LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: LordShaft - *Just got googleised*

Legg inn av Kawagutten »

Blod er blod :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av LordShaft »

I dag måtte jeg bruke noen timer på å finne ut hvor lekkasjen i uteboden min kom fra. Dette var selvfølgelig langt mere jobb enn jeg så for meg.

Han klovnen av en snekker som har utført arbeidet før meg, skulle hatt i ræven med øks. Makan til slett arbeid skal du lete lenge etter.
Jeg har prøvd å se om jeg klarer å tette skikkelig, men frykter at det ikke blir het tett, og at jeg må rive halve altanen og ta opp igjen hele tak konstruksjonen på uteboden. Ta opp igjen driten etter andre, irriterer meg litt over gjennomsnittet.

Det positive oppi alt dette var at jeg fikk gleden av å montere opp ny sagen min.... Powertools er alltid kjekt :prop:

Sutaksplatene er avsluttet inntil mønedrageren.... i stede for å gå over.... Så det ler jo rett inn, samt de bordene som ligger under beslaget på altanen trekker jo vannet til seg.... hvorfor ikke bare slisse beslaget nedi og så stoppet deler av vannet på den måten?? :scratch

Måtte også lage nytt nedløp fra takrennen, da alt takvennet kommer rett ned i området hvor det lekker inn i boden. Så her må jeg bare få ledet det langs leveggen, ut gjennom gjerdet, ned langs taket på boden og ned i grunnen....

Legger med et par bilder.... Gikk litt tec-7 i dag :redface

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

På siste bildet, ser en at jeg måtte kutte vekk 8 cm av bordene, fuge noe jævlig også må jeg bukke et beslag som jeg skal legge nedi, som en renne.... Regner med at dette løser problemet. Hvis ikke blir det stor jobb til våren :evil

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av Olav K »

Tec7 er jo mannens foundationkrem, så her ser jeg for meg du er helt på hjemmebane :prf

men seriøst, det er piss irriterende å ta opp arbeid etter andre. Siden jeg er så snill, tar jeg meg en Weissbier i pur medfølelse.
Har akkurat bestillt meg en Erdinger Dunkel... en mørk hveteøl.
Det blir en ny og spennende opplevelse... :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av LordShaft »

Jeg er en jævel på å dra av.... tec-7 altså :lol

Det er litt bekymringsverdig at jeg er mer bereist i erdingers fantastiske verden....:thumleft

En god whiskey passer veldig godt til dunkel.... er også veldig glad i en paulianer :thumleft

Note4

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av Haymaker »

LordShaft skrev: Han klovnen av en snekker som har utført arbeidet før meg, skulle hatt i ræven med øks.
Nå er du opp i ræven igjen altså :knegg

Bra du fikser opp i dette kjapt, slik at det ikke blir et større problem.
Oppryddingsarbeid etter fagfolk er jævla surt.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av Snikkeren »

Er det gitt at det er fagfolk som har bygget det da? Kan jo ha vært forrige eier selv? Egenisats eller bygget i ettertid. Det var ihvertfall ikke fagmessig utført.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av Haymaker »

Snikkeren skrev:Er det gitt at det er fagfolk som har bygget det da? Kan jo ha vært forrige eier selv? Egenisats eller bygget i ettertid. Det var ihvertfall ikke fagmessig utført.
Kunne skrevet "fagfolk". Vanskelig å si.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av LordShaft »

Det stod ingen ting i egenerklæringen på boligen at de kjente til vannskade eller hadde utført eget arbeid. Å i følge naboene her, som jeg prater med var det en snekker her å gjorde jobben... om han var fagmann, blomster dekoratør eller lynvingen er ikke godt å si.... en ting kan jeg hvertfall skrive under på.... her er det fjusket mye.

Spm er vel nå om jeg burde ta en telefon til forrige eier. Er det mulig jeg kan hente noe der? :-k

Note4

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av Kawagutten »

LordShaft skrev:Det stod ingen ting i egenerklæringen på boligen at de kjente til vannskade eller hadde utført eget arbeid. Å i følge naboene her, som jeg prater med var det en snekker her å gjorde jobben... om han var fagmann, blomster dekoratør eller lynvingen er ikke godt å si.... en ting kan jeg hvertfall skrive under på.... her er det fjusket mye.

Spm er vel nå om jeg burde ta en telefon til forrige eier. Er det mulig jeg kan hente noe der? :-k

Note4
Har du tatt bilder av det dårlige arbeidet før du begynte å reparere det? da kunne du jo prøve.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av LordShaft »

Ja jeg har masse bilder... ikke alt jeg har slengt ut her. Så det er liten tvil om at gamle eier har vært klar over problemet og prøvd provisorisk tetting. Men noe polytylien folie og en tynn klatt med sicaflex...



Note4

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av Kawagutten »

LordShaft skrev:Ja jeg har masse bilder... ikke alt jeg har slengt ut her. Så det er liten tvil om at gamle eier har vært klar over problemet og prøvd provisorisk tetting. Men noe polytylien folie og en tynn klatt med sicaflex...



Note4
Var det noe som ikke kom klart frem ved visning har du en mulighet.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av Kawagutten »

Elolz skrev:Gjør han ihvertfall oppmerksom på det, i tilfelle det dukker opp mer som ikke er som det skal etterhvert. Jeg angrer som faen på at jeg ikke gikk på tidligere eier av Ducatien med en gang jeg merket småting. Nytter vel lite om du om er år eller to finner flere ting, og så har du ikke gitt beskjed om denne med en gang du fant den.
Hvis ikke det står 5års garanti på de feil som er oppdaget kan det bli vanskelig ja.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av LordShaft »

Kawagutten skrev:
Var det noe som ikke kom klart frem ved visning har du en mulighet.
Dette er helt klart noe de har prøvd å skjule på visning.... Jeg klarte å finne noen hull i vegger osv, som de hadde prøvd å dekke til.... Men akkurat i uteboden, fikk jeg ikke gått så veldig godt gjennom... Den var jo i tillegg full stappet av diverse ting.

Men forrige huseier er en utrolig hyggelig type, så regner med vi klarer å bli enig om noe hvis jeg ringer han :thumleft
Skal selvfølgelig spørre hvilken snekker han har hått på besøk... Er det en kjenning av han, skal jeg på en høffelig måte fortelle hva han kan gjøre med eventuelt fagbrev han må ha :[-X

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av LordShaft »

Bilde

Kan noen fortelle meg hva som er skjedd med billig Micro avfettingen min?

Note4

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: LordShaft - *Sinnasnekkeren*

Legg inn av Flanker »

Kjerringa har pumpet brystmelk i den? :lol

Svar