Ja, bortsett fra adaptivt xenonlys finner du alt på japsene. Tractionkontrollen er ikke gyrostyrt, men japsene bruker ABS-sensorene til å styreÆljen skrev:Så adaptivt xenonlys, led kjørelys, canbus, kjøremodus, dynamisk esa(fjæring og dempere), dekktrykkskontroll, stablitetskontroll/tractionkontroll som er gyrostyrt er noe du finner på japsene også?
tractioncontrollen. Fjæring/demping som kan justeres i fart (ESA) er gammelt nytt, Honda hadde det allerede på 90-tallet.
Og BMW,s forgaffel, som jeg ikke husker navnet på i farta, er i prinsippet lik den som bl.a. HD hadde lenge før krigen.
OK, BMW har mye fancy og kanskje nyttig elektronikk, men det er det mekaniske som bestemmer kjøreegenskapene.
Hva slags nytte har man forresten av canbusen, bortsett fra at den formidler feilmeldinger ?
Siste japse som trengte orginalmontert styredemper var Kawasaki 750 H2, den gikk ut av produksjon i 76,
da virker det litt rart at BMW reklamerer med styredemper på GS-serien i 2014.