AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
rayongracer
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011

Re: AJ Arena...

Legg inn av rayongracer »

Ser ut som du koser deg fælt med Tigeren, en god venn av meg kjører en 1050 som han er veldig glad i.
Kjekt å lese bloggen din med alle bildene, favoritt tråd for meg ingenting er kjekkere enn å lese om aktiv kjøring, så takk for at du deler med deg.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

rayongracer skrev:Ser ut som du koser deg fælt med Tigeren, en god venn av meg kjører en 1050 som han er veldig glad i.
Kjekt å lese bloggen din med alle bildene, favoritt tråd for meg ingenting er kjekkere enn å lese om aktiv kjøring, så takk for at du deler med deg.
Å jada!
Gleder meg hver gang jeg skal ut med Tiger, jeg :D
Veldig hyggelig at du du liker denne bloggen. Det er jo forsåvidt hele poenget med den; å dele egen MC-glede og erfaring med andre her inne på MCsiden.no - aktivt forum for aktive MC-folk! ;-);) :prop: :mc1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Så dro vi avgårde, en liten kompisgjeng på fire, selv om været ikke var det beste.
Planen var to overnattinger og målet for turen var Geiranger, evt. også Trollstigen. Men kaldt vær satte en stopper for dette.
Men trivelig tur med overnatting på Nordal camp. i Lom ble det.

Her er reiseruta:
Tur25052011.PNG
: http://maps.google.no/maps?f=d&source=s ... e=UTF8&z=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Startet på Jevnaker, kjørte langs Randsfjorden forbi fergeleiet og dro over skauen til E-16 og Nes, deretter Bagn og Fagernes før vi fikk kjølt oss godt ned over Valdresflya og endte opp i Lom litt utpå kvelden.
Over 'flya var det antydning til litt snødrev over veien, faktisk...

Ble en sen kveld/natt i Lom og kom ikke i gang altfor tidlig dagen etter. Litt rådslagning og sjekk av vær gjorde at vi bestemte oss for å returnere til sentrale østlandet via noen artige kjøreveier som 255 og 250, men regn gjorde at vi denne gangen valgte enkleste transportetappe fra Lillehammer.
Men tur senere blir det, men da med bedre være i ryggen - håper vi :prf

Her noen bilder fra turen. Ble ikke så mange fotopauser underveis...:

Første stopp på Nes. Brukbart vær, men mye og tildels kraftig vind...:
Bilde

Bilde

Her på Beitostølen, klar for middag (pizza...). Morten i ferd med å skal hente noe i bagasjen. Siden han nettopp hadde gjort omfattende overhalinger på sin Suzuki GT750, hadde han med en pose med verktøy i tilfelle noe skulle skje på første langtur etter overhalinga...
Flott trippel-sykkel, GT'en hans :prf
Bilde

Vi hadde kjøpt litt ALU på Bagn og det første Morten oppdager er at verktøyet hans hadde punktert en av boksene. Og her vrir han ut ølen fra håndklær og klær i bagasjen... :knegg
Bilde

Her er vi kommet fram til Randsverk...:
Bilde

Hytta i Lom. Flott sak og anbefales absolutt som overnattingssted. Jeg kommer helt klart tilbake hi i løpet av sommer'n!
Bilde

Her er vi kommet til Skåbu og en god gammaldags kafe, kombinert bensinstasjon. Må vel si at vi ikke fikk det utbyttet vi ønsket av turen akkurat her siden det regnet...
Bilde

Og her, ikke langt fra Lillehammer, en liten rådslagning hvor vi bestemmer oss til å ta kjappeste veien hjem siden det både var kaldt og ustabilt vær...
På bildet: Jan Erik (til venstre) og Tore. Jan Erik på tur med sin nyinnkjøpte Honda 900 RR og Tore med sin Kawasaki 900 Ninja.
Kjappe sykler som Tiger holdt fint følge med, mens GT'en til Morten fra '76 måtte melde pass et par ganger... ;-);)

Men en fin tur var det i naturskjønne omgivelser, som helt klar kommer bedre til sin rett i oppholdsvær.
Bilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Så ut som en helt fantastisk tur A.J.

Tøft å se at det var en nydelig klassiker med i følget.. Suzukien.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Hallo gett,har ikke sett på Musikk på lur til tur,men våger lell å spørre om du der
vil gi en liten :=D> til 70-åringen :gk Bob Dylan !
Og vet hvilken låt du og dine setter mest pris på... :m :thumleft
:mc1 Hei !!
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Ser ut som en kjempefin tur! Kjenner det klør litt når jeg ser slike turbilder nå... må snart komme meg avgårde på tur jeg også
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Fin tur med god sikringskost, øl og seigmenn. :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:Fin tur med god sikringskost, øl og seigmenn. :thumleft
Heeeelt korrekt :knegg
De brune ALU bayerne jeg rasket med meg på Bagn smakte godt også ;-);)
I tillegg hadde Jan Erik med seg noen whiskey-dråper... ;e

Men det ble ikke verre inntak enn at vi var mer enn kjøreklare midt på dagen på torsdag :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Fikk besøk av Gammelgutt og fine "Blåbæret" i dag - bilder her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 534#p79534" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2

Legg inn av Svein2 »

Hørte ett rykte om att Triump`n din ligger til salgs på Finn.no.
Tiger bike.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:Hørte ett rykte om att Triump`n din ligger til salgs på Finn.no.
Tiger bike.jpg
:knegg
Nei...
den der så uansett ikke særlig bra ut... :[-(

Svein2

Legg inn av Svein2 »

Da må du klare deg med den du har, fin den å
.
Tiger.jpg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Først litt jobbing noen få formiddagstimer, deretter retning Smia MC. Ikke først og fremst for å prøve Kawa syklene, men for å treffe folk på en trivelig møteplass.
Traff mange forumister og flere Smia-MCister, som man etter hvert også begynner å bli kjent med.

Rogg og kjørefølget :knegg til OleB tok bannerbilde i sofakroken inne og dermed kom disse med på bildene:
Dexter, Gammelgutt, mekkern, rogg, Banditmannen, OleB, Togmannen og meg selv.
Møtte for øvrig Togmannen for første gang i dag. Hyggelig :vs
Fru Rogg var også til stede, men ble ikke med på bannerbildene.

Og har jeg glemt noen få jeg sikkert høre det... :orefk :knegg

På hjemturen slo jeg følge med Dexter og kjørte til Langebru/Hokksund via Eidsfoss; en fin MC-strekning selv i det voldsomme regnværet vi fikk helt gratis med på turen.

Regnvær også fra Vikersund da jeg plutselig oppdaget en kjent farkost et par biler foran meg.
Og ganske riktig! det var "Svartolf", sykker'n til Frank "Rotor" Banggren, som var ute på tur. Med oppakning og passasjer, på vei hjem til Sokna, vil jeg tro.
Slo følge til Hønefoss.
Kan bare slå fast at "Svartolf" ikke er noen sinke i trafikken akkurat... ;e

Alt i alt en god MC-dag tross noe blandet vær.
Ingen bilder denne gangen siden jeg like så godt glemte igjen kamera hjemme... :roll

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da har jeg likesågodt bestilt en slik hjelm - se link - fra JanK, som tilbød seg å skaffe blant annet slike ting fra Italia:
http://www.premier.it/angel2011/carbon.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser ut til at jeg sparer en snau tusenlapp i forhold til svenske priser...:
http://www.ryder-racing.com/butik/produ ... ts_id=2363" onclick="window.open(this.href);return false;

Kanskje ikke all verdens, men med tanke på at jeg kan få hjelmen levert i Rælingen/Lillestrømområdet, hvor jeg stadig vekk er å finne i løpet av sesongen, er tilbudet fra JanK slett ikke så verst :drg

Hva norsk pris på hjelmen er vet jeg ingenting om siden det av uforståelige grunner ikke finnes Premier-forhandlere i Norge... :dontknow

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Re: AJ Arena... Ny PREMIER hjelm! Endelig!!!

Legg inn av Kjellrf »

Husker at den første hjelmen jeg kikket på rundt 1980, var en Premier.
Endte opp med en Tommy TI-77, flammelakkert sort/amber metallic, som kostet 435,-. Det var den billigste glassfiberhjelmen som var å få kjøpt, glassfiber var lissom det gjeveste den gang. Tung, og med en passform ei bøtte verdig...
Har den ennå, trer den på for å mimre litt hvert skuddår.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar