Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

Gammelgutt skrev:Eller som mannen sa: jeg får så jævlig vondt i hodet av penskoene, hver gang jeg våkner med de skoene på beina, har jeg hodepine.
Egentlig en noe uggen følelse,det der.
--For en som er avhengig av tabletter mot depresjoner,er nedturen ekstra stor dagen derpå og
de kommende dager......... :dontknow :doh
Men det er sjølforskyldt og heldigvis sjelden....!! :thumleft :=D>
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Tror vi må ha en ånkli prat mutters alene jeg Intruder ? Jentungen har slitt med det samme som deg og nå bor hun på Gjøvik og jeg må oppover i Dalom med Kabul Kareten med tråsykkel og gass grill neste gang jeg er i Kongeriket. Hun er helt bra blitt og nå håper vi hun klarer siste eksamen på skolen og at hun kommer seg igjennom kontringa på kokkeskolen. Da har hun 2 utdannelser å bygge videre på men magefølelsen min er at hun blir hverken kokk eller interiørarkitekt. Det heller mot å drive en lett suspekt husflidssjappe ser det ut til. Finansiert av Faderen de 2 første årene :notlistening Værste konkurrenten er i Brummundal....

Pollti

Legg inn av Pollti »

Endelig kom KTM opp med et design som passet meg. Etter samråd med Kalsvogna er det blitt bestilt 2 stk av den nye KTM 125 naked versjonen men med 40 hk motor. Levering neste sommer hvis spagettignafserene holder ord. Kalsvogna har ville planer om trimming mens jeg ikke er interessert i det. Kan jo være at 39 års aldersforskjell slår ut litt her ? :scratch Det er ventetid på disse så Frode har god tid til å riste oppgitt på hodet sitt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Intet mindre enn to stykker... :-k

Kunne det vært en idé med én og la kubikksyken få herje litt med deg... :knegg
En KTM 250 kan fort bli en artige fornøyelse, sku' je mene... :jada:

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Hm... nå ska du nok få tilfredstilt behovet for blåskodde og dårlig bunndrag... ;e
men det blir nok et artig kjøretøy ja.. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Legg inn av Pollti »

Du har misforstått hele greia med SMK du AJ. Hvor mye dreiemoment og hk trenger du til dagelig ? Vi byttet nettopp inn mopedbilen til HG inn i en Alfa med 135 hk på 1,4 liter. Det er overkill det og så det holder. Tenker ca 30 hk-muligens mindre- av de hestene er i drift for å forflytte legemet i 80 km/t jeg. Og en MC på ca 85 hk tilsvarer en bil med 600 hk leste jeg i går. Jeg kan jo ha lest feil men jeg har aldri hatt behov for 600 hk.... Selv om jeg har hatt MC med mere enn 85 hk. :knegg Egentlig har jeg aldri trengt å ha 85 hk i en MC heller når jeg blir ånkli særriøs.
SMK og mangel av dreiemoment er en utfordring og den utfordringen setter jeg pris på. Andre syntes det er pes men er det ikke derfor vi har forskjellige kjøretøy alle mann ?

Pollti

Legg inn av Pollti »

mekkern skrev:Hm... nå ska du nok få tilfredstilt behovet for blåskodde og dårlig bunndrag... ;e
men det blir nok et artig kjøretøy ja.. :thumleft

Jeg gleder meg litt :8-[ Tror jeg lar Kalsvogna to prøverunder før jeg fomler meg opp på salen. Gærningen dro forbi meg på sykkelstia med Cagge i juli så jeg nesten dreit i buksa. Kommentaren var at instrumentpanelet vibrerte vel mye :oh Jeg hadde ikke klart å kjøre på bakhjulet med Cagge ihvertfall. Og hadde jeg klart det hadde jeg ikke hatt tid til å sjekke instrumentene. :lol Men sånn er det vel å være 15 år og litt gal ? Han påstår jeg er feig det lille osmosehodet :orefk

mekkern

Legg inn av mekkern »

Klart instrumentene må sjekkes på bakhjulet-luker ut litt sånne gyroskopiske småfeil i koblingskassa...
SMK er artig det når en må jobbe litt for å holde farta-akkurat som gamle engelske(kommer jeg hjem???) :knegg

Gleder meg til å se denne kreasjonen med mine blodsprengte klinkekuler. \:D/
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Du har misforstått hele greia med SMK du AJ. Hvor mye dreiemoment og hk trenger du til dagelig ? Vi byttet nettopp inn mopedbilen til HG inn i en Alfa med 135 hk på 1,4 liter. Det er overkill det og så det holder.
Skal nok ikke motsi deg på dette, nei... :8-[
Men tror nok at SMK ikke er noe for meg. Men av og til får jeg lyst likevel. Som i dag da Bakpå og jeg i dag spiste middg ute på stamstedet vårt ved Harestuvannet. Da svingte det inn en artig liten mekanisk skapning på plassen med gromlyd som brummet fett og ambisiøst langt utover det kubikken skulle tilsi. Det så vi fort da vi snudde oss og så denne artige Honda'en med knøttsmå hjul slanke og litt rare linjer forøvrig.
"Den går på bakhjulet for ingenting", sa jeg. Gjorde ikke det der og da, men jeg er übersikker på at den gjør det hele tiden. Skal ikke mer til... 50 sto det på den slanke rammesiden.
Artig sak. Kanskje jeg virkelig burde utforske SMK landskapet, gett :-k

Men på en annen side; Alfa med 135 hester og motorsykkelturtall - :jada: det tror jeg er enda morsommere \:D/

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg tror nok kanskje at fullblods SMK er for de noe litt sære blandt oss. Og jeg er litt sær til tider men dt er .
r fryktelig mye gøy å finne for de sære av oss i klassen under 400 ccm. Tror jeg kjører SMK litt i protest mot storkubikk hysteriret som råder i Kongeriket. Naboen feks kan ikke sees på noe under 1200 ccm og hun blir skikkelig irritabel når Cagge hiver seg forbi på utsiden med hysteriske hvin fra sine fryktinngytende motor. : Symaskinen kaller hun den :-k Symaskinen fra italia kjører rumpa av Støpejernet fra USA ihvertfall på svingete vei. Skulle jeg kjørt 1000 vis av kilometer pr år på tur er ikke SMK det rette å velge det skjønner jeg og.
Jeg disponerer flere 2 hjulinger enn Cagge men ingen andre 2 hjulinger får smilet frem hos på samme måten. 34 hk er nok for meg. Så kan alle andre le så mye de vil for min del. valget er gjort !

Pollti

Legg inn av Pollti »

AJ skrev: Men på en annen side; Alfa med 135 hester og motorsykkelturtall - :jada: det tror jeg er enda morsommere \:D/

Samme bilen fåes med 170 hk. Fremdeles med 1400 blokka. Med 225 hk leveres den med 1,7 liter. Da blir det litt jukse storkubikkmotor for meg. Så da måtte det bli 1,4 med 135 hk og tukleknott som de kaller for DNA. Jeg har enda ikke skjønt hvordan tukleknotten brukes jeg men da men HG kan sikkert forklare hvordan den ikke skal brukes når hun står moset inn i snøfonna. :redface (sett inn lyden av skadefro latter her)((Og uling når forsikringspremien går opp))

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Hestekrefter er ikke det viktigste i en motor. Det er dreiemomentet! Mye dreiemoment på lave turtall gjør kjøringa avslappet. Det er ikke så gøy å gire stadig vekk. ;e
We have met the enemy and he is us.
Pogo

mekkern

Legg inn av mekkern »

noen synes det er artig å gire... akkurat som noen liker beinrangler og andre noen som gir skygge om sommeren og varme om vinteren... :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Girer ikke allverden med Intruder,tror han er lavt gira,i likhet med lavpanneskapningen bak styret.......... :notlistening =;
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Med Cagge girer jeg både opp og ned. Har ikke før giret opp så er det ikke dreiemoment igjen så da jeg må gire ned igjen :sorry Men alt blir en vane, det tok meg ca 1 år å lære de vanligste nykkene hun har. Nykkene i fuktig vær avviker fra nykkene i varmt vær. Typisk vrange kvinnfolk altså. Er det lett nedbør og ikke så varmt går det å kjøre 80 i 6 gear på 6000 rpm. Men er det varmt og tørt så må den gå i 5te gear og 7800 rpm. Er det ille varmt må jeg ned i 4 gear og ha 9000 rpm. Regner det mye så fusker hun ved 9600 rpm og hun syntes noen ganger at fuskinga skal vedvare til 10300 rpm. Men da går hun klokkerent. Helt til turtallsperra slår inn ved ca 11 000 rpm ](*,)
7 gear har jeg aldri brukt annet enn da jeg krysset Oslofjorden i en tunell. Det var ikke Oslofjord tunellen, det er jeg dønn sikker på ! Men da gikk hun som en Gudinne i 7 gear og toppet ca 155 km/t før jeg måtte slakke for en Skropel Rakett med Rom Kapsler og laser dekk foran meg. Dessuten måtte jo Navarskinnets Disipler bygge tunellen ferdig så det var likså greit å slakke av litt. Av natur så er jeg innmari grei innimellom. :\m/:

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

7.gir!!?? :oh Har italienerne tatt seg noen grappa for mye da de snekkra sammen girkassa!?

Det er ikke bare du som rister så jævli når du kjører at du kommer ut av tellingen altså? :roll
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Husk på at vi snakker om en to-takter her! Ingenting i bånn av turtallsområdet, men alt i topp. Derfor 7 gir for å få den nogenlunde kjørbar. "Smale" turtallsområder er slik. Bilen min har 6 trinns manuell kasse av samme grunn. Det er en diesel. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Finnes en utgave med 28 mm forgasser og 6 gear også. Den bråker noe så helt infernalsk at den er dyttet innerst i containeren. Hylinga er direkte sagt fæl. Selv om versjonen med 34mm forgasser og 7 trins kasse bråker fælt det og så uler ihvertfall ikke motoren/gearkassa sånn. De med conduite og god hørsel bygger disse motorene om til å takle 35 mm Mikuni, det skal visst være veldig bra men et helvete til følge med ht korrekt dysing. Det gidder ikke jeg å tulle med ,sikkert fordi jeg ikke er fransk. At 2 gear lever i evig pensjon er noe jeg kan tolere. :scratch

Brukeravatar
Misha

Legg inn av Misha »

Ach so, totaktere ja. Men de skal vel riste og hyle villt vel? Har ikke hatt fingrene mye borti dem, dog hadde jeg nesa borti i barndomen på sytti-tallet, de lukta jo så godt på den tiden. Og så kaller de denne sitron-luktende bensinen du får kjøpt til gressklipper'n for en "Nyhet"... :mk
Men det er vel ikke så uvanligt at en motor trenger turtall for å yte? Yamahaen min er jo helt dau før den passerer 6000o/min. Så hvor smalt er turtallsområdet til totakteren? :scratch
-10 Yamaha FZ1-S

Live Before You Die
Bon Jovi

mekkern

Legg inn av mekkern »

Området på RG 250 min lå mellom ca 7000 og 10 500...
effekt for vanlig kjøring funket fra 3000...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Legg inn av Pollti »

Fra 7300 til 11 000 vanligvis.Noen ganger fra 7900 og opp. Eller fra 7500. :scratch Da har Donnaen PMS tror jeg? Turtallet er kanskje ikke så høyt men det skjer så forbannet mye på en gang og veldig fort .Noen ganger. :-k

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

Dexter skrev:
Globe skrev:
Intruder skrev:De hadde ofte helskjegg....
Tørka hverandre mener du? :-k uuucchhh.....i sånn Brokeback Mountain ånd! :oh
Den filmen så jeg aldri ferdig... :-#
Den filmen var ikke i mine tanker en gang. 8)
(The Beast )

Brukeravatar
Misha

Legg inn av Misha »

Nå, pollti, kommer du og kikker på "honda"-motoren i helga da...? :vs

Eller er du uta-skjærs... :scratch
-10 Yamaha FZ1-S

Live Before You Die
Bon Jovi

Pollti

Legg inn av Pollti »

Hvem pokker vil se på Honda motorer da ? ;e Joa, det kunne vært trivelig men har ikke tid. På mandag kveld må jeg feie over Haus Gestapo og på tirsdag må jeg kjøre et kjøkken på dynga før jeg skal se på en Cagiva Planet som nesten er full effekter. Er vel bare usle 25 hk tenker jeg. Det kan lett sees på gasseren så jeg regner med at det blir et skambud på den :redface Så blir det nok mere huskestue i heimen etter det for HG før jeg sitter på flyet igjen kl 0615 på vei til mere moro i utlandet på onsdags morgen. :bananas

Pollti

Legg inn av Pollti »

Er mentalt forbredt på at Planten er kun en 7er på skyteskiva men jeg har en 200 H topp og et variert utvalg av DellOrto 34 mm gassere liggende i kånteineren. Litt vinterskruing så er vi klare for omregging av den til tung MC og hysteriske anfall fra idioten på tollbua ? Han brøt nesten ut i gråt ved siste ombyggde moped og sleit no fælt med å beregne ekstra toll sats. Jeg kødder ikke men han gjemte seg da HG og jeg møtte ham på søndags spaser tur. Han trodde sikkert jeg hadde spørsmål om inntolling av Diskanthøytaler Hoggtenner ? :notlistening Å kvervulere med folk i uniform er skikkelig gøy. :8-[

Svar