Biltema-nett :)
Plukke av sidevesker/ toppboks gjør jeg sjelden. Dem er overhode ikke i veien eller merkbare for meg i det daglige.
Genialt og kunne svinge innom og handle uten og planlegge på forhånd, at dere synes jeg ser kjempetøff ut når jeg annnkommer jugebenken er en bonus

-
Onlinedypen
- Innlegg: 7111
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Veldig bra vi er forskjellige og trives med detlazyboy skrev: 16 sep 2022, 13:49dypen skrev: 16 sep 2022, 09:50Vi er veldig forskjellige som ventet og bra er det, men akkurat henge på koffertene sitter veldig langt inne her da det går i ryggsekk for å være litt forberedt. Topboks og tankveske før kofferter ved behov, fikk ett godt tips her inne som flere bruker «hva du alltid har med». Biltema-nett som må kjøpes nåkjellv skrev: 15 sep 2022, 22:06 Jammen ikke godt å si..![]()
Den gjennomsnittlige motorsyklist her i landet kjører rundt 3000 km i året så vidt jeg husker etter NMCU sine statistikker for noen år siden. Altså er det et stort antall motorsykler som knapt brukes til annet enn en og annen finværstur i nærområdet i godvær. Veldig mange kjører bare en og annen turen til nærmeste lygarbenk for å sitte å skravle med likesinnede noen timer, og ankommer gjerne med alle kofferter på fordi det ser tøffest ut slik. Kanskje de skal innom Joker for å kjøpe brød og melk på hjemvei også.
Mangfoldet er stort, og jeg ser ikke bort fra at denne også kan ha et marked.
Men jeg skal ikke ha den!Tar lite plass og det som ikke går i ryggsekken kan plasseres bak med Biltema-nett :)
Plukke av sidevesker/ toppboks gjør jeg sjelden. Dem er overhode ikke i veien eller merkbare for meg i det daglige.
Genialt og kunne svinge innom og handle uten og planlegge på forhånd, at dere synes jeg ser kjempetøff ut når jeg annnkommer jugebenken er en bonus![]()

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Jeg har også sidevesker som faktisk (etter min mening) ser helt OK ut på sykkelen, men jeg tar dem av når jeg ikke trenger dem ja. Blir litt som å kjøre en Audi RS6 med rustent hengerfeste.
Det at andre ikke er like nøye på hvordan dem tar seg ut bryr jeg meg ikke så mye om

Men klart, kjører man en sykkel som er grisestygg i utgangspunktet, så vil jo slike vesker bare skjule det som er stygt og kanskje vil totalinntrykket bli bedre.
Det at andre ikke er like nøye på hvordan dem tar seg ut bryr jeg meg ikke så mye om


Men klart, kjører man en sykkel som er grisestygg i utgangspunktet, så vil jo slike vesker bare skjule det som er stygt og kanskje vil totalinntrykket bli bedre.

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Dessuten er et godt sete slik at man slipper å stå mye av tiden også å foretrekke. 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
mekkern skrev: 16 sep 2022, 16:18 Dessuten er et godt sete slik at man slipper å stå mye av tiden også å foretrekke.![]()


Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
mekkern skrev: 16 sep 2022, 16:18 Dessuten er et godt sete slik at man slipper å stå mye av tiden også å foretrekke.![]()

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Må erkjenne at denne har gått under radaren for mitt vedkommende.
En scooter-adventure, som MC-Avisa skal studere nærmere nå i oktober iflg. denne saken på nettsidene sine.
Tror jeg møtte en slik da jeg var ute på en liten tur i går:
Neppe særlig aktuell som min neste sykkel.
Men likevel nysgjerrig på om noen her på MCsiden har en slik Honda X-Adv 750?
En scooter-adventure, som MC-Avisa skal studere nærmere nå i oktober iflg. denne saken på nettsidene sine.
Tror jeg møtte en slik da jeg var ute på en liten tur i går:
Neppe særlig aktuell som min neste sykkel.
Men likevel nysgjerrig på om noen her på MCsiden har en slik Honda X-Adv 750?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Er vel ikke mange atomer i kroppen som roper at jeg skal vurdere en slik nei :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
En god og fyldig sak hvor Yamaha 700 Ténéré og nye Aprila Taureg 660 sammenlignes:
https://www.advpulse.com/adv-news/april ... omparison/
Har selv ikke kjørt Yamaha'en, men derimot Tuareg'en. Og den må jeg si overrasket positivt:
viewtopic.php?p=415168#p415168
https://www.advpulse.com/adv-news/april ... omparison/
Har selv ikke kjørt Yamaha'en, men derimot Tuareg'en. Og den må jeg si overrasket positivt:
viewtopic.php?p=415168#p415168
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Ikke lengre en nyhet men hvordan oppleves en HD panamerica av en eier?
Er visst en del >"betatesting"
Se til endes.
Og
Er visst en del >"betatesting"
Se til endes.
Og
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Interessant tråd om kinesiske CFMOTO's adventuresykkel på ADV Rider:
https://www.advrider.com/f/threads/cfmo ... 0.1513992/
https://www.advrider.com/f/threads/cfmo ... 0.1513992/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Elektrisk motorsykkel med om lag 15 mil rekkevidde er perfekt som pendlersykkel. Nærmest gratis i drift utover dekkslitasje.
Jeg tror jeg fint kunne hatt en sånn om det var mitt eneste formål.
Jeg tror jeg fint kunne hatt en sånn om det var mitt eneste formål.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7111
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Pan America, dette var bare trist! Skikkelig «mandag» sykkel men ikke bare det, flere langt fra gjennomtenkte løsninger som bare ikke fungerer …mekkern skrev: 06 jan 2023, 18:12 Ikke lengre en nyhet men hvordan oppleves en HD panamerica av en eier?
Er visst en del >"betatesting"
Se til endes.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Enig. Har sett begge videoene og synes denne youtuberen gjør en god jobb med å framheve både hva som fungerer bra og hva som nesten må regenes som konstruksjionsfeil på tegnebordet som ikke fungerer særlig godt i praksis når det gjelder denne H-D modellen.dypen skrev: 06 jan 2023, 19:19Pan America, dette var bare trist! Skikkelig «mandag» sykkel men ikke bare det, flere langt fra gjennomtenkte løsninger som bare ikke fungerer …mekkern skrev: 06 jan 2023, 18:12 Ikke lengre en nyhet men hvordan oppleves en HD panamerica av en eier?
Er visst en del >"betatesting"
Se til endes.
Som jeg for øvrig kikket litt på da jeg var innom Lazyboyz i Oslo og prøvekjørte Royal Enfield Himalayan i 2021. Svær sykkel og noe jeg raskt slo fra meg der og da, mest pga. av størrelsen.
Etter å ha sett disse videoene kan jeg ikke si jeg fristes til å oppsøke skapningen på nytt...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Jeg fikk sitte på den og studere den i fjor vinter.. Jeg konkluderte egentlig ganske raskt at denne skulle jeg klare meg godt uten. Som ADV sykkel syntes jeg den falt gjennom der den sto flunkende ny hos en forhandler.AJ skrev: 06 jan 2023, 19:52Enig. Har sett begge videoene og synes denne youtuberen gjør en god jobb med å framheve både hva som fungerer bra og hva som nesten må regenes som konstruksjionsfeil på tegnebordet som ikke fungerer særlig godt i praksis når det gjelder denne H-D modellen.dypen skrev: 06 jan 2023, 19:19Pan America, dette var bare trist! Skikkelig «mandag» sykkel men ikke bare det, flere langt fra gjennomtenkte løsninger som bare ikke fungerer …mekkern skrev: 06 jan 2023, 18:12 Ikke lengre en nyhet men hvordan oppleves en HD panamerica av en eier?
Er visst en del >"betatesting"
Se til endes.
Som jeg for øvrig kikket litt på da jeg var innom Lazyboyz i Oslo og prøvekjørte Royal Enfield Himalayan i 2021. Svær sykkel og noe jeg raskt slo fra meg der og da, mest pga. av størrelsen.
Etter å ha sett disse videoene kan jeg ikke si jeg fristes til å oppsøke skapningen på nytt...![]()
Tung og diger er den! ..ja da, det er Super Ténéréen også, så akkurat det argumentet skal jeg ikke henge meg opp i. Jeg følte også at jeg satt bra på den, og vil nok tro den tilbyr lange og komfortable etapper.
Men hovedgrunnen til at jeg syntes denne falt gjennom som ADV-sykkel var plasseringen av kjølevifta, som for øvrig også så for dårlig beskyttet ut. Denne står lavt nede på venstre side av motoren. Alle som har prøvd å kjøre motorsykkel i regnvær vet at alt vannet som skvetter opp fra framdekket treffer deg nøyaktig på støveltåa. På denne må vannet også passere kjølevifta før den treffer tåa. Denne detaljen fortalte meg øyeblikkelig at dette var for dårlig gjennomtenkt og for dårlig utprøvd. Ikke planlagt brukt i skikkelig dårlig vær, og heller ikke planlagt brukt på veier der det kan finnes 20 cm dypt vann som må passeres.