Ser ut som vognkortet mitt stemmer med det jeg finner på nettet. 304kg uten ABS og 308kg med.
383kg -74kg =308kg
Jeg har jo moped i forhold.
Tørrvekt på min er 172, 15 liter bensin, 4 liter vann og 3,6 liter olje.
Det betyr egenvekt våt rundt 190 kg. Det betyr over 100 kg i forskjell.
Og med mer effekt i min betyr jo det at GTR er en skikkelig turbus i forhold.
Du må også legge til batteri
Ifølge tester så veier en 1098 435lbs -197.3kg wet.
Så legger du til batteriet på de ca 190kg, så er du nær!
Ser ut som vognkortet mitt stemmer med det jeg finner på nettet. 304kg uten ABS og 308kg med.
383kg -74kg =308kg
Jeg har jo moped i forhold.
Tørrvekt på min er 172, 15 liter bensin, 4 liter vann og 3,6 liter olje.
Det betyr egenvekt våt rundt 190 kg. Det betyr over 100 kg i forskjell.
Og med mer effekt i min betyr jo det at GTR er en skikkelig turbus i forhold.
Du må også legge til batteri
Ifølge tester så veier en 1098 435lbs -197.3kg wet.
Så legger du til batteriet på de ca 190kg, så er du nær!
Ser ut som vognkortet mitt stemmer med det jeg finner på nettet. 304kg uten ABS og 308kg med.
383kg -74kg =308kg
Jeg har jo moped i forhold.
Tørrvekt på min er 172, 15 liter bensin, 4 liter vann og 3,6 liter olje.
Det betyr egenvekt våt rundt 190 kg. Det betyr over 100 kg i forskjell.
Og med mer effekt i min betyr jo det at GTR er en skikkelig turbus i forhold.
Du må også legge til batteri
Ifølge tester så veier en 1098 435lbs -197.3kg wet.
Så legger du til batteriet på de ca 190kg, så er du nær!
Har lithium på 900 gram
Det har je au
Orginal batteriet veide 3+kg! det nye veier 7xx gram.
Kanskje den beste mod'n når det kjelder pris/vekt..
Ser ut som vognkortet mitt stemmer med det jeg finner på nettet. 304kg uten ABS og 308kg med.
383kg -74kg =308kg
Jeg har jo moped i forhold.
Tørrvekt på min er 172, 15 liter bensin, 4 liter vann og 3,6 liter olje.
Det betyr egenvekt våt rundt 190 kg. Det betyr over 100 kg i forskjell.
Og med mer effekt i min betyr jo det at GTR er en skikkelig turbus i forhold.
Du må også legge til batteri
Ifølge tester så veier en 1098 435lbs -197.3kg wet.
Så legger du til batteriet på de ca 190kg, så er du nær!
Har lithium på 900 gram
Det har je au
Orginal batteriet veide 3+kg! det nye veier 7xx gram.
Kanskje den beste mod'n når det kjelder pris/vekt..
Du kjører jo noe i samme gate so meg, bare hakke hvassere, du vet med passasjer går det jo ræva?
Ikke samme gassrespons, tung i svinga osv. Og så kan du se på eks GTR med den vekta den har også sier kawa at du kan kjøre sportslig på svingete vei?
Vet det er STOR forskjell på RR og sportstourer , men hvor sportslig kan det bli med 300 + fører?
Min stand er at det er like stor forskjell mellom den og en RR som mellom den og en ADV.
Ser ut som vognkortet mitt stemmer med det jeg finner på nettet. 304kg uten ABS og 308kg med.
383kg -74kg =308kg
Jeg har jo moped i forhold.
Tørrvekt på min er 172, 15 liter bensin, 4 liter vann og 3,6 liter olje.
Det betyr egenvekt våt rundt 190 kg. Det betyr over 100 kg i forskjell.
Og med mer effekt i min betyr jo det at GTR er en skikkelig turbus i forhold.
Du må også legge til batteri
Ifølge tester så veier en 1098 435lbs -197.3kg wet.
Så legger du til batteriet på de ca 190kg, så er du nær!
Har lithium på 900 gram
Det har je au
Orginal batteriet veide 3+kg! det nye veier 7xx gram.
Kanskje den beste mod'n når det kjelder pris/vekt..
Du kjører jo noe i samme gate so meg, bare hakke hvassere, du vet med passasjer går det jo ræva?
Ikke samme gassrespons, tung i svinga osv. Og så kan du se på eks GTR med den vekta den har også sier kawa at du kan kjøre sportslig på svingete vei?
Vet det er STOR forskjell på RR og sportstourer , men hvor sportslig kan det bli med 300 + fører?
Min stand er at det er like stor forskjell mellom den og en RR som mellom den og en ADV.
Aldri kjørt med passasjer på tung sykkel, bare moped og 125ccm
Men har kjørt tunge og lette sportssykkler.
Min erfaring er at noen få kg fra eller til ikke er så veldig merkbart, men sykkler med lav uavfjæret vekt merker mann!
Uavfjæret vekt: ting på sykkelen som ikke er fjæret, dekk, felg, bremser, kjede/drev, skiver, bolter, skjermer osv..
Husker ikke vekta på mine felger i farta, men vet at sjefen min betalte 18000 kr for lettere felger til sin zxr, og de var tyngre enn mine originale.
Mine er utrolig lette, nesten latterlig.
JohnnyTh skrev:Jeg merker lite til passasjer på sykkelen. Men selvsagt har ikke kjørt veldig aktivt med noen bakpå.
Jeg kan jo bytte potte, så sparer jeg 10kg.
Du merker nok ikke mye til verken mye bagasje elelr passasjer på GTR'en.
Kan ikke si jeg gjør det på Stelvio'en som har langt mindre kubikk og effekt.
Men jeg må igjen si at jeg er overrasket over at Stelvio har langt større nyttelastkapasitet enn den svære Kawasakien...
Hvordan kommer man fram til nyttelasten på de enkelte syklene, tro . Det kunne det vært artig å visst...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
JohnnyTh skrev:Kanskje det er et forslag til ny tråd: hvor mye nyttelast trenger man :-)
Tja...
Kanskje det, gitt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Hva med Transalp? Mer allsidig, økonomisk og solid sykkel skal man lete lenge etter, uansett
årsmodell.
Minuset er vel toppfarten (uten at det spilte noen rolle for meg) og at den ikke gir
den "rette" statusen som mange er ute etter.
Her en 89 modell:
Tansalp.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Så vidt jeg husker har det vært endel diskusjon om VFR1200 kontra K1300S her.
Vel, da vil jeg jo bare minne på at en VFR1200 veier 35 kg mer, en K1300S går bedre i 6'te enn hva VFR gjør i 5'te, og at K1300S slo knockout på den i Motorrad-test.
ZZR-Erling skrev:Så vidt jeg husker har det vært endel diskusjon om VFR1200 kontra K1300S her.
Vel, da vil jeg jo bare minne på at en VFR1200 veier 35 kg mer, en K1300S går bedre i 6'te enn hva VFR gjør i 5'te, og at K1300S slo knockout på den i Motorrad-test.
Det har ingen betydning, det er ikke Honda og det er ikke V4 ...... det er visstnok et gangbart argument blandt entusiastene