AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena... Tiger 2010 har møtt Tiger 1939!

Legg inn av AJ »

ZZR-Tom skrev: Korleis liker du Arrow potta?
Arrow-potta gir akkurat passe med grom-lyd og sammen med tilpassa map til innsprøytninga responderer Tiger kjappere på gassen og jeg synes også å merke bedre drag over hele turtallsregisteret. Vet ikke om effekten har økt siden jeg ikke har Dyno-kjørt sykkelen etter at Arrow ble satt på.

Rent utseendemessige synes jeg Arrow-potta er langt å foretrekke framfor originalen.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Hadde Triumphs sin racing can på sprinten og den og ga en passe bromle lyd uten å bli skjærandes og vulgær.
Har litt lyst på ny potter på Kawa`n men frister ikkje å legge ut nesten 10 000kr for å berre få lyden :8-[

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ble en Tigertur til Lillehammer fredag med overnatting til lørdag og dermed en svipptur oppom Sjusjøen på fredagskvelden etter forelesningene på høgskolen...

På Sjusjøen var det fortsatt spor av vinter. Men det er nok bare snakk om dager før siste rest forsvinner her også :-)

[album]1882[/album]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Triumph er på rundreise i Kongeriket for å vise fram alle de fine motorsyklene sine :-)
I morra er de på plass på Gjøvik og jeg satser på å ta meg en tur :janikk

Kanskje jeg tar meg en tur på Vindfjelltunet senere på dagen også...
Men siden jeg også skal jobbe noen få timer et stykke unna heimen i morra kan det fort bli et lite tidspress. Så vi får se hvordan det blir...

Uansett så blir det en tur opp til Gjøvik :D ;
GMS_tigertur.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Gammelgutt

Re: AJ Arena...

Legg inn av Gammelgutt »

Så da kommer i allefall ikkke du på Vindfjelltunet i morgen. :scratch

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Og så er Triumph så forbandt lite her i norge at eg får ikkje kjangs å oppleve roadshowet deiras :ills

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ble en trivelig tur til GMS på Gjøvik i dag. Der hadde de gjort stand grillen, satt fram kaffe og kaker og mye gjestfrihet i tillegg til mange flot Triump MC'er - fra den største til den minste.
Siden jeg kom i prat med folk glemte jeg nesten å prøvekjøre disse flott syklene, men fikk da prøvd Tiger 800 før jeg dro hjem igjen etter noen hyggelige timer i sommervarm solvegg i Hunndalen.

Tiger 800 var forsåvidt et hyggelig bekjentskap, det. Men jeg hadde nok ikke byttet inn TDM'en jeg hadde med en slik. Flere årsaker til det. Selv om det er en stund siden siste jeg kjørte TDM satt jeg med en klart følelse av at den både er sterke og sprekere enn Tiger 800.
I tillegg var det overraskende mye turbulens bak vindskjermen på den nye Tigere'n... :sk?
Synes også at Tiger 800 låt litt anstrengt i vanlig kjørehastighet. Ikke så veldig høyt turtall, men låt likevel anstrengt... :-k
Girkassa var derimot silkemyk og langt bedre enn den som sitter i 1050'en :thumleft
Ellers vare den svingvillig og retningstabil som bare det :-) Og gir-indikator i instrumentene er et pluss, som jeg av og til savner på Tiger...
Men det ble ingen 800 'forelskelse' slik det ble med Tiger 1050, gitt...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Godt å høre at du ville valgt TDM'en fremfror Tiger 800'en. ;e Var det den lille elle XC'en du prøvde?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:Godt å høre at du ville valgt TDM'en fremfror Tiger 800'en. ;e Var det den lille elle XC'en du prøvde?
Var 'gatemodellen' jeg prøvde; den med 19" forhjul og alufelger.
Fin finish og alt det der, men det sa liksom ikke "klikk" slik det gjorde med TDM 900 og Tiger 1050...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Fant ut at det var på tide å sjekke ut om ABUS skivebremslåsen m/alarm var enkel å å fest og om den fungerte med Oxford reminderen - den gule spiralsnora som festes til styret.

Joda, greia funka helt fint selv om alarmlyden ikke var... vel, spesielt høylydt...

Abus låsen i seg selv er robust så det holder, virker det som. Litt stor og klumpete, riktignok, men får duge inntil jeg finner en som er mindre og like solid.
Vet at Triumph har fått laget en mindre type som dermed veier mindre og tar mindre plass.

Her noen bilder:

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

En snartur nordover i dag for å levere noen papirer på Høgskolen i Lillehammer. Litt kjølig kjøreføre i dag, men likevel en flott tur.
Møtte ikke så allverdens mange andre motorsyklister i dag... :-k
Men støtte tilfeldigvis borti Ragnhild (tidligere moderator og aktiv bidragsyter her på MCsiden.no) på Roa etter Lillehammer-turen.
Et kvarter, tyve minutters pause med prat om litt av hvert før hun dro videre nordover, mens jeg fant veien hjem opp i skogkanten rett ved... :P :p

Her et bilde av en ensom Tiger på HiL...
Flere bilder ble det av en eller annen grunn ikke knipset i dag... :8-[

Bilde

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

AJ skrev:En snartur nordover i dag for å levere noen papirer på Høgskolen i Lillehammer. Litt kjølig kjøreføre i dag, men likevel en flott tur.
Møtte ikke så allverdens mange andre motorsyklister i dag... :-k
Men støtte tilfeldigvis borti Ragnhild (tidligere moderator og aktiv bidragsyter her på MCsiden.no) på Roa etter Lillehammer-turen.
Et kvarter, tyve minutters pause med prat om litt av hvert før hun dro videre nordover, mens jeg fant veien hjem opp i skogkanten rett ved... :P :p

Her et bilde av en ensom Tiger på HiL...
Flere bilder ble det av en eller annen grunn ikke knipset i dag... :8-[

Bilde
:thumleft \:D/ Regner med at du hilste Ragnhild fra oss,da AJ :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Våknet til strålende vær i dag.
Nå har det skyet litt til, men tur blir det likevel :mc1
Svipper innom Hønefoss, tenker jeg, for å se om jeg treffer på en aldri så liten kortesje fra Langebru. Er Motorsykkeldag i Buskerud/Hønefoss i dag.
Samles på torget kl. 12:00, men vet ikke om jeg kommer til å stikke innom den trengselen det antakelig kommer til å bli der...
Tror kanskje jeg heller svinger meg oppover E-16 eller langs Randsfjorden (østsida...) i retning Valdresflya.

Tagesk har nevnt at han skal dit. Om han har dratt vet jeg ikke, men om jeg treffer'n på veien og får snakka med han så skal jeg nok sørge for at det blir tatt bilder :janikk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Hadde tenkt meg over Valdresflya i dag, men da jeg kom til Fagernes var det såpass kjølig at jeg valgte å stå over i dag...
Har kjørt en del ganger over 'flya i gråvær og dagen i dag var ikke meisla ut til denslags opplevelse.
Ingenting er flotterer en 'flya i godt sommervær, for ikke å snakke om når høstfargene er på sitt aller vakreste.
I dag var ingen av disse faktorene til stede og dermed ble det å fare hjemover igjen etter å ha knipset noen bilder på MC-samlinga på Fagernes.

Her noen bilder, også av en 2009 mod. Tiger med den raskeste fargen :P :p
Snakket også med eieren som var veldig fornøyd med sykker'n som hadde passert 24K. Aktiv bruker med andre ord :thumleft

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Flotte bilder :thumleft
Gått meg hus forbi at det var motorsykkelens dag på Fagernes idag :eh

Klok beslutning om ikke å kjøre "flya" i ca 4C tipper jeg...
Været er så ustabilt der at jeg pleier å sjekke rett før jeg drar - først da kan man være rimelig sikker på at varslet finvær slår til. Men, da er det også en fenomenal utsikt fra denne veien som går gjennom "indrefileten" av Jotunheimen. :thumleft

Har noen små tanker om å ta en tur i slutten av juli der jeg kjører opp til kl 14:25 Gjende båten til Memurubu og går tilbake via Besseggen til parkeringen og kjører hjem. Dvs, 4timer kjøring opp, 1/2 time venting, 1/2 time til Memurubu med båt, 5-7timer gange, 4timer kjøring hjem. Men må jobbe litt med kondisen først tenker jeg. Fikk litt vel mye krampe i beina sist jeg gjorde det "stuntet" for noen år siden og brukte 7 timer (mot normalt 5) :-# (dengang kjørte jeg også bil ettersom det var før mitt liv som MC sjåfør)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar