Ble en trivelig tur til GMS på Gjøvik i dag. Der hadde de gjort stand grillen, satt fram kaffe og kaker og mye gjestfrihet i tillegg til mange flot Triump MC'er - fra den største til den minste.
Siden jeg kom i prat med folk glemte jeg nesten å prøvekjøre disse flott syklene, men fikk da prøvd Tiger 800 før jeg dro hjem igjen etter noen hyggelige timer i sommervarm solvegg i Hunndalen.
Tiger 800 var forsåvidt et hyggelig bekjentskap, det. Men jeg hadde nok ikke byttet inn TDM'en jeg hadde med en slik. Flere årsaker til det. Selv om det er en stund siden siste jeg kjørte TDM satt jeg med en klart følelse av at den både er sterke og sprekere enn Tiger 800.
I tillegg var det overraskende mye turbulens bak vindskjermen på den nye Tigere'n...

Synes også at Tiger 800 låt litt anstrengt i vanlig kjørehastighet. Ikke så veldig høyt turtall, men låt likevel anstrengt...
Girkassa var derimot silkemyk og langt bedre enn den som sitter i 1050'en
Ellers vare den svingvillig og retningstabil som bare det :-) Og gir-indikator i instrumentene er et pluss, som jeg av og til savner på Tiger...
Men det ble ingen 800 'forelskelse' slik det ble med Tiger 1050, gitt...